2020-07-21, 21:00
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Frågan är oerhört tydlig: På vilket sätt menar du att svenskar inte är ett folk som alla andra?

Jag påstår att vi är ett folk som alla andra och att vi dessutom har en omfattande lagstiftning som definierar medborgarnas rättigheter och skyldigheter.

Vi har också synnerligen ansvarslösa och gnälliga medborgare som inte ens försöker få makthavarna att leverera det som vi betalar skatt för.

Jag är vidare jävligt trött på att få frågor på sådant som jag har förklarat gång på gång.

Nu tog du min replik: Jag är vidare jävligt trött på att få frågor på sådant som jag har förklarat gång på gång.

Men Jag har aldrig sagt eller menat att Svenskar inte är ett folk som alla andra. Tvärtom jag menar att svenskar måste kämpa för att etablera detta då stora delar av våra politiker och tjänstemän anser att antingen är vi värda mer än alla andra, en humanitär stormakt, eller att vi inte är som alla andra som i Corona krisen, eller att vi saknar ett egenvärde helt utan kultur. Citat av Mona Sahlin: "Jag tror att det lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker." Den vita normen dominerar och det är ett problem för S.
https://www.youtube.com/watch?v=0MeJ...hpIK3DiYgSyQ4E
Ett annat citat: "Det finns ingen inhemsk Svensk kultur" :Ingrid Lomfors
https://www.youtube.com/watch?v=eajx2iUWlFQ

Listan kan göras lång men jag förstår inte hur du kan få det till att jag MENAR att svenskar inte är ett folk som alla andra? Du kör en halmgubbe och försöker kleta på mig en åsikt jag inte har.
Varför?
Är det på pin kiv eller är det brist på läsförsåelse?

Tvärtom jag MENAR att Svenskar är ett folk som alla andra och lika skyddsvärda som alla andra.
Det gör det till vårt ansvar att skydda vårt folk. Du kan glömma att andra är lika intresserade av att skydda svenska och svenskars intressen som svenskar. Det ankommer på oss att ta hand om oss själva. Om vi inte gör det kommer ingen annan till undsättning. Tvärtom hyenorna kommer dela bytet mellan sig.

Du kan sitta och hoppas på att nuvarande lagstiftningen skall rädda oss men under tiden accelererar förfallet.
Att som du gör satsa allt på att lagstiftningen skall rädda oss kommer göra dig väldigt besviken.
Det är lagstiftningen som tagit oss hit vi är. De duktiga idioterna i samhällsförvaltningen tolkar lagarna på samma sätt som politikerna tolkat väljarna vilja. Med stor frihet. Helt utan ansvar.

Och nu vill du utkräva ansvar från dessa duktiga idioter? Via samma lagstiftning som tog oss hit?
Lycka till.

Fundera ett varv på konsekvensen om du har i att befintlig lagstiftning kan rädda oss. Vad är din konsekvensanalys, din riskanalys av att förlita sig på de lagar som tog oss hit?

Finns det kanske något annat sätt? Är våld helt uteslutet?
Citera
2020-07-21, 21:05
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ivar Arpi kallade de här "identitetspolitiska aktörerna" (BLM osv) för trojanska hästar nyligen. Det är en ganska intressant liknelse, som använts många gånger på samma sätt. Han har aldrig kallat NMR för trojanska hästar - dessa ser han tydligt som öppna fiender.

Varför kallar alla de här judaiserade/borgerliga antiidentitetspolitiska typerna en grupp som öppet hånar, hatar och förnedrar vita människor för "trojanska hästar" (något som på ytan ser helt ofarligt ut och som vi utan problem kan köra in i vårt samhälle). Här är svaret: De ser inte vithatet som fientligt eller skadligt i sig, sånt är egentligen ok ("något alla håller med om"). Den Odysseus som kan döljas där innanför den vackra ytan och som de är oroliga för ska hoppa ut från hästen är antisemitismen - den öppna och självklara fienden. Den öppet vithatande hästen är ok, men då och då innehåller den krafter som kan legitimera verklig maktkritik.

Innanför Nick Cannons ofarliga "de vita är onda djävular"-häst kan det alltid dölja sig en riktigt farlig "judar äger media"-krigare.
Ett välbehövligt påpekande. Som om inte BLM etc. skulle vara nog skadliga fenomen i sig.
Det är i mer extrema situationer som denna, när syften och avsikter krockar med varandra, som den föreliggande etniska hackordningen i väst slås fast — och åskådliggörs. "Trojanska hästar" är en utomordentligt misslyckad liknelse eftersom den som sagt för tankarna till något som kan verka trivsamt, men som visar sig vara raka motsatsen.
Personligen är jag osäker på Arpis mening. Jag kan tänka mig att avsikten är att peka på farorna med att låta sig luras som "antivithetsaktivist" när BLM och annan identitetspolitisk aktivism — hej på dig, Håkan Boström! — röjer djupt subversiva intentioner. "Du som helt tanklöst stödjer BLM för att du tycker synd om de stackars negrerna får i så fall räkna med att själva bli måltavla för de blodtörstiga vildarnas vrede", typ. Arpi vill varna godhetsknarkande organisationer och grupper för att liera sig med något "potentiellt" (!) farligt, som dessutom är vänstervridet till råga på allt — och det är i och med denna varning som något går snett, och blir fel.

Eller så köper man din förklaring. Ockham ger... ja, vem, rätt?
Det ÄR ett faktum att hysterin var ett faktum när det "uppdagades" att aktivister knutna till BLM tagit tillfället i akt att ge Israel en känga. Då är hotnivåerna på BLM genast skyhöga.

Jag tycker nog att ditt nästa inlägg stödjer din tes på ett övertygande sätt.
Citat:
James Lindsay, Arpis förebild i de här frågorna (och vars nya bok han nyligen recenserade), skriver en intressant twittertråd som öppet lägger fram det jag beskrev ovan:

https://twitter.com/ConceptualJames/...67870762700801

Den här postmodernismen och den "kritiska teorin" började som ett sätt att ta makten ifrån de vita som fortfarande hade makten på den tiden. Många judar var inblandade i början. Nu har judarna den verkliga makten, och den kritiska teorin har blivit en fara. Alltså måste Arpi rycka ut för sina överordnade. Vad Arpi och alla hans likar gör är att de arbetar för att bevara den verkliga makten i samhället. Arpi är urbilden av en "sabbatsgoj".
Och i dag är det så att kritiska studier, dekonstruktion, postmodernism och annat står vem som helst fritt att använda i vilka syften som helst. Tack för det.
Citera
2020-07-21, 21:47
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Nu tog du min replik: Jag är vidare jävligt trött på att få frågor på sådant som jag har förklarat gång på gång.

Men Jag har aldrig sagt eller menat att Svenskar inte är ett folk som alla andra. Tvärtom jag menar att svenskar måste kämpa för att etablera detta då stora delar av våra politiker och tjänstemän anser att antingen är vi värda mer än alla andra, en humanitär stormakt, eller att vi inte är som alla andra som i Corona krisen, eller att vi saknar ett egenvärde helt utan kultur. Citat av Mona Sahlin: "Jag tror att det lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker." Den vita normen dominerar och det är ett problem för S.
https://www.youtube.com/watch?v=0MeJ...hpIK3DiYgSyQ4E
Ett annat citat: "Det finns ingen inhemsk Svensk kultur" :Ingrid Lomfors
https://www.youtube.com/watch?v=eajx2iUWlFQ

Listan kan göras lång men jag förstår inte hur du kan få det till att jag MENAR att svenskar inte är ett folk som alla andra? Du kör en halmgubbe och försöker kleta på mig en åsikt jag inte har.
Varför?
Är det på pin kiv eller är det brist på läsförsåelse?

Tvärtom jag MENAR att Svenskar är ett folk som alla andra och lika skyddsvärda som alla andra.
Det gör det till vårt ansvar att skydda vårt folk. Du kan glömma att andra är lika intresserade av att skydda svenska och svenskars intressen som svenskar. Det ankommer på oss att ta hand om oss själva. Om vi inte gör det kommer ingen annan till undsättning. Tvärtom hyenorna kommer dela bytet mellan sig.

Du kan sitta och hoppas på att nuvarande lagstiftningen skall rädda oss men under tiden accelererar förfallet.
Att som du gör satsa allt på att lagstiftningen skall rädda oss kommer göra dig väldigt besviken.
Det är lagstiftningen som tagit oss hit vi är. De duktiga idioterna i samhällsförvaltningen tolkar lagarna på samma sätt som politikerna tolkat väljarna vilja. Med stor frihet. Helt utan ansvar.

Och nu vill du utkräva ansvar från dessa duktiga idioter? Via samma lagstiftning som tog oss hit?
Lycka till.

Fundera ett varv på konsekvensen om du har i att befintlig lagstiftning kan rädda oss. Vad är din konsekvensanalys, din riskanalys av att förlita sig på de lagar som tog oss hit?

Finns det kanske något annat sätt? Är våld helt uteslutet?
Jag vet allt det där och våld är givetvis inte uteslutet men vilka skulle behöva utöva våld mot vilka och varför, menar du? Vilket resultat vill du uppnå? Försök att vara konkret.
Citera
2020-07-21, 21:53
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Jag vet allt det där och våld är givetvis inte uteslutet men vilka skulle behöva utöva våld mot vilka och varför, menar du? Vilket resultat vill du uppnå? Försök att vara konkret.

Du svalde hela betet.
Citera
2020-07-21, 21:58
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Du svalde hela betet.
Och fan vad enkelt det blir när vi slipper multikultiidiotin!
Så enkelt livet helt plötsligt kan bli då man slipper alla gnällfolk och inavlade idioter från jordens rövhål.
De svarta får på grund av sin inkompatibilitet återvända på liten stödpeng.
Citera
2020-07-21, 22:01
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du svalde hela betet.
Otroligt löjligt. Du låter som Jan Helin när han blev svarslös:
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Ett tag trodde jag att du hade något vettigt att komma med.
Citera
2020-07-21, 22:09
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Jag tänker dels på de här identitetspolitiska rörelserna, men också på globala aktörer som ställer till oreda inom den internationella maktordningen (Kina, Ryssland, Iran osv). Black Lives Matter som fick bränna ner städer i månader innan en företrädare la ut ett twittermeddelande som stödde Palestina och fick Premier League att ta avstånd. Nick Cannon som brer ut sig om vita djävular, vit inneboende ondska från födseln osv, och sedan i en bipassage nämner något om judar och Hollywood (eller något liknande) och nu förnedras i terapimöten med rabbiner från judiska organisationer. Såna saker är övertydliga när det gäller att visa på maktstrukturer i samhället. Utnyttja dem! Alla counterjihadister som helt plötsligt låtsas bry sig om uygurer i Kina, också ett övertydligt exempel på hur de här människorna bara är 100% skojare. Visa på det.

I slutändan så måste vi ta den verkliga makten över våra samhällen, och det är inte "identitetspolitiken" eller "Kina" som är vår fiende.
Får tillägga att det här också är ett konstruktivt, tydligt inlägg.

I slutändan så måste vi ta den verkliga makten över våra samhällen, och det är inte "identitetspolitiken" eller "Kina" som är vår fiende.
När det kommer till BLM, främmande identitetspolitik och annat kliar det i fingrarna.
De får naturligtvis gärna hålla på i USA, men i Sverige vill man förmodligen göra rent hus med importerade rörelser med svenskfientliga mål — fast det är bra att 1) svenska folket får upp ögonen för den skit som pågår och 2) de olika grupperna oftast bekämpar varandra i etnisk korseld.
Nu ser jag visserligen själv vad jag skrev i föregående mening. Det var det du menade. Så bra.

1) är ju en del av lösningen. Vi förlitar oss inte på att någon annan ska göra rent hus. Det var inte så jag menade. Vi ska göra det själva, och då ska alla med.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-07-21 kl. 22:23.
Citera
2020-07-21, 22:17
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:

Citat:
Du svalde hela betet.

Citat:
Otroligt löjligt. Du låter som Jan Helin när han blev svarslös:

Ett tag trodde jag att du hade något vettigt att komma med.

Redan 2014:
(FB) Researchgruppen, vad vet vi?

I min värld är du bara ute för att provocera.
Därav betet. Och i min värld svalde du det med hull och hår. Prove me wrong.
Citera
2020-07-21, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Man kan fråga sig hur många år det ska ta innan du [Totius] förstår att "lagar och bestämmelser" inte spelar någon som helst roll när det inte finns några mekanismer för att straffa de som inte upprätthåller dem, och när det finns en moralisk överbyggnad som predikar att lagarna och bestämmelserna egentligen är omoraliska och inte behöver upprätthållas. Kanske är ditt syfte inte att förstå.

Ditt pekande och viftande mot det meningslösa liknar inte så lite Experten10:s ständiga drapor om hur eliten bara måste fås att förstå att massinvandring förstör länder. De förstår, och de gör det med mening, och de tjänar på det.
(Min fetning)

Säger du det du?!

Citat:
Frågan borde ställas :
Vad gör vi med de svenskar som inte står för svenskar?

Att använda judisk identitetspolitik för att stärka svenskar innebär inte att man väljer sida utan att man bara använder ett exempel som är mycket slagkraftigt.
(Min fetning)

...märk väl den totala förvirring som följer i drivan av förvirrande inlägg (författade av trådens "nya" expert) som följer som svar på detta inlägg.

Just belysandet av judisk identitetspolitik och judisk makt över inte minst regimmedia i Sverige är väl just en av de saker som ger trådens dess värde. Genom de många analyserna av just detta blir tråden något tämligen unikt i dagens Sverige; en faktisk "tredje statsmaktsaktör" för såväl höger som vänster, svensk som utlänning (gojim som gojim).
Senast redigerad av HenKarl 2020-07-21 kl. 22:54. Anledning: Förtydligande
Citera
2020-07-21, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
I skrivande stund berör Wong just detta i sitt Sommarprat. Jag rekommenderar. Intresserade att lyssna.

Tack för tipset! Men redan 04:16 in i hans sommarprat heter det att...

Citat:
Det finns ingen censur i Sverige.

...så att, va-heter-e... Antingen är Wong dum på riktigt (vilket han inte alls är...), eller så är han bara en i raden av nickedockor.

Tack! Men, nej tack.
Citera
2020-07-21, 23:26
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
(Min fetning)

Säger du det du?!

(Min fetning)

...märk väl den totala förvirring som följer i drivan av förvirrande inlägg (författade av trådens "nya" expert) som följer som svar på detta inlägg.

Just belysandet av judisk identitetspolitik och judisk makt över inte minst regimmedia i Sverige är väl just en av de saker som ger trådens dess värde. Genom de många analyserna av just detta blir tråden något tämligen unikt i dagens Sverige; en faktisk "tredje statsmaktsaktör" för såväl höger som vänster, svensk som utlänning (gojim som gojim).
OCH märk väl: det blir väldigt tydligt att det är märkligt att som vissa partier och personer aktivt ställa sig på judarnas/Israels sida, i stället för att lämna allt sådant därhän och ta parti endast för Sverige och svenskarna.

Det borde bara finnas en sida för en svensk, och det är den svenska sidan.

När jag läser mitt svar till Baggebo i detta inlägg slår det mig att jag på något konstigt vänster ofta missar själv att det finns anledning att klart och tydligt peka på "egendomligheter" i det som händer i stället för att kort och gott slå ned på olika aktörer som sådana.
Det är frestande att fördöma — Kina är ett exempel på hatobjekt för undertecknad — när människor framför allt måste förmås börja tänka själva. Se på världen ur flera vinklar. Detta är förutsättningen för all rörelse framåt på kollektiv nivå.

Så ett frö. Varken jag eller någon annan i tråden kan egenhändigt avlägsna det som skaver i vårt samhälle, men det går att påverka någon som påverkar någon som... Ja, allt det här har förstås redan diskuterats så många gånger.
Det är bara det att det inte går att göra så mycket annat än, tja, möjligen kritisera OCH peka ut hur saker i vår samtid eventuellt rör vid varandra. Sedan har ju andra svenskar egna ögon, öron och hjärnor också. Så klart.

Ingen på nätet kan ensam förändra någonting genom att önska sig en annan värld.
Citera
2020-07-21, 23:30
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
Tack för tipset! Men redan 04:16 in i hans sommarprat heter det att...
...så att, va-heter-e... Antingen är Wong dum på riktigt (vilket han inte alls är...), eller så är han bara en i raden av nickedockor.

Tack! Men, nej tack.

Vänstern gillar att skilja på "deplatforming" och censur, då nickedockor av Wongs typ anser att det är inte är censur om staten inte censurerar. Deplatforming sköts ju av privata aktörer som Facebook och Twitter, och "företag får väl göra som dom vill", brukar det låta.

Men visst är det censur, eftersom Anders och Morgan ringer Google och Facebook och Youtube för att svenska kritiker blir av med sin plattform. Wong är en nickedocka.

Men det vet ju alla redan, så det är gammal skåpmat.
Senast redigerad av Nostradumbass 2020-07-21 kl. 23:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in