2020-07-08, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Jag tvivlar på att det blir något val i USA i år. Det måste nog skjutas upp eller ställas in helt. Någon teknokratadministration utsedd av Supreme Court får ta över. Eller menar Dem. att de ska ställa upp med en senil 80-åring? Och GOP att de ska släppa fram den skvatt galne Trump igen? Sedan har vi Corona, BLM, uppror inom militären, Epstein, alla politiska skandaler som inte är färdigmanglade i rättssystemet än och alla millennials i USA som börjar bli vuxna och ska ha snuttefilt i någon form för att överleva.

Nej du.

Biden anlitar samma media strateger som Löfven och han ställer inte upp på ansträngande möten där hans begynnande senilitet kan avslöjas. Han hänvisar till Corona och håller sig borta från krävande aktiviteter.

Demokraterna hoppas att han håller fram till valet och att han hinner installeras som president så att en ny fräsch vicepresident kan ta över efter ett tag. Biden kan få en fatal hjärtinfarkt eller hjärnblödning. Om jag tillhörde hans närmaste familj så skulle jag nog vilja anlita en privat avsmakare åt honom efter att han installerats.
Citera
2020-07-08, 15:04
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag såg någonstans en tankefigur om att privilegierade vita kvinnor inte kan våldtas. Efter mallen att vita inte kan utsättas för rasism. Det låter skruvat, men kommer säkert att normaliseras på sina håll. Liksom tanken att vita män inte kan mördas, ungefär som en soldat inte mördas av partisanen under ockupation, utan dödas.
Oj då, det där skulle man nästan vilja ha en källa på. Jag undrar vad alla medelklassfeminister ska säga om det här.
Citera
2020-07-08, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Woohoo. "this american world leadership must be stretched as far into the future as possible" som det stod i det där dokumentet som nämner the "new american Century". Dock hoppas jag och tror att USAs Century bara blev ett kvarts "new century".

Så "The New American Century" var precis lika mycket en lögn som allting annat i "den liberala demokratin". Allting är genomruttet. USA är färdiga nu, det är vad jag tror. Vad ska dom göra?

Kriga ännu mer? Knappast.

Jo de eviga liberala krigen för fred har ju faktiskt inte gått så strålande. Det senaste kriget som det Liberala Imperiet vann var det första Gulfkriget. Låt oss summera:

- Afghanistan - Ett förlorat krig så snart Imperiet drar sig ut
- Irak - Ett förlorat krig
- Libyen - Ett förlorat krig som skapade ett kaos
- Syrien - Ett förlorat krig som ryssarna fick styra upp
- Jemen - En total katastrof

Men några av fienderna till det mest skyddsvärda landet av alla har ju fått seriösa problem för en lång tid framåt - och det är ju bra.

EDIT: Man kan ju tillägga att Europa har fått en extra stor dos mångkultur genom de migrantströmmar som de liberala krigen kickstartade och genom bl.a. Open Societys föredömliga informationskampanjer så har migranterna flyttats från Mellanöstern där de kunde ha orsakat problem för det mest skyddsvärda landet av dem alla till Europa där de helt plötsligt blivit en tillgång. Allt blir till det bästa i den bästa av alla tänkbara världar med hjälp av lite liberal social ingenjörskonst på makroplanet.
Senast redigerad av Ottokar 2020-07-08 kl. 15:34.
Citera
2020-07-08, 15:16
Medlem
Citat:
Oj då, det där skulle man nästan vilja ha en källa på. Jag undrar vad alla medelklassfeminister ska säga om det här.

Såg något åt det hållet på unz.com.

https://www.unz.com/isteve/dear-white-women/

Liberals get the bullet to!
Citera
2020-07-08, 15:32
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Jo de eviga liberala krigen för fred har ju faktiskt inte gått så strålande. Det senaste kriget som det Liberala Imperiet vann var det första Gulfkriget. Låt oss summera:

- Afghanistan - Ett förlorat krig så snart Imperiet drar sig ut
- Irak - Ett förlorat krig
- Libyen - Ett förlorat krig som skapade ett kaos
- Syrien - Ett förlorat krig som ryssarna fick styra upp
- Jemen - En total katastrof

Men några av fienderna till det mest skyddsvärda landet av alla har ju fått seriösa problem för en lång tid framåt - och det är ju bra.

Krigen har gått strålande för dom som iscensatt dem. CIA och militären kör knark-trafficing i Afghanistan. När Trump vill ta hem trupp från Afghanistan, så håller CIA emot och fördröjer det hela för det är lönsamt med knark. Fast det har läckt ut i USA nu att CIA har "black books" alltså, svart bokföring för sina knarkaffärer. Det finns sprickor i underrättelsekomplexet nu också, för vips så råkade Italien hitta 14 ton knark. "IS-knark", men det är inte privata "knarkligor" som flyttar på sådana volymer. Det är underrättelsetjänsterna.

Libyen klarade väl Hillary Clinton storstilat med hela Bengazi-grejen. Det försvann ju bara lite vapen.
Sen skulle det krigas mot Syrien och en uppstudsig Bashar al-Assad, så då flyttade man trupp igenom Nordafrika med buller och bång och det blev "den arabiska våren".

I Jemen faller amerikanska bomber, men det är inte vi som fäller bomberna säger Trump. Samtidigt säljer Sverige stridsledningsflygplan "Global Eye" till Förenade Arabemiraten.
Förenade Arabemiraten flyger runt över Jemen med sin "Global Eye" och styr amerikanska bomber med sitt nya svenska flygande stridsledningssystem.

Alla miljarder i djupa statens fickor. Stagea krig och ta betalt av båda stridande parter. Lönsamt så in i helvete. Men nu har världen börjat tröttna. Trump har tröttnat och sätter åt "deep state"; Putin har också lessnat och Kinas Xi Jinping har också lessnat på "wars for profit". Eller iallafall Wars för att hålla igång låneekonomin med militär konsumtion.

Det har börjat läcka från underättelsetjänster och många som förrut har hållt käften har börjat prata.
Systemet är genomkorrupt, och inget att bygga vidare på. Därför tror jag att vi kommer hamna i "varje land för sig själv" och bilatterala samarbeten istället för USA-hegemoni.
Senast redigerad av Nostradumbass 2020-07-08 kl. 15:37.
Citera
2020-07-08, 15:32
Medlem
Citat:

Det var något som rullade förbi, med ett meme och screenshots från någon BLM-grupp där man tydligen höll med. Vad jag vet kan det vara ett 4chan-stunt.

Men logiken är där. Har man väl gjort hudskillnad på "rasism" som begrepp, kommer förstås allt annat att relativiseras. Man kommer göra skillnad på mord och dödande av förtryckare. Man kommer rentav åberopa de vidare reglerna för legitim partisankrigföring som kom efter andra världskriget i Geneve-avtalen. Någon kommer föra in det i den akademiska diskursen, med samma plausible deniability och asterisker som gjort det möjligt att kriminalisera "white/all lives matter" som hatspråk.
Citera
2020-07-08, 16:10
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Det var något som rullade förbi, med ett meme och screenshots från någon BLM-grupp där man tydligen höll med. Vad jag vet kan det vara ett 4chan-stunt.

Men logiken är där. Har man väl gjort hudskillnad på "rasism" som begrepp, kommer förstås allt annat att relativiseras. Man kommer göra skillnad på mord och dödande av förtryckare. Man kommer rentav åberopa de vidare reglerna för legitim partisankrigföring som kom efter andra världskriget i Geneve-avtalen. Någon kommer föra in det i den akademiska diskursen, med samma plausible deniability och asterisker som gjort det möjligt att kriminalisera "white/all lives matter" som hatspråk.
Vore kul om BLM-mobben blev trollad av ett taffligt meme med extremt makaber touch. Det vore inte förvånande.

Som du skriver är det enkelt att upprätta ett separat regelverk för moraliskt tveksamma handlingar med "gott" syfte. Tyskarna visste f.ö. att partisaner ska behandlas på rätt sätt eftersom partisaner inte skyr några medel. Einsatzgruppen och deras välkända brutalitet kan således ses som legitima fenomen i preventiv mening, med samma logik.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-07-08 kl. 16:12.
Citera
2020-07-08, 16:27
Medlem
Citat:
Jag såg någonstans en tankefigur om att privilegierade vita kvinnor inte kan våldtas. Efter mallen att vita inte kan utsättas för rasism. Det låter skruvat, men kommer säkert att normaliseras på sina håll. Liksom tanken att vita män inte kan mördas, ungefär som en soldat inte mördas av partisanen under ockupation, utan dödas.

Citat:

Är det de här memen från 2016 ni tänker på?

"Q: Which of these American women cannot be raped?"
https://twitter.com/Vision365/status...154876416?s=20

"You can't rape white women they come from a position of power".
https://twitter.com/kimberly_corban/...72698895966209

"Men of color can't [sic] rape white women."
https://www.reddit.com/r/SocialJusti...women_this_is/
Citera
2020-07-08, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Vore kul om BLM-mobben blev trollad av ett taffligt meme med extremt makaber touch. Det vore inte förvånande.

Som du skriver är det enkelt att upprätta ett separat regelverk för moraliskt tveksamma handlingar med "gott" syfte. Tyskarna visste f.ö. att partisaner ska behandlas på rätt sätt eftersom partisaner inte skyr några medel. Einsatzgruppen och deras välkända brutalitet kan således ses som legitima fenomen i preventiv mening, med samma logik.

En kursiv sökning visar att denna diskussion faktiskt pågått i åratal, så det är ingen helt ny trollning åtminstone. Logiken är också stringent parallell med att enbart icke-privilegium + fördom som är = rasism. Det BORDE allra minst göras till 4-chan-meme.

Som jag förstår det var det alltså först efter andra världskriget som partisankrigföring blev någorlunda normaliserat, just eftersom ryssarna begagnat sig av den mot tyskarna. Väldigt drakoniska åtgärder mot irreguljära trupper och kollektiv bestraffning av ockuperad befolkning som gjorde motstånd var tidigare normen. Från Napoleon i Spanien över britterna i Sydafrika och första världskriget.

Det där med att inte kunna mörda en vit man efter samma kriterier som man bara dödar en fiendesoldat och att det är legitimt motstånd att döda en förtryckare är det nog många som 100% håller med om idag. Och att Geneve-konventionens ändring kommer åberopas, om det inte redan skett.

Tänk bara på hur galet det är när "It's OK to be White" är kriminaliserat, så är det uppenbart att detta kommer.
Citera
2020-07-08, 16:56
Medlem
Citat:
En kursiv sökning visar att denna diskussion faktiskt pågått i åratal, så det är ingen helt ny trollning åtminstone. Logiken är också stringent parallell med att enbart icke-privilegium + fördom som är = rasism. Det BORDE allra minst göras till 4-chan-meme.

Som jag förstår det var det alltså först efter andra världskriget som partisankrigföring blev någorlunda normaliserat, just eftersom ryssarna begagnat sig av den mot tyskarna. Väldigt drakoniska åtgärder mot irreguljära trupper och kollektiv bestraffning av ockuperad befolkning som gjorde motstånd var tidigare normen. Från Napoleon i Spanien över britterna i Sydafrika och första världskriget.

Det där med att inte kunna mörda en vit man efter samma kriterier som man bara dödar en fiendesoldat och att det är legitimt motstånd att döda en förtryckare är det nog många som 100% håller med om idag. Och att Geneve-konventionens ändring kommer åberopas, om det inte redan skett.

Tänk bara på hur galet det är när "It's OK to be White" är kriminaliserat, så är det uppenbart att detta kommer.

Jo det är ju den typen av postmodern sofistisk logik som ligger till grund för mycket av den moderna vänsterns tänkande. En omvärdering av alla värden kanske man skulle säga. Man tager ett gammalt välkänt begrepp och fyller det med ett inverterat nytt innehåll.

Vi har ju liknande fantastiska konstruktioner i Sverige som att "Svenskarna koloniserar orten" som baseras på att diasporornas medlemmar skulle ha någon typ av självständig rätt till svenskt territorium.

Tror att ideologer som Hübinette ligger bakom mycket av detta när jordens fördömda tänkande flyttas över till en ny kontext. Är tveksam till om Rashid Musa är i stånd till att själv formulera denna typ av halsbrytande innovativa konstruktioner.
Citera
2020-07-08, 17:03
Medlem
Bard upptäcker imperiet

Alexander Bard har tydligen upptäckt det Liberala Imperiet. I en artikel i Nya Tider så formuleras bl.a. följande:

Citat:
Till Nya Tider förklarar Bard hur ett amerikanskt fenomen som Black Lives Matter kan få sådan genomslagskraft även i Sverige.

– Sverige är fullständigt amerikaniserat. Den viktiga tweeten jag skrev, som jag trodde skulle ta eld – och den blev viral också, men den blev ingen världsnyhet – det var tre dagar innan jag skrev den andra tweeten: ”Sverige är nu så amerikaniserat att den svenska vänstern bara kan imitera Amerika”, och så skrev jag att den svenska vänstern hävdar att somaliska invandrare i Sverige är slavättlingar. De tror det! De är totalt amerikaniserade – den svenska vänstern ser bara amerikanska tv-serier, läser amerikanska medier, spelar amerikanska dataspel, lyssnar på amerikansk musik och alltihopa.

https://www.nyatider.nu/alexander-ba...tt-sparka-mig/

Artikeln ligger tyvärr bakom betalvägg men den har rubriken " Alexander Bard: ”TV4 fick order från USA att sparka mig”

Kul att Barden tar bladet från munnen och sjunger ut. Hoppas han har sparat en slant för nu åker han ut från den vänsterliberala offentligheten på riktigt.
Citera
2020-07-08, 17:30
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Fascinerande lista. Hälften såg ut som tagna från en gästlista till en bar mitzwa i Brooklyn. Jag ifrågasätter inte alls deras ärliga uppsåt. Men det är ett spännande tidsdokument eftersom det ändå speglar den etniska sammansättningen av det Liberala Imperiets intellektuella elit.

Var är den etniska mångfalden frågar sig vän av ordning.

Det har visst redan blivit oroligt i leden bland de försvurna 150. Deras appell togs inte alldeles väl emot av den ras- och sexualförvirringsmedvetna aktivistmobben i sociala medier (och förmodligen annorstädes också). Uppenbarligen fler än du som ställer sig samma fråga.
Ett öppet brev i amerikanska Harper's Magazine om "cancel culture" och bojkotter har vållat debatt på sociala medier.
...
I sociala medier har kritikern handlat om att undertecknarna är oroliga för att bli av med sina egna privilegier och relevans och att tidningen borde inkluderat deras medelålder, medelinkomst och etniska sammansättning.

Flera av dem som undertecknat brevet har själva tidigare fördömts för uttalanden som ansetts anstötliga. Och redan har några som skrivit under dragit tillbaka sina namn.

Bland dem författaren och transaktivisten Jennifer Finney Boylan, som twittrat att hon inte visste vilka andra som undertecknat.
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7511241 (min fetning)

Så kan det gå. Undrar vad nästa drag blir från de regerande mästarna i offerskapsmästerskapen nu när det börjar blåsa snålt på toppen av entitlementpyramiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in