Citat:
Ursprungligen postat av
stevenstills
Jamen det verkar ju som liberalerna nu kommit till insikt om att de gött ett monster som förstör allt i sin väg.
...
Kanske får uppropet betydelse så att de värsta moraliska aktivist-positionisterna kastas ut från WaPo och NyT. Och från CNN.
...
Kanske bidrar Covid 19-virusets härjningar till att de skamlösa identitetspolitiska lekarna avbryts till förmån för mer verklighetsanpassade tankefigurer.
Vilket är bäst i det långa perspektivet?
Att liberalerna kommer till insikt och får behålla sin maktposition efter att verklighetsanpassa sig en aning?
Eller att liberalerna förlorar sin makt till en tokvänster och tvingas alliera sig, underordna sig "the lesser evil", högern i kampen mot vänsterdårarna bara för att överleva likt trådstartens ansats:
Citat:
Ursprungligen postat av
Dogdylan
Del 2
Jag har tidigare sagt att kampen kommer först stå mellan liberalismen och multikulturalismen innan den står mellan liberalismen och nationalismen.
...
Vi kanske kommer se ett öppet media-bråk bland journalisterna - där (de klassiska) liberalerna är underrepresenterade
...
Kriget har börjat - och det kriget, mina vänner, kommer Sverigedemokraterna inte delta i. Detta är inträdesporten till ett inbördeskrig i medierna. Ägarförhållandet och antalet ligger på vänsterliberalernas och de liberala multikulturalisternas sida - men frågan är om liberalerna kommer böja sig ändå? Vi får se.
Min fiendes fiende är kanske inte min vän?
Låt dessa liberaler och vänsterdårar köra in i kaklet ordentligt är min åsikt nu.
Låt WaPo CNN, SVT BBC, DN mfl. köra i diket ordentligt. Bejaka deras publika mediala självmordsförsök.
Belys hyckleriet. Sätt sökarljuset på deras agerande. De tål inte bli upplysta som vilket annat klassiskt troll som helst. Då spricker både deras självbild, världsbild och de tappar inflytande.
Ingen kommer längre vara rädd för de tabuord som dessa troll sprider i tid och otid utan man kommer skratta åt deras tafatthet och hycklande.
Medan de leker i sandlådan kan en moderniserad konservativ höger ta plats genom att inte delta i sandlådekriget utan istället ägna sig åt verklig politik.