2019-04-25, 09:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Haha, nu börjar det likna viskleken här. Rätt underhållande.

Det verkar som "påskfirare" gjorde entré i tråden med artikeln som Fasligt citerade strax efter midnatt, om Isobel Hadley-Kamptz, varpå McAz resonerade ytterligare kring det hela.
Så här skrev hon på Twitter:
Annie Lööf

Verifierat konto

@annieloof
22 apr.
Mer
Avskyvärda terrorattentat på Sri Lanka igår när troende samlats för bön. Nya rapporter om bomber idag. Känner stor sorg för de drabbade. Kampen mot alla former av våldsbejakande extremism, oavsett motiv, måste fortsätta.
"troende samlats för bön" låter ännu mer diffust än "Påskfirare" i mina öron.
Citera
2019-04-25, 09:51
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
En rimlig hypotes är att man blir inplockad i någon sändlista för globalister i samband med inval i Bilderberg. Soros driver ju sin egen nyhetsbyrå.

Brukar lurka här och läsa tråden, men nu vill jag inflika att jag håller med. Detta förklarar det synkrona agerandet och ordvalet. Det förklarar också exempelvis Annie Lööfs arrogans. Hon tror sig vara "untouchable" och osårbar, då hon är invald i en exklusiv klubb för världens makthavare. Sedan är det säkert så att sändlistan även är en lönelista. Åtminstone belönas deltagarna direkt eller indirekt efter slutfört värv. Det handlar om en korruption som sätter demokratin ur spel.

Follow the money.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-04-25 kl. 09:53.
Citera
2019-04-25, 09:58
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så här skrev hon på Twitter:
Annie Lööf

Verifierat konto

@annieloof
22 apr.
Mer
Avskyvärda terrorattentat på Sri Lanka igår när troende samlats för bön. Nya rapporter om bomber idag. Känner stor sorg för de drabbade. Kampen mot alla former av våldsbejakande extremism, oavsett motiv, måste fortsätta.
"troende samlats för bön" låter ännu mer diffust än "Påskfirare" i mina öron.
Aha. Okej, det var ändå inte fullt så illa som jag hade trott, men du har så klart rätt. Hon sköter det hyfsat snyggt. Hindrar dock inte att det är det vanliga fega tugget om "våldsbejakande extremism". Alltså raka motsatsen till klarspråk, men vad kan man förvänta sig av en modääärn, upplyyyst människa som fru Lööf.
Citera
2019-04-25, 10:07
Medlem
Citat:
En rimlig hypotes är att man blir inplockad i någon sändlista för globalister i samband med inval i Bilderberg. Soros driver ju sin egen nyhetsbyrå.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Något åt det hållet är det sannolikt.

Hade det bara varit Annie Lööf som sagt "Påskfirare" så hade man kanske inte reagerat. Inte helt ovanligt att använda det uttrycket på svenska. Men ”Easter Worshippers” är ett uttryck jag aldrig hört tidigare.

Det skulle vara intressant med en tidslinje över exakt när dessa inlägg skrevs, för att se hur pass synkront detta skedde.

En Wikileaks-dump på den sändlistan hade verkligen varit guld.

Att det skulle vara en slump är att betrakta som en konspirationsteori.

Fullkomligt uteslutet. En lista för att framstå som idiotisk och för att få kritik? Knappast.

PK-personer ser vad andra PK-personer skriver. Chansen att enbart just Annie Lööf skulle uttrycka sig på ett visst sätt, när det finns många som tänker i samma banor, är miminal. En på miljonen.
Citera
2019-04-25, 10:21
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Fullkomligt uteslutet. En lista för att framstå som idiotisk och för att få kritik? Knappast.

PK-personer ser vad andra PK-personer skriver. Chansen att enbart just Annie Lööf skulle uttrycka sig på ett visst sätt, när det finns många som tänker i samma banor, är miminal. En på miljonen.
Mest troligt måste väl ändå vara att de som använder uttryck som "Easter worshippers" får sina nyheter från samma källa, typ TT? Jag tror inte heller att de här människorna sitter och diskuterar gemensamma strategier i någon mailinglista, men det är inte helt uteslutet att någon försöker dra i trådarna någonstans. Därmed inte sagt att alla mottagare reagerar på varje ryck som en annan marionettdocka. Det här med "påskfirare" har naturligtvis sin upprinnelse på en plats, som allt annat, och sedan sprider det sig. Inte minst via indignerade repliker.
Citera
2019-04-25, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10

Nej det är sannolikt inte någon e-postlista som skickar ett massutskick till alla globalister. Vilken teknisk lösning som valts är ointressant. Det kan ske genom säker inloggning på anonym server etc.

Det är sannolikt något neutralt som framställs som ett förslag på hur medlemmar bör hantera sin kommunikation kring till det inträffade. Ett förslag om att berörda bör bidra till att minska spänningarna mellan religiösa grupper genom att undvika att använda laddade ord som kristen, muslimsk terrorattack och att de istället föreslår mer neutrala termer som troende eller påskfirare.

Annie är ju inte den skarpaste kniven i lådan så hon tar säkert tacksamt emot vägledning.
Citera
2019-04-25, 10:31
Medlem
Citat:
Nej det är sannolikt inte någon e-postlista som skickar ett massutskick till alla globalister. Vilken teknisk lösning som valts är ointressant. Det kan ske genom säker inloggning på anonym server etc.

Det är sannolikt något neutralt som framställs som ett förslag på hur medlemmar bör hantera sin kommunikation kring till det inträffade. Ett förslag om att berörda bör bidra till att minska spänningarna mellan religiösa grupper genom att undvika att använda laddade ord som kristen, muslimsk terrorattack och att de istället föreslår mer neutrala termer som troende eller påskfirare.

Annie är ju inte den skarpaste kniven i lådan så hon tar säkert tacksamt emot vägledning.

Man skulle ju kunna hoppas att det är på detta vis. Det innebär att folk med vilja logger in någonstans för att komma med budskap de sedan får skämmas för och be om ursäkt för. Och sen fortsätter de med detta!

Lite för bra (för oss) för att faktiskt vara sant som jag ser det.
Citera
2019-04-25, 10:39
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:

Men är det bara globalister i övrigt som använt samma märkliga uttryck? Eller tänker du dig att det finns en kommunikationsplan från Bilderberg etc. i grunden och att strategier därifrån sipprar ut eller gör avtryck nästan subliminalt? Jag säger inte att du har fel, men jag tycker själv att detta känns som en amerikansk pryl som tagit skruv. Tänk "Happy Holidays". Maximal neutralitet. Sedan är säkert avsikten att inte röra upp känslor i onödan, vilket väl snarast får motsatt effekt på vissa läger. Makten tvingas prioritera.
Citera
2019-04-25, 10:57
Medlem
Vryzass avatar
Det är ju en jävla tur att alla globalister tänker samma sak vid varje stund. Det tar ju bort alla behov av årliga träffar och medlemskap och kontakter i diverse organisationer.

Vänta bara till globalister upptäcker telefonen och internet... Hujeda mig. Vem ska stoppa dom då?
Citera
2019-04-25, 11:38
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Det är ju en jävla tur att alla globalister tänker samma sak vid varje stund. Det tar ju bort alla behov av årliga träffar och medlemskap och kontakter i diverse organisationer.

Vänta bara till globalister upptäcker telefonen och internet... Hujeda mig. Vem ska stoppa dom då?
De har så klart telepatisk kontakt med varandra, precis som judarna, frimurarna och andra. Det är bara att erkänna: globalistinternationalen är den nya härskarrasen. En hybrid med genomsnittlig IQ på minst 130. Alla andra är slavar.
Citera
2019-04-25, 11:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Mest troligt måste väl ändå vara att de som använder uttryck som "Easter worshippers" får sina nyheter från samma källa, typ TT? Jag tror inte heller att de här människorna sitter och diskuterar gemensamma strategier i någon mailinglista, men det är inte helt uteslutet att någon försöker dra i trådarna någonstans. Därmed inte sagt att alla mottagare reagerar på varje ryck som en annan marionettdocka. Det här med "påskfirare" har naturligtvis sin upprinnelse på en plats, som allt annat, och sedan sprider det sig. Inte minst via indignerade repliker.
Därav att det vore intressant med en timeline för de olika inläggen på Twitter & liknande där "Easter worshippers" användes.
Citera
2019-04-25, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas

Skrämmande tanke. Dessutom hoppas man ju att de inte får nys om Bernays teorier om och praktik av styrning av massorna med koordinerad, känslobaserad propaganda. Som när det sociala tabuet mot kvinnor som röker bröts på 20-talet med en heltigenom syntetisk kampanj som förknippade rökning med självständighet och kvinnorätt. Unga socitetskvinnor lejdes att i ett offentligt sammanhang på en given signal lyfta fram cigaretter de haft gömda under kjolarna och tända dessa Freedom Torches inför media.

Många miljoner cancerdöda kvinnor senare ska vi vara evigt tacksamma att ägarna av världens medier och underhållningsindustrin inte längre är kapabla till den sortens samordning och agenda. Att saker numera bara - händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in