2013-01-16, 09:54
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valsharessa
De flesta svenskar tror nog fortfarande att betydelsen av integration är detsamma som assimilering men vet inte vad assimilering betyder utan har bara en vag uppfattning om att det är något hemskt som bara nazister förespråkar.
Bar att du fattat skillnaden! Integrationspolitiken är idag döende och om flashbacks tjockskalliga medlemmar fick in detta i sitt huvud skulle de möjligen kunna döda den före valnatten 2014 för att ändra den politiska spelplanen inför den kommande mandatperioden. Tråkigt så vet vi båda att det inte kommer ske för att de sparkar och slår på en död häst, när man försöker få dem att släppa detta och gå vidare möts man endast av "goddag yxskaft" svar eller någon underlig analys som hörde hemma i 90 talet.

Den kaotiska kampen som medlemmar på flashback för är anledningen till att deras påverkan är så begärnsad i samhället. Om de ryckte upp sig och fattade läget skulle det hundratal återkommande postare som skriver på flashback flytta diskussionen på nätet ett par steg i rätt riktning, istället arbetar de för att den skall vara kvar i en historia där alla som lever ute i verkligheten känner sig främmande. Anledningen till att folket inte vaknar upp beror inte på att de sover utan på att flashbacks medlemmar är historieromantiker som fortfarande har Mona Sahlin som största politiska fiende, ingen idag känner igen sig i vad som skrivs på flashback och därför bryr de sig inte om att ta del av den nyttiga information som finns postad.

Integrationspolitiken kommer att följas av en assimileringspolitik, även assimileringen kommer att misslyckas och vad som kommer efter det får flashbacks medlemmar själva lista ut.
Citera
2013-01-16, 12:59
Medlem
Carlos88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Dagens Arena intierar en "kampanj", som i sin enfald och dumdryghet överträffar allt som sajten tidigare kunnat visa upp. (Jag måste erlänna att jag funnit Björn Elmbrants böcker riktigt läsvärda, det hedrar honom inte att medverka i såna här pladderjippon.)

SD ut ur riksdagen
http://www.dagensarena.se/redaktione...-ur-riksdagen/

Sverigedemokraterna ut ur riksdagen
http://www.dagensarena.se/opinion/sv...-ur-riksdagen/

Anna Hellgren, som är ledarskribent på Dagens Arena, var en av "experterna" när man skulle utvärdera Åkessons prestation i "Debatt" på SVT när han debatterade mot Nalin Pekgul. http://youtu.be/YoT0fdg5AGc?t=4m41s

Jesus.. Var är det för skämt till journalister vi har i detta land egentligen?
Citera
2013-01-16, 13:12
Medlem
johanjosefssons avatar
Snabb fråga: Vad var den lägsta siffran Sossarna hade i en opinionsundersökning när Juholt var partiledare?

Vilken var den högsta?
Vilken var den lägsta?

Visst var det så att Juholt höjde partiets siffror när han tillträdde, men sedan sjönk det snabbt som en sten?
Citera
2013-01-16, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skriver
Jag antar, att om någon använder uttrycket "judisk konspiration" (eller liknande), så kan dennes resonemang kritiseras för att basera sig på användandet av grundlösa påståenden?

Nej, om någon gör grundlösa påståenden och drar inferenser som inte följer varken logisk eller av de källor som läggs fram, då bör man kritisera att det är grundlösa påståenden.

Citat:
Jag antar, att om någon använder uttrycket "hur ekonomi- eller finansvärlden fungerar" (eller liknande), så kan dennes resonemang inte kritiseras för att basera sig på användandet av grundlösa påståenden?

Jag kom med det påståenden till för att Urbanvårtan hittade på att det var fråga om en konspiration för att ett bolag lånade ifrån ett annat för att finansiera ett köp. Det sker hela tiden, när banker inte vill låna. Då blir det högre ränta.

Citat:
Det är alltså min uppfattning att utsagan "Det är möjligt att veta hur ekonomi- eller finansvärlden fungerar" är falsk.
Den kunskap på vilken jag baserar denna uppfattning, är noll. Vilket är helt i linje med min uppfattning.

Det är möjligt att förstå att det är en vanlig företeelse att finansbolag lånar av varandra. Om man exempelvis brydde sig om att försöka förstå situationen mer än man brydde sig om att driva en agenda om konspirationer, så är det förklaringen man hade fått. Eller så kan man göra grundlösa påståenden baserat på noll.
Citera
2013-01-16, 18:11
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlos88
Anna Hellgren, som är ledarskribent på Dagens Arena, var en av "experterna" när man skulle utvärdera Åkessons prestation i "Debatt" på SVT när han debatterade mot Nalin Pekgul. http://youtu.be/YoT0fdg5AGc?t=4m41s

Jesus.. Var är det för skämt till journalister vi har i detta land egentligen?

Det var i stort sett bara ett patetiskt försök att likna SD med fascism och nazism. Hör allt fler tongångar bland mina nära kollegor och många andra anställda om hur tramsigt det är att älta i att SD minsann är högerextremister. Kollegorna röstar inte på SD men tycker samtidigt illa om lögnerna och pk-media. Det som Dagens Arena sysslar med är rena rama valarbete och marknadsföring av SD.
Citera
2013-01-16, 18:28
Medlem
Jag vill veta varför gammelmedia fortfarande inte har svarat på kärnfrågan:

Varför påstår media att de vill ha mångkultur när skribenternas förhoppningar är att Sveriges alla kulturer och traditioner ska nedervärderas tills dem försvinner?
Citera
2013-01-16, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren-Trotskij
Det är lustigt att s.k. kulturmarxister och liberaler ofta anklagas för att stödja multikulturalismen, när det egentligen borde vara tvärtom.

Ett stort mål för både marxismen och liberalismen - på längre sikt - är ju att upplösa alla traditionella kulturer och radera ut alla religioner till förmån för den nya rationelle, progressive världsmedborgaren: i ena fallet ett slags "Homo Sovieticus", i andra fallet en liberal kosmopolit.

I praktiken handlar detta alltså om fullständig assimilering av mänskligheten enl. sekulära västerländska [vänster]ideal.

Frågan är då: vem/vilka som stödjer "mångkulturen" på riktigt?

Det är en intressant fråga. När SD proklamerar assimilering istället för integration så är det ett rasistiskt uttryck (PK) för att bara en kultur är den rådande och bästa.
Men liberaler och marxister sitter I samma fälla så deras dogmatiska motstånd tyder på att de känner igen sin egen världsbild. När det då gäller SDs version assimilation, så fördömar man den bara p g a att det är SD som föreslår det.

NWO, New World Order är det som är ursprunget till allt jidder om en "gränslös värld". NWO är associerat med mysticism som Illuminati men också som en judisk konspiration. Jag tror inte någotdera är något som vare sig M, MP, C; FP eller V vill definiera sig med. Det är aningslöst och okunnigt att tro på något som en gränslös värld.

Det här kommer att bli flaggskeppet år 2013, believe me. ALLA mångkulturalister och mångfaldsentusiaster kommer att bräka tillsammans. Om jag får gissa på en förkortning så blir det MKGV (Mångkulturell Gränslös värld). Hur de nu ska få till detta.
Citera
2013-01-16, 21:25
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Artikeln är från augusti 2011.
Citera
2013-01-16, 22:42
Medlem
Drozds avatar
Janne Josefssons reportage i Uppdrag Granskning om hur överdriven den så omtalade "barnfattigdomen" (dvs. invandrabarnfattigdomen) är:

http://www.svt.se/ug/barnfattigdomen...igt-overdriven

Känns som om JJ och UG är snubblande nära att granska invandringskostnader, asylfusk och ensamkommande flyktingbarn nu. Då jävlar blir det riktigt inbördeskrig!

Har SVT gjort Janne-bocken till trädgårdsmästare här?
Senast redigerad av Drozd 2013-01-16 kl. 23:06.
Citera
2013-01-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Janne Josefssons reportage i Uppdrag Granskning om hur överdriven den så omtalade "barnfattigdomen" (dvs. invandrabarnfattigdomen) är:

http://www.svt.se/ug/barnfattigdomen...igt-overdriven

Känns som om JJ och UG är snubblande nära att granska invandringskostnader, asylfusk och ensamkommande flyktingbarn nu. Då blir det riktigt inbördeskrig!

220000 Barn påstods vara 2011, nu 240000 barn, det påstås vara ca 500000 invandrare i Sverige just nu (eller vad ligger siffran på?), och hur många kommer det in varje år...

Självklart är inte det där alla finns, finns även fattiga som inte är nysvenskar... Men likväl.

Jag gillar Janne Josefsson, inte alltid han är källkritisk eller neutral, men likväl . Även "Dallas" är skön.
Senast redigerad av Simcon 2013-01-16 kl. 22:53.
Citera
2013-01-17, 01:27
Medlem
Slicjays avatar
Det var otvivelaktigt ett intressant inslag på Uppdrag Granskning 16/1-2013 även fast man med rätta kan ifrågasätta Jannes metodik för att omkullkasta barnfattigdomsbegreppet. Att dyka upp som tomten och fråga: "finns det några fattiga barn här?" lämnar en hel del att önska i trovärdighet.

Dock kändes det indirekt som om Janne höll på att lobba upp bollen för smash inom det onämnbara ämnet invandring och kostnader. Personligen fick jag lite vi-har-importerat-fattigdomen vibbar ifrån programmet. Sett till Twitterdrevet (enligt annan tråd) lyckades Janne verkligen aggrevera de "goda" i samhället vilket alltid är ett livstecken på mediakrig.

Känns som om mediaetablisimanget inte riktigt vet vad de ska göra med Janne. Tror dock att om Janne mer explicit ger sig på mångkultursindustrin kommer han hasteligen bli persona non grata.
Citera
2013-01-17, 02:14
Medlem
Riddaren-Trotskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronolle
Det är en intressant fråga. När SD proklamerar assimilering istället för integration så är det ett rasistiskt uttryck (PK) för att bara en kultur är den rådande och bästa.
Men liberaler och marxister sitter I samma fälla så deras dogmatiska motstånd tyder på att de känner igen sin egen världsbild. När det då gäller SDs version assimilation, så fördömar man den bara p g a att det är SD som föreslår det.

NWO, New World Order är det som är ursprunget till allt jidder om en "gränslös värld". NWO är associerat med mysticism som Illuminati men också som en judisk konspiration. Jag tror inte någotdera är något som vare sig M, MP, C; FP eller V vill definiera sig med. Det är aningslöst och okunnigt att tro på något som en gränslös värld.

Det här kommer att bli flaggskeppet år 2013, believe me. ALLA mångkulturalister och mångfaldsentusiaster kommer att bräka tillsammans. Om jag får gissa på en förkortning så blir det MKGV (Mångkulturell Gränslös värld). Hur de nu ska få till detta.

Skillnaden är väl att SD o likn. vill assimilera folk in i den traditionella kulturen, medan de (fanatiska) liberalerna/marxisterna inte erkänner någon traditionell kultur överhuvudtaget . Egentligen verkar dock de senares "assimilationsidé" betydligt mer genomgripande och totalitär, vilket vi såg i bl.a Sovjet/Kina.

Fast å andra sidan tvivlar jag på att vi har såpass utopiska vänstermänniskor i Sverige/Västvärlden, utan som du säger lär nog den mer flummiga mångkulturidén få överhanden bland dessa, åtminstone i praktiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in