2019-11-13, 18:56
Avstängd
88g14flashplants avatar
På Expressen månglar Isobel tesen att "det handlar om cannabis (inte invandring)".
KULTURDEBATT. ”Det handlar om cannabis.” Orden kommer från Stefan Sintéus, polischef i Malmö, och handlar om det senaste av alla dessa bottenlöst sorgliga våldsdåd som numera återkommer med jämna mellanrum.
https://www.expressen.se/kultur/ide/...sera-cannabis/

Det är en bekväm frikoppling från verkligheten för alla som önskar lösa mångfaldsproblem utan att gå till botten med dem. Självklart är upprätthållandet av svarta narkotikamarknader en viktig del i detta. Det betyder inte att problematiken intet har att göra med statsmaktens befrämjande av organiserad brottslighet medelst massmigration.

Det är den revolutionäre kommunisten Nils Bejerot, aka "den svenska narkotikapolitikens fader", som lade grunden för de principer som är ledande idag. I "Missbruk och Missförstånd" lägger han den ideologiska grunden för fri lejd till den organiserade brottsligheten parallellt med omfattande repression mot droganvändare.

att missbrukaren själv är den enda som är oersättlig i kedjan producent – internationella syndikat – kurirer – och distributörer – storlangare – smålangare/missbrukare och därför oundgängligen måste neutraliseras;
att enda sättet att definitivt slå ut den organiserade narkotikabrottsligheten är att systematiskt beröva den dess marknad genom att omhänderta narkotikamissbrukarna och ställa dem till ansvar
(s. 108).

Härifrån har staten som bekant inte bara anammat laissez-faire vis a vis sagda internationella syndikat, vars ledare polismyndigheten nu bjuder på pizza för att mäkla samförstånd i uppdelningen av de svarta narkotikamarknader som politiker stadgat. Det skulle inte förvåna om de även bjöd särimporten på Netflixabonnemang.

Det här är inget annat än en manöver för att parera kritik som hävdar just att det handlar om invandring. Det är falsk dikotomi som åsidosätter faktumet att det tvärt emot dessa påståenden handlar om både och.
Citera
2019-11-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
De antijudiska omvälvningarna i 50-talets Ungern och 60-talets Polen är inte ifrågasatta av någon och defintivt inte glömda av de judar som råkar arbeta på DN. Däremot finns det inte någon önskan att offentligt dryfta dessa, då orsakerna till dessa delvis folkliga resningar är besvärande. Wolodarskis och Saneckis föräldrar var bland dem som lämnade landet.

Det berättas ju ibland en skröna om att man kopplade in en AI skrivarbot på internet för att den skulle suga upp information inför skrivandet. Men problemet var att den kort därefter började spruta ut automatiskt antisemitiska texter. Med detta i åminnelse kan jag inte låta bli att tänka på det intressanta begreppet partinomenklatura.

Jag har sett beskrivningar av den sovjetiska högre partinomenklaturan som en population om ca. 5-6 000 individer. Det hade medlemskap i partiet, fick resa utomlands, sköta utlandsaffärerna, finansiering, ha datjor, handla i inhemska valutaaffärer etc. Kort sagt de fick leva livets goda dagar i Sovjet när det begav sig.

När muren föll och imperiet rasade samman var det folk ur denna klass som valde den kroniska alkoholisten Boris Jeltsin som frontfigur samtidigt som de inledde plundringen av det sammanfallande imperiet. Vapenarsenaler såldes ut till högstbjudande, förråd av ädelmetaller, konst mm fick fötter och hamnade på världsmarknaden. Ja ni kan säkert alla bakgrunden.

Nästa steg blev den chockterapi som ordinerades av Världsbanken m.fl. i utbyte mot nödlån då alla statliga industrier och naturresurser privatiserades genom att värdebevis delades ut till befolkningen som då var utfattig och bokstavligt talat stod på svältens rand. Sedan genomfördes snabba uppköp av kupongerna och ryssarna som inte hade pengar sålde naturligtvis sina värdebevis till de som på ett mystiskt sätt hade skaffat utländsk finansiering i hårdvaluta för att få mat på bordet.

Så långt den berättelse som jag fått från nätets kloaker. Men jag har även talat med en svensk som var aktiv i Ryssland ett tag under slutet av 1990-talet när oligarkernas makt stod i zenit. Han har berättat att hans tolk brukade tala om vilket etnicitet som folk i rummet hade. Om de var ryssar, från Kazakstan etc. Men vad svensken sa var att det häpnadsväckande ofta var som att komma till en bar mizva i Brooklyn när man kom in i viktiga mötesrum.

Sen kom Putin och rensade upp bland oligarkerna. En del fick vara kvar men många ruinerades genom skatterevisioner, korruptionsåtal eller drevs i landsflykt. Kort därefter började hatkampanjen mot Putin i media i väst och resten är väl nutidshistoria. Putin är Hitler och det kanske har är på sätt och vis beroende på perspektiv.

Nu är ju Ryssland den närmaste stormakten och vi har vår historia i närområdet så jag dyrkar inte Putin. Men Ryssland har väl en BNP i storlek med Frankrikes eller något i den stilen och lär väl inte vara något direkt hot mot Sverige i närtid. Men samtidigt så undrar jag om inte denna korta historiska expose (om den är korrekt) kan var en tänkbar förklaring till den intensiva hatkampanj av mediakrigsnatur som Bonniermedia driver mot Ryssland sedan år tillbaka. Jag menar, de hittar ju till och med på helt egna DN U-båtar utanför Lidingö.
Senast redigerad av Ottokar 2019-11-13 kl. 19:39.
Citera
2019-11-13, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton

Detta är typisk text för Susanna Birgersson. Hon har läst in sig på området men förstår inte begreppet hypergami. Hon vill inte ta ”sociobiologi” i sin mun utan föredrar att prata om socialkonstruktivism och hennes personliga upplevelser istället för att presentera hård data som finns väl tillgänglig. Hon förstår inte heller den forskning hon uppenbarligen läst. För det första är vi inte på väg mot ett samhälle där kvinnor inte förökar sig. Faktum är att drygt 80 procent av kvinnorna kommer att föröka sig och sannolikheten är större om de har en högskoleutbildning.

Huvudet på spiken. Det är ju ett av grundproblemen att progressiva liberaler älskar social ingenjörskonst. De skulle bokstavligt talat dö om man tog den snuttefilten från dem.

Tror dock att hypergami är ett problem. Men den sitter i kvinnors operativsystem och inte i någon app som progressiva liberaler kommer åt att omprogrammera.

Kvinnor bör ägna en del av sin tid under högre utbildning till att hitta en passande make som de gjorde under den tid Sverige fungerade. Kvinnor lyckas bättre i karriären när de klarat av barnafödande för då har de fått förnuft och männen börjar ju tackla av efter 40.
Citera
2019-11-13, 20:20
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Sen kom Putin och rensade upp bland oligarkerna. En del fick vara kvar men många ruinerades genom skatterevisioner, korruptionsåtal eller drevs i landsflykt. Kort därefter började hatkampanjen mot Putin i media i väst och resten är väl nutidshistoria. Putin är Hitler och det kanske har är på sätt och vis beroende på perspektiv. .
Då väntar vi bara på att någon ska komma och rensa upp bland oligarkerna inom den skattefinansierade privata asyl- och välfärdsindustrin i Sverige. Vem skulle det kunna vara? Nu när till och med Vänsterpartiet blivit ett EU-kramande pissliberalt globalistparti får vi nog söka både högt och lågt efter en sådan herre i vårt av nöden prövade och i smutsen trampade arma land. Någon hjälp från ledarsidornas generaler i mediakriget ska vi nog inte räkna med.

Jag undrar om man inte kan klona fram någon stark ledare av arvsmassa från Chuck Norris och Gösta Bohman. Det borde finnas DNA kvar från Gösta på någon gammal morakniv som han ständigt bar när han chillade i skärgården i Carl Bildts privata skattkammare. Hur man ska komma åt DNA från Chucken har jag inte tänkt ut än.
Citera
2019-11-13, 20:33
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Vackert, men vad sägs om nästa år Finspång? - Som sanningskommission naturligtvis. Inget annat.

Den enda vägen till Staffanstorp går via Finspång.
Citera
2019-11-13, 20:44
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Samtidigt så har jag ju sett en massa skum information på nätets mest hatfyllda kloaksidor under mitt sökande efter rotorsakerna till det svenska mångkulturella haveriet. Information som framställer utrensningarna i Polens kommunistparti under slutet av 1960 talet som pogromer mot en fientlig elit. Det var alltså inte så att de parti-och nomenklaturaeliter som rensades ut var smygkapitalister som rensades ut för att de propagerade för mer frihet åt det polska folket. Nej det var utopiska kommunister av det slag som under historien har kallats trotskister.

Detta är intressant. Jag tror den officiella termen för vänsteravvikelsen var "kosmopolitism". Det uppfattades som en i det närmaste generellt antisemitisk term, men jag tror att det snarare handlade om dessa askhenaziska glidningar som yttrade sig i gränslöshet och vänsteravvikelser åt det trotskistiskt-utopiska hållet.
Citera
2019-11-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Detta är intressant. Jag tror den officiella termen för vänsteravvikelsen var "kosmopolitism". Det uppfattades som en i det närmaste generellt antisemitisk term, men jag tror att det snarare handlade om dessa askhenaziska glidningar som yttrade sig i gränslöshet och vänsteravvikelser åt det trotskistiskt-utopiska hållet.

Som jag ser det så förekom det under 1900 talet två ideologiska rörelser som siktade på det utopiska målet total världsdominans.

1.) Utopisk global kommunism som paret Lenin/Trotsky var de främsta förespråkarna av till dess att Stalin gjorde kommunismen till ett nationellt projekt som sedan blev imperiebyggande.

2.) Utopisk global liberalism som uppkom när muren föll vid "The unipolar moment" (Krauthammer) och historiens slut skulle genomföras (The End of History) genom världsliberalismens tänkta segertåg.

Bägge projekten stupade sedan på nationalistiskt motstånd. Inte undra på att det stora befolkningsutbytet nu ska genomföras till varje pris för att döda nationalismen och nationalstaterna.
Citera
2019-11-13, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot

Jag undrar om man inte kan klona fram någon stark ledare av arvsmassa från Chuck Norris och Gösta Bohman. Det borde finnas DNA kvar från Gösta på någon gammal morakniv som han ständigt bar när han chillade i skärgården i Carl Bildts privata skattkammare. Hur man ska komma åt DNA från Chucken har jag inte tänkt ut än.

Kan tänka mig en blandning av Bosse (Jag tar gärna tre smällar om jag får slå in en") Högberg, Gösta Bohman och Sixten Jernberg som cocktail för barnlösa kvinnor och infertila par! Gärna trillingar när man ändå håller på.

Kolla om du kan hitta Göstas gamla morakniv så ska jag se om jag kan hitta resten i några gamla boxhandskar och pjäxor från Vasaloppet.

Edit: Insåg min sexism så vi kan väl kasta in Ebba också i genpoolen så får vi in både skönhet och fundamental kristendom på samma gång. Både politisk grunduppfattning och religiositet är ju tydligen ärftliga egenskaper i hög utsträckning.
Senast redigerad av Ottokar 2019-11-13 kl. 21:35.
Citera
2019-11-13, 21:34
Medlem
Salomon Schulman uppmärksammar att Jiddisch -språket och kulturen- är utrotningshotat i Malmö.

https://www.expressen.se/kultur/salo...tala-jiddisch/

Det är naturligtvis sorgligt då alla kulturer, i mitt tycke, har ett egenvärde. Han håller sig emellertid till gamla trötta hjulspår, förutsägbara och väl inkörda sedan 2014: att nämna orsaken till att jiddisch fördrivs från malmö är naturligtvis inte kosher. Han nöjer sig med att konstatera att det handlar om ”Malmöitisk antisemitism”. Jomen tjena. FYI, Salomon, ingen tror längre att det är fabrikör Höglund i ridbyxor och koppel som trakasserar judar.

I snart 200 år har svenska judar levt tryggt i Sverige utan pogromer, konfiskationer eller andra övergrepp. Det germanskt blonda Sverige, det stabila samhället, den flegmatiska svenska konsensuskulturen är inget hot, vi har istället garanterat trygghet för judar i vårt land.

Kommer vi någonsin få se en judisk debattör släppa sargen och börja kritisera mångkulturen utifrån det perspektivet? Att i judisk-svenskt egenintresse argumentera för muslimska diasporors trygga och humanitära återvandring? Att koppla en stark, stolt, sund svensk kultur till judisk trygghet?

Ja, jag kommer i alla fall inte hålla andan medan jag väntar…
Citera
2019-11-13, 22:03
Medlem
Malcolm K kanske gör ett av sina sista utspel

Trådens favoritrasifierade nationalkommunist lämnar idag ett lite trött förslag till den samlade politiska eliten i vårt avlånga land. Han föreslår att projektbidragsfloden till transferiatet ska strypas till en rännil.

Citat:
Jag själv är knappast någon principiell motståndare till bidrag. Men det är tydligt att det finns en hel industri i Sverige som frodas kring den strida strömmen av projektpengar, kulturbidrag och annan statlig givmildhet. Det sticker i ögonen att se hur Nationella insatsstyrkan sätts in mot unga kriminella, som fram till nyligen fick lön och bostad betald via Malmö kommun för sin totalt icke-verkliga insats för att förhindra ungdomar att välja kriminalitetens bana. Hur många skötsamma medborgare i Malmö kan förvänta sig en liknande givmildhet från sin kommun?

I tider av brist så blir konkurrensen om resurser allt hårdare och allt mer politiskt infekterad. Klagomålen mot att skattepengar går till kriminella och till extremister kommer att bli fler och mer högljudda. Det vore således en bra idé att ta initativ tidigt.

https://www.dagenssamhalle.se/kronik...a-bidrag-30153

Han har ju naturligtvis rätt och blåhåren m.fl. kan ju söka sig till McDonalds eller äldrevården för en hederlig utkomst.

Nu har ju klanen Bonnier förvärvat Dagens Samhälle och jag tror att inom 6 månader så kommer Malcolm att finna att hans tjänster inte längre behövs. Någon av trådens giganter och följare som håller emot?
Citera
2019-11-13, 22:41
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Bägge projekten stupade sedan på nationalistiskt motstånd. Inte undra på att det stora befolkningsutbytet nu ska genomföras till varje pris för att döda nationalismen och nationalstaterna.

Jag tror nog tyvärr att inget av dem stupade på något motstånd alls, utan på sina egna inneboende "oförutsedda" konsekvenser med ty åtföljande högst reella kostnader som gröpte ur hållfastheten i kolossernas lerfötter. Fear, Uncertainty and Doubt, ordmagiskt frammanad, är utopismens pansarvagn som splittrar allt motstånd i var för sig kraftlösa fraktioner.

Men mot verkligheten hjälper ingen ordmagi.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2019-11-13 kl. 22:50.
Citera
2019-11-13, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag tror nog tyvärr att inget av dem stupade på något motstånd alls, utan på sina egna inneboende "oförutsedda" konsekvenser med ty åtföljande högst reella kostnader som gröpte ur hållfastheten i kolossernas lerfötter.

Utopier är dyra nöjen när de skall göras "realt existerande".

Påminner om att det var polsk nationalism som först stängde dörren för Trotskijs Röda arme när han ville föra världsrevolutionen västerut. Hände redan i början av 20 talet om jag inte missminner mig. Han ville föra den till Tyskland i ett första steg.

Det var Afghanistans och Iraks nationalism som de facto stoppade den liberala supermaktens progressiva regimbytarpolitik.

Men du har rätt i att alla krig är dyrbara och kan ruinera även ideologiska supermakter. Den liberala supermakten uppskattas ha lagt ned ca 7-10 billioner dollar på de liberala krigen sedan muren föll. Det är så mycket pengar att det nästan är stjärnstopp på den summan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in