Citat:
Som vanligt är ditt inlägg stringent och klarsynt. Alla torde härmed ha blivit upplysta om att ett utbyte inte behöver vara ömsesidigt och symmetriskt. Semantikargument är ett bra tecken på att någon saknar substans. Det Experten försöker göra är att trolla bort folkutbytet genom att låtsas att "utbyte" är synonymt med "ömsesidigt utbyte". Det är som du skriver helknäppt och inte applicerbart på någon normal situation. Det är som att tolka någon som säger att han ska byta strumpor som att han tänker byta strumpor med en annan person - att de ska dra på sig varandras smutsiga strumpor. Ett ovanligt krystat språktrolleri som Experten nog inte egentligen själv tror att någon kommer att gå på.
Handlar mer om en reflex där han måste stämma in i kören om en auktoritet likt ADL säger något. I såna här sammanhang måste man räkna bort koncept som ideologi, förnuft och fri vilja. Experten har kritiserat mig när jag har skrivit att logik och förnuft inte kommer främst i politiken, men här står han själv för ett bra exempel på det.
Handlar mer om en reflex där han måste stämma in i kören om en auktoritet likt ADL säger något. I såna här sammanhang måste man räkna bort koncept som ideologi, förnuft och fri vilja. Experten har kritiserat mig när jag har skrivit att logik och förnuft inte kommer främst i politiken, men här står han själv för ett bra exempel på det.
Notabelt är, att så fort tråden får ovälkommet besök av Experten, lämnar diskussionen sakfrågan bakom sig, för att istället fokusera på helt ovidkommande detaljer, semantiska eller andra, men konsekvent helt irrelevanta. Jag ska erkänna att jag inte helt utesluter att denne Expert har neuropsykiatriska funktionsvariationer som tvingar fram dessa reaktioner, men det kan ju också handla om avsiktliga attacker på trådens egentliga diskussion, och då är det bästa vi kan göra att bara ignorera inläggen. Sannolikt gäller detsamma i händelse av neuropsykiatrisk förklaring till villospåren.