2021-07-20, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Så för att sammanfatta. Du menar att svenskarna har drabbats av surrogat kolonisation

https://en.wikipedia.org/wiki/Surrogate_Colonialism

..och att typ judarna är bakom detta genom att de har manipulerat eliten i västvärlden till att göra detta mot dem själva. Ungefär på det sättet som vita kolonisatörer manipulerade eliterna i ursprungsbefolkningarna i Amerika eller i Afrika att tillåta dem själv att bli koloniserade folk. Är det så du menar eller har jag missat något? Jag tror dock inte det finns något kolonialt-syfte med massmigrationen och i synnerhet är inte målet att låta bruna, svarta och gula människor bestämma någonting. Jag tror syftet med massmigrationen är att slå sönder nationalstaten och ersätta den med en liberal mångetniskt stat.

Sådana stater är politiskt, kulturellt, etniskt och socialt balkaniserade och lättstyrt för ekonomiska eliter men också minoriteter som är duktiga på att orientera sig i kaosartade länder. Många människor gynnas av detta. Faktum är att så pass många som 1/4 av befolkningen antagligen gynnas av det. Du ser detta i bland annat Brasilien där den rikaste 1% är ekonomiskt ohotade medan ungefär 1/4 av befolkningen har det väldigt bra. Resterande lever i bottenlös fattigdom. Det är antagligen något sådant som våra eliter har i tankarna. Sedan finns det såklart flera agendor bakom massmigrationen - en del vill bara ha det av rent hedonistiska skäl så som den där etniskt svenska pedofilen som bodde i något ghetto för att kunna ge sig på utländska barn eller för den delen alla de här etniskt svenska snuskkvinnorna som vill ligga med afghanska tonåringar. Utöver detta så finns det historiska, strukturalistiska, ekonomiska, juridiska, byråkratiska osv. förklaringar utöver alla särintressen. Det är komplext och jag har inget givet svar för jag har inte tvärsäkra bevis. Jag kan bara spekulera och ovan presenterade jag en teori men det finns många fler. Nu när vi ändå är inne på det judiska folket. Från Jerusalem Post;

Hur många dagar gissar du att det tar innan Ben & Jerry’s viker sig?

Ja, alltså det är litet förvirrande allt det här som pågår. Jag vet inte vad jag skall tro. Det är så jävla svårt att veta. Jag tror jag skulle få en bättre bild. Mycket av det vi gör här slutar ändå bara i samhällsvetenskapliga, humanistiska och biologistiska teorier, hypoteser och spekulationer. Ju mer vi läser ju mindre förstår man - annat än att västvärlden går åt helvete.

Ja, data finns. Det finns mängder med valforskning där bland den som SOM-institutet ägnar sig åt men också andra mer intressanta statsvetare. Vid Uppsala universitet ägnade man sig för tio år sedan åt att studera genetik och röstmönster. Tydligen finns det en koppling mellan genetik och hur folk röstar. Det är också rätt intressant. Detta har hundratals variabler och tråden har gått igenom det mesta. När jag reducerat det till endast väljarnas ansvar är det ibland för att jag själv är så uppgiven för situationen - men jag känner till komplexiteten i detta.

Det här med att invandringspolitiken skulle ha stöd bland svenskar är något du intalar dig. Det finns inget stöd för det annat än att du personligen vill att det ska vara så.

Gällande det oyto skriver så är det mycket enkelt. oyto försöker med alla medel krumbukta för att använda ord som "rasism", "folkrätt", "kolonialism" - valfritt ord ur vänstervokabulären - för att beskriva läget för svenskar. Detta fiasko har pågått i sju (!) år och resultatet är: "folkrätt" används på vredesmodsiten nyariks.se, lanserad i år, samt en (1) nazist i den här tråden som uppskattar det.
Citera
2021-07-20, 20:11
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Jag kan konstatera att Porslinsdockan fortsätter att ha ett hypnotiskt inflytande över vissa trådgiganter. Jag trodde att vi i tråden var klara över hennes åsikt om massinvandring, men det framgår med all önskvärd tydlighet att så icke är fallet.

Måste vi dra alla fakta om porslinsdockan igen? OK, då gör vi det! Porslinsdockan har kommit fram till att fri massinvandring inte är kompatibel med ett välfärdssamhälle. Porslinsdockans slutsats är då att om vi bara tar bort "välfärden" så finns det inte längre några hinder för öppna gränser och arabisk och negroid kolonisation av landet Sverige. Ni förstår, Porslinsdockan är för fri massinvandring. Ja, så är det.

Nu finns det dock ett litet problem som Porslinsdockan inte vet hur hona ska lösa, och hon har därför i flera år skickat ut testballong efter testballong via de plattformar hon förfogar över. Det är nämligen så att Porslinsdockan upptäckt att araberna och negrerna inte är tacksamma mot henne och att de inte vill låta sig formas till nyliberala kuggar i samhällsmaskineriet genom att konkurrera med varandra i den absoluta låglönesektorn och moderna slavhandeln, vilket är en förutsättning för att det nyliberala lyckosamhället ska kunna bli verklighet.

Dessa testballonger tar sig uttryck genom de förment invandringskritiska artiklar hon pumpar ut. Var sitter hon nu? Hon gick från GP till Bulletin för ett par veckor och skriver nu för, vad var det nu igen, DI? Hennes dravel verkar som locktoner från sirener och sjöjungfrur på trådgiganter, trådföljare och lurkare och drar dem med sig ner i djupet. Vad krävs det för att folk, fä och tråddeltagare ska se igenom hennes intrikata väv av lögner och försåtliga fällor?

Lita aldrig på en Porslinsdocka! Aldrig. Någonsin.
Citera
2021-07-20, 20:13
Medlem
Förresten, det här med memande och grupptryck. Den senaste tiden har något så välbehövligt som ett exempel på cancelkultur från höger drabbat kaffeförsäljarna Black Rifle Coffee som för den oinvigde tydligen är ett grifterupplägg att sälja kaffe via posten till patriotiska amerikaner. Amerikaner som gillar veteraner och vapen.

Att gilla Kyle Rittenhouse, ynglingen som i självförsvar sköt Antifa-aktivister, är däremot något som företaget inte ställer sig bakom enligt en NYT-intervju. Det var något om att sådana kunder borde spolas ned i toaletten.

Intervjun retweetades stolt av företagets VD ett antal gånger, men förklaras nu vara fake news från liberala NYT.

I mellantiden blev det nämligen ett ramaskri på Twitter och Black Rifle anklagades för att bedriva ett grifterupplägg mot patriotiska amerikaner man i själva verket föraktar. Tongivande aktörer skapade ett grupptryck, ofta genom att mema om hur illa kaffet smakar och annat.
Senast redigerad av oyto 2021-07-20 kl. 20:43.
Citera
2021-07-20, 20:57
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Jag kan konstatera att Porslinsdockan fortsätter att ha ett hypnotiskt inflytande över vissa trådgiganter. Jag trodde att vi i tråden var klara över hennes åsikt om massinvandring, men det framgår med all önskvärd tydlighet att så icke är fallet.

Måste vi dra alla fakta om porslinsdockan igen? OK, då gör vi det! Porslinsdockan har kommit fram till att fri massinvandring inte är kompatibel med ett välfärdssamhälle. Porslinsdockans slutsats är då att om vi bara tar bort "välfärden" så finns det inte längre några hinder för öppna gränser och arabisk och negroid kolonisation av landet Sverige. Ni förstår, Porslinsdockan är för fri massinvandring. Ja, så är det.

Nu finns det dock ett litet problem som Porslinsdockan inte vet hur hona ska lösa, och hon har därför i flera år skickat ut testballong efter testballong via de plattformar hon förfogar över. Det är nämligen så att Porslinsdockan upptäckt att araberna och negrerna inte är tacksamma mot henne och att de inte vill låta sig formas till nyliberala kuggar i samhällsmaskineriet genom att konkurrera med varandra i den absoluta låglönesektorn och moderna slavhandeln, vilket är en förutsättning för att det nyliberala lyckosamhället ska kunna bli verklighet.

Dessa testballonger tar sig uttryck genom de förment invandringskritiska artiklar hon pumpar ut. Var sitter hon nu? Hon gick från GP till Bulletin för ett par veckor och skriver nu för, vad var det nu igen, DI? Hennes dravel verkar som locktoner från sirener och sjöjungfrur på trådgiganter, trådföljare och lurkare och drar dem med sig ner i djupet. Vad krävs det för att folk, fä och tråddeltagare ska se igenom hennes intrikata väv av lögner och försåtliga fällor?

Lita aldrig på en Porslinsdocka! Aldrig. Någonsin.

Nej lita aldrig på den demokratiska högern. Typ porslinsdockan. Eller Anna Dahlberg eller Ivan Arpi. Eller någon på Bulletin. Eller på den nästan helsvenske juden Dan Korn som skrivit en bok om det lantliga gamla Sverige. Nej de nämnda personerna är komprometterade i sin egenskap av att vara på högersidan i det demokratiska spektrumet. Eller att de är judar. Bara det diskvalificerar.

De är farligast eftersom de erbjuder ett demokratiskt högeralternativ. Det gillar inte den odemokratiska eller nazistiska högern på tråden. Deras utgångspunkt är att allt på den parlamentariska, demokratiska sidan är genomruttet. De kan förlika sig med vänstern men inte med de högerjournalister som finns, märkligt nog. De får ta all skit. Inlägget ovan handlar om porslinsdockan. Hatet mot henne är hundra gånger större än mot typ Lina Stenberg på AB. Fuck off.
Senast redigerad av stevenstills 2021-07-20 kl. 21:07.
Citera
2021-07-20, 20:58
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Du skrev "neger" och "jävla jude" på Flashback för 12 år sedan! Ja, men jag blev upprörd. Jag hade en dålig dag. Jag...Du är rasist och antisemit! Ut! Ut! Rasist.
Man behöver inte ha en dålig dag för att skriva "neger" eller "jude" på Flashback. Tvärtom!

Citat:
Faktum är att få människor vill nog vara offentliga idag eftersom fallet blir hårt. I synnerhet vill nog ingen engagera sig politiskt.
Precis så är det. Det innebär att vi har två typer av människor i politiken och i andra offentliga sammanhang:

1. Personer som inte har någon skit på sig, vilket innebär att det mest äventyrliga de varit med om var att spela tennis mot garageporten när de växte upp i villaområdet, befolkat av medel eller övre medelklass. Efter gymnasiet bar det av till utlandstermin i England, USA eller Australien, där man endast umgicks med andra ynglingar i medel eller övre medelklassen från olika länder. Sedan universitet och masterexamen. Under studietiden gick man med i ett politiskt ungdomsförbund och fick på så sätt inte heller kontakt med andra än ynglingar ur medel eller övre medelklassen. Ja, och så är framtiden utstakad som politisk broiler, inom media eller inom den högre administrationen i privata företag, tillsammans med kolleger ur medel eller övre medelklassen.

2. Gränslösa personer med starka drag av narcissism och psykopati som inte tar åt sig alls av all skit som kastas på dem. Av någon anledning är centerpartister överrepresenterade i denna kategori. Jag är säker på att Federley och Lööf nu dyker upp i medvetandet hos många. Justitieminister Morgan Johansson tillsammans med alla kärringar inom sosseriet som är ministrar (jag kan inte komma ihåg vem som är vem, så jag avstår från att droppa namn) finns också att återfinna inom denna kategori. Skulle någon göra ett fatalt övertramp som inte ens Public Service kan ha överseende med och klara av att mörka eller relativisera, utan att de i stället hängs ut, så förvandlas de omedelbart till små ledsna, hungriga och frusna kattungar och får snart komma in i värmen igen. Federleys försök till absolution i våras, som dock besynnerligt nog blev en blindgångare, och Mona Sahlins ideliga affärer och skandaler och förlåtelser får symbolisera detta fenomen.
Citera
2021-07-20, 21:14
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Nej lita aldrig på den demokratiska högern. Typ porslinsdockan. Eller Anna Dahlberg eller Ivan Arpi. Eller någon på Bulletin. Eller på den nästan helsvenske juden Dan Korn som skrivit en bok om det lantliga gamla Sverige. Nej de nämnda personerna är komprometterade i sin egenskap av att vara på högersidan i det demokratiska spektrumet.

De är farligast eftersom de erbjuder ett demokratiskt högeralternativ. Det gillar inte den odemokratiska eller nazistiska högern på tråden. Deras utgångspunkt är att allt på den parlamentariska, demokratiska sidan är genomruttet. De kan förlika sig med vänstern men inte med de högerjournalister som finns, märkligt nog. De får ta all skit. Inlägget ovan handlar om porslinsdockan. Hatet mot henne är hundra gånger större än mot typ Lina Stenberg på AB.
Får jag fråga vilken nytta du har av Porslinsdockans version av fri massinvandring? På vilket sätt är hennes massinvandring bättre än exempelvis Göran Greiders (om vi ska ta en riktig vänstergubbe) eller den hos valfri posör i vänstermedia?

Tror du att hennes tes stämmer, att om vi bara tar bort färdtjänst för pensionärer, sjukersättning och fluortant i skolan så kommer alla araber och negrer i vapenför ålder att flockas till undersköterskeutbildningen?

Tänk att Porslinsdockan är en sådan öm tå i denna tråd. Varje gång man nämner hennes person är det som att peta med en glödande järntråd i ett hål i en tand hos trådgiganterna. Vad beror det på? Är hennes milda jämmer från "högerhåll" det enda som håller modet uppe hos mediakrigarna? Ta dig samman för helvete!
Citera
2021-07-20, 21:22
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Förresten, det här med memande och grupptryck. Den senaste tiden har något så välbehövligt som ett exempel på cancelkultur från höger drabbat kaffeförsäljarna Black Rifle Coffee som för den oinvigde tydligen är ett grifterupplägg att sälja kaffe via posten till patriotiska amerikaner. Amerikaner som gillar veteraner och vapen.

Att gilla Kyle Rittenhouse, ynglingen som i självförsvar sköt Antifa-aktivister, är däremot något som företaget inte ställer sig bakom enligt en NYT-intervju. Det var något om att sådana kunder borde spolas ned i toaletten.

Intervjun retweetades stolt av företagets VD ett antal gånger, men förklaras nu vara fake news från liberala NYT.

I mellantiden blev det nämligen ett ramaskri på Twitter och Black Rifle anklagades för att bedriva ett grifterupplägg mot patriotiska amerikaner man i själva verket föraktar. Tongivande aktörer skapade ett grupptryck, ofta genom att mema om hur illa kaffet smakar och annat.
Intressant! En källa så att man kan läsa mer vore smaskens. Om jag söker själv misstänker jag att jag får vada genom oceaner av träffar där bara woke-sidans åsikter kommer till uttryck.

Två frågor bara:

1. Vad är ett "grifterupplägg"?

2. Vem fejkade intervjun? Var det företaget eller NYT?
Citera
2021-07-20, 21:30
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Man behöver inte ha en dålig dag för att skriva "neger" eller "jude" på Flashback. Tvärtom!

Precis så är det. Det innebär att vi har två typer av människor i politiken och i andra offentliga sammanhang:

1. Personer som inte har någon skit på sig, vilket innebär att det mest äventyrliga de varit med om var att spela tennis mot garageporten när de växte upp i villaområdet, befolkat av medel eller övre medelklass. Efter gymnasiet bar det av till utlandstermin i England, USA eller Australien, där man endast umgicks med andra ynglingar i medel eller övre medelklassen från olika länder. Sedan universitet och masterexamen. Under studietiden gick man med i ett politiskt ungdomsförbund och fick på så sätt inte heller kontakt med andra än ynglingar ur medel eller övre medelklassen. Ja, och så är framtiden utstakad som politisk broiler, inom media eller inom den högre administrationen i privata företag, tillsammans med kolleger ur medel eller övre medelklassen.

2. Gränslösa personer med starka drag av narcissism och psykopati som inte tar åt sig alls av all skit som kastas på dem. Av någon anledning är centerpartister överrepresenterade i denna kategori. Jag är säker på att Federley och Lööf nu dyker upp i medvetandet hos många. Justitieminister Morgan Johansson tillsammans med alla kärringar inom sosseriet som är ministrar (jag kan inte komma ihåg vem som är vem, så jag avstår från att droppa namn) finns också att återfinna inom denna kategori. Skulle någon göra ett fatalt övertramp som inte ens Public Service kan ha överseende med och klara av att mörka eller relativisera, utan att de i stället hängs ut, så förvandlas de omedelbart till små ledsna, hungriga och frusna kattungar och får snart komma in i värmen igen. Federleys försök till absolution i våras, som dock besynnerligt nog blev en blindgångare, och Mona Sahlins ideliga affärer och skandaler och förlåtelser får symbolisera detta fenomen.

Med vilken rätt har du som - vad jag förstår - tillhör den odemokratiska högern synpunkter på vad som pågår inom det demokratiska systemet i landet. Good or bad. Det faller ju bara platt till marken om man vet vad du står för egentligen. Berätta om vad du vill ha i stället och vilka politiska företrädare du vill ha. Du och de dina visar aldrig era kort. Jag blir bara så trött på alla svartmålningar och sågningar av allt från er. De väger väldigt lätt. MVH
Citera
2021-07-20, 21:37
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Nej lita aldrig på den demokratiska högern. Typ porslinsdockan. Eller Anna Dahlberg eller Ivan Arpi. Eller någon på Bulletin. Eller på den nästan helsvenske juden Dan Korn som skrivit en bok om det lantliga gamla Sverige. Nej de nämnda personerna är komprometterade i sin egenskap av att vara på högersidan i det demokratiska spektrumet. Eller att de är judar. Bara det diskvalificerar.

De är farligast eftersom de erbjuder ett demokratiskt högeralternativ. Det gillar inte den odemokratiska eller nazistiska högern på tråden. Deras utgångspunkt är att allt på den parlamentariska, demokratiska sidan är genomruttet. De kan förlika sig med vänstern men inte med de högerjournalister som finns, märkligt nog. De får ta all skit. Inlägget ovan handlar om porslinsdockan. Hatet mot henne är hundra gånger större än mot typ Lina Stenberg på AB. Fuck off.
Nyliberalism är varken höger eller demokratiskt. Liberalism är vänster och oförenligt med demokrati - det säger liberalerna själva alltmer ofta öppet när de beklagar sig över populism och folkomröstningar, när de erkänner att det finns nåt man kan kalla en djup statsmakt, när Time skryter över att liberaler manipulerade presidentvalet i USA med mera.

Vet inte vad du håller på med här, det är en väldigt slapp falsk dikotomi du målar upp, där man antingen måste gilla Timbro-liberaler eller så är man nazist. Är det bara en Timbro-version av den klassiska "allt till höger om Sossarna = Adolf", fast med Sossarna utbytt mot Dan Korn?
Citera
2021-07-20, 21:45
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Nyliberalism är varken höger eller demokratiskt. Liberalism är vänster och oförenligt med demokrati - det säger liberalerna själva alltmer ofta öppet när de beklagar sig över populism och folkomröstningar, när de erkänner att det finns nåt man kan kalla en djup statsmakt, när Time skryter över att liberaler manipulerade presidentvalet i USA med mera.

Vet inte vad du håller på med här, det är en väldigt slapp falsk dikotomi du målar upp, där man antingen måste gilla Timbro-liberaler eller så är man nazist. Är det bara en Timbro-version av den klassiska "allt till höger om Sossarna = Adolf", fast med Sossarna utbytt mot Dan Korn?

Gör dig inte dum. Bygg inte upp några falska kulisser om Timbro. Varför har du synpunkter på liberaler? Eller socialdemokrater med för den delen när du inte är demokrat. Eller är du det?
Citera
2021-07-20, 21:46
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Intressant! En källa så att man kan läsa mer vore smaskens. Om jag söker själv misstänker jag att jag får vada genom oceaner av träffar där bara woke-sidans åsikter kommer till uttryck.

Två frågor bara:

1. Vad är ett "grifterupplägg"?

2. Vem fejkade intervjun? Var det företaget eller NYT?
Revolver News har en artikel om Black Rifle Coffee.

https://www.revolver.news/2021/07/bl...ew-york-times/
Citera
2021-07-20, 21:52
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Med vilken rätt har du som - vad jag förstår - tillhör den odemokratiska högern synpunkter på vad som pågår inom det demokratiska systemet i landet. Good or bad. Det faller ju bara platt till marken om man vet vad du står för egentligen. Berätta om vad du vill ha i stället och vilka politiska företrädare du vill ha. Du och de dina visar aldrig era kort. Jag blir bara så trött på alla svartmålningar och sågningar av allt från er. De väger väldigt lätt. MVH
Mina kort ser ut på följande vis: Det är alldeles försent för politiska lösningar på mångkulturplågan. Jag är dessutom övertygad om att politikerna och höjdarna ute i myndigheterna vet det också. Jag är inte ensam om den uppfattningen. Varken i tråden eller ute i verkliga livet. Därför är det trist att den reserv av stöd som skulle behövas för att reformera landet från grunden sitter och läser Bulletins eller Porslinsdockans eviga gnäll och jämmer i stället för att vakna upp ur hypnosen. Porslinsdockan et consortes inger ett falskt hopp hos alla som står och velar med ett ben kvar i PK-träsket.

Dessutom är det ju så att vi i tråden (inklusive du) med 100 % säkerhet vet att Porslinsdockan är för fri massinvandring och öppna gränser. Därför kan ingen tråddeltagare göra någonting annat än att betrakta hennes (och alla andra nyliberala mediegnällspikars) jämmer som rena påverkansoperationer, lögner och falsarier om man vill ha hedern i behåll.

Där har du mina kort. Jag är ledsen om jag gjorde dig besviken för att det inte fanns med Zyklon B, ridbyxor och diktatur i min kortlek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in