2020-07-08, 08:03
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
"De arbetar för att stänga av BDS-aktivister från universiteten och vit-makt-aktivister från internet. Expressen har hela listan."

Vilken vidrig samling hycklare och as, rent ut sagt. 90% av dem judiska supremacister, resten judedyrkande neokonservativa.

Jamen det verkar ju som liberalerna nu kommit till insikt om att de gött ett monster som förstör allt i sin väg. Känner de skuld? De liberala eliterna i landet och medierna har ju fulltändigt tappat det. Ett barn kan se det. Sent ska syndarn vakna. Kanske får uppropet betydelse så att de värsta moraliska aktivist-positionisterna kastas ut från WaPo och NyT. Och från CNN. Motsvarande sanering skulle behövasd även i Sverige där flashandet med extrema åsikter i MSM-medierna fått pågå helt ohejdat allt för länge. Samma kris här som där. Kanske bidrar Covid 19-virusets härjningar till att de skamlösa identitetspolitiska lekarna avbryts till förmån för mer verklighetsanpassade tankefigurer.
Senast redigerad av stevenstills 2020-07-08 kl. 08:06.
Citera
2020-07-08, 08:38
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Jamen det verkar ju som liberalerna nu kommit till insikt om att de gött ett monster som förstör allt i sin väg.
...
Kanske får uppropet betydelse så att de värsta moraliska aktivist-positionisterna kastas ut från WaPo och NyT. Och från CNN.
...
Kanske bidrar Covid 19-virusets härjningar till att de skamlösa identitetspolitiska lekarna avbryts till förmån för mer verklighetsanpassade tankefigurer.

Vilket är bäst i det långa perspektivet?
Att liberalerna kommer till insikt och får behålla sin maktposition efter att verklighetsanpassa sig en aning?
Eller att liberalerna förlorar sin makt till en tokvänster och tvingas alliera sig, underordna sig "the lesser evil", högern i kampen mot vänsterdårarna bara för att överleva likt trådstartens ansats:

Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Del 2
Jag har tidigare sagt att kampen kommer först stå mellan liberalismen och multikulturalismen innan den står mellan liberalismen och nationalismen.
...
Vi kanske kommer se ett öppet media-bråk bland journalisterna - där (de klassiska) liberalerna är underrepresenterade
...
Kriget har börjat - och det kriget, mina vänner, kommer Sverigedemokraterna inte delta i. Detta är inträdesporten till ett inbördeskrig i medierna. Ägarförhållandet och antalet ligger på vänsterliberalernas och de liberala multikulturalisternas sida - men frågan är om liberalerna kommer böja sig ändå? Vi får se.

Min fiendes fiende är kanske inte min vän?

Låt dessa liberaler och vänsterdårar köra in i kaklet ordentligt är min åsikt nu.
Låt WaPo CNN, SVT BBC, DN mfl. köra i diket ordentligt. Bejaka deras publika mediala självmordsförsök.
Belys hyckleriet. Sätt sökarljuset på deras agerande. De tål inte bli upplysta som vilket annat klassiskt troll som helst. Då spricker både deras självbild, världsbild och de tappar inflytande.
Ingen kommer längre vara rädd för de tabuord som dessa troll sprider i tid och otid utan man kommer skratta åt deras tafatthet och hycklande.

Medan de leker i sandlådan kan en moderniserad konservativ höger ta plats genom att inte delta i sandlådekriget utan istället ägna sig åt verklig politik.
Senast redigerad av longbow4y 2020-07-08 kl. 08:40.
Citera
2020-07-08, 08:50
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Jamen det verkar ju som liberalerna nu kommit till insikt om att de gött ett monster som förstör allt i sin väg. Känner de skuld? De liberala eliterna i landet och medierna har ju fulltändigt tappat det. Ett barn kan se det. Sent ska syndarn vakna. Kanske får uppropet betydelse så att de värsta moraliska aktivist-positionisterna kastas ut från WaPo och NyT. Och från CNN. Motsvarande sanering skulle behövasd även i Sverige där flashandet med extrema åsikter i MSM-medierna fått pågå helt ohejdat allt för länge. Samma kris här som där. Kanske bidrar Covid 19-virusets härjningar till att de skamlösa identitetspolitiska lekarna avbryts till förmån för mer verklighetsanpassade tankefigurer.
Monstret de gött är inte hälften så vidrigt som monstret de fortfarande är. De har inte "vaknat". Det enda de gör är att arbeta för att de enda som ska ha makten att förstöra människors liv är de själva. De gillar inte konkurrensen.
Citera
2020-07-08, 08:57
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det är bara moraliskt positionerande, ungefär som att skriva att man minsann stöder Dawit Isaak (skrev han någonsin en enda artikel i Sverige?). Det kostar inget att göra, men man avser inte att göra ett skit i verkligheten.

Frågan som bör ställas till dessa fän är: förespråkar du att västvärlden tar hem sina industrier från Kina, och inför sanktioner mot landet? (svaren blir -- som de, för övrigt, blir i alla frågor: vi måste samtala... vi får inte vara nationalistiska... internationell handel är förutsättningen för frihet... internationella avtal... vi måste ta upp det i FN... det behövs ett upprop... alla goda krafter...)
Jag är som sagt väldigt kluven till detta personligen. Kina är ett rovkapitalistiskt monster och bör tämjas, om det inte redan är för sent, men jag inser också att det — som du skriver — mest är tomma ord från våra skribenter och politiker. Bara tomma ord, rättare sagt.

Det verkar även mest vara "mänskliga rättigheter" i fara, muslimska minoriteter i omskolningsläger och kinesiska bokförläggare i fängelse som föranleder kritiken i våra media.
Inte det faktum att Kina snart köpt halva Afrika eller att Kina ägnar sig åt miljöfarlig produktion av skräpprodukter, att kineserna dumpar löner på världsmarknaden eller att de knep guldmedaljen i industrispionage för ett par decennier sedan.
Citera
2020-07-08, 09:29
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Det är enkelt. Antingen fortsätter vi med massinvandring och då blir Sverige arabisk-afrikanskt. Alltså ingen lycklig kreolbefolkning enligt Edgertons teorier som dansar samba hela nätterna, utan en dystopi där arabiska och afrikanska gäng slåss om herraväldet och svensken sitter och trycker i källaren.
Ett av mina absoluta favoritinlägg någonsin på FB var ett där någon beskrev SD:s vision av Sverige som "folkdansande afrikaner på gatorna", och så kan det mycket väl bli. Det vore komiskt, om inte annat. Jag brukar själv försöka få in "folkdansande somalier" så ofta jag bara kan. Jag kan se det ironiska i den här överdriften, men så är jag också "rasist" och inte kulturnationalist. Vi "rasister" har helt enkelt lite mer humor.
Citat:
Hetsandet mot Ryssland har två källor; dels samma typ av moraliskt positionerande som ovan, men här finns även en etnisk aspekt. Många av de som driver denna linje har judisk bakgrund, precis som många av de oligarker som tog makten över Rysslands ekonomi under Boris Jeltsin, och som Putin drev ur Ryssland. I Sverige har till exempel Bonniers DN lanserat Peter Pomerantsev som officiell sanningssägare, och Pomerantsev har arbetat åt familjen Chodorkovskij.
Även Volodja själv (Wolodarski) när ett brinnande hat mot Ryssland pga. sina egna familjeerfarenheter från det kommunistiska Polen, där ju antisemitiska kampanjer var en realitet i slutet på 1960-talet.
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Intressant det där: Kineser är nog det enda folkslag (tillsammans med svenskar så klart) som det är tillåtet att vara öppet rasistiska mot i Sverige idag.

Pew Research Institute placerade 2019 Sverige som nummer två i världen (efter Japan) på en lista över länder med mest negativ syn på Kina. När talade en svensk politiker senast om vikten att motverka den skenande sinofobin i landet? Aldrig. Istället har t.ex. flera politiker gjort publika utspel om att hindra kinesiska bolag från att investera i svenska i sviterna av Covid-19. Inte oseriösa rovkapitalister oavsett ursprung alltså, utan specifikt kinesiska. Som jämförelse, hur lång tid skulle det ta att bli utesluten ur ett parti efter att ha talat sig varm för att instifta lagar för att förhindra ytterligare judiskt ägande i bank- eller mediebranschen. Blotta tanken! Det är väl rentav riskabelt att ifrågasätta om om Saudiarabien ska tillåtas bygga wahhabitiska moskéer på svensk mark och tillsätta imamer som predikar ett direkt samhällsomstörtande budskap.

Apropå Covid-19 så var det ju verkligen fritt fram att behandla alla med östasiatisk utseende hur fan som helst. För att bara ta ett exempel: Vårdcentraler satte upp varningslappar på sina dörrar på mandarin. Tänk dig vilket jävla rabalder det hade blivit om t.ex. ett bibliotek hade skrivit "Håll tyst" på arabiska, eller gatloppet en handlare som satt upp "Allt snatteri polisanmäls" på rumänska hade fått utstå.

Trådens gunstling, pajasen Hanif Bali, försvarande beteendet på Twitter med att det är självklarhet att få behandla individer med ett visst utseende som en jävla pestsmittad äcklig paria. Detta trots att kineser vare sig då eller senare konstaterats vara smittspridare i Sverige. Ironiskt sett för iraniern och moderaten Bali, visade det sig tämligen snart däremot att just iranier och (jag håller det för sannolikt) moderatröstande affärsresenärer stod för en stor andel av spridningen. Av någon outgrundlig anledning gick aldrig Bali ut med någon korrigering av sitt signalement - att det i själva verket var de med persiskt/arabiskt utseende som han själv som man borde undvika.

Det går ju att hålla på i evigheter att lista exempel från stort till smått. I Kalle Ankas jul plockade Disney bort karaktärer som ansågs stereotypa för svarta och judar, men mig veterligen förekommer kinesiska diton på flera ställen fortfarande. Senast jag såg Pippi Långstrump i svensk tv förekom en lång scen som inte fyllde någon funktion alls annat än att göra sig lustig över östasiaters epikanthus.

Jag gillar att kineser har gjort precis vad Bard uppmanade svarta till sin ökända tweet: Man har inte dragit på sig någon offerkofta (kritik mot Fazers Kinapåsar kom t.ex. från en svensk adopterad från Korea - som om en polskättling i USA skulle driva ett case mot figuren på Kalles kaviar). Kinesiska organisationer i Sverige har inte satt i system att mjölka statliga pengar i diverse "kulturprojekt" som t.ex. muslimer gjort. Visst, kinesiska ambassaden gör lite aggressiva utspel då och då, men det är av en lite annan stil och på en annan nivå. På det hela taget ligger man lågt och köper upp Volvo Cars istället. Typ.

Jag har lite för dålig koll på den skruvade logiken bakom den moderna tolkningen av termen "rasism" för att förklara varför det är legitimt med hat mot kineser. För att det krossar den grundläggande föreställningen om att den vita rasen är på topp och kuvar alla andra? I USA pratar man ogärna om östasiater som en minoritet eller ens räknar dem till kategorin icke-vita, eftersom de faktiskt tjänar mer, är mindre brottsliga, lever längre, osv.
Ah, visst rör det sig väl om en variant på "det goda hatet"? Det handlar som vanligt om politik; om att Sveriges officiella relationer till landet Kina inte är de bästa. Vilket så klart legitimerar attacker också på kineser, och inte bara kinesiska staten. Det hela är onekligen ganska outgrundligt givet attityden till allt som påminner det minsta om "rasism" i vårt land, men nog spelar den kinesiska framgångssagan in — och att det är svårt att utmåla kineser som offer för systematiskt förtryck. Till skillnad från Z:an, afrikaner och samer. I stället är det kineserna själva som anses förtrycka muslimska grupper i stil med uigurerna. Jämför Burma, som är ett land som svenska staten borde älska med tanke på dess koloniala historia och sedermera självständighet, men där är det behandlingen av rohingyerna som komplicerar saken.

Vi vet f.ö. vilka metoder kineserna tar till för att etablera sig i andra länder. Det är inte tal om traditionell krigföring, utan om ekonomisk infiltrering. För att andra stater låter dem hållas — oklart varför.

Världen är oförmögen att hantera den förvuxna kinesiska bebis som blivit till en riktig snorunge utan hämningar.
Citera
2020-07-08, 10:31
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Vilket är bäst i det långa perspektivet?
Att liberalerna kommer till insikt och får behålla sin maktposition efter att verklighetsanpassa sig en aning?
Eller att liberalerna förlorar sin makt till en tokvänster och tvingas alliera sig, underordna sig "the lesser evil", högern i kampen mot vänsterdårarna bara för att överleva likt trådstartens ansats:

Min fiendes fiende är kanske inte min vän?

Låt dessa liberaler och vänsterdårar köra in i kaklet ordentligt är min åsikt nu.
Låt WaPo CNN, SVT BBC, DN mfl. köra i diket ordentligt. Bejaka deras publika mediala självmordsförsök.
Belys hyckleriet. Sätt sökarljuset på deras agerande. De tål inte bli upplysta som vilket annat klassiskt troll som helst. Då spricker både deras självbild, världsbild och de tappar inflytande.
Ingen kommer längre vara rädd för de tabuord som dessa troll sprider i tid och otid utan man kommer skratta åt deras tafatthet och hycklande.

Medan de leker i sandlådan kan en moderniserad konservativ höger ta plats genom att inte delta i sandlådekriget utan istället ägna sig åt verklig politik.

Istället för konservativ talar jag istället om stabilitet och förutsägbarhet. Ser vi till den vänsterliberala sidan så består den av en överskottsproduktion av akademiker som inte har jobb som motsvarar deras utbildning. Dessa utbildningar är också av övergripande karaktär vilket gör att efter utbildningen saknar studenterna ingående kunskaper för orsak och sammanhang. Det är bland annat därför som skruvade uttalanden som att Sverige inte tillhör svenskarna får sin spridning. Dessutom har många yrken, såsom lärare, kultursekreterare och socionomer, börjat bygga sin inriktning på dessa ideologiproducerande förenklingar. Den typ av förändringar av samhället dessa personer då villa ha saknar empiri och realitet och resultatet blir samhällsomstörtande. Det är detta som nu SD, KD och M är ett svar på.
Citera
2020-07-08, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

Vi vet f.ö. vilka metoder kineserna tar till för att etablera sig i andra länder. Det är inte tal om traditionell krigföring, utan om ekonomisk infiltrering. För att andra stater låter dem hållas — oklart varför.

Världen är oförmögen att hantera den förvuxna kinesiska bebis som blivit till en riktig snorunge utan hämningar.

Eftersom jag numera blivit en "offensiv realist" och en Mearsheimerian i frågan om internationella geopolitiska frågor så ser jag ingen skillnad mellan det Liberala Imperiet och det växande Kina. Stormakter söker alltid dominera mindre nationer och destabilisera dem. Har det Liberala Imperiets etablering i Sverige medfört så mycket gott? Våra framgångsrika teknikföretag köps upp av Silicon Valley och betalningen är nyutfärdade digitala kombinationer av ettor och nollor.

För svenskt vidkommande har den globala liberala hegemonin inneburit en katastrof. Det är den som ligger till grund för trådens ämne. Ett Sverige som kan bryta sig loss från den globala liberala hegemonin kommer att bli ett mer välmående land.

Ett Europa och ett Sverige som kan agera fritt mellan supermakterna är något eftersträvansvärt.
Citera
2020-07-08, 11:34
Medlem
Nu blir det fler migranter

En ganska bra sammanfattning av läget i förhandlingarna mellan partierna. Det verkar som om resultatet av arbetet blir fler migranter.

https://www.msn.com/sv-se/news/other...A5n-%C3%B6ver/
Citera
2020-07-08, 12:11
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Eftersom jag numera blivit en "offensiv realist" och en Mearsheimerian i frågan om internationella geopolitiska frågor så ser jag ingen skillnad mellan det Liberala Imperiet och det växande Kina. Stormakter söker alltid dominera mindre nationer och destabilisera dem. Har det Liberala Imperiets etablering i Sverige medfört så mycket gott? Våra framgångsrika teknikföretag köps upp av Silicon Valley och betalningen är nyutfärdade digitala kombinationer av ettor och nollor.

För svenskt vidkommande har den globala liberala hegemonin inneburit en katastrof. Det är den som ligger till grund för trådens ämne. Ett Sverige som kan bryta sig loss från den globala liberala hegemonin kommer att bli ett mer välmående land.

Ett Europa och ett Sverige som kan agera fritt mellan supermakterna är något eftersträvansvärt.
Nej, visst inte. Det liberala imperiet har gett oss allt vi har. Vi har USA med allierade att tacka för det trygga och blomstrande Sverige vi ser i dag. Med USA i ryggen känns framtiden ljus.

Skämt åsido — ett litet land tjänar ingenting på att ty sig för hårt till ett större och mäktigare land. USA-imperialismen är dock en sak och den kinesiska offensiven en annan. I kraftmätningen mellan dessa två stater är det onödigt att ta ställning, men tyvärr ser verkligheten annorlunda ut.
Jag önskar mest av allt att (nåja, nästan!) att Sverige kunde slå sig fritt från amerikanskt inflytande. Det tycks inte helt enkelt att göra det — menar själv att mycket pekar på att Sverige slutit antingen någon sorts avtal med USA eller knutit mer än vänskapsband med landet i fråga vid någon punkt under efterkrigstiden. Sverige tillhör uppenbarligen jänkarnas range of interest, och vad gör man åt det?

Sedan är det förstås tur att inte valet står mellan Kina eller USA, om man ska vara lite utopisk för en gångs skull. Realiteter har dock tvingat fram nära band till USA, som antagligen har en eller annan hake på Sverige. Att det har med Hitler eller Sovjet att göra är väl ingen vild gissning.

Frågan är om ett närmande till Kina är ett måste om man vill bryta sig loss ur USA-imperialismens grepp, eller om en utökad neutralitet ändå finns på kartan.
Citera
2020-07-08, 12:29
Medlem
Citat:
Nej, visst inte. Det liberala imperiet har gett oss allt vi har. Vi har USA med allierade att tacka för det trygga och blomstrande Sverige vi ser i dag. Med USA i ryggen känns framtiden ljus.

Skämt åsido — ett litet land tjänar ingenting på att ty sig för hårt till ett större och mäktigare land. USA-imperialismen är dock en sak och den kinesiska offensiven en annan. I kraftmätningen mellan dessa två stater är det onödigt att ta ställning, men tyvärr ser verkligheten annorlunda ut.
Jag önskar mest av allt att (nåja, nästan!) att Sverige kunde slå sig fritt från amerikanskt inflytande. Det tycks inte helt enkelt att göra det — menar själv att mycket pekar på att Sverige slutit antingen någon sorts avtal med USA eller knutit mer än vänskapsband med landet i fråga vid någon punkt under efterkrigstiden. Sverige tillhör uppenbarligen jänkarnas range of interest, och vad gör man åt det?

Sedan är det förstås tur att inte valet står mellan Kina eller USA, om man ska vara lite utopisk för en gångs skull. Realiteter har dock tvingat fram nära band till USA, som antagligen har en eller annan hake på Sverige. Att det har med Hitler eller Sovjet att göra är väl ingen vild gissning.

Frågan är om ett närmande till Kina är ett måste om man vill bryta sig loss ur USA-imperialismens grepp, eller om en utökad neutralitet ändå finns på kartan.

Som jag ser det så vore drömmen en Europeisk Union som mer fungerade som ett stort Schweiz. Ett förbund av nationalstater som i de flesta frågorna ger fan i vad de andra staterna gör internt. Frihandel är väl OK och gemensam säkerhets- och utrikespolitik. Avskaffande av NATO som ersätts av Festung Europa mot Asiens och Afrikas horder. Gästarbetare välkomna om de tillfälligtvis behövs - men sen åker de hem.

Behövs fler svenskar så får vi hämta hem dem från diasporan i det Liberala Imperiet. De får helt enkelt vandra hem igen.
Citera
2020-07-08, 13:17
Medlem
Citat:
Det är väl säkert så att det redan finns en överenskommelse, sedan gammalt, om fri invandring. Det är bara det att man inte har ansett det intressant att meddela svenska folket detta.

Glöm aldrig bort detta klipp:
https://www.youtube.com/watch?v=OewzCx_WqFw

Ohly hävdar att socialbidragsutbetalningarna ökar, Reinfeldt hotar då med att diskutera invandringen -- och Ohlys flin försvinner med ens och karlfan kniper käft! När har det hänt förr? Hur kan hotet om att nämna frågan få Ohly att bli som en kuschad hund?

Som minst finns det en överenskommelse mellan alla utom MP och SD att invandringen helt enkelt inte skall vara ett diskussionsämne inom politiken. Som jag sagt så många gånger, alla partier utom SD är ideologiskt för helt fri invandring -- och inget av dem gynnas av att frågan tas upp och att det poängteras att SD är det enda oppositionspartiet. Att man käbblar lite då och då ingår i spelet för att hålla CrispyKreemarna kvar i partierna; nu jävlar! Kolla vad duktiga de är! Om jag bara röstar på dem igen så kommer de lösa det!

Det finns flera breda uppgörelser mellan de "statsbärande" partierna som är offentliga. Vi har till exempel försvarsuppgörelsen som tidigare uteslöt Vänsterpartiet eftersom de i princip ansågs som
opålitliga och närstående till Sovjet. Vi har vidare pensionsuppgörelsen och så finns uppgörelsen kring socialförsäkringsfrågor.

Att det finns en uppgörelse kring migration till Sverige och öppna gränser är alltså inte osannolikt. Att de etablerade partierna håller käft om en sådan är naturligt. Att prata om en sådan vore självmord och det är för övrigt inte heller nödvändigt att riksdagsmännen i olika partier känner till innehållet. Vi vet ju t.ex. inte innehållet i den berömda servetts uppgörelsen som ingicks mellan Löfven och Sjöstedt. Vi kände inte till uppgörelsen mellan Socialdemokratin och Muslimska Brödraskapet innan en visselblåsare spräckte den hemligheten.

De håller på med mycket skit som de inte vill ska komma under demokratisk prövning. Brännande heta politiska frågor ska helt enkelt tas upp utan ska vara icke-frågor som inte ens diskuteras offentligt.
Senast redigerad av Ottokar 2020-07-08 kl. 13:25.
Citera
2020-07-08, 13:21
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:

Ironi när den är som bäst. Jag tror att vi kommer få se en systemkris för det monetära systemet efter pandemin. Man kommer att försöka skylla på pandemin, men egentligen ligger problemet i västvärlden hur monetära systemet där skuld är pengar och skuldmättnad råder. Sverige har världens högst skuldsatta befolkning, och en för stor del av alla pengar försvinner från ekonomin in till bankerna för att betala räntor för tidigare lån.

Samtidigt håller NATO på knakar i sömarna och det ska tas hem amerikansk trupp från Tyskland. NATO-länder tjafsar med varandra och avbryter samarbeten. Vi har under Pax Americana dopat vår ekonomi med offentlig kosumtion i det migrationsindustriella komplexet. Jag tror nu vore en bra tid att tänka ut en ny försvarsdoktrin för post-corona tiden.

Det bästa vore att slå in i huvudet på diverse asylaktivister och asylrättsförespråkande politiker att "asyl" betyder "temporärt skydd" och inte "rätten till ett nytt liv i Sverige". Då kan vi ta alla pengarna från det migrationsindustriella komplexet och lägga på att återbygga vårt försvar. Vi flyttar helt enkelt den offentliga konsumtionen.

Sen kan vi bygga temporära "asylläger" i Sverige där vi ger skydd och basal sjukvård med våra under Corona-krisen icke använda militärsjukhus. Jag tror att vi kommer få se en mer multipolär värld efter det ekonomiska systemets krasch/reboot.

Då gäller det att inte lita på att NATO ska komma och hjälpa till. Det kommer att vara som i pandemins spår - varje land får köra sitt eget race.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in