2019-09-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Pewdiepie backar tydligen i sin donation/tribut till ADL. Han hade inte efterforskat tillräckligt och viker sig nu för protesterna från sina fans.

Ett intressant fenomen som jag varit inne på, det här med fostrandet av opinionsbildarna underifrån. Det som började som en manifestation av socioekonomisk beskyddarverksamhet ("Trevlig Youtube-kanal du har här. Skulle vara väldigt synd om något hände med den..."), fortsatte med ett än större hot ("Vi skapade dig organiskt och kan knäcka dig organiskt!") och ett monumentalt fiasko för undertryckandet av narrativ om judisk tribalism. Om Pewdiepie så ville, hade han inte kunnat orkestrera ett mer "antisemitiskt" meme än detta.

Vi får se om fortsättning följer, men missförstå inte vad detta handlar om: Kulturellt våldskapital och motkapital i strid på det sätt som kommer prägla en fragmenterad, etnifierad västvärld, där gamla tabun och monopol kommer utmanas från flera håll.

Huvudregeln är att delta och lägga sin vikt på någon sida om balanspunkten, att inte vara Grön. Acceptera inte att din representant cuckar eller prutar å dina vägnar, utan svik, hota, utöva grupptryck. Företrädare som inte fruktar dig är inte att lita på och kommer vika sig för trycket från dina ovänner.

Jag tror Pewdiepie skrev om varför han gav pengar till ADL. ADL fick Disney att dra sig ur ett samarbete. Han förlorade säkert ett par miljoner dollar på det samarbetet. Det är mycket pengar och även om han är värd 20-30 miljoner dollar är det inte helt kul. Sedan satte ADL (genom media) gång en kampanj mot honom. Det är inte direkt så att han inte tjänar mycket pengar men han går säkert miste om mycket pengar också. Det är därför naturligt att han donerar till ADL. Problemet är bara att ADL inte förlåter dig. Vidare har också politiken förändrats. Faktum är att ADL har förlorat rätt mycket av sitt politiska inflytande sedan ett par år tillbaka. De gav sitt stöd till Obama när han blev vald 2008 och gav sig på mängder av konservativa aktivister, journalister, akademiker och politiker. Ja, för att tala om GOP. Inför Presidentvalet 2016 sade de sig vara emot Trump och drev ett krig mot honom. Ett krig som de inte har slutat med. Väldigt många amerikaner på högerkanten avskyr ADL lika mycket som SPLC idag. Den amerikanska extremvänstern (och de är väldigt populära) hatar också ADL. Det är inte direkt så att ADL gör god reklam för sig själva. Jag tror att Pewdiepie ansåg att han skulle kunna rädda sina ”endorsments” genom att ge $50K till ADL men det då flippade han fans ur. Många har bränt sina fans när de utsatts för tryck från ADL. Libertarianen Jack Hunter var en ”megastjärna” i dessa kretsar och blev stabschef hos Rand Paul 2013.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jack_Hunter_(radio_host)

Hans karriär gick precis som han ville och tjänade bra med pengar och hade karriärutsikter i politiken. Neo-konservativa The Washington Free Beacon grävde upp någonting om honom från 2013. Han hade tydligen varit en satir karaktär i slutet av 1990-talet i radio och sedan skrivit (paleo)konservativa artiklar under ett par år. Det tog hus i helvete och NAACP, ADL osv. hoppade på honom. Jack Hunter backade ur och tog avstånd från allt han skrivit och sagt. The Daily Beast och en massa andra tidningar tog sedan upp det under 2015 för att få honom sparkad inför Rands Presidentkampanj 2015-16. Jack Hunter fick sparken av Rand Paul. Nu är Hunter chefredaktör för Rare, en liten och rätt obetydlig Buzzfeed för ungdomar i GOP:s ungdomsförbund. Som du skriver vinner du sällan på att backa ur och inte stå upp för dina åsikter när drevet drar i gång. Skälet till varför Trump var så framgångsrik berodde på att när drevet började backade han inte ur. För en sådan som Pewdiepie spelar det faktiskt inte så stor roll vad ADL säger.

Han är inte amerikan och bor inte i USA. Hans publik är global och inte bara amerikansk. Vidare har han 100 miljoner ”medlemmar” och är en av de största personligheterna på Youtube. När han fick 100 miljoner hörde Google av sig och gratulerade honom. Google skiter fullständigt i vad du tycker. Även Facebook, Youtube (som ägs av Google), Yahoo, Bing, Twitter, osv. har också den inställningen. De vill tjäna pengar. Problemet är bara att de här företagen backar ur så fort de får press på sig. Samtidigt, konservativa, nationalister och libertarianer är nu så pass många att de också kan pressa företag.

De pressade Twitter rätt hårt så därför raderar de inte högerkonton. Själv förstår jag inte varför Pewdiepie backade ur. Han är svensk, gift med en italienska, bor i England, har sina kunder runt om i världen och är inte direkt en högerpersonlighet. Jag menar, hans fans är 10 åriga killar. Jag har nog aldrig tittat på hans kanal. Jag kan inte riktigt fatta vad han håller på med. Det enda ADL vill är att han skall sluta att flörta med internethögern. Hur svårt kan det vara att sluta. Sedan har han redan omkring 300 miljoner på banken. Han lika gärna stänga ned sin kanal och investera på börsen istället. Då spelar det ingen roll vad ADL eller någon annan säger. Det hade jag gjort. Jag hade också köpt en villa i norra Portugal (av skatteskäl), skaffat ett par ungar med frun och chillat resten av livet i anonymitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mistoffelees
Först var etablissemangets ståndpunkt att asylinvandring var väldigt lönsamt för Sverige. När detta motbevisats så var det istället humanitära skäl som gällde. Och när även detta ifrågasatts på goda grunder så kommer vi till invandringsargumentens förhoppningsvis sista bastion; nämligen att vi måste ta emot dem, annars riskerar de att bli terrorister.

Det var inte många år sedan vi skulle ha stor asylinvandring för att "rädda vår pensioner" och "skapa en superekonomi". Men nu ska vi tydligen ha det för att invandrarna ska bli mindre benägna att mörda oss. Ambitionsribban har sänkts till en ny bottennivå, lägre än så här går rimligen inte.

Det är väl bara en eller två person som har hävdat att de blir terrorister. Det jag hör är: "Vi skall värna om asylrätten". Eliten argumenterar ju inte längre för sin sak. Det har du rätt i och varför ska de göra det. De har ju med sig 83 procent av folket.
Senast redigerad av Edgerton 2019-09-12 kl. 22:36.
Citera
2019-09-12, 23:17
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Argumentet att vi måste ta emot flera så att de inte blir terrorister och mördar oss kommer att återanvändas-recyclas till leda till leda av våra kära PK-media. Siffran kommer ständigt att höjas. Kan 30 miljoner vara för lite? Varför inte 60 miljoner nästa gång?

Jag tror faktiskt bästföredatum har gått ut för asylaktivismen. Bara de värst vettvilliga av de sista entusiasterna orkar uppbåda entusiasm i argumentationen. Annars är det väl mest kväden i stil med att om vi inte håller fanan högt där vi springer i motvinden är vi inte bättre än ... än ... eh ... än ... uhm ... än de där ... eh ... de där ... öh ... som ... som ... uhm ... som kommer och ... öh ... som kommer och ... öh ... (blir terrorister) ... eh ... jag menar ... nej alltså ... öh ... inte så men ... eh ... alltså ... FAN också.

För blir de inte bombterrorister så blir de systemparasitterrorister. 2000 nya kränkta Somar al Nahers kräver skyndsam respekt för sin särskilt aktningsvärda person varje månad nu. 2000 nya Somar al Nahers kräver sin rätt av Sverige varje månad. 2000 nya Somar al Nahers kräver varje månad att just deras krav på svenskt medborgarskap ska beredas med förtur. Detta satans oskick är en aldrig upphörande terrorattack mot svensk statsförvaltning. Vi tackar vår förnämliga feministiska regering med uppvaktning för denna underbart kreativa juridiska utveckling.
Vad gör regering och riksdag när ogenomtänkta politiska beslut, exempelvis inom migrationspolitiken, leder till att högarna växer hos myndigheterna?

En radikal variant är att förbjuda högar.

Det är i princip vad som hände i fjol, när förvaltningslagen fick en ny twist: Den som har väntat sex månader på ett myndighetsbeslut kan kräva att få sitt ärende hanterat snabbare, genom att väcka ”dröjsmålstalan”.

Men det är svårt att lagstifta bort verkligheten - och ruskigt lätt att trassla till den.
Alla ansöker om att komma först i kön

I tisdags skrev Sydsvenskan om det nya ”byråkratiska monstret” hos förvaltningsrätten i Malmö. Sedan lagändringen, strömmar 2 000 nya fall i månaden in till domstolen från människor som kräver att Migrationsverket ska rappa på med just deras ansökan om medborgarskap.

Om förvaltningsrätten bifaller, vilket den i regel gör, skickas ärendet tillbaka till Migrationsverket med krav på snabba ryck.
[...]
Så när en ”snabba på”-order kommer från förvaltningsrätten, flyttar Migrationsverket ärendet från en kronologisk jättehög till en växande gräddfilshög. Man får mer att göra, helt enkelt.
”Hela vår process försinkas, det blir en extra prövning i ärendet både för oss och för domstolen. Vi ägnar snart hälften av resurserna till att hantera dröjsmålstalan”, säger Fredrik Beijer, Migrationsverkets rättschef.
[...]
Annars [om utfästelserna inte är realistiska] är risken stor att folk blir besvikna och förbannade. På myndigheter och i kommuner kan moralen sjunka när man får order om att trolla med knäna. Kanske ser man sig tvingad att bryta mot en lag för att leva upp till en ny; det är en sorts röta.

Den nya förvaltningslagen illustrerar själva statskonstens förfall. Först driver regering och riksdag en migrationspolitik som saknar konsekvensanalys. Sedan stiftas en rättighetslag, även den utan ordentlig konsekvensanalys, som leder till mer jobb för Migrationsverket.
https://www.expressen.se/ledare/du-k...gheten-lofven/

Ja nog blir folk besvikna och förbannade alltid. Rent rasande snart nog över att groteska resurser öses över snorkiga högfärdsblåsor som Somar al Naher som inte ens trivs i landet sedan de väl lyckats utpressa sig till medborgarskap från sin rättsvidriga status som ekonomisk migrant med föregivna rättigheter kopplade till positionsfrämmande pigment och religiös tillhörighet.
Citera
2019-09-12, 23:29
Medlem
Citat:
Pewdiepie backar tydligen i sin donation/tribut till ADL. Han hade inte efterforskat tillräckligt och viker sig nu för protesterna från sina fans.
Jag tror på vad han säger i videon, men annars så såg det ut som 3D schack. Att Pewdiepie tänker ut en komplicerad plan för att få ADL att se ut som en maffiaorganisation (vilket det är).

Dock tror jag inte Felix Kjellberg är kapabel till det och därför så tror jag att den senaste videon är helt och hållet uppriktig. Han visste inte vad han gjorde helt enkelt.

I alla fall så har det fått samma effekt som om det hade varit 3D schack. Hundra miljoner följare har nu informerats om vad ADL är för organisation. Efter revolutionen så bör Kjellberg tilldelas en medalj.
Citera
2019-09-12, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Jag tror Pewdiepie skrev om varför han gav pengar till ADL. ADL fick Disney att dra sig ur ett samarbete. Han förlorade säkert ett par miljoner dollar på det samarbetet. Det är mycket pengar och även om han är värd 20-30 miljoner dollar är det inte helt kul. Sedan satte ADL (genom media) gång en kampanj mot honom. Det är inte direkt så att han inte tjänar mycket pengar men han går säkert miste om mycket pengar också. Det är därför naturligt att han donerar till ADL. Problemet är bara att ADL inte förlåter dig. Vidare har också politiken förändrats. Faktum är att ADL har förlorat rätt mycket av sitt politiska inflytande sedan ett par år tillbaka. De gav sitt stöd till Obama när han blev vald 2008 och gav sig på mängder av konservativa aktivister, journalister, akademiker och politiker. Ja, för att tala om GOP. Inför Presidentvalet 2016 sade de sig vara emot Trump och drev ett krig mot honom. Ett krig som de inte har slutat med. Väldigt många amerikaner på högerkanten avskyr ADL lika mycket som SPLC idag. Den amerikanska extremvänstern (och de är väldigt populära) hatar också ADL. Det är inte direkt så att ADL gör god reklam för sig själva. Jag tror att Pewdiepie ansåg att han skulle kunna rädda sina ”endorsments” genom att ge $50K till ADL men det då flippade han fans ur. Många har bränt sina fans när de utsatts för tryck från ADL. Libertarianen Jack Hunter var en ”megastjärna” i dessa kretsar och blev stabschef hos Rand Paul 2013.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jack_Hunter_(radio_host)

Hans karriär gick precis som han ville och tjänade bra med pengar och hade karriärutsikter i politiken. Neo-konservativa The Washington Free Beacon grävde upp någonting om honom från 2013. Han hade tydligen varit en satir karaktär i slutet av 1990-talet i radio och sedan skrivit (paleo)konservativa artiklar under ett par år. Det tog hus i helvete och NAACP, ADL osv. hoppade på honom. Jack Hunter backade ur och tog avstånd från allt han skrivit och sagt. The Daily Beast och en massa andra tidningar tog sedan upp det under 2015 för att få honom sparkad inför Rands Presidentkampanj 2015-16. Jack Hunter fick sparken av Rand Paul. Nu är Hunter chefredaktör för Rare, en liten och rätt obetydlig Buzzfeed för ungdomar i GOP:s ungdomsförbund. Som du skriver vinner du sällan på att backa ur och inte stå upp för dina åsikter när drevet drar i gång. Skälet till varför Trump var så framgångsrik berodde på att när drevet började backade han inte ur. För en sådan som Pewdiepie spelar det faktiskt inte så stor roll vad ADL säger.

Han är inte amerikan och bor inte i USA. Hans publik är global och inte bara amerikansk. Vidare har han 100 miljoner ”medlemmar” och är en av de största personligheterna på Youtube. När han fick 100 miljoner hörde Google av sig och gratulerade honom. Google skiter fullständigt i vad du tycker. Även Facebook, Youtube (som ägs av Google), Yahoo, Bing, Twitter, osv. har också den inställningen. De vill tjäna pengar. Problemet är bara att de här företagen backar ur så fort de får press på sig. Samtidigt, konservativa, nationalister och libertarianer är nu så pass många att de också kan pressa företag.

De pressade Twitter rätt hårt så därför raderar de inte högerkonton. Själv förstår jag inte varför Pewdiepie backade ur. Han är svensk, gift med en italienska, bor i England, har sina kunder runt om i världen och är inte direkt en högerpersonlighet. Jag menar, hans fans är 10 åriga killar. Jag har nog aldrig tittat på hans kanal. Jag kan inte riktigt fatta vad han håller på med. Det enda ADL vill är att han skall sluta att flörta med internethögern. Hur svårt kan det vara att sluta. Sedan har han redan omkring 300 miljoner på banken. Han lika gärna stänga ned sin kanal och investera på börsen istället. Då spelar det ingen roll vad ADL eller någon annan säger. Det hade jag gjort. Jag hade också köpt en villa i norra Portugal (av skatteskäl), skaffat ett par ungar med frun och chillat resten av livet i anonymitet.

Google et al vill verkligen inte "bara tjäna pengar". Lika lite som Jeff Bezos köpte Washington Post för att diversifiera portföljen eller Carlos Slim investerade i NYT för att göra en god affär.

Jag tror du har dålig koll på Pewdiepies varumärke. Han var förvisso överlägset störst på Youtube innan han blev kontroversiell och edgy - men vi talar om 50 av de 101 miljoner prenumeranter som tillkommit EFTER syndafallet med indierna som betalades att uppmana till mord på judar och etablissemangets bannbulla. Han återuppfann sig som en motkulturikon med subversionskredd, istället för att stagnera inom en Youtube-nisch.

Det centrala här är att det faktiskt inte spelar någon roll om han internaliserat Murdoch Murdoch och 4chan, eller om han är ett intuitivt PR-geni. Han kanaliserar verklig energi och verkliga attitydförändringar hos följarna, hos kidsen som härjar på Tik-Tok.

Grejen är att ADL-advokaternas barn delar kulturella referenser och attityder med Pewdiepie och Nick Fuentes, med Ilhan Omar och Cenk Uygurs kommunistiske brorson, vad han nu heter. Att vara etablissemangscertifierad är att vara icke-autentisk och sakna viral magnetism i en multipolariserad, fragmentiserad uppmärksamhetsekonomi, där krympandets radikalisering dikterar innehållet.
Citera
2019-09-12, 23:53
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Jag tror faktiskt bästföredatum har gått ut för asylaktivismen. Bara de värst vettvilliga av de sista entusiasterna orkar uppbåda entusiasm i argumentationen. Annars är det väl mest kväden i stil med att om vi inte håller fanan högt där vi springer i motvinden är vi inte bättre än ... än ... eh ... än ... uhm ... än de där ... eh ... de där ... öh ... som ... som ... uhm ... som kommer och ... öh ... som kommer och ... öh ... (blir terrorister) ... eh ... jag menar ... nej alltså ... öh ... inte så men ... eh ... alltså ... FAN också.

För blir de inte bombterrorister så blir de systemparasitterrorister. 2000 nya kränkta Somar al Nahers kräver skyndsam respekt för sin särskilt aktningsvärda person varje månad nu. 2000 nya Somar al Nahers kräver sin rätt av Sverige varje månad. 2000 nya Somar al Nahers kräver varje månad att just deras krav på svenskt medborgarskap ska beredas med förtur. Detta satans oskick är en aldrig upphörande terrorattack mot svensk statsförvaltning. Vi tackar vår förnämliga feministiska regering med uppvaktning för denna underbart kreativa juridiska utveckling.
Vad gör regering och riksdag när ogenomtänkta politiska beslut, exempelvis inom migrationspolitiken, leder till att högarna växer hos myndigheterna?

En radikal variant är att förbjuda högar.

Det är i princip vad som hände i fjol, när förvaltningslagen fick en ny twist: Den som har väntat sex månader på ett myndighetsbeslut kan kräva att få sitt ärende hanterat snabbare, genom att väcka ”dröjsmålstalan”.

Men det är svårt att lagstifta bort verkligheten - och ruskigt lätt att trassla till den.
Alla ansöker om att komma först i kön

I tisdags skrev Sydsvenskan om det nya ”byråkratiska monstret” hos förvaltningsrätten i Malmö. Sedan lagändringen, strömmar 2 000 nya fall i månaden in till domstolen från människor som kräver att Migrationsverket ska rappa på med just deras ansökan om medborgarskap.

Om förvaltningsrätten bifaller, vilket den i regel gör, skickas ärendet tillbaka till Migrationsverket med krav på snabba ryck.
[...]
Så när en ”snabba på”-order kommer från förvaltningsrätten, flyttar Migrationsverket ärendet från en kronologisk jättehög till en växande gräddfilshög. Man får mer att göra, helt enkelt.
”Hela vår process försinkas, det blir en extra prövning i ärendet både för oss och för domstolen. Vi ägnar snart hälften av resurserna till att hantera dröjsmålstalan”, säger Fredrik Beijer, Migrationsverkets rättschef.
[...]
Annars [om utfästelserna inte är realistiska] är risken stor att folk blir besvikna och förbannade. På myndigheter och i kommuner kan moralen sjunka när man får order om att trolla med knäna. Kanske ser man sig tvingad att bryta mot en lag för att leva upp till en ny; det är en sorts röta.

Den nya förvaltningslagen illustrerar själva statskonstens förfall. Först driver regering och riksdag en migrationspolitik som saknar konsekvensanalys. Sedan stiftas en rättighetslag, även den utan ordentlig konsekvensanalys, som leder till mer jobb för Migrationsverket.

Ja nog blir folk besvikna och förbannade alltid. Rent rasande snart nog över att groteska resurser öses över snorkiga högfärdsblåsor som Somar al Naher som inte ens trivs i landet sedan de väl lyckats utpressa sig till medborgarskap från sin rättsvidriga status som ekonomisk migrant med föregivna rättigheter kopplade till positionsfrämmande pigment och religiös tillhörighet.

I Sverige gällde länge principen om att invandringen måste anpassas efter förhållandena i landet. Invandringens storlek skulle styras av tillgången på bostäder, vad sjukvården klarar av, vad skolan klarar av och inte minst av vad arbetsmarknaden efterfrågar.

Vet inte exakt när det hände, men helt plötsligt ställdes detta på huvudet och Sverige skulle anpassa sig efter invandringen. Inga hänsyn till några som helst praktiska omständigheter skulle tas. Och där är vi nu.

Bestämmelsen om snabba avgöranden är ett beslut i samma anda. Den praktiska verkligheten, hur det faktiskt är, saknar betydelse för regering och riksdag. Beslutar man nåt där, är det så det är, sen får verkligheten vara hur den vill.

Min förutsägelse, mitt ibland stigande matpriser och än mer fallande reallöner, är att fler och fler rättigheter kommer att delas ut av regering och riksdag, rättigheter som i praktiken är intet värda, vilket så klart inte spelar nån roll för sagda riksdag och regering. Eller för gammelmedia. Sverige kommer att vara världens bästa land på pappret, vilket kommer att basuneras ut hela tiden via lämpliga kanaler, om än inte bäst i verkligheten, vilken som sagt är oväsentlig.

Sverige är en cirkus. Jag överdriver inte. Förr trodde jag att jag överdrev, men jag gjorde nog inte det. Arma land säger jag, som en annan användare alltid avslutar sina inlägg. Kanske går jag i barndom?
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2019-09-13 kl. 00:01. Anledning: rättstavning
Citera
2019-09-13, 00:15
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Google et al vill verkligen inte "bara tjäna pengar". Lika lite som Jeff Bezos köpte Washington Post för att diversifiera portföljen eller Carlos Slim investerade i NYT för att göra en god affär.

Jag tror du har dålig koll på Pewdiepies varumärke. Han var förvisso överlägset störst på Youtube innan han blev kontroversiell och edgy - men vi talar om 50 av de 101 miljoner prenumeranter som tillkommit EFTER syndafallet med indierna som betalades att uppmana till mord på judar och etablissemangets bannbulla. Han återuppfann sig som en motkulturikon med subversionskredd, istället för att stagnera inom en Youtube-nisch.

Det centrala här är att det faktiskt inte spelar någon roll om han internaliserat Murdoch Murdoch och 4chan, eller om han är ett intuitivt PR-geni. Han kanaliserar verklig energi och verkliga attitydförändringar hos följarna, hos kidsen som härjar på Tik-Tok.

Grejen är att ADL-advokaternas barn delar kulturella referenser och attityder med Pewdiepie och Nick Fuentes, med Ilhan Omar och Cenk Uygurs kommunistiske brorson, vad han nu heter. Att vara etablissemangscertifierad är att vara icke-autentisk och sakna viral magnetism i en multipolariserad, fragmentiserad uppmärksamhetsekonomi, där krympandets radikalisering dikterar innehållet.

Ser du möjligheten till samma sak när det gäller mångkulturens tillskyndare, i mångkulturens nuvarande svenska form, att tillskyndare kan komma att fostras underifrån? I Sverige?

Det är en sak att en youtuber bryr sig om vad hans följare tycker och tänker, men går det verkligen att dra några växlar på det, att överföra det till svenska beslutande församlingar och etablerad media? Låter sig riksdagens ledamöter till nåt sånt?

Det skulle vara intressant med nåt exempel från Sverige, exempel på svenska makthavare eller medier som är mottagliga för fostran underifrån. Och hur det gjorts eller kan göras.

Allt gott!
Citera
2019-09-13, 02:12
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Tittar du på vart V får sina röster är det just i invandrarförorter. Det samma gäller socialdemokraterna. Alla socialistiska partier får idag en växande andel väljare från invandrare. Jag skulle gissa på att de viktigaste väljarna för V är studenter, urban medelklass, kvinnor med högskoleutbildning i offentlig förvaltning och invandrare från tredje världen.
Studenter, urban medelklass, kvinnor med högskoleutbildning i offentlig förvaltning, ja. Men för invandrare tror jag det är S och SD som gäller.

Här är några områden där V är stora:
Djurgårdsgatan, Göteborg
Gathenhielmska, Göteborg
Umeå

I Botkyrka är SD större än V: https://data.val.se/val/val2018/slut.../27/index.html

Samma i Malmö: https://data.val.se/val/val2018/slut.../11/index.html
Citera
2019-09-13, 06:40
Avstängd
88g14flashplants avatar
Nisse på Samhällsnytt skriver om oförmågan till reflektion och ifrågasättanden av den utstakade vägens politik. Detta att göra samma sak om och om igen samtidigt som man förväntar sig ett annat resultat är något som länge signifierat svensk politik och då i synnerhet de exempel som tillsammans ligger till grund för en skenande brottslighet i Sverige: narkotika- och migrationspolitiken.
Citat:
Totalförbudet mot narkotika fungerar inte. Och asylrätten gör att folk dör på Medelhavet. Ändå står debatten och stampar. Att ifrågasätta egna premisser och ståndpunkter tycks omodernt.
https://www.dagenssamhalle.se/kronik...agot-fel-29163

Frågan är länge sedan det var modernt att tänka själv och hur lång tid det ska ta innan det blir modernt igen.
Senast redigerad av 88g14flashplant 2019-09-13 kl. 06:51.
Citera
2019-09-13, 06:58
Medlem
Citat:

Att det i dessa tider fortfarande skapas nya byråkratiska monster likt dröjsmålstalan som redan på ritningsbordet måste kunna avfärdas som en till koskit i migrationens förlovade spyflugeland är talande för hur allvarlig situationen är. Aktivister styr agendan på våra myndigheter och är nog svårstoppade framöver om liknande förslag kan bli lag utan motstånd.
Citat:
Man vill tro att missnöjet börjar ta form hos folket men de bryr sig fortfarnade inte nämnvärt eller resonerar i termer "det ordnar sig nog". När väl integrationen kickar in, pigment upplöses och religioner bjuds in till toleranta öppna samtal på initiativ av svenska antikyrkan då kan vi återgå till våra trygga medelklassliv. Och en röst på moderaterna 2022 garanterar att någon i alla fall håller koll på de värsta galenskaperna framöver. Somna om.
Citera
2019-09-13, 07:12
Medlem
MrMarios avatar
I Sverige är det autistiska skolbarn som tänker åt vuxna kvinnor och män. Och Bonniers. I USA har man inte samma kultur av att låta staten sköta all 'business', där är man vana vid att sköta saker själva på delstats- och countynivå. Där fick medierna en chock vid valet av Trump, människorna utanför kuststäderna sket blankt i vad CNN och NYT propagerade. Resultatet att journalisterna tuggade fradga; spelade ingen roll hur grova angrepp de gjorde mot Trump eller hur otroliga historier om horor och ryssar de kokade ihop, folket utanför Manhattan och San Francisco bay area lyssnade inte på dem.

Mediernas förtroende minskar även i Sverige och det blir allt färre som ids bry sig i rasistanklagelser från svetsarns och Bonniers gäng. Snart kanske det blir ett val även i Sverige där medierna inte får något genomslag alls.
Citera
2019-09-13, 07:25
Medlem
Vildsvinen breder ut sig allt mer på många håll i södra Sverige.

Onsala: Vildsvinen har tagit över i villaidyllen

https://www.expressen.se/gt/vildsvin...-villaidyllen/

Exklusiva Onsalahalvön, beskriven som Västsveriges guldkust, är ett av de mest utsatta områdena.
– Vi satte in ett elstängsel, det är enda sättet att hålla dem borta.

– De är ute och vandrar även mitt på dagen. Det är eländigt att kommunen inte tar tag i det för skolans del. Det är framför allt otäckt för de mindre barnen.

...det är först för drygt ett år sedan som det började bli stora problem med vildsvin i området.

– Det måste göras en avskjutning. Det är alldeles för många grisar ute och springer...

...att man som privatperson inte behöver vara rädd för att bli attackerad av ett vildsvin.

– Man ska aldrig säga aldrig, men det är ytterst ovanligt att de attackerar oprovocerat.

– Man ska ha respekt för grisarna och har man hund i närheten av en flock ska man ha den i koppel.
Svinen visar vägen framåt. Närmast ostoppbara och kommer inom kort att drabba även de mest privligierade.

Hur vi ska minska populationen är oklart och uppgivenheten är stor bland drabbade.

Kan inte någon göra något? Hur kan det vara så svårt att minska beståndet? Älgarna är ju under kontroll sedan länge och vargen verkar inte öka (sa någon tjuvjakt? nähä, hörde väl fel), men svinen, vad skiljer ut dessa som gör att problemen bara växer?

Ja frågorna är många och svaren få, känns bekant på något vis. Även skogen brottas med nya demografiska utmaningar.
Citera
2019-09-13, 10:22
Medlem
Citat:

Ett intressant fenomen som jag varit inne på, det här med fostrandet av opinionsbildarna underifrån. Det som började som en manifestation av socioekonomisk beskyddarverksamhet ("Trevlig Youtube-kanal du har här. Skulle vara väldigt synd om något hände med den..."), fortsatte med ett än större hot ("Vi skapade dig organiskt och kan knäcka dig organiskt!") och ett monumentalt fiasko för undertryckandet av narrativ om judisk tribalism. Om Pewdiepie så ville, hade han inte kunnat orkestrera ett mer "antisemitiskt" meme än detta.

Vi får se om fortsättning följer, men missförstå inte vad detta handlar om: Kulturellt våldskapital och motkapital i strid på det sätt som kommer prägla en fragmenterad, etnifierad västvärld, där gamla tabun och monopol kommer utmanas från flera håll.

Huvudregeln är att delta och lägga sin vikt på någon sida om balanspunkten, att inte vara Grön. Acceptera inte att din representant cuckar eller prutar å dina vägnar, utan svik, hota, utöva grupptryck. Företrädare som inte fruktar dig är inte att lita på och kommer vika sig för trycket från dina ovänner.

Jag instämmer med Edgerton. ADL glömmer aldrig och om något år eller så kommer ett förnyat angrepp som kommer att vara skickligare orkestrerat. Eftersom en av strategierna hos ADL m.fl. organisationer är att knyta allianser så kommer angreppen sannolikt att komma från flera håll samtidigt men då kommer ADL inte att synas som organisation. Pewdiepie som är en enskild person kommer inte att kunna hantera dem.

Han kommer tyvärr att nötas ned lika effektivt som alla andra. För att plocka ned David Irving som på sin tid var en populär historiker så spenderades över 120 miljoner kronor. Och det är enbart de officiella uppgifterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in