Efter den här för mig svårbegripliga debatten om återvandring dristar jag mig till att länka till en debattartikel av den märkliga Elaine Ekswärd, dessutom från Aftonbladet som jag normalt undviker.
Men hon skriver om den invandrade rasismen som vi har berikats med.
Citat:
Jag minns min klasskompis Mandy från Uganda, som blev sparkad och dragen i håret av en kurdisk kille på skolan. Han spottade henne i ansiktet och kallade henne n-ordet. Men de farliga var ju skinnskallarna enligt vår lärare.
Jag tycker inte våld är okej och jag försöker inte på något sätt legitimera det ASAP Rocky gjorde, men jag är övertygad om att de afghanska killarna som förföljde honom inte såg en kändis utan ett gäng svarta män att trakassera. Jag deltog en del i debatten om ASAP Rocky och när jag delade en bild av rapparen så kommenterade en afghansk kille bilden. ”Vad tror denna svarta avart? Tror han att han är bättre än svenskar??? Jävla grillkolsliknande cancersvulst”.
Det var ytterligare ett namn att lägga i högen av namn på oss okära svarta barn i Sverige. Grillkolsliknande cancersvulst.
Jag kollade hans Facebookprofil och han bor med en svensk familj, han tog studenten i Sverige, tackar Sverige för välkomnandet och ändå har han mage att ta med sig rasismen
Håller hon på att friskna till månne?
Jag minns henne som inte särskilt PK valrörelsen 2014. Hon gav Åkessons tal höga betyg och brukade inte se ut som hon just hade svalt en citron när SD kom på tal.
Sedan hände något och hon verkade vända totalt och blev tok-PK och blev totalt anti SD.
Om man ska tolka henne välvilligt (och hon har ju ett yttre som får gamla orrtuppar att gärna tolka henne välvilligt) så skrämdes hon till att ändra åsikt. I någon krönika skrev Lars Lindström att Ekswärd hade skyndat fram för att prata med Åkesson efter någon debatt, jag minns att jag tänkte att den passusen var en varning eller hot till Ekswärd att sluta berömma Åkessons retoriska insatser eller så åker hon ut i kylan.
Kanske hon trots allt insåg att massinvandring från mellanöstern och Afrika inte skulle gynna henne som svart eller som kvinna och därför inte var så avog till SD som det förväntades och kanske hon nu börjar våga ta bladet från munnen? Då skulle jag förlåta henne de senaste årens intellektuella haveri.
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...ran-invandrare