2019-03-19, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Julius Caesar visste inte vad varje enskild legionär gjorde i Gallien. Men han kunde lita på att hans agenda i de flesta fall verkställdes av befälsordningen. Självklart så måste varje enskild befälhavare anpassa sig efter de lokala förhållandena men dagordningen med den överordnade strategin (eller med andra ord agendan) skulle verkställas. En centurion med egen agenda skulle nog snart ha känt att legionen inte var rätt plats för honom. Särskilt inte när han såg fram emot en egen jordplätt och en möjlighet att dra sig tillbaka efter tjänstgöring.

Skillnaden är att Julius Caeser var romersk kejsare medan direktiven från Bonnier existerar enbart i din (och några andras) fantasi.

Citat:
Edit: Med ännu modernare managementlingo skulle man kunna uttrycka det så att Bonniers med bl.a. Wolos hjälp lyckats inympa i koncernens själva DNA att man aldrig seriöst ska kritisera mångkulturen och Kalergi 2.0 programmet. Hela koncernen är involverad i det totala mediakriget mot svenskarna.

Tvärtom i så fall. Misslyckats totalt och fullständigt, inte lyckats för som påpekats många gånger om håller DI och Expressen en lite annorlunda linje än DN. Marteus på Expressen har svängt en hel del sedan 2013, d.v.s efter det att Wolodarski tillträdde. DN å andra sidan har kört på precis som tidigare. Wolodarski har inte inneburit någon skillnad. Jag får intrycket av att du inte är en ungdom. En ungdom kan ursäktas med att de kanske inte ens visste att något vid namn Dagens Nyheter ens existerade innan 2013. Du bör veta bättre anser jag. Det är bara att gå tillbaka i den här tråden som startades 2011 och titta.

Jag får en närmast allergisk reaktion när jag ser ordet "Kalergi". Det teoribygget går ut på att något en (1) person skrev för 100 år sedan styr vad som sker i dag i Europa (och USA! och Australien! o.s.v.). Teoribyggesmässigt så är det svårt att få till något sämre och håligare än det men många kämpar på, det ska erkännas.
Citera
2019-03-19, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Skillnaden är att Julius Caeser var romersk kejsare medan direktiven från Bonnier existerar enbart i din (och några andras) fantasi.

Tvärtom i så fall. Misslyckats totalt och fullständigt, inte lyckats för som påpekats många gånger om håller DI och Expressen en lite annorlunda linje än DN. Marteus på Expressen har svängt en hel del sedan 2013, d.v.s efter det att Wolodarski tillträdde. DN å andra sidan har kört på precis som tidigare. Wolodarski har inte inneburit någon skillnad. Jag får intrycket av att du inte är en ungdom. En ungdom kan ursäktas med att de kanske inte ens visste att något vid namn Dagens Nyheter ens existerade innan 2013. Du bör veta bättre anser jag. Det är bara att gå tillbaka i den här tråden som startades 2011 och titta.

Jag får en närmast allergisk reaktion när jag ser ordet "Kalergi". Det teoribygget går ut på att något en (1) person skrev för 100 år sedan styr vad som sker i dag i Europa (och USA! och Australien! o.s.v.). Teoribyggesmässigt så är det svårt att få till något sämre och håligare än det men många kämpar på, det ska erkännas.

Just därför kallar jag den för Kalergi 2.0. En ny och upphottad version av planen. Du är väl medveten om att man fortfarande delar ut pris till personer i hans namn? Du kan ju titta på vilka pristagarna de senaste åren har varit. Du kanske rent av känner igen några namn.

Fundera sen på vem som kom med idén om att plocka An die Freude som nationalsång. Så inte är hans tankar om hur Europa borde vara beskaffat för att passa för den härskande eliten helt bortglömda.
Senast redigerad av Ottokar 2019-03-19 kl. 14:18.
Citera
2019-03-19, 14:07
Medlem
Citat:

Nu tänkte jag närmast på Caesars karriär som erövrare av Gallien när gallerna kraftigt decimerades till antal genom att de dödades och förslavades för att ge plats åt romerska bosättare vid utvidningen av det romerska imperiet.
Citera
2019-03-19, 14:44
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Det rullar på mot någon sorts fullbordan eller katastrof. Dådet i Utrecht med en förvirrad kriminell missbrukande turk som skjuter vilt omkring sig på en spårvagn och en tolvårig elev i in norsk skola som skär lärare och skolpersonal med kniv. Mångkulturen är inte vacker att se. Varför ska våra samhällen drabbas av detta? Vem träder in till invandringspolitikens försvar nu? Ingen. Det bara mumlas i kön. Men muslimska kinesiska uighurer ska tydligen få generell rätt till asyl i Sverige säger Migrationsverket. Det är bara att beskåda sönderfallet. Jag orkar inte bry mig längre. Rädde sig den som kan.

Det är irrelevansen som knackar på. Människor utan existentiell signifikans börjar att söka sig till mening oavsett vad och var det än må vara. Hur mycket ska det behöva ordas om den mänskliga sidan av processen innan allt har blivit urvattnat till ett totalt tomt cirkelresonemang av ord och mening som blir allt mer esoterisk och obegriplig för att försöka förklara något som inte enbart kan definieras och förklaras utifrån ett mänskligt perspektiv.

Det finns kanske helt enkelt inte så mycket att göra när den humana sidan av processen är en del av vår obevekliga fysikaliska realitet som helt och hållet i grund och botten är styrd av de naturlagar som råder i universum, specifikt på planeten jorden och de [industriella] processer som håller oss varma och närda.

Defaitism, måhända, eller kanske får vi finna oss i att det helt enkelt är det bästa vi kan göra givet förutsättningarna.

Så njut, ja, njut så länge det varar.

Senast redigerad av redshift 2019-03-19 kl. 14:50.
Citera
2019-03-19, 14:45
Medlem
Bonniers och den stora lögnens upprätthållande

Trogna följare av tråden känner säkert till att den menaitiska invandringen fortsätter i oförtruten takt även efter 2015. Det som odlas är dock en monstruöst stor lögn som hela tiden underhålls med fejk news som hela tiden hålls samman genom att upprepas. Jag tänker då på lögnen om att gränserna stängdes 2015 och att antalet nytillkomna menaiter därefter strypts. I dagens Expressen meddelas därför att:

Citat:
I höstas gjorde Socialdemokraterna sitt sämsta riksdagsval på över 100 år.
Nu, ett knappt halvår senare, presenteras partiets valanalys.
Enligt uppgifter till Sveriges Radios Ekot är en av slutsatserna i analysen att den nya, stramare migrationspolitiken – som presenterades våren 2018 – inte var tillräckligt förankrad i partiet.
Daniel Suhonen, chef för den fackliga tankesmedjan Katalys och en av grundarna till den nya S-föreningen Reformisterna, har tagit del av flera uppgifter ur valanalysen.
Ett område som kritiseras är pensionspolitiken.
– Man landar väldigt nära det vi på Katalys har sagt i flera år – att man måste ha ett nytt pensionssystem, där man kraftigt lyfter pensionärernas ekonomiska standard. Det har blivit en fattigdomsfälla.

https://www.expressen.se/nyheter/s-s...s-uppgivenhet/

Nu hade ju Ludde Hellberg kunnat göra en ytte pytte liten faktakoll genom att surfa in på Migrationsverkets hemsida och se om uppgiften stämde. Men den stora lögnen måste ju upprätthållas till varje pris så det sket han i.

Jag tycker f.ö. att alterantivmedia suger på denna punkt. I vart fall borde Samnytt eller Fria Tider sätta upp ett räkneverk överst i högra hörnet så att alla läsare påminns om att Kalergi 2.0 fortfarande är det som gäller som operativsystem även om fejk news appar körs ovanpå det.
Senast redigerad av Ottokar 2019-03-19 kl. 14:52.
Citera
2019-03-19, 15:15
Medlem
Citat:
Just därför kallar jag den för Kalergi 2.0. En ny och upphottad version av planen. Du är väl medveten om att man fortfarande delar ut pris till personer i hans namn? Du kan ju titta på vilka pristagarna de senaste åren har varit. Du kanske rent av känner igen några namn.

Fundera sen på vem som kom med idén om att plocka An die Freude som nationalsång. Så inte är hans tankar om hur Europa borde vara beskaffat för att passa för den härskande eliten helt bortglömda.

Citat:
Nu hade ju Ludde Hellberg kunnat göra en ytte pytte liten faktakoll genom att surfa in på Migrationsverkets hemsida och se om uppgiften stämde. Men den stora lögnen måste ju upprätthållas till varje pris så det sket han i.

Jag tycker f.ö. att alterantivmedia suger på denna punkt. I vart fall borde Samnytt eller Fria Tider sätta upp ett räkneverk överst i högra hörnet så att alla läsare påminns om att Kalergi 2.0 fortfarande är det som gäller som operativsystem även om fejk news appar körs ovanpå det.

Fantastiskt. Här är vi helt eniga. Jag har lite svårt att hitta någon punkt på vilken alternativmedia inte suger. Det kanske finns någon.

Kalergi 2.0 är ju ditt påhitt eller något du läst av någon annan som heller inte är en "del" av det. Den "planen" är påhittad av motståndare till den icke-existerande planen. Ingen plan finns och har aldrig gjort. Om folk i EU/politik/media över huvud taget vet vad vem Kalergi är så har de ingen aning någon plan för precis som med Bonnier-direktiven så är Kalergi-"planen" något som fantiserats ihop.

Du uttrycker dig lite lustigt... beskaffat för att passa den härskande eliten? Som om den härskande eliten ens övervägt något annat? De ska anpassa Europa efter dig och inte sig själva? Jag vet inte hur du inrett ditt vardagsrum men jag antar att det inte är efter mina(!) önskemål. Det är nog dina egna eller eventuellt frun dins.

Ibland tycker jag mig finna barnsliga attityder här i tråden och annorstädes. Attityder om att media borde göra som jag(!) vill och etablissemanget ska göra som jag(!) vill. Ett litet barn i trotsåldern ser på världen på det viset.
Citera
2019-03-19, 15:21
Medlem
Citat:
Fantastiskt. Här är vi helt eniga. Jag har lite svårt att hitta någon punkt på vilken alternativmedia inte suger. Det kanske finns någon.

Kalergi 2.0 är ju ditt påhitt eller något du läst av någon annan som heller inte är en "del" av det. Den "planen" är påhittad av motståndare till den icke-existerande planen. Ingen plan finns och har aldrig gjort. Om folk i EU/politik/media över huvud taget vet vad vem Kalergi är så har de ingen aning någon plan för precis som med Bonnier-direktiven så är Kalergi-"planen" något som fantiserats ihop.

Du uttrycker dig lite lustigt... beskaffat för att passa den härskande eliten? Som om den härskande eliten ens övervägt något annat? De ska anpassa Europa efter dig och inte sig själva? Jag vet inte hur du inrett ditt vardagsrum men jag antar att det inte är efter mina(!) önskemål. Det är nog dina egna eller eventuellt frun dins.

Ibland tycker jag mig finna barnsliga attityder här i tråden och annorstädes. Attityder om att media borde göra som jag(!) vill och etablissemanget ska göra som jag(!) vill. Ett litet barn i trotsåldern ser på världen på det viset.

Hälsar du på hos Kommissionen som jag vid tillfällen gjort så finns det citat från Kalegi om nationalstaternas ondska med prominent placering. Så nog lever minnet av honom och hans verk kvar.

Själv finner jag det roande att du fortsätter att hävda att ägare inte bestämmer inriktningen för sina egna ägandes företag. Där har vi en konspiration att skriva hem till mamma om.
Senast redigerad av Ottokar 2019-03-19 kl. 15:24.
Citera
2019-03-19, 16:02
Medlem
Citat:
Hälsar du på hos Kommissionen som jag vid tillfällen gjort så finns det citat från Kalegi om nationalstaternas ondska med prominent placering. Så nog lever minnet av honom och hans verk kvar.

Det faller sig naturligt i en överstatlig institution som EU, inte sant? Gissningsvis så sattes citatet upp efter andra världskriget av förklarliga (om än intellektuell undermåliga skäl). Jag tror inte att det citatet sattes upp efter 11:e september 2001 som resultatet av något ruttet teoribygge om "Pax Americana" däremot.

Citat:
Själv finner jag det roande att du fortsätter att hävda att ägare inte bestämmer inriktningen för sina egna ägandes företag. Där har vi en konspiration att skriva hem till mamma om.

Schermann vittnade om avsaknaden av styrning. Det är det enda konkreta vi har att gå på. Naturligtvis så vill Bonnier att DN ska vara motsvarigheten till USA:s New York Times, d.v.s den tidning andra skall rätta sig efter. Vilken tidningsägare skulle inte vilja det? Det går tyvärr sisådär med det för dem. Som sagt så kräver teoribygget du snickrar på att Bonnier beordrat de skillnader som finns mellan t.ex. DI, Expressen och DN. Det kräver att det öppna brev/samtal Anna Dahlberg kom ut med 2012 om sin partiella omsvängning var lögn, det var i stället ett skådespel iscensatt av Bonnier! Det är en sak att själv låtsas eller vilja tro på det, att försöka övertyga andra om det är som du mycket väl vet totalt dödfött. Därav kallar jag teoribyggen för verklighetsflykt och tidsfördriv.
Citera
2019-03-19, 17:04
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Det rullar på mot någon sorts fullbordan eller katastrof. Dådet i Utrecht med en förvirrad kriminell missbrukande turk som skjuter vilt omkring sig på en spårvagn och en tolvårig elev i in norsk skola som skär lärare och skolpersonal med kniv. Mångkulturen är inte vacker att se. Varför ska våra samhällen drabbas av detta? Vem träder in till invandringspolitikens försvar nu? Ingen. Det bara mumlas i kön. Men muslimska kinesiska uighurer ska tydligen få generell rätt till asyl i Sverige säger Migrationsverket. Det är bara att beskåda sönderfallet. Jag orkar inte bry mig längre. Rädde sig den som kan.

Ja för hälsans skull kan man inte bry sig längre. Hur mycket det än krisar och hur många alarm det påpekas i statistik och rapporter så fortsätter vansinnet i oförminskad styrka, eller snarare ökar. SVT har helt gått bananas och borgerligheten har upphört så att S och mp kan fortsätta sitt styre.

Finns ingen regering i världen som kan vända den här skutan. Tror att vi snart kan komma att se ledare som uppmuntrar till sammanslutningar som hjälper varandra istället för att lita på samhällets stöd.
Citera
2019-03-19, 17:12
Medlem
Citat:
Det fungerar inte på det viset. Sådana som jobbar i en överstatlig institution kommer att gilla överstatlighet. Personer som redan gillar tanken söker sig dessutom dit. På samma sätt kommer akademiker att bli sådana som förespråkar mer makt åt akademiker, i formen av att diverse galenskaper de tänkt ut ska bli samhällspolitik. Akademin är därför "vänster". Se: kriminologi, sociologi och så vidare.

Vi har gått igenom detta tidigare. EU är inte orsaken till Sveriges migrationspolitik och har aldrig varit. Politiken påbörjades långt innan Sverige var medlem i EU eller EU-medlemskap ens var påtänkt. Vi ska komma ihåg att Sverige driver på för ökad invandring inom EU. Inte tvärtom. Det är inte bara så att du inte har rätt, du har motsatsen till rätt.

Första stycket ger jag dig rätt i.

Andra stycket ger jag dig hälften rätt i. Sverige och Socialdemokratin är defintivt en av ondskans axelmakter när det gäller mångkultur och längtan efter röstande menaiter och "Praktisk" idealism som Kalergi hade uttryckt det. Sverige har sannolikt varit en av de starkast bidragande krafterna vilket vi kommer att komma till klarhet i genom Finspångtribunalerna. Men att EU vill driva på Kalergi 2.0 visas bland annat genom hetsjakten mot Ungern när de velat begränsa Soros möjligheter att sprida galna samhällsnedbrytande ideologier i landet och skydda landet från massiv kulturberikning.
Citera
2019-03-19, 17:34
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Bonnier-shiksan Frida Boisen twittrar glatt
Frida Boisen
@fridaboisen
Fick precis mail av @Google_Sverige
som berättar att de nu plockar bort hatkanalen Feministinspektionen från @YouTube
efter veckans avslöjande granskning i Trolljägarna av Granskning Sverige och Fabian Fjälling. Se programmet ikväll kl 21 på TV3 och Viafree. #trolljägarna
Skälet till nedstängningen är den senaste granskningen av Robert Aschberg. De saker som kommer fram i den här granskningen talar för sig självt, liksom reaktionen.

https://rosatraktor.com/2019/03/18/s...n-om-aschberg/
Citerar mig själv här för att anmärka på det att Google mailar till Frida "klimatgreta är Jesus" Boisen för att meddela att de stänger ner vad hon kallar "hatkanalen". Nedstängningen hyllades därefter av socialförsäkringsminister Annika Strandhäll.

Samhällsnytt har gjort en tidslinje över händelseförloppet som ni finner under länken. Värt att notera är att Granskning Sverige aviserade publiceringen av reportaget om Robert Aschberg till Frida Boisen innan det lades upp på kanalen som sedan stängdes ner.

https://samnytt.se/youtube-konto-rad...hall-hejar-pa/

Reportaget finns nu även publicerat på Bitchute. Med det sagt är det lämpligt att varna känsliga lyssnare för inslaget.

https://www.bitchute.com/video/19YIDLY37Dbg/
Citera
2019-03-19, 19:15
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Apropå Bonniers och deras kontroll över samhällsberättelsen och kulturproduktionen i Svedala så drar jag mig till minnes denna genomgång av Bonniers oerhörda makt över kulturproduktionen, signerat Lars Holger Holm:

Citat:
Trots att Bonniers således även inom Sveriges förläggareförening uppenbart styr och dominerar stipendieutdelningen, missunnar jag inte för den skull Göran Rosenberg hans många utmärkelser – de är säkert välförtjänta, inte minst mot bakgrund av Förintelsens ständiga aktualitet. Däremot undrar jag verkligen varför han, med sin solida ställning inom kommersiella media, och med sitt oförvitliga rykte som samvetsgrann, kritisk intellektuell, känt sig föranledd att ansöka om statlig lönegaranti för att trygga sin framtid?

http://www.friatider.se/bonniers-forfattarfond

Såg att någon kroknäbb svamlade om Scherman och Bonnier, så här säger Scherman i senaste ETC:

Citat:
”Det finns mycket kvar att göra än, se bara på hur Bonnier skaffar sig ytterligare makt över dagspressen genom köpet av Mittmedia. Deras nyhetsfabrik kommer att genomföra en *likriktning av hela pressen utifrån sin värderingsgrund.”

https://www.etc.se/kultur-noje/en-be...tid-demokratin

Personligen tycker jag att tråden förstörs av hasbarajudar, men men, sådan är yttrandefriheten. Bra att Scherman iaf talar ur skägget och kallar Bonniers makt över medierna för "En bekymmersam tid för demokratin".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in