2021-04-16, 16:23
Medlem
Abnormals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag förstår att denna serie tilltalar vissa grupper men jag har aldrig riktigt förstått vad t.ex. Netflix vill uppnå. Ska vi cementera stereotypen av nästa generations invandrare i Sverige som utsatta och missförstådda individer som bara har den kriminella världen som karriärstege?
Alla begriper att Netflix försvarar sig med detta resonemang ("se så lätt det är att trilla ner i fördärvet om man inte har sociala skyddsnät" osv) eftersom allt som rör minoriteter måste ursäktas, men man kan också välja att se Snabba cash som ytterligare en byggsten i den växande white flight-ekonomin. Ren propaganda utan en enda sympatisk rollfigur. Z.E:s insats som samvetslös psykopat sätter sig nog djupare i folks undermedvetna än gubbkrönika #938 om "vänsterns dubbla måttstockar" och dylikt.
Citera
2021-04-16, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarrySlisk
Som om det behövde förtydligas: Latinos och muslimer är ju inte judar. Judar behöver alltså inte känna sig utpekade. Det är således bara för ADL att ta avstånd från den skadliga massinvandringen, och därmed motbevisa alla dessa befängda antisemitiska konspirationsteorier.

Och så satte jag ”folkutbytet” inom citationstecken. För, som du så skarpsinnigt påpekar, så skickas inte svenskar till Syrien när syrier skickas till Sverige.

Istället skrev jag att det pågår en demografisk revolution. För det gör det. Eller kan du med några väl valda sofismer argumentera för att ingen sådan revolution pågår?

Jag upprepar: "replacement" har en massa debilt konspirationsnonsens med i paketet. Det brukar yras nonsens om judar. Exempel: den här tråden. Dessa personer bryr sig inte om bevis och har aldrig gjort. Det är just därför de yrar om konspirationer.

Jo, den "demografiska revolutionen" är bekant. Partiet SD startades 1988, tror jag. Det är 33 år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av McAz
Däremot så sker ett reellt folkutbyte i vissa städer, bostadsområden, skolor, offentliga inrättningar osv. Svenskar flyr från tidigare traditionellt svenska platser i samband med att andelen invandrare ökar. Om det sker enligt fördelningen 1:1 låter jag vara osagt men enligt forskning, som tråden redogjort för tidigare, så sker en utflyttning av svenskar från ett bostadsområde redan när andelen invandrarna börja kliva över 4%-spärren.

Oavsett vad du väljer att kalla det så torde just ”befolkningsutbyte” vara den bäst passande termen för fenomenet.

Tveksamt om det är den mest passande termen för vad som händer i ett bostadsområde.
Citera
2021-04-16, 17:54
Medlem
K

Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag upprepar: "replacement" har en massa debilt konspirationsnonsens med i paketet. Det brukar yras nonsens om judar. Exempel: den här tråden. Dessa personer bryr sig inte om bevis och har aldrig gjort. Det är just därför de yrar om konspirationer.

Jo, den "demografiska revolutionen" är bekant. Partiet SD startades 1988, tror jag. Det är 33 år sedan.

Tveksamt om det är den mest passande termen för vad som händer i ett bostadsområde.

Goddag yxskaft. Hade du läst vad jag skrivit och varit intellektuellt hederlig, hade du sannolikt sagt:

Jo, Barry, du har faktiskt en poäng . Det var föga sakligt av mig att haka upp mig på ordet utbyte. Migrationen är -som du riktigt påpekar- av så monumental omfattning, att svenskars makt över sin framtid reduceras för vart år som går.
Jag förstår nu att det du menar är att etniska svenskars politiska inflytande över Sverige byts ut mot andra folks politiska inflytande. Din term demografisk revolution är korrekt, men ”folkutbytet” är också en term som kan beskriva det som sker.”

Men så säger du inte. Halsstarrigt kör du på med det trötta, defensiva, moraliserande antisemitismnarrativet. Samt märker ord.

Att den demografiska revolutionen pågår och att den kommer reducera oss svenskar till en minoritet, det är ett faktum. Jag antar att du i själva verket är lika medveten om detta som jag är. Men jag antar även att du anser att denna omvandling av Sverige och svenska folket bör fullbordas, samt att den under processens gång inte bör uppmärksammas inför populasen.
Senast redigerad av BarrySlisk 2021-04-16 kl. 17:55. Anledning: J
Citera
2021-04-16, 18:28
Medlem
Citat:
. Kanske vi snart kan diskutera den demografiska revolutionen, utan moralism, utan att den avfärdas som en ”antisemitisk konspirationsteori” (Det är anmärkningsvärt att det kan vara*antisemitiskt*att problematisera invandring av latinos/muslimer?).*

Att den demografiska revolutionen -”folkutbytet”- faktiskt pågår kan ju ingen förneka, bara statistiken görs tillgänglig för gemene man.

Faktum är ju att de som annars ivrigt förnekar detta och kallar det "konspirationsteorier" själva åkallar exakt samma demografiska omvälvning när de pläderar för att republikanerna i USA måste börja smöra för minoriteter för att ha en chans i framtida val. "Ett parti för vita har ingen framtid när de vita är i minoritet", brukar det ju då heta.
Senast redigerad av Bud Fox 2021-04-16 kl. 18:39.
Citera
2021-04-16, 18:51
Medlem
Citat:
Goddag yxskaft. Hade du läst vad jag skrivit och varit intellektuellt hederlig, hade du sannolikt sagt:

Jo, Barry, du har faktiskt en poäng . Det var föga sakligt av mig att haka upp mig på ordet utbyte. Migrationen är -som du riktigt påpekar- av så monumental omfattning, att svenskars makt över sin framtid reduceras för vart år som går.
Jag förstår nu att det du menar är att etniska svenskars politiska inflytande över Sverige byts ut mot andra folks politiska inflytande. Din term demografisk revolution är korrekt, men ”folkutbytet” är också en term som kan beskriva det som sker.”

Men så säger du inte. Halsstarrigt kör du på med det trötta, defensiva, moraliserande antisemitismnarrativet. Samt märker ord.

Att den demografiska revolutionen pågår och att den kommer reducera oss svenskar till en minoritet, det är ett faktum. Jag antar att du i själva verket är lika medveten om detta som jag är. Men jag antar även att du anser att denna omvandling av Sverige och svenska folket bör fullbordas, samt att den under processens gång inte bör uppmärksammas inför populasen.

Du undrade eller låtsades undra varför "ADL" och andra beter sig så upprört. Jag förklarade det.

Det här kan bli en intressant semantisk diskussion. Du skriver att svenska folket "omvandlas". Menar du då med det att en nyhitkommen afgan är en del av svenska folket? Du måste rimligen det eftersom du skriver att svenska folket omvandlats.
Citera
2021-04-16, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Faktum är ju att de som annars ivrigt förnekar detta och kallar det "konspirationsteorier" själva åkallar exakt samma demografiska omvälvning när de pläderar för att republikanerna i USA måste börja smöra för minoriteter för att ha en chans i framtida val. "Ett parti för vita har ingen framtid när de vita är i minoritet", brukar det ju då heta.

Bara så att vi är tydliga här. Under varje presidentval i USA sedan ganska länge nu men i synnerhet sedan 2012 så pratas det i all oändlighet på TV om demografi och hur dessa invandrarväljer röstar. Det rådde en besatthet av latinamerikanska väljare under valet 2016. Det skrivs om det i tidningar, t.ex. i New York Times. Detta sker helt öppet. Det basuneras ut på högsta volym.

Det här "replacement theory" däremot, det är konspirationstrams. Dessutom: ingen "replacement", inget utbyte, pågår.
Citera
2021-04-16, 19:38
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Bara så att vi är tydliga här. Under varje presidentval i USA sedan ganska länge nu men i synnerhet sedan 2012 så pratas det i all oändlighet på TV om demografi och hur dessa invandrarväljer röstar. Det rådde en besatthet av latinamerikanska väljare under valet 2016. Det skrivs om det i tidningar, t.ex. i New York Times. Detta sker helt öppet. Det basuneras ut på högsta volym.

Det här "replacement theory" däremot, det är konspirationstrams. Dessutom: ingen "replacement", inget utbyte, pågår.
Brukar tycka att du har vissa poänger men nu tycker jag att du gör dig dum, det är väl ingen som påstått att ett eventuellt folkutbyte skulle betyda att svenskarna eller européerna skulle flyttas till afrika eller Mellanöstern itakt med att de därifrån flyttar hit, replacement eller utbyte betyder ju oftast inte det heller, när man byter ut tändstiftet på moppen sätter man ju inte det gamla på en annan moppe and if you replace the belt on a snowmobile, you don't install the old belt on another snowmobile.

Du kastar de utbytta delarna!

Översatt till svenskarna så läggs vi i graven allteftersom vi byts ut.

Ett folkutbyte pågår, det är ju uppenbart, det är ju bara att jämföra London, Paris och Malmö på sjuttiotalet och nu. Eller mindre ställen som Boden för den delen.

Däremot tror jag inte att det är planerat utan bara resultatet av ogenomtänkta, kortsiktiga egoistiska beslut .
Citera
2021-04-16, 20:03
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Brukar tycka att du har vissa poänger men nu tycker jag att du gör dig dum, det är väl ingen som påstått att ett eventuellt folkutbyte skulle betyda att svenskarna eller européerna skulle flyttas till afrika eller Mellanöstern itakt med att de därifrån flyttar hit, replacement eller utbyte betyder ju oftast inte det heller, när man byter ut tändstiftet på moppen sätter man ju inte det gamla på en annan moppe and if you replace the belt on a snowmobile, you don't install the old belt on another snowmobile.

Ett folkutbyte pågår, det är ju uppenbart, det är ju bara att jämföra London, Paris och Malmö på sjuttiotalet och nu. Eller mindre ställen som Boden för den delen.

Däremot tror jag inte att det är planerat utan bara resultatet av ogenomtänkta, kortsiktiga egoistiska beslut .
Semantikargument är ett bra tecken på att någon saknar substans. Det Experten försöker göra är att trolla bort folkutbytet genom att låtsas att "utbyte" är synonymt med "ömsesidigt utbyte". Det är som du skriver helknäppt och inte applicerbart på någon normal situation. Det är som att tolka någon som säger att han ska byta strumpor som att han tänker byta strumpor med en annan person - att de ska dra på sig varandras smutsiga strumpor. Ett ovanligt krystat språktrolleri som Experten nog inte egentligen själv tror att någon kommer att gå på.

Handlar mer om en reflex där han måste stämma in i kören om en auktoritet likt ADL säger något. I såna här sammanhang måste man räkna bort koncept som ideologi, förnuft och fri vilja. Experten har kritiserat mig när jag har skrivit att logik och förnuft inte kommer främst i politiken, men här står han själv för ett bra exempel på det.
Citera
2021-04-16, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp

Men det fungerar inte så. Invandringen har ingenting att göra med hur många äldre svenskar som dör. En 90-åring behöver inte "bytas ut". Det finns inget samband här. Inget utbyte.

Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Semantikargument är ett bra tecken på att någon saknar substans. Det Experten försöker göra är att trolla bort folkutbytet genom att låtsas att "utbyte" är synonymt med "ömsesidigt utbyte". Det är som du skriver helknäppt och inte applicerbart på någon normal situation. Det är som att tolka någon som säger att han ska byta strumpor som att han tänker byta strumpor med en annan person - att de ska dra på sig varandras smutsiga strumpor. Ett ovanligt krystat språktrolleri som Experten nog inte egentligen själv tror att någon kommer att gå på.

Handlar mer om en reflex där han måste stämma in i kören om en auktoritet likt ADL säger något. I såna här sammanhang måste man räkna bort koncept som ideologi, förnuft och fri vilja. Experten har kritiserat mig när jag har skrivit att logik och förnuft inte kommer främst i politiken, men här står han själv för ett bra exempel på det.

Talar du sanning nu? Vad du har gjort är att kalla de värsta pajasarna man kan tänka sig "rationella" vilket är oerhört provokativt och det är det, bland annat, som jag kritiserat dig för.

Vad "replacement" och "folkutbyte" handlar är just "krystat språktrolleri" eftersom inget utbyte pågår. Att göra sig av med ett folk finns det ett ord för och det är ta mig fan inte "utbyte". Det vet du också.
Citera
2021-04-16, 21:02
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Talar du sanning nu? Vad du har gjort är att kalla de värsta pajasarna man kan tänka sig "rationella" vilket är oerhört provokativt och det är det, bland annat, som jag kritiserat dig för.

Vad "replacement" och "folkutbyte" handlar är just "krystat språktrolleri" eftersom inget utbyte pågår. Att göra sig av med ett folk finns det ett ord för och det är ta mig fan inte "utbyte". Det vet du också.
"White genocide" beskrivs som en antisemitisk konspirationsteori av samma institutioner som säger det om folkutbyte och grand remplacement.

Men det finns en distinktion här som inte bara är semantisk eller retorisk. Folkutbyte är ett bredare begrepp som även täcker in sånt som Orrtupp tar upp: folk som kortsiktigt gynnas av massinvandringen, egoistiska migrationsjurister, hjärntvättade PK-kärringar osv. Om man ska tala om folkmord är det bara applicerbart på vissa aktörer, som t.ex. talar om att de vill bryta ned den etniska homogeniteten i Europa, att de vill avskaffa "vithet", som förnekar att etniska svenskar existerar osv. Dessa finns i allra högsta grad, men det finns fler aktörer som deltar i folkutbytet, som inte följer någon övergripande plan eller agenda.
Senast redigerad av Nix-registret 2021-04-16 kl. 21:18.
Citera
2021-04-16, 22:12
Medlem
J

Himmel å pannkaka!

Svenskars framtida minoritetsstatus (som eg är en ickefråga, eftersom ”Hela replace-tramset bygger på en konspirationsteori”, dessutom handlar det ju inte om ett bokstavligt utbyte av människor) är temat för en debattartikel i Widar Anderssons socialdemokratiska ”Folkbladet”:

https://folkbladet.se/artikel/rgqw68xl
Senast redigerad av BarrySlisk 2021-04-16 kl. 22:14. Anledning: H
Citera
2021-04-16, 22:33
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Himmel å pannkaka!

Svenskars framtida minoritetsstatus (som eg är en ickefråga, eftersom ”Hela replace-tramset bygger på en konspirationsteori”, dessutom handlar det ju inte om ett bokstavligt utbyte av människor) är temat för en debattartikel i Widar Anderssons socialdemokratiska ”Folkbladet”:

https://folkbladet.se/artikel/rgqw68xl
Det var nog det mest uppriktigt alarmististiska svartpillret jag har läst i en etablerad sossetidning, börjar etablissemanget vakna nu eller vad är det frågan om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in