Citat:
Julius Caesar visste inte vad varje enskild legionär gjorde i Gallien. Men han kunde lita på att hans agenda i de flesta fall verkställdes av befälsordningen. Självklart så måste varje enskild befälhavare anpassa sig efter de lokala förhållandena men dagordningen med den överordnade strategin (eller med andra ord agendan) skulle verkställas. En centurion med egen agenda skulle nog snart ha känt att legionen inte var rätt plats för honom. Särskilt inte när han såg fram emot en egen jordplätt och en möjlighet att dra sig tillbaka efter tjänstgöring.
Skillnaden är att Julius Caeser var romersk kejsare medan direktiven från Bonnier existerar enbart i din (och några andras) fantasi.
Citat:
Edit: Med ännu modernare managementlingo skulle man kunna uttrycka det så att Bonniers med bl.a. Wolos hjälp lyckats inympa i koncernens själva DNA att man aldrig seriöst ska kritisera mångkulturen och Kalergi 2.0 programmet. Hela koncernen är involverad i det totala mediakriget mot svenskarna.
Tvärtom i så fall. Misslyckats totalt och fullständigt, inte lyckats för som påpekats många gånger om håller DI och Expressen en lite annorlunda linje än DN. Marteus på Expressen har svängt en hel del sedan 2013, d.v.s efter det att Wolodarski tillträdde. DN å andra sidan har kört på precis som tidigare. Wolodarski har inte inneburit någon skillnad. Jag får intrycket av att du inte är en ungdom. En ungdom kan ursäktas med att de kanske inte ens visste att något vid namn Dagens Nyheter ens existerade innan 2013. Du bör veta bättre anser jag. Det är bara att gå tillbaka i den här tråden som startades 2011 och titta.
Jag får en närmast allergisk reaktion när jag ser ordet "Kalergi". Det teoribygget går ut på att något en (1) person skrev för 100 år sedan styr vad som sker i dag i Europa (och USA! och Australien! o.s.v.). Teoribyggesmässigt så är det svårt att få till något sämre och håligare än det men många kämpar på, det ska erkännas.