Citat:
Jag tror inte att det är en slump att Björn Ranelid skriver om detta just nu. Ranelid beskriver den anarkiska komponenten i anarkotyranniet. Han undviker sorgfälligt att beröra den etniska aspekten. Texten är ändå läsvärd.
”De kriminella styr över de laglydiga i Sverige”https://www.expressen.se/kvp/kroniko...iga-i-sverige/
Från det att jag var en liten pojke fram tills jag var fyrtio år hörde jag aldrig att en människa sköt en kvinna eller man med eller ett automatvapen på allmän plats under bar himmel i Malmö. Ynglingar var inte kurirer som förflyttade vapen och narkotika.
Måndagen den artonde juni 2018 mördades tre personer invid ett internetkafé i Malmö på Drottninggatan. Mördaren sköt enligt uppgifter med ett automatvapen. Alla medborgare i staden berörs av dessa dåd på allmän plats.
Ett 15-tal män samlas vid akutmottagningen på Malmös sjukhus efter trippelmorden. De kriminella intar hjärtat av staden som blöder. Den primitiva lagen gäller bland dessa gangstrar som kontrollerar knarkhandeln i Malmö. Nu väntar hämnd och vedergällning, ty det är det enda språk som talas i den undre världen. I Sveriges tredje största stad sker offentliga mord.
Människor filmar en pojke som drunknat och de hindrar ambulanspersonal att komma fram till bryggan. Det är inte olagligt att använda kameror vid ett sådant tillfälle, men det vittnar om en cynism och ett vanvett som trotsar allt förnuft i världen.
Hyenorna är inte nyfikna; de är moraliskt degenererade och de beter sig abnormt. De är själsligt kriminella.
[...]
Det har skett en förändring i art och inte bara i grad av brott och kriminella handlingar i Sverige de senaste fyrtio åren. Vissa brott skall bestraffas hårt med långvariga straff. Mord bör utan undantag leda till livstids fängelse.
Alla personer som ertappas med att ha vapen skall redan vid det första tillfället dömas till lägst två års fängelse. Om det rör sig om omyndiga individer skall de placeras i sluten ungdomsvård där de skall studera och kanske lära sig ett hantverksyrke under två år.
Varje ord i denna krönika skriver jag i omsorg och kärlek till de laglydiga och anständiga människorna i Sverige.
Det beror väl på hur expansivt du definierar "just nu".

Texten är publicerad 22 jun 2018.