2019-08-14, 17:05
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Om man skulle dela in MSM-människorna i tre kategorier

* Fullt ut cyniska ordmagiker "for the greater good". Som tror på målet och att ändamålet helgar medlen.

* Självbedragarna, som verkligen tror på ordmagin, eller som en gång internaliserat nån sorts verklighet som fått dem att anamma ordmagin, med Kjell Höglunds ord "Vår visdom har stelnat till innehållslösa doktriner, människor av kött och blod har blivit maskiner".

* Fullt ut cyniska kräk som agerar papegojor för snäv egennytta. Godhetssignalering för att få "fisse", som jag tror Tor Nörretranders beskrev det.

Vilka av dessa grupper dominerar MSM?

Vilken av grupperna kommer att vackla först?

Vilken av grupperna, när de vacklar, kommer att göra det offentligt och vilka, som Leon Festinger beskrev i sin klassiska studie av kognitiv dissonans, tar i tysthet och skymundan sin hatt och rock och lämnar?

Vilka fiender kan man bortse ifrån, därför att de kommer att falla bort av sig själva?
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2019-08-14 kl. 17:09.
Citera
2019-08-14, 17:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Om man skulle dela in MSM-människorna i tre kategorier

* Fullt ut cyniska ordmagiker "for the greater good". Som tror på målet och att ändamålet helgar medlen.

* Självbedragarna, som verkligen tror på ordmagin, eller som en gång internaliserat nån sorts verklighet som fått dem att anamma ordmagin, med Kjell Höglunds ord "Vår visdom har stelnat till innehållslösa doktriner, människor av kött och blod har blivit maskiner".

* Fullt ut cyniska kräk som agerar papegojor för snäv egennytta. Godhetssignalering för att få "fisse", som jag tror Tor Nörretranders beskrev det.

Vilka av dessa grupper dominerar MSM?

Vilken av grupperna kommer att vackla först?

Vilken av grupperna, när de vacklar, kommer att göra det offentligt och vilka, som Leon Festinger beskrev i sin klassiska studie av kognitiv dissonans, tar i tysthet och skymundan sin hatt och rock och lämnar?

Vilka fiender kan man bortse ifrån, därför att de kommer att falla bort av sig själva?
Grupp 1 tror jag mest består av äldre pensionsfärdiga skribenter, som är på väg ut av tilltagande ålder.
Citera
2019-08-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Om Louise Erixon skapade ett narrativ om den goda återvandringen lokalt, så kommer det förhoppningsvis gynna SD nationellt. Om hon besöker Skönhetssalongen i Puntland och SD gör TV-reklamsnutt av det, så spelar det kanske inte så stor roll om hon, jag eller jultomten bryr oss om somalier egentligen. Det skulle leda till fler lönekuvert till Partiets funktionärer som lydigt upprepar mantrat.

Om man bara tar Makten för given, blir ju allt motstånd futilt. Vilket väl makten vill?

Jag tror att vi talar förbi varandra. Om frågan är "hur bör man idag handla för att främja återvandring?" har du rätt i att svaret är "tänk globalt, agera lokalt". Likaså att det i alla avseenden bättre att prata PK i kommunfullmäktige än att köpa en enkelbiljett till fängelset via vapenskåpet och moskén.

Om frågan däremot är: "Vilket sätt är det mest sannolikt att återvandringen kommer att genomföras på?" så är svaret något annat. Med tanke på bristen på politisk handlingskraft och framförhållning anser jag att det är osannolikt att återvandringen kommer att genomdrivas på ett ordnat och vackert vis.

Citat:
Ursprungligen postat av kalipp0
Sen när handlar den här tråden om återvandring?

Ända sedan folk insåg att det inte kommer att räcka med att enbart stoppa invandringen.
Citera
2019-08-14, 17:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Jag tror att vi talar förbi varandra. Om frågan är "hur bör man idag handla för att främja återvandring?" har du rätt i att svaret är "tänk globalt, agera lokalt". Likaså att det i alla avseenden bättre att prata PK i kommunfullmäktige än att köpa en enkelbiljett till fängelset via vapenskåpet och moskén.

Om frågan däremot är: "Vilket sätt är det mest sannolikt att återvandringen kommer att genomföras på?" så är svaret något annat. Med tanke på bristen på politisk handlingskraft och framförhållning anser jag att det är osannolikt att återvandringen kommer att genomdrivas på ett ordnat och vackert vis.
Om man skall uppfatta det som dystopiskt är väl en läggningsfråga. Men jag anser det sannolikt att "frågan" framgent kommer att lösas med genmanipulerade "targeted" virus.

Hursomhelst så blir det inte "vackert".
Citera
2019-08-14, 17:44
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Återvandring är inte en annan sak än remigration, cirkulär migration eller kretsloppsmigration. Det är synonymer med lite olika konnotationer och fokus, på sin höjd.
Tycker du.
Citat:
Om man nu ska hitta på meningslösa distinktioner så verkar det ju finnas gott om personer som inte vill se "återvandring" utan "deportationer", minst. Och verkligen inte snäll incitamentsdriven återvandring. Det ska vara hårda tag.

För min del vill jag förändra balansen i kretsloppet så mycket som möjligt från Sverige, även genom morötter i ursprungsländerna, där man ju får mycket mer morötter för samma pengar som i dyra Sverige. Vilket du verkar hålla med om, som altruist.

Förstår du helt ärligt fortfarande inte vad jag menar?
Förstår inte du att din användning av det hör begreppet orsakat dig en hel massa problem att göra dig förstådd? Under flera år? I en miljö som måste betraktas som vänligt inställd?
Citera
2019-08-14, 20:40
Medlem
orrtupps avatar
Efter den här för mig svårbegripliga debatten om återvandring dristar jag mig till att länka till en debattartikel av den märkliga Elaine Ekswärd, dessutom från Aftonbladet som jag normalt undviker.

Men hon skriver om den invandrade rasismen som vi har berikats med.

Citat:
Jag minns min klasskompis Mandy från Uganda, som blev sparkad och dragen i håret av en kurdisk kille på skolan. Han spottade henne i ansiktet och kallade henne n-ordet. Men de farliga var ju skinnskallarna enligt vår lärare.

Jag tycker inte våld är okej och jag försöker inte på något sätt legitimera det ASAP Rocky gjorde, men jag är övertygad om att de afghanska killarna som förföljde honom inte såg en kändis utan ett gäng svarta män att trakassera. Jag deltog en del i debatten om ASAP Rocky och när jag delade en bild av rapparen så kommenterade en afghansk kille bilden. ”Vad tror denna svarta avart? Tror han att han är bättre än svenskar??? Jävla grillkolsliknande cancersvulst”.

Det var ytterligare ett namn att lägga i högen av namn på oss okära svarta barn i Sverige. Grillkolsliknande cancersvulst.

Jag kollade hans Facebookprofil och han bor med en svensk familj, han tog studenten i Sverige, tackar Sverige för välkomnandet och ändå har han mage att ta med sig rasismen

Håller hon på att friskna till månne?
Jag minns henne som inte särskilt PK valrörelsen 2014. Hon gav Åkessons tal höga betyg och brukade inte se ut som hon just hade svalt en citron när SD kom på tal.

Sedan hände något och hon verkade vända totalt och blev tok-PK och blev totalt anti SD.
Om man ska tolka henne välvilligt (och hon har ju ett yttre som får gamla orrtuppar att gärna tolka henne välvilligt) så skrämdes hon till att ändra åsikt. I någon krönika skrev Lars Lindström att Ekswärd hade skyndat fram för att prata med Åkesson efter någon debatt, jag minns att jag tänkte att den passusen var en varning eller hot till Ekswärd att sluta berömma Åkessons retoriska insatser eller så åker hon ut i kylan.

Kanske hon trots allt insåg att massinvandring från mellanöstern och Afrika inte skulle gynna henne som svart eller som kvinna och därför inte var så avog till SD som det förväntades och kanske hon nu börjar våga ta bladet från munnen? Då skulle jag förlåta henne de senaste årens intellektuella haveri.
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...ran-invandrare
Citera
2019-08-14, 21:17
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Här ett exempel från kommunplanet.

Citat:
På onsdagen presenterar kommunledningen i Sölvesborg ett 220 punkter långt handlingsprogram för vad de vill åstadkomma under mandatperioden. Där föreslår man bland annat att vuxna migranter ska placeras i husvagnar och att kommunen ska ta fram förslag på insatser som stimulerar återvandring.

https://samnytt.se/sd-styrda-solvesb...-atervandring/

Vi kommer sannolikt att se mer av denna typ av lokala initiativ framledes. Vi kommer också att få se framsynta ekonomiskt sinnade moderata kommunpolitiker som inser att en kommunal politik som är inriktad mot att stöta bort mångkultur är den bästa ekonomiska satsningen som kan göras. Om ett par somaliska klaner kan förmås att flytta från kommunen så medför det besparingar om tiotals miljoner kronor på medellång sikt.
Att stöta bort mångkultur gör man inte genom erbjuda bostad och livstidsförsörjning. Någon annan verklighet än dagens 6-siffriga nettoimport av livstidsberoende bidragstagare är inte jag medveten om. Har jag missat något upplys gärna mig om motsatsen.

Citat:
Dagsaktuellt t o m. Sug på den, trådbelackare.

Skulle ju vara rätt festligt om Jimmie Åkessons fru i samarbete med Sida sponsrade provanställningar i Skönhetssalongen i Puntland med kommunala medel från Sölvesborgs skattebetalare och till medborgarnas fromma. Och Partiets.

Ja, tänk bilden i lokaltidningen av Louise Erixon PÅ BESÖK i Skönhetssalongen. Eller som en del av nästa valrörelse.

En stadigvarande årlig 6-sexsiffrig nettoimport av livstidsberoende bidragstagare är från ALLA ekonomistiska perspektiv inte särskilt kostnadseffektivt - inte ens under omhuldande husvagnstak.
Men för all del, för oss ännu okunniga oseende give me your best shot Oyto. Vad är det som är så dagsaktuellt incitamentsdrivet nyskapande och färdriktningsändrande i artikeln ovan minus dina resonemang då, såväl synestetiska som teoretiserande på markplan ännu icke verkliga?
Citera
2019-08-14, 21:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Att stöta bort mångkultur gör man inte genom erbjuda bostad och livstidsförsörjning. Någon annan verklighet än dagens 6-siffriga nettoimport av livstidsberoende bidragstagare är inte jag medveten om. Har jag missat något upplys gärna mig om motsatsen.

En stadigvarande årlig 6-sexsiffrig nettoimport av livstidsberoende bidragstagare är från ALLA ekonomistiska perspektiv inte särskilt kostnadseffektivt - inte ens under omhuldande husvagnstak.
Men för all del, för oss ännu okunniga oseende give me your best shot Oyto. Vad är det som är så dagsaktuellt incitamentsdrivet nyskapande och färdriktningsändrande i artikeln ovan minus dina resonemang då, såväl synestetiska som teoretiserande på markplan ännu icke verkliga?
Vad är ditt eget förslag? Förutom evig svartpillring & uppgivenhet? -"Hur var det här då?"-
Citera
2019-08-14, 21:29
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad är ditt eget förslag? Förutom evig svartpillring & uppgivenhet? -"Hur var det här då?"-
Om inte problem blir mindre av att de blir större... vad återstår då?
förvilla - förvanska - förvirra?
Citera
2019-08-14, 21:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Om inte problem blir mindre av att de blir större... vad återstår då?
förvilla - förvanska - förvirra?
Alla uppgifter om att motståndet skall upphöra är falska
Citera
2019-08-14, 21:33
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om man skall uppfatta det som dystopiskt är väl en läggningsfråga. Men jag anser det sannolikt att "frågan" framgent kommer att lösas med genmanipulerade "targeted" virus.

Hursomhelst så blir det inte "vackert".

Att det inte blir vackert är uppenbarligen det som oyto har svårt att acceptera. Jag har själv flera gånger försökt förklara att bara massivt våld kommer att få utlänningarna att flytta hem i någon större omfattning.

Jag skulle hellre diskutera hur vi skapar acceptans för den lösningen än att fortsätta idissla Gaia-flummande om skönhetssalonger i Somalia.
Citera
2019-08-14, 21:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Att det inte blir vackert är uppenbarligen det som oyto har svårt att acceptera. Jag har själv flera gånger försökt förklara att bara massivt våld kommer att få utlänningarna att flytta hem i någon större omfattning.

Jag skulle hellre diskutera hur vi skapar acceptans för den lösningen än att fortsätta idissla Gaia-flummande om skönhetssalonger i Somalia.
Jag ser inte problemet i att argumentera & arbeta brett på många fronter samtidigt.
Det ena utesluter inte det andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in