2019-06-24, 01:28
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Jag tror inte att det är en slump att Björn Ranelid skriver om detta just nu. Ranelid beskriver den anarkiska komponenten i anarkotyranniet. Han undviker sorgfälligt att beröra den etniska aspekten. Texten är ändå läsvärd.

Det beror väl på hur expansivt du definierar "just nu".

Texten är publicerad 22 jun 2018.
Citera
2019-06-24, 10:24
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vad är det som gör att svensken floggar sig själv med niosvansad katt om och om igen?

Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Det finns en anrik tradition av detta. Die dummen Schweden har ett masochistiskt frälsarnit

Nordfront har i en utlandsspaning uppmärksammat att rysk media tar upp den svenska statsmaktens rasblandningspropaganda. Hänvisar direkt till artikeln i ryska Sputnik som uppmärksammar detta utifrån en attikel i Fria Tider.
The material on the platform is notably illustrated with pictures featuring dark-skinned men along with fair blonde women of European origin.

The visitors of the website are told about first love, sexual consent, the ABC of anatomy as well as the way sexual intercourse may lead to pregnancy.
https://sputniknews.com/society/2019...mainly-abroad/

Även om det finns de som förnekar bevekelsegrunden bakom detta, så är den klarlagd. Därför har vi invandring och rasblandningspropaganda:
"The Eurasian-Negroid race of the future, similar in its outward appearance to the Ancient Egyptians, will replace the diversity of peoples with a diversity of individuals."
Richard Nikolaus von Coudenhove-Kalergi, Austrian politician, philosopher and count of Coudenhove-Kalergi, considered the father of the modern European Union
Richard Nicolaus Coudenhove Kalergi
Baksidan av propagandamyntet är givetvis den skuld vi pådyvlas över vår blotta existens. Det är att vi i generationer blivit skedmatade med judeomarxistisk hatpropaganda som fått svensken att internalisera en i grunden judisk självbild som ligger till grund för självskadebeteendet.
Citera
2019-06-24, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Nordfront har i en utlandsspaning uppmärksammat att rysk media tar upp den svenska statsmaktens rasblandningspropaganda. Hänvisar direkt till artikeln i ryska Sputnik som uppmärksammar detta utifrån en attikel i Fria Tider.
The material on the platform is notably illustrated with pictures featuring dark-skinned men along with fair blonde women of European origin.

The visitors of the website are told about first love, sexual consent, the ABC of anatomy as well as the way sexual intercourse may lead to pregnancy.
https://sputniknews.com/society/2019...mainly-abroad/

Även om det finns de som förnekar bevekelsegrunden bakom detta, så är den klarlagd. Därför har vi invandring och rasblandningspropaganda:
"The Eurasian-Negroid race of the future, similar in its outward appearance to the Ancient Egyptians, will replace the diversity of peoples with a diversity of individuals."
Richard Nikolaus von Coudenhove-Kalergi, Austrian politician, philosopher and count of Coudenhove-Kalergi, considered the father of the modern European Union
Richard Nicolaus Coudenhove Kalergi
Baksidan av propagandamyntet är givetvis den skuld vi pådyvlas över vår blotta existens. Det är att vi i generationer blivit skedmatade med judeomarxistisk hatpropaganda som fått svensken att internalisera en i grunden judisk självbild som ligger till grund för självskadebeteendet.

Jag ser det mer som ett sätt att hålla Sverige bilden vid liv. Den svenska synden har ju varit en bästsäljare sedan 1950 talet.

Vad säljer Sverige bättre för unga män än möjligheten att få ha sex med en svensk blondin? Det är naturligtvis helt enkelt marknadsföringsmaterial.
Citera
2019-06-24, 10:54
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Jag ser det mer som ett sätt att hålla Sverige bilden vid liv. Den svenska synden har ju varit en bästsäljare sedan 1950 talet.

Vad säljer Sverige bättre för unga män än möjligheten att få ha sex med en svensk blondin? Det är naturligtvis helt enkelt marknadsföringsmaterial.
Att propagandan, vid sidan om att öka på rasblandningen avser locka hit migranter, är förstås inget som jag motsäger i mitt inlägg.
Citera
2019-06-24, 11:06
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Jag tror inte att det är en slump att Björn Ranelid skriver om detta just nu. Ranelid beskriver den anarkiska komponenten i anarkotyranniet. Han undviker sorgfälligt att beröra den etniska aspekten. Texten är ändå läsvärd.
”De kriminella styr över de laglydiga i Sverige”

Från det att jag var en liten pojke fram tills jag var fyrtio år hörde jag aldrig att en människa sköt en kvinna eller man med eller ett automatvapen på allmän plats under bar himmel i Malmö. Ynglingar var inte kurirer som förflyttade vapen och narkotika.
Måndagen den artonde juni 2018 mördades tre personer invid ett internetkafé i Malmö på Drottninggatan. Mördaren sköt enligt uppgifter med ett automatvapen. Alla medborgare i staden berörs av dessa dåd på allmän plats.
Ett 15-tal män samlas vid akutmottagningen på Malmös sjukhus efter trippelmorden. De kriminella intar hjärtat av staden som blöder. Den primitiva lagen gäller bland dessa gangstrar som kontrollerar knarkhandeln i Malmö. Nu väntar hämnd och vedergällning, ty det är det enda språk som talas i den undre världen. I Sveriges tredje största stad sker offentliga mord.
Människor filmar en pojke som drunknat och de hindrar ambulanspersonal att komma fram till bryggan. Det är inte olagligt att använda kameror vid ett sådant tillfälle, men det vittnar om en cynism och ett vanvett som trotsar allt förnuft i världen.
Hyenorna är inte nyfikna; de är moraliskt degenererade och de beter sig abnormt. De är själsligt kriminella.

[...]

Det har skett en förändring i art och inte bara i grad av brott och kriminella handlingar i Sverige de senaste fyrtio åren. Vissa brott skall bestraffas hårt med långvariga straff. Mord bör utan undantag leda till livstids fängelse.
Alla personer som ertappas med att ha vapen skall redan vid det första tillfället dömas till lägst två års fängelse. Om det rör sig om omyndiga individer skall de placeras i sluten ungdomsvård där de skall studera och kanske lära sig ett hantverksyrke under två år.
Varje ord i denna krönika skriver jag i omsorg och kärlek till de laglydiga och anständiga människorna i Sverige.
https://www.expressen.se/kvp/kroniko...iga-i-sverige/
"Han undviker sorgfälligt att beröra den etniska aspekten"

Beror det på att Ranelid är rädd och orolig för att andra så kallade kändisar som inte har något emot utvecklingen i Malmö skulle ge sig på honom om han nämnde detta?
Citera
2019-06-24, 11:10
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det beror väl på hur expansivt du definierar "just nu".

Texten är publicerad 22 jun 2018.
Aha. Slarvigt av mig. Tack.
Citera
2019-06-24, 11:40
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Hur resonerar det kring detta då? Jo,

"You're [White people] on the endangered list. And unlike, say, the bald eagle or some exotic species of muskrat, you are not worth saving. In forty years or so, maybe fewer, there won't be any more white people around."

Tim Wise, "anti-racist" activist och jude förstås.

Det vore spännande om någon av dem gjorde grej av att leva utan bekvämligheter skapade av vita män.
Citera
2019-06-24, 12:07
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Jag slutar aldrig förvånas över dumsverige. Hur jävla naiva och idiotiska kan ett helt folk bli innan skiten rämnar? Vad är det som gör att svensken floggar sig själv med niosvansad katt om och om igen? Sånt här måste ut till folket, det finns inte en chans i helvete att journalisterna/media missat den här biten - de har helt enkelt sett genom fingrarna, som vanligt. Varför ska ett land som Sverige ha andra regler än våra grannländer, det är helt absurt? Jag kan inte förstå hur ett helt folk blivit så förda under mattan att de inte ens begriper grundläggande självbevarelsedrift. Hur gick det till?

Jag förvånas också, men jag förvånas möjligen över ngt annat, än vad du kanske verkar göra.

Det förvånar (på ett känslomässigt plan) att det inte verkar finnas ngn gräns för hur anpasslig, som människan är. Det verkar vara möjligt att tubba och tvinga ett folk att resignerat acceptera, att de plundras, far illa, koloniseras och går under - dvs de utplånas - om man använder så sofistikerat heltäckande metoder som används i Sverige.

Sverige fungerar i praktiken som en enpartistat - samtliga sju gamla partier eftersträvar gemensamt och i samförstånd att marginalisera ngn opposition mot deras kartell. Politiserade statliga etermedia och övriga media med samma slags politisering förkunnar varje dag den statliga värdegrunden (aka mediekriget mot medborgarna). Indoktrinering i statens värdegrund sker från späda barnsben i förskolan, skolan och hela utbildningsväsernet. Staten ingriper och detaljstyr den enskildes liv, där ett politiserat rättsväsende står på myndigheternas sida gentemot den enskilde. Det finns en utbredd brottslighet mot medborgarna som sker med statens goda minne (med försumbara påföljder för de brottsaktiva). Det finns en långtgående och dissiminerad övervakning av de laglydiga genom yrkesförbud, angiveri och ostracism. M.m.

På ett intellektuellt plan förvånar det tyvärr inte, att gemene svensk ligger lågt och inte opponerar - givet denna massiva övermakt - vare sig man anpassar sig omedvetet eller medvetet.
Senast redigerad av Meiji 2019-06-24 kl. 12:15.
Citera
2019-06-24, 12:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag förvånas också, men jag förvånas möjligen över ngt annat, än vad du kanske verkar göra.

Det förvånar (på ett känslomässigt plan) att det inte verkar finnas ngn gräns för hur anpasslig, som människan är. Det verkar vara möjligt att tubba och tvinga ett folk att resignerat acceptera, att de plundras, far illa, koloniseras och går under - dvs de utplånas - om man använder så sofistikerat heltäckande metoder som används i Sverige.

Sverige fungerar i praktiken som en enpartistat - samtliga sju gamla partier eftersträvar gemensamt och i samförstånd att marginalisera ngn opposition mot deras kartell. Politiserade statliga etermedia och övriga media med samma slags politisering förkunnar varje dag den statliga värdegrunden (aka mediekriget mot medborgarna). Indoktrinering i statens värdegrund sker från späda barnsben i förskolan, skolan och hela utbildningsväsernet. Staten ingriper och detaljstyr den enskildes liv, där ett politiserat rättsväsende står på myndigheternas sida gentemot den enskilde. Det finns en utbredd brottslighet mot medborgarna som sker med statens goda minne (med försumbara påföljder för de brottsaktiva). Det finns en långtgående och dissiminerad övervakning av de laglydiga genom yrkesförbud, angiveri och ostracism. M.m.

På ett intellektuellt plan förvånar det tyvärr inte, att gemene svensk ligger lågt och inte opponerar - givet denna massiva övermakt - vare sig man anpassar sig omedvetet eller medvetet.

Jag läste någonstans om en kvinna som förklarade sitt politiskt korrekta beteende med: "Jag vill tillhöra flocken". För det första är det väldigt primitivt, men det kan jag köpa (vi är djur), för det andra är det en genomsyrande feghet att inte våga stå emot flocken. "All it takes for evil to prevail is for a few good men to do nothing." Ej ordagrant, men Burke.
Citera
2019-06-24, 13:00
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Jag läste någonstans om en kvinna som förklarade sitt politiskt korrekta beteende med: "Jag vill tillhöra flocken". För det första är det väldigt primitivt, men det kan jag köpa (vi är djur), för det andra är det en genomsyrande feghet att inte våga stå emot flocken. "All it takes for evil to prevail is for a few good men to do nothing." Ej ordagrant, men Burke.
Men vi läser ju då och då i just media om dem som går emot flocken och vad händer? Jo, folk säger upp bekantskapen, även familjemedlemmar, folk har tom. blivit av med jobb.
Läste om en kvinna som var aktiv inom kyrka och välgörenhet hade sagt något övertrillat och folk hade genast vänt henne ryggen. Hon tog självmord.
Så lite förstående har jag att folk inte vill förlora allt.
Citera
2019-06-24, 13:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Men vi läser ju då och då i just media om dem som går emot flocken och vad händer? Jo, folk säger upp bekantskapen, även familjemedlemmar, folk har tom. blivit av med jobb.
Läste om en kvinna som var aktiv inom kyrka och välgörenhet hade sagt något övertrillat och folk hade genast vänt henne ryggen. Hon tog självmord.
Så lite förstående har jag att folk inte vill förlora allt.

Jo det har jag med. Det närmaste jag kan associera till är sovjetunionen och öststaterna, enda skillnaden mot nu är att dom nackade dig istället. Så kommunismen/vänstern vann till slut, ridå.
Citera
2019-06-24, 13:14
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Den här artikeln om "funktionell dumhet" är läsvärd; ett land är ju också en organisation.
– En organisation kräver en god form av negativitet, man måste kunna säga nej utan att ses som bakåtsträvare eller oflexibel. Den negativa kapaciteten vänder sig mot lallande positivitet, att man alltid ska vara optimistisk och med på noterna.
https://www.kollega.se/funktionell-dumhet-kan-ga-langt#

Arpifejden dvs striden om det tillåtna perspektivet rör, om Svenssons kritik av den (negativa) utveckling, som kartellen av sju partier ombesörjer, är tillåten eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in