2020-07-22, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Den svenska välfärdsstaten, vår samhällsstruktur, våra normer, vårt språk och så vidare är vår kultur. Läs mer om kultur här:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kultur
Jag tror du missförstår lite, jag påstår inget av detta. Jag är själv svensk nationalist. Jag skriver hur den officiella debatten ser ut bland vår sk elit och medierna. Att förneka svenskheten och vår unikhet har varit ett sätt för dessa människor att legitimera massinvandring från tredje världen. Skulle de erkänna att svenskarna t.ex. Är Sveriges urbefolkning skulle det bli svårare för dem att argumentera för att dessa svenskar ska göras till minoritet i Sverige.
Citera
2020-07-22, 01:19
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Jag tror du missförstår lite, jag påstår inget av detta. Jag är själv svensk nationalist. Jag skriver hur den officiella debatten ser ut bland vår sk elit och medierna. Att förneka svenskheten och vår unikhet har varit ett sätt för dessa människor att legitimera massinvandring från tredje världen. Skulle de erkänna att svenskarna t.ex. Är Sveriges urbefolkning skulle det bli svårare för dem att argumentera för att dessa svenskar ska göras till minoritet i Sverige.
Nja, massinvandringen har främst legitimerats genom ett antal falska påståenden, främst 1) människor flyr för sina liv och 2) invandringen är nödvändig på grund av Sveriges åldrande befolkning och 3) invandringen är lönsam.
Citera
2020-07-22, 01:54
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nja, massinvandringen har främst legitimerats genom ett antal falska påståenden, främst 1) människor flyr för sina liv och 2) invandringen är nödvändig på grund av Sveriges åldrande befolkning och 3) invandringen är lönsam.
Har du någonsin funderat över de egentliga skälen varför massinvandringen inleddes under andra halvan av 70-talet och varför den därefter tillåtits fortgå trots att det skadat landet?
Citera
2020-07-22, 02:05
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Har du någonsin funderat över de egentliga skälen varför massinvandringen inleddes under andra halvan av 70-talet och varför den därefter tillåtits fortgå trots att det skadat landet?
Vad var det egentliga skälet till att landet då skadas?
Citera
2020-07-22, 07:18
Medlem
Imperiet och multipolaritet

Idag presenteras en artikel på unz.com som lägger samman ett Mearsheimer synsätt med tankarna kring det Liberala Imperiet.

https://www.unz.com/article/the-comi...-of-globalism/

Faktiskt kul att se att denna Svenskspråkiga tråd legat mer än ett halvt år före den internationella idéutvecklingen!

Artikeln tar ca 20 minuter att läsa men jag tror att trådens giganter och följare kommer att känna igen sig i resonemangen.
Citera
2020-07-22, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Hum, hum.

Sök på termerna costly signalling och reciprocal altruism i mitt inlägg.

Noterar ditt tidiga bidrag. Tråden är en veritabel guldgruva.
Citera
2020-07-22, 08:01
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
När det kommer till BLM, främmande identitetspolitik och annat kliar det i fingrarna. De får naturligtvis gärna hålla på i USA, men i Sverige vill man förmodligen göra rent hus med importerade rörelser med svenskfientliga mål — fast det är bra att 1) svenska folket får upp ögonen för den skit som pågår och 2) de olika grupperna oftast bekämpar varandra i etnisk korseld.
Nu ser jag visserligen själv vad jag skrev i föregående mening. Det var det du menade. Så bra.
En sak som amerikaner (och vi) hade kunnat lära av det här är att även rättsväsendet är riggat. Det har aldrig tidigare varit så tydligt (i USA), ändå pratas det nästan ingenting om det bland amerikanska (eller svenska) konservativa. Varför stoppade inte polisen kravallerna? Igår hittade de en kropp i Minneapolis i en nerbränd byggnad som legat där i över en månad. De här människorna tilläts springa runt och bränna ner polishus och hela byggnadskomplex, uppenbarligen brände man alltså ihjäl människor också. Polisen antingen syntes inte, eller syntes, men agerade inte. Samma sak på många håll när man välte statyer, då var det snarare folk som samlats för att försvara statyer som riskerade att gripas. Trots detta så är de konservativa den mest polisdyrkande gruppen som existerar. Till döden skulle de stå och skrika "blue lives matter" samtidigt som polisen står och tittar på när en mobb sparkar ihjäl dem. Varför gjorde inte polisen något? Varför diskuteras inte detta? Var det order från respektive polismyndighet i de olika städerna, eller var det på något sätt dirigerat från centralt håll? Jag vet inte, men bara det faktumet att det inte ens finns nån som ställer frågorna, utan att det bara mals på om AFA och BLM, är helt sanslöst. AFA och BLM är terrorgrupper som är lätta att hata, och det är bra att folk hatar dessa grupper, men för samhällsutvecklingen är det allvarligare och viktigare att diskutera rättsväsendets roll.

Min poäng här och tidigare är alltså lite att de konservativa aldrig riktigt vill erkänna hur ruttet systemet är från toppen och ner. Man vill ge folk illusionen om att det handlar om nån osmaklig grupp eller person på relativt låg nivå som är orsaken till alla samhällsproblem, och sedan rikta hat åt det hållet. På samma sätt här som när Arpi bara pratar om några universitetsanställda kommunister eller när Totius bara pratar om politiska tjänstemän på nån sorts mellannivå så skyddar de dem som verkligen skulle behöva belysas, och dem som verkligen är skyldiga till vad som sker.
Citera
2020-07-22, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
En sak som amerikaner (och vi) hade kunnat lära av det här är att även rättsväsendet är riggat. Det har aldrig tidigare varit så tydligt (i USA), ändå pratas det nästan ingenting om det bland amerikanska (eller svenska) konservativa. Varför stoppade inte polisen kravallerna? Igår hittade de en kropp i Minneapolis i en nerbränd byggnad som legat där i över en månad. De här människorna tilläts springa runt och bränna ner polishus och hela byggnadskomplex, uppenbarligen brände man alltså ihjäl människor också. Polisen antingen syntes inte, eller syntes, men agerade inte. Samma sak på många håll när man välte statyer, då var det snarare folk som samlats för att försvara statyer som riskerade att gripas. Trots detta så är de konservativa den mest polisdyrkande gruppen som existerar. Till döden skulle de stå och skrika "blue lives matter" samtidigt som polisen står och tittar på när en mobb sparkar ihjäl dem. Varför gjorde inte polisen något? Varför diskuteras inte detta? Var det order från respektive polismyndighet i de olika städerna, eller var det på något sätt dirigerat från centralt håll? Jag vet inte, men bara det faktumet att det inte ens finns nån som ställer frågorna, utan att det bara mals på om AFA och BLM, är helt sanslöst. AFA och BLM är terrorgrupper som är lätta att hata, och det är bra att folk hatar dessa grupper, men för samhällsutvecklingen är det allvarligare och viktigare att diskutera rättsväsendets roll.

Min poäng här och tidigare är alltså lite att de konservativa aldrig riktigt vill erkänna hur ruttet systemet är från toppen och ner. Man vill ge folk illusionen om att det handlar om nån osmaklig grupp eller person på relativt låg nivå som är orsaken till alla samhällsproblem, och sedan rikta hat åt det hållet. På samma sätt här som när Arpi bara pratar om några universitetsanställda kommunister eller när Totius bara pratar om politiska tjänstemän på nån sorts mellannivå så skyddar de dem som verkligen skulle behöva belysas, och dem som verkligen är skyldiga till vad som sker.

Som jag skrivit tidigare i tråden så har Soros sedan ett antal år tillbaka finansierat val av rasifierade och progressiva polischefer och åklagare även på lokal nivå.

Skulle du lägga matriser över Soros finansieringen och BLM upploppen över varandra så skulle de sannolikt sammanfalla rätt väl.

Ondskan har planerats länge.
Citera
2020-07-22, 08:30
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Ja, inledningen på 70-talet diskuteras i mitt inlägg här:
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Som vanligt kom den efterföljande diskussionen att handla om semantik, i detta fall mina ord ”genomtänkt” och ”obegripligt”. Det jag avser är givetvis de faktiska konsekvenserna av det som gjordes och görs.

Att invandringen sedan kunnat fortgå beror på att många vill att den ska fortgå och att övriga medborgare legitimerar den. Det kan tilläggas att mångkulturen bara är en del av problematiken i detta dysfunktionella land.

(Till de som letar efter enstaka ord att hänga upp sig på: Detta är givetvis inte en komplett beskrivning av allting sedan 70-talet utan ett kort inlägg som ska ses i den helhet som bildas av mina övriga inlägg. Om något uppfattas som otydligt är det bättre att fråga än att dra långtgående slutsatser utifrån förutfattade meningar.)
Citera
2020-07-22, 08:42
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
[…] eller när Totius bara pratar om politiska tjänstemän på nån sorts mellannivå […]
Det här är ju en direkt sinnessjuk lögn. Men bra att du avslöjar dig själv som lögnare så tydligt.

Jag påtalar gång på gång att systemet är genomruttet från toppen till botten. Skärp dig, för helvete!

Tillägg:
Citat:
[…] På samma sätt här som när Arpi bara pratar om några universitetsanställda kommunister […]
Och Arpi skriver bland annat såhär på Twitter (jag har t.o.m. servat dig med en länk som du uppenbart skitit i):
Detta tankevirus har redan infiltrerat myndigheter, skolor, politiken, universitet och företag. Avskyr att säga det, men många fler måste vakna nu. Det är inte något i periferin längre, det har muterat och blivit mycket mer aggressivt. Rätt som det är så är kriget redan förlorat.
https://twitter.com/Ivarpi/status/1283701005411123200

HUR jävla tydlig måste man bli för att du ska fatta?
Senast redigerad av Totius 2020-07-22 kl. 09:08. Anledning: Tillägg
Citera
2020-07-22, 08:46
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
En sak som amerikaner (och vi) hade kunnat lära av det här är att även rättsväsendet är riggat. Det har aldrig tidigare varit så tydligt (i USA), ändå pratas det nästan ingenting om det bland amerikanska (eller svenska) konservativa. Varför stoppade inte polisen kravallerna?

BLM kravallerna som vi ser nu är iscensatta distraktioner från det som egentligen händer. Häromsistens gav Soros pengar till BLM. Tidigare har andra organisationer bussats runt i USA och tillåtits kaoza. Det här visar att polisen är beordrad att inte ingripa när kaozandet kommer från regimkontrollerat håll.

Att det kan tas i med hårdhandskarna visar ju med all tydlighet hur polisen agerar när NMR skulle demonstrera. NMR ses som allvarligt systemhotande eftersom regimens tentakler inte kontrollerar dem. Så polisen kan om den vill.

Men man vet att om polisen inte gör nåt, så är det en del av bröd och skådespelsindustrin. BLM och andra kaozorganisationer är inte systemhotande på riktigt, utan dom får hålla på ett tag så människor kan förfäras ett tag och sen kommer de att försvinna. Det är helt enkelt iscensatta kravaller som det är meningen ska leda bort uppmärksamheten från det egentliga problemet. Valutasystemet håller på att krascha genom skuldmättnad. Ett mycket större och mer systemhotande problem för vårt genomruttna etablissemang.

Men nu ska vi sitta hemma med påbjuden Coronaskräck medan kaozande BLM aktivister och poliser kramas, alternativt inte gör någonting; samtidigt skuldsätts för all framtid för att rädda EU.

Fiskar, och samhällen verkar det, ruttnar uppifrån.
Senast redigerad av Nostradumbass 2020-07-22 kl. 08:58.
Citera
2020-07-22, 08:50
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus

Fast det är ju en viss del av etablissemanget som gör detta. Resultatet är trots allt att SD nått 25 procent vid vissa opinionsundersökningar; i stort sett alla moderater och kristdemokrater vill att deras partier ska samarbeta med SD; SD har nästan 20 procent bland invandrarna (moderaterna också runt 20); överväldigande del av befolkningen tycker som SD osv.

Klipper man av en gitarrsträng på mitten går den inte att använda igen. Det finns heller inga nya. Risken finns att etablissemanget skär av lite för många strängar och deras lyra börjar låta jävligt illa. Just när man tänker att… då blir det det: värre! BLM menar att Sverige inte är svenskt. Inga belägg förstås. Suck! Ska man snyta sig i slipsen eller spy på sina skor. Ännu ett sånt där infantilt uttalande som bara stärker majoriteten i sin övertygelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in