Citat:
Frågan är oerhört tydlig: På vilket sätt menar du att svenskar inte är ett folk som alla andra?
Jag påstår att vi är ett folk som alla andra och att vi dessutom har en omfattande lagstiftning som definierar medborgarnas rättigheter och skyldigheter.
Vi har också synnerligen ansvarslösa och gnälliga medborgare som inte ens försöker få makthavarna att leverera det som vi betalar skatt för.
Jag är vidare jävligt trött på att få frågor på sådant som jag har förklarat gång på gång.
Jag påstår att vi är ett folk som alla andra och att vi dessutom har en omfattande lagstiftning som definierar medborgarnas rättigheter och skyldigheter.
Vi har också synnerligen ansvarslösa och gnälliga medborgare som inte ens försöker få makthavarna att leverera det som vi betalar skatt för.
Jag är vidare jävligt trött på att få frågor på sådant som jag har förklarat gång på gång.
Nu tog du min replik: Jag är vidare jävligt trött på att få frågor på sådant som jag har förklarat gång på gång.
Men Jag har aldrig sagt eller menat att Svenskar inte är ett folk som alla andra. Tvärtom jag menar att svenskar måste kämpa för att etablera detta då stora delar av våra politiker och tjänstemän anser att antingen är vi värda mer än alla andra, en humanitär stormakt, eller att vi inte är som alla andra som i Corona krisen, eller att vi saknar ett egenvärde helt utan kultur. Citat av Mona Sahlin: "Jag tror att det lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker." Den vita normen dominerar och det är ett problem för S.
https://www.youtube.com/watch?v=0MeJ...hpIK3DiYgSyQ4E
Ett annat citat: "Det finns ingen inhemsk Svensk kultur" :Ingrid Lomfors
https://www.youtube.com/watch?v=eajx2iUWlFQ
Listan kan göras lång men jag förstår inte hur du kan få det till att jag MENAR att svenskar inte är ett folk som alla andra? Du kör en halmgubbe och försöker kleta på mig en åsikt jag inte har.
Varför?
Är det på pin kiv eller är det brist på läsförsåelse?
Tvärtom jag MENAR att Svenskar är ett folk som alla andra och lika skyddsvärda som alla andra.
Det gör det till vårt ansvar att skydda vårt folk. Du kan glömma att andra är lika intresserade av att skydda svenska och svenskars intressen som svenskar. Det ankommer på oss att ta hand om oss själva. Om vi inte gör det kommer ingen annan till undsättning. Tvärtom hyenorna kommer dela bytet mellan sig.
Du kan sitta och hoppas på att nuvarande lagstiftningen skall rädda oss men under tiden accelererar förfallet.
Att som du gör satsa allt på att lagstiftningen skall rädda oss kommer göra dig väldigt besviken.
Det är lagstiftningen som tagit oss hit vi är. De duktiga idioterna i samhällsförvaltningen tolkar lagarna på samma sätt som politikerna tolkat väljarna vilja. Med stor frihet. Helt utan ansvar.
Och nu vill du utkräva ansvar från dessa duktiga idioter? Via samma lagstiftning som tog oss hit?
Lycka till.
Fundera ett varv på konsekvensen om du har i att befintlig lagstiftning kan rädda oss. Vad är din konsekvensanalys, din riskanalys av att förlita sig på de lagar som tog oss hit?
Finns det kanske något annat sätt? Är våld helt uteslutet?