2019-03-14, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Av vem? Transferiatet som inte lyssnar på svenskarna, eller deras maktbas som skiter i det?

Min uppfattning är att svenskarna har lessnat och att alla nu självsegregerar efter bästa förmåga. Man umgås med andra svenskar och gör svenska grejer där anständighet och rättvisa fortfarande finns som självklara delar i umgänget. Svenskarna skiter i att integrera sig. "Svenskarna vill inte integrera sig!" hette det för någon dag sedan senast i någon arg text av någon medlem i transferiatet, publicerad i judeägd media.

Jaha, och?

Det finns ju en samhällsdebattör som tidigare sökt tillämpa en moderniserad variant av marxistisk klassanalys för att ta tempen på den "svenska sjukan" och det är Patrik Engellau på Det Goda Samhället. Han har i många krönikor skrivit om det han kallar det välfärdsindustriella komplexet skolad som är han både i klassisk marxism och väl bekant med svenskt näringsliv.

Själv anser jag att Malcom Ks analys och försök att definiera Transferiatet är mer precist och fruktbart. Malcom ser Transferiatet som den del av medelklassen som lever på och av ideologiproduktion i vid mening. Akademiker som journalister, informatörer, genusvetare, politiska tjänstemän, yrkesfeminister m.fl. som nu lever som en parasitär klass vars enda upgift är att upprätthålla den rådande ordningen genom ideologiproduktion och att transferera medel till sina allierade inom genus och mångkultur mm samtidigt som de stuckit in sin sugsnabel i samhällskroppen. De känner nu att hela deras tillvaro är hotad och de lever i någon typ av permanent dödsångest eftersom de förstår att hela deras existens är hotad. De är i princip globalister per definition och ser därför även ett milt nationalistiskt parti som Sverigedemokraterna som ondskan själv.

Malkom Ks analys (som jag förstått den) är att mediakriget mot svenskarna är en del av Transferatets klasskamp eftersom de instinktivt inser att svenskarna måste hållas nedtryckta genom en rabiat ideologiproduktion som kontinuerligt behöver pumpas ut. Vaknar svenskarna ur sin koma är det en dödsstöt för Transferiatet som klass.

Vore onekligen intressant att höra en diskussion mellan Malkom K och Engellau om den sådan någonsin kunde komma tillstånd.
Citera
2019-03-14, 15:36
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Inte länge till - i relation till hur länge det har fått fortgå.
Så måste det nog bli om det pågående folkmordet inte ska vara fullständigt framgångsrikt lyckosamt.
Citat:
Nu har vi kommit dit. Nu behöver det här bara nå kritisk massa så kommer rektorer att ifrågasättas istället för föräldrarna. För vad ska rektorn göra när hela klasser hålls hemma? Skriva insändare i pressen om hur rasistiskt allting är? För vem bryr sig om vad en kulturmarxistindoktrinerad rektor, eller för den delen vad en ledarskribent på Hallandsposten skriver för att vara ägarna till lags?
Narrativen om de hemska elaka svenskarna och berättelsen om den strukturella rasismen har vi nog inte hört för sista gången.
Citat:
Man kan nästan se dylika artiklar som en katalysator. Det snabbar på förloppet.
Absolut, ledningarna kortsluts i all snabbare takt nu och kvar efterlämnas alltfler irrelevanta rykande ställverk i sot & aska. Som tråden sedan länge konstaterat har MSM gjort sig irrelevanta OCH möjliggjort medborgarjournalistikens framväxt som exempelvis Lamotte här. Lamottes näst senaste Facebookinlägg, den om Österledskolan utanför Halmstad och svennehoran (igår morse) har fram tills nu delats av närmare 5000 personer, i sammanhanget en inte alldeles obetydlig opinionsbildningsmässig kraft att räkna med.
Citera
2019-03-14, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
Jag är tyvärr inte bekant med termen *transferiatet*, men jag gissar att du syftar på det som i tråden (med fokus på dess moralistiska funktion) tidigare kallats *mäklare*? - Alltså "myndighetsmedelklass och uppåt"; personer verksamma i upprätthållandet av rådande statsideologi (värdegrunden™) såsom politiker, lärare, journalister, socialarbetare, etc.?

Men då är ju det vi ser i Halmstad ett tecken på just att "svenskarna börja[r] kräva anständighet och rättvisa"! Jämför med det regimmediereportage från Aspudden i Stockholm som häromdagen tog upp rånvågen mot 12-13-åringar: https://www.svtplay.se/video/2142110...=auto&tab=2019 - Från Aspudden, en mäklarklassens boning, hörs givetvis inte minst antydan till att problemet skulle (ens kunna!) vara importerat. Där talar man fortfarande om förövarna som "äldre pojkar", medans det i Halmstad och andra orter utanför mäklarklassens domäner råder ett mer öppet och ärligt samtal.

Det är utifrån samtalet om just verkligheten som Karlssons (HP:s) judeokristna socialliberalism blir till regelrätt sprängstoff! - Heja Karlsson!

Ang. "transferiatet": Jag hittade följande text av just Kyeyunes kamrat, Markus Allard, från lite drygt ett år tillbaka: https://ledarsidorna.se/2018/02/tras...r-runt-hornet/

I denna tycks dock *transferiat* syfta på asylanter och dyl. migranter:

Det kan vara att du har rätt och jag har fel. Hur Markus och Malcom vill definiera Transferiatet vet bara de själva och jag känner bara till deras podd och några texter av Malcom. Vore intressant att se en klar definition av Transferiatet för mig som inte är mer än ytligt skolad i marxism och klassanalys. Kanske är den rätta klassificeringen kaderklass av Transferiatet eller liknande.

Men rent praktiskt så vet vi ju vilka som deltar i mediakriget mot svenskarna. Att en majoritet av journalister, informatörer, feminister, HBTQ (P) aktivister, vänstermänniskor, universitetsanställda m..fl. tillhör antagagonisterna är ju notoriska fakta som inte behöver bevisas.

Politiskt sett så formar de även den intellektuella basen i den intersektionella alliansen.

Edit: Jag skrev tidigare i tråden om att leva bredvid minneshållet. När jag väste upp och skolades så talades det fortfarande om att vårt samhälle byggde på klassiska grekiskt romerska och kristna värderingar. När det transformerades till judeokristna värderingar begriper jag inte men vi lever ju bredvid minneshålet.
Senast redigerad av Ottokar 2019-03-14 kl. 16:03.
Citera
2019-03-14, 15:52
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det har kommit ut en ny doktorsavhandling i statsvetenskap av Johan Wennström om rävar och igelkottar i politiken, han utgår från en teori som menar att det finns sex grundläggande moraliska värden,
frihet, rättvisa, omsorg, lojalitet, auktoritet och helighet där pga genetiska och kulturella faktorer olika värden betonas olika mycket hos enskilda individer och grupper och han menar att både vänstern och högern i Sverige regelmässigt har betonat endast frihet, rättvisa och omsorg som brukar betraktas som liberala moraliska värden och de har varit blinda för lojalitet, auktoritet och helighet som är mer konservativt.

Detta har lett till bla att läraryrkets frihet och självständighet har beskurits kraftigt, lärares yrkesstolthet har förstörts och det har lett till en oerhört kraftig flyktinginvandring som inte har tagit hänsyn till förutsättningarna som staten hade.

Här frågar intervjuaren varför han har fokuserat på just dessa ämnen när det finns så många andra politikområden varpå Wennström svarar att just dessa områden är så avgörande för välfärden och att dessa ämnen så mycket handlar om moral och värderingar.

Att samtliga riksdagspartier i decennier så ensidigt har fokuserat på de liberala värdena har lett till att partier som SD nu har fått ett utrymme eftersom dessa partier liksom väljarna även värdesätter lojalitet, auktoritet och helighet och att dessa partier har en bredare helhetssyn.

Här kommer rävar och igelkottarna in, igelkottarna satsar allt på bara ett kort medan rävarna ser saker mer nyanserat och från fler infallsvinklar och att mer rävlika personer har en mer konservativ moral medans igelkottarna har en mer ensidig liberal moral.

Slutsatsen är tydligen att 7-klövern är igelkottar medans rävarna har saknat representation fram tills att SD klev in på scenen!
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7173737

Det verkar preliminärt (jag har bara ögnat den) vara en föga originell och ff.a. mycket kort avhandling blott 79 sidor (!) - dvs sannolikt i flera avseenden en lättviktig sak - från Linköpings Universitet. Avhandlingen består av fyra artiklar, vilket beskrivs som "the compilation dissertation genre". (Undertecknad är lite avvaktande inför denna genre).

Wennström skriver:

Citat:
Trots att man anser sig stå på olika sidor i politiken visar empirin i de fyra studierna att vänster- och högerpolitiker i främst Socialdemokraterna och Moderaterna har dragit åt samma håll i både utbildnings- och migrationspolitiken.

Den första artikeln visar att politiker både till vänster och till höger ofta har varit skeptiska till lärarnas inflytande i skolan och sett det som ett hinder för elevernas frihet och lärande, vilket har bidragit till att underminera lärarnas professionella etos.

Den andra artikeln visar att både vänster- och högerpolitiker underlät att utforma regelverket för skolkonkurrensen så att privata utförare styrdes mot att erbjuda en undervisning av hög kvalitet. I stället uppstod en konkurrens med höga betyg.

Den tredje artikeln visar likaledes att skolans konstruktivistiska kunskapssyn, som både har reducerat lärarnas yrkesroll till förmån för elevernas eget arbete och förstärkt utvecklingen mot en konkurrens med betyg, har stöttats av såväl vänster- som högerpolitiker.

Den fjärde artikeln visar att nyanlända flyktingar främst har tagits emot av mindre kommuner i avfolkningsbygder präglade av hög arbetslöshet. I artikeln framhålls att denna kontraproduktiva policy har sin grund i både vänster- och högerpolitikers välmenade idéer om flyktingmottagandet som först lanserades på nationell nivå.

http://www.diva-portal.org/smash/rec...al&dswid=-9702

Att man över huvud taget kan lansera som ett "nytt perspektiv" (!), att högern och vänstern i Sverige "har dragit åt samma håll i både utbildnings- och migrationspolitiken", då konsensus har eftersträvats... är ... förvånande.

I avhandlingen kan man läsa:

I attempt to integrate the following three theories ... a theory of thought collectives and associated thought styles (Fleck, 1935/1979), Moral Foundations Theory (Haidt, 2012), or MFT, and the fox/hedgehog model of predictive styles (Tetlock, 2005).

While all three theories have been a major inspiration for my research, they are not all mentioned in all four essays. In fact, MFT is not mentioned at all. There is no substantive reason for this omission; it is entirely due to the compilation dissertation as a genre.

The ecompilation dissertation builds on articles written for publication in academic journals with their own distinct audiences, conventions, and word limitations, in which it is necessary to dispense with anything that is not directly relevant to the research question as formulated in the article.

-----

Moral Foundations Theory

https://en.wikipedia.org/wiki/Moral_foundations_theory

http://disjointedthinking.jeffhughes...oundations.jpg

-----

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Hedgehog_and_the_Fox
Citat:
Philip E. Tetlock, a political psychology professor at the University of Pennsylvania, drew heavily on this distinction in his exploration of the accuracy of experts and forecasters in various fields (especially politics) in his 2005 book Expert Political Judgment: How Good Is It? How Can We Know?.

------------------------------

PS Det är inte ngn nackdel för offentlig debatt, att avhandlingen (vid en hastig blick) verkar vara föga originell.
Senast redigerad av Meiji 2019-03-14 kl. 16:37.
Citera
2019-03-14, 16:28
Medlem
Citat:
Inte länge till - i relation till hur länge det har fått fortgå.

När jag förutspådde att vi skulle komma just hit - att föräldrar skulle hålla sina barn hemma från skolan, när vi diskuterade bussning av elever då ifrågasattes och förklarades jag vara korkad av någon självutnämnd nonsensexpert och självutnämnd förståsigpåare.

Ljug dig inte blå nu. Vad du förutspådde var något sorts föräldrauppror där föräldrar skulle marschera mot riksdagen och ställa politikerna till svars. Detta låter sig inte göras utan att dessa föräldrar har något de faktiskt kan säga till politikerna. Det påpekade jag för dig. Dett samtidigt som du berömde "alternativmedia" för att de höll käft om frågan -- något du inte kunde motivera trots ditt krumbuktande. Jag vidhåller fortfarande att detta med tvångsintegration är en fråga med sprängkraft men då måste man man angripa den, man kan inte svamla löst om judar.

Att föräldrar håller sina barn hemma har hänt förut.

Citat:
Nu har vi kommit dit.

Detta har som sagt hänt tidigare. Det gäller att ha något att säga, något som kan ställa rektorer (och många fler) till svars.
Citera
2019-03-14, 16:34
Medlem
Det Amerikanska imperiet och mångkulturen

Jag har fått kritik via PM om att jag ibland är intressant men svamlig och blandar olika frågor med varandra. Bland annat så är det svårt att förstå hur det jag kallar det Amerikanska imperiet ha ratt göra med massinvandring till Sverige och Europa.

Svaret på det är att Sverige som stat och svenskarna som nation alltid och konstant befinner sig i ett spänningsfält av olika påverkansfaktorer. Den just nu kanske starkaste är just det Amerikanska imperiet under formell ledning av Trump. Intill för några år sedan leddes imperiet av Barrak Hussein Obama som hela sitt medvetna liv formats av svart aktivism, rashets och byggande av den intersektionella alliansen som maktbas för vänstern.

Jag ber de som inte förstår vad jag menar att titta på följande klipp som visar hur ett litet lands ledare kan agera när ett mäktigt imperiums emissarier kommer och kräver tribut och underkastelse.

https://www.youtube.com/watch?v=QkWS9PiXekE

Det lilla landets ledning kan alternativt hantera emissarien så här.

https://www.youtube.com/watch?v=Yvl2d8Dtzck

USA skickar inte kanonbåtar utan agerar mestadels med soft power. Hoppas jag förklarat mig nog genom detta. Återkom annars i tråden.

Edit: Jag är definitivt inte fiende till USA. Men jag anser att svenskarna bör ha ledare som först och främst ser till den egna befolkningens intressen.
Senast redigerad av Ottokar 2019-03-14 kl. 16:38.
Citera
2019-03-14, 17:02
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ljug dig inte blå nu.

Det går inte att debattera med dig för du läser inte vad som skrivs utan du bygger halmgubbar om det du vill att det ska stå. Du är så jävla oärlig i din argumentation. Och du säger aldrig något av värde heller. Så du gör bäst i att hålla käften. Jävla idiot.

Jag är färdig med dig nu "experten". Jag har sagt åt dig att inte adressera mig med ditt jävla dravel.
Dra du åt helvete.
Senast redigerad av Nostradumbass 2019-03-14 kl. 17:09.
Citera
2019-03-14, 17:14
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Narrativen om de hemska elaka svenskarna och berättelsen om den strukturella rasismen har vi nog inte hört för sista gången.

Det har du nog rätt i, att det kommer att vevas många varv till, men hur många tror du egentligen det är som lyssnar? Det är ganska få - och det beror inte på att alla sover, utan det beror på att folk i stort sett har vänt den mediala och politiska debatten ryggen. Folk skiter helt enkelt i vad som står i tidningarna och vad våra politiker säger på TV. Det är ingen som längre litar på Löfvén, Johansson och Ygeman eller för den delen Wolodarski, Teodorescu eller någon annan som vevar "narrativet".

Folk gör sina egna grejer helt oberoende av samhällsdebatten.
Citera
2019-03-14, 17:17
Medlem
Citat:
Det går inte att debattera med dig för du läser inte vad som skrivs utan du bygger halmgubbar om det du vill att det ska stå. Du är så jävla oärlig i din argumentation. Och du säger aldrig något av värde heller. Så du gör bäst i att hålla käften. Jävla idiot.

Och detta har du inte ett enda exempel på och du kommer aldrig att kunna producera något.

Hur som helst så är frågan viktig och jag tycker inte att man ska slarva bort den. Det är i det närmaste öppet mål, då passar det sig inte att snubbla på bollen.

Här är den arkiverade ledarartikeln (tack till Enoch för det).
https://archive.fo/eRoLJ

Citat:
Nästa gång en förälder anklagar andra elever för att vara bråkiga ska den mötas av den obligatoriska motfrågan: Vad har du gjort för att ditt barn sköter sig i skolan?

Vad har du gjort, förälder, för att dina lilla rassehora ("rasism") alternativt svennehora ska sköta sig undrar ledarskribenten. Han uttrycker en värdegrund här. En viktig poäng som finns här är att när liberaler och andra talar om tvångsintegration så kommer resultatet alltid att bli att svennehoran är "rasist" enligt liberalen. Att det alltid kommer att mynna ut i det behöver påpekas. Alternativet är att vara helt tyst om alltihop. Sorry, Nostra, men det funkar inte.
Citera
2019-03-14, 19:05
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det verkar preliminärt (jag har bara ögnat den) vara en föga originell och ff.a. mycket kort avhandling blott 79 sidor (!) - dvs sannolikt i flera avseenden en lättviktig sak - från Linköpings Universitet. Avhandlingen består av fyra artiklar, vilket beskrivs som "the compilation dissertation genre". (Undertecknad är lite avvaktande inför denna genre).

Wennström skriver:

http://www.diva-portal.org/smash/rec...al&dswid=-9702

Att man över huvud taget kan lansera som ett "nytt perspektiv" (!), att högern och vänstern i Sverige "har dragit åt samma håll i både utbildnings- och migrationspolitiken", då konsensus har eftersträvats... är ... förvånande.

I avhandlingen kan man läsa:

I attempt to integrate the following three theories ... a theory of thought collectives and associated thought styles (Fleck, 1935/1979), Moral Foundations Theory (Haidt, 2012), or MFT, and the fox/hedgehog model of predictive styles (Tetlock, 2005).

While all three theories have been a major inspiration for my research, they are not all mentioned in all four essays. In fact, MFT is not mentioned at all. There is no substantive reason for this omission; it is entirely due to the compilation dissertation as a genre.

The ecompilation dissertation builds on articles written for publication in academic journals with their own distinct audiences, conventions, and word limitations, in which it is necessary to dispense with anything that is not directly relevant to the research question as formulated in the article.

-----

Moral Foundations Theory

https://en.wikipedia.org/wiki/Moral_foundations_theory

http://disjointedthinking.jeffhughes...oundations.jpg

-----

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Hedgehog_and_the_Fox

------------------------------

PS Det är inte ngn nackdel för offentlig debatt, att avhandlingen (vid en hastig blick) verkar vara föga originell.
Vad jag tyckte var det anmärkningsvärda var att Wennström i princip oemotsagd fick sitta i studio ett och något nervöst och omständligt förklara att det var den onda sidan som är nyanserad och vidsynt medan de goda i själva verket bara är enkelspåriga.
Citera
2019-03-14, 19:41
Medlem
Sam.Boyds avatar
Anders Lindberg står som en Bagdad Bob och fäktar med armarna om höger vänsterskalan. SD är onda och så Trumptaktik.

Samtidigt på förstasidands nyhetsflöde:

Okänd man trängde sig in hos Ulla, 90: ”Här bor en belak kärring".

En knivbeväpnad man jagade en 11-årig pojke vid en skola i Västerås.
Pojken lyckades fly från mannen som försökte föra bort honom.

Internationellt efterlyst man gripen i Sverige.
Misstänks för terrorbrott i Ryssland

Kvinna knivskuren – inne på Ica Maxi.
Knivattacken uppges ha fångats på film

Det går inte att förneka att samhället har förändrats. Ändå misstänker jag att detta bara är toppen på ett isberg. Lamotte är tydligen vid en skola där föräldrarna inte längre vågar släppa sina döttrar till skolan...

Så det gallras väl i nyhetsflödet.
Citera
2019-03-14, 20:21
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Anders Lindberg står som en Bagdad Bob och fäktar med armarna om höger vänsterskalan. SD är onda och så Trumptaktik.
Så det gallras väl i nyhetsflödet.

Att följa svensk offentlig debatt är som att sitta och titta på en särskoleklass. Det är lika tillrättalagt som när Glada Hudik teatern spelar teater. Och lika manusbundet. Jag blir bara trött. Vi har suttit här tjatat i åratal och ligger mandatperioder före de som "bryter ny mark" i den offentliga debatten.

Vem tillåter att det är så infantilt efterblivet? Och varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in