2019-02-12, 11:29
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Dessa idioter befinner sig i en lyckligare position än vi normala människor, de kan ju nämligen flytta till något shit hole country i MENA och leva sin shit hole dröm
medans vår enda räddning är att kämpa för att den shit hole mentaliteten inte ska få fäste här.

Du menar på allvar att väst inte har någon skuld i den rådande situationen i de flesta oljeproducerande skitländer i MENA?

Vore det inte bättre att idioterna lär som dom lever och drar ner ordentligt på sitt energiavtryck och på så sätt konkret förbättrar tillståndet i skitländerna istället för att predika godhet och idka hjärntvätt samtidigt som de lever i en existens som för de allra flesta, främst fattiga, människor på jorden skulle betraktas som en absolut utopi givet de obegränsade naturresurser som delgivits PK.

Det är bara för PK och klimathysterikerna att packa sina väskor och bege sig ut i obygden och leva sina liv helt klimat- och påverkansneutralt.

Fast de missunnsamma, pretentiösa och självgoda idioterna gör förstås inget som på något vis skulle underminera deras välstånd och hegemoni i lögnen de propagerar för.

Finns det något värre än falska profeter.
Senast redigerad av redshift 2019-02-12 kl. 11:31.
Citera
2019-02-12, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Den här texten förtjänar att spridas över landet. Jag trodde, ärligt, att det var ironiskt och att hon skulle byta spår i slutklämmen.

Hon menar det hon skriver, kom ihåg att rubriker i tidningar normalt inte sätts av skribenten själv. (Länken i Friherrs inlägg blev fel men jag vet vilken krönika av Nerbrand det handlar om).
Citera
2019-02-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Den här texten förtjänar att spridas över landet. Jag trodde, ärligt, att det var ironiskt och att hon skulle byta spår i slutklämmen.

Tillägg: och för underlätta denna spridning kommer korrekt länk:

https://www.sydsvenskan.se/2019-02-1...r-ett-fult-ord
En snabbkoll på Nerbrands twitterkonto ger vid handen att hon inte förändrats ett smack. Snarare ger hon intryck av att ha radikaliserats. Det är öppna gränser och ökad invandring för hela slanten.

https://twitter.com/sofius

Tydligen driver hon podden PK-liberalerna med Sydsvenskans Heidi Avellan. Tillhör samma ideologiska kluster som Isobel Hadley-Kamptz, Jens Liljestrand, Czaba Bene Perlenberg, Per Svensson, Ola Spännar och andra liberala fanatiker.

Anser sig vara väldigt god:

Citat:
Vad är det för fel på att vara god?

Att vara realist är bland det finaste man kan vara. Att begripa att det ju inte går att bli fler i Sverige. Vi har inte råd. Vi har inte plats. Våra ämbetsverk och kommuner klarar inte mer.

Det går inte heller att förändra detta för det finns ju med rådande opinionssiffror inga möjligheter att liberalisera arbetsmarknaden, bostadsmarknaden och skattesystemet så att fler skulle kunna försörja sig på eget arbete.

Dynamiska effekter och tillväxt på grund av invandring är bara trams.

De kulturella skillnaderna är också för stora för att klara integrationen. Och vi kan inte importera fler våldtäktsmän. För alla vet att det främst är mörka, muslimska män som står för dessa avskyvärda brott.

Godhet är bara dumheter. Tur att realisterna, Sverigevännerna, har vind i seglen. Allt tal om vikten av att vara öppna i våra hjärtan kommer väljarna att göra revolt emot. Så det är lika bra att dra igen dörren.

Om man tillstår att man faktiskt vill vara god mot medmänniskor – oavsett om de är födda i Rättvik eller Raqqa – framstår man som ett skämt.

För hur godtrogen får man vara? Att man faktiskt anser att det är ett fullt legitimt skäl att flytta hit därför att man vill ha ett bättre liv för sig själv och sina barn. Att man tror att andra är kapabla att göra rätt för sig om de får rätt förutsättningar. Det gäller för övrigt även flyktingar.
https://unv.is/dn.se/ledare/signerat...a-att-vara-god

Reaktioner på Nerbrands artikel om Ungerns familjepolitik:

https://twitter.com/sofius/status/1094983013916688385

Erik Almqvist får till det rätt bra.
Senast redigerad av Nebeltag 2019-02-12 kl. 12:03.
Citera
2019-02-12, 12:51
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag är fortfarande osäker på om det är djupt ironiskt eller inte. Eller kanske bara ett försök att dra på sig lite "näthat" inför nästa löneförhandling?
Poe's Law
Without a clear indication of the author's intent, it is difficult or impossible to tell the difference between an expression of sincere extremism and a parody of extremism.

Är också osäker. På sätt och vis är det oavsett bra.

Noterar slutmeningen:
Citat:
Retorik och politik som premierar det egna folket och stänger ute andra ska inte ha en plats i dagens Europa.

Det "egna" existerar alltså. Om jag hade skrivit ett sådant inlägg i seriös mening hade jag inte använt dom orden.
Citera
2019-02-12, 13:25
Avstängd
88g14flashplants avatar
Kul att se så många osäkra på var Sofia "kippavandraren" Nerbrand står ifråga om de europeiska folkens existens. Att ni fortfarande inte kommit till insikt om den talmudiska värdegrund "människor" som hon förfäktar är verkligen enastående. Ett stort jävla IG och tillbaka till skolbänken med er allihop!
Citera
2019-02-12, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Är också osäker. På sätt och vis är det oavsett bra.

Noterar slutmeningen:

Det "egna" existerar alltså. Om jag hade skrivit ett sådant inlägg i seriös mening hade jag inte använt dom orden.

Det existerar men är (enligt Nerbrand, Annie Lööf, Per Svensson och gänget) tömt på egenvärde och mening.
Citera
2019-02-12, 13:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Kul att se så många osäkra på var Sofia "kippavandraren" Nerbrand står ifråga om de europeiska folkens existens. Att ni fortfarande inte kommit till insikt om den talmudiska värdegrund "människor" som hon förfäktar är verkligen enastående. Ett stort jävla IG och tillbaka till skolbänken med er allihop!
Jodå, vi vet var hon står. Men texten, om man bortser från avsändaren, är helt omöjlig att skilja från en skicklig parodi eller satir.
Citera
2019-02-12, 14:03
Medlem
En gästskribent på Det Goda Samhället riktar en anmaning eller närmast en vädjan till de skribenter inom MSM vilka faktiskt skådat det mångkulturella mörkret och vilka nöjer sig med att endast påtala mångkulturens alla samhälleliga problem, men som vägrar dra skruven i botten och dra de nödvändiga slutsatserna.

Citat:
Så, kära opinionsbildare, politiker och skribenter, kom till saken! Håll er till det väsentliga! Ägna lite mindre energi åt rättigheter och skyldigheter och brott och straff och utbildning och arbetsmarknad och integration och segregation. Eller bättre: gör det, men ta också tydlig ställning. Stå upp för kung, fosterland och svenska folket! Hur svårt ska det vara? Det är faktiskt ”att vara eller inte vara” som är frågan, den mest grundläggande frågan. Det handlar inte längre om vilket Sverige vi ska ha utan om vi ska ha något Sverige värt namnet överhuvudtaget. Får Sverige finnas? Finns ett svenskt Sverige om 300 år? Har vi något intresse i att det ska finnas ett svenskt Sverige om 300 år? Har vi något ansvar för att det ska finnas ett svenskt Sverige om 300 år?

Citat:
Så våga språnget! Överge utopisternas, idealisternas och de renläriga liberalernas universella språkbruk där principer om allas lika värde och alla människors rätt till allting överallt på vår jord får stå över vår egna självklara rätt att existera som folk och kultur på våra egna villkor. Inte bara individer utan även länder och kulturer mår bra av integritet. Vi mår bra av självmedvetenhet, vi mår bra av att ta hand om oss själva, av att äga oss själva, av att själva sätta villkoren för förändring och öppenhet. Kräv av våra politiker att de i första hand tar hand om vårt land, vår kultur, vår identitet men också vårt folk och våra svaga. Allt annat är integritetslös dårskap. Det är jantelag och osäkerhet. Låt dem inte kalla er extremister. Vi är inga extremister.

Citat:
Så ta klivet! Sluta ställa frågor vars svar är självklara eller meningslösa. (”Ska vi har det så här?”) Sluta klaga över immigrationens självklara följder när det är immigrationen i sig som är det huvudsakliga problemet. Sluta spela dumma genom att antyda att människor från djupt traditionalistiska länder på samma sätt som vi ska kunna acceptera och hantera moderna principer om jämlikhet och demokrati. (Och nej: jag talar inte om alla individer, jag dömer inte ut alla individer med hänvisning till deras ursprung. Jag talar om statistiskt mätbara tendenser hos människor när det gäller attityder till religion, kvinnors frihet, äktenskap, arbete.) Sluta beklaga er över segregation inom skolan eller på bostadsmarknaden när sanningen är den att människor ofta vill bo tillsammans med sina egna och att många svenskar faktiskt inte är särskilt intresserade av att bo i invandrartäta områden.

Texten känns närmast öronmärkt riktad mot Anna D och Alice T, de inofficiella världsmästarna i att vecka ut och vecka in påtala mångkulturens samhällsskadliga effekter utan att även inse den inneboende destruktiva kraft som med naturnödvändighet medföljer mångkulturen. Kan inte annat än att instämma i gästskribentens vädjan även om vi med stor sannolikhet talar inför döva öron. Har man nischat in sig i en sådär lagom mellanmjölkszon där man möjligen irriterar Aftonbladet men utan att riskera alltför stor brunsmetning från övriga i MSM är det tydligen svårt att släppa greppet om sargen och göra sig själv relevant på allvar.

https://detgodasamhallet.com/2019/02...bli-extremist/
Citera
2019-02-12, 15:17
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir

Anna Johansson är tronarvinge efter sin pappa, hon hade framtiden säkrad och behövde inte ens klara gymnasiet.
Tror inte detta har med mångkulturen att göra mer än att invandrare är lättledd röstboskap. Det är som Soffan skriver Annas sista försök att rädda sin politiska karriär. Soffan skall ersättas med en bänknötare som håller platsen tills Anna ramlar ur riksdagen 2022.

Där tror jag att du har fel samtidigt som du har rätt Du har ju nämligen rätt i att det handlar om röstboskap, självklart!
Det är ju därför som Soffan har blivit en belastning för partiet när hon nu har börjat reta upp boskapen genom att
motarbeta islamism, hedersvåld och andra spännande mångkulturfenomen. Läste någonstans att Anna J har goda kontakter med MMRK och att missnöjet med Soffan tog fart när hon (Soffan) stoppade en islamistförhärligande teaterföreställning.

Se till exempel vad Magnus Ranstorp skriver på twitter.

Citat:
Även högst relevant att (S) ordf. Anna Johansson är personlig vän med Zana Mohammed - ordf. för Ibn Rushd. I sin tur är Zana vän med de två islamister som just nu för en absurd civilrättslig process om förtal mot @soffangbg för att hon satt ner foten mot ”extremistiska röster.”

Urban Ahlins problem inom S med anonyma anklagelser började när han å sin sida motsatte sig Omar Mustafas upphöjelse inom S. Man kan skönja ett mönster.

Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Du menar på allvar att väst inte har någon skuld i den rådande situationen i de flesta oljeproducerande skitländer i MENA?

Vore det inte bättre att idioterna lär som dom lever och drar ner ordentligt på sitt energiavtryck och på så sätt konkret förbättrar tillståndet i skitländerna istället för att predika godhet och idka hjärntvätt samtidigt som de lever i en existens som för de allra flesta, främst fattiga, människor på jorden skulle betraktas som en absolut utopi givet de obegränsade naturresurser som delgivits PK.

Det är bara för PK och klimathysterikerna att packa sina väskor och bege sig ut i obygden och leva sina liv helt klimat- och påverkansneutralt.

Fast de missunnsamma, pretentiösa och självgoda idioterna gör förstås inget som på något vis skulle underminera deras välstånd och hegemoni i lögnen de propagerar för.

Finns det något värre än falska profeter.

Jaha... du har alltså gått på myten om västerlandets skuld? Vore det inte för oss Svenskar så skulle livet i Afrika och övriga världen vara underbart med fred och rikedom.

Kan hålla med om en sak, att störta diktatorer i hopp om att skapa demokrati har varit fel. Minns hur mitt yngre och naiva jag störde sig när olika tyranner försökte förklara för västerländska journalister att demokrati nog är bra men att det inte skulle fungera i just hans land eftersom folket där inte skulle kunna hantera demokrati. Patetiska undanflykter tänkte jag då!

Nu inser jag att de hade rätt, dessa länders problem berodde varken på väst eller tyranner, problemen berodde och beror på folket. De har bara (precis som vi, tyvärr) de ledare de förtjänar.
Senast redigerad av orrtupp 2019-02-12 kl. 15:28.
Citera
2019-02-12, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Kan hålla med om en sak, att störta diktatorer i hopp om att skapa demokrati har varit fel. Minns hur mitt yngre och naiva jag störde sig när olika tyranner försökte förklara för västerländska journalister att demokrati nog är bra men att det inte skulle fungera i just hans land eftersom folket där inte skulle kunna hantera demokrati. Patetiska undanflykter tänkte jag då!

Nu inser jag att de hade rätt, dessa länders problem berodde varken på väst eller tyranner, problemen berodde och beror på folket. De har bara (precis som vi) de ledare de förtjänar.
Japp. Det tog ett tag innan poletten trillade ner men när man väl förstod hur det ligger till så påbörjades resan bort från det liberala giftet.

På senare tid har man ju också börjat förstå att demokratin kanske egentligen inte är någon lämplig styrelseform hos oss heller. Ingen folkmajoritet i något land i historien har någonsin stött folkutbyte och ändå har eliten lyckats baxa igenom det utan större problem. Det skulle aldrig ha gått före demokratins genombrott.
Citera
2019-02-12, 15:38
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Japp. Det tog ett tag innan poletten trillade ner men när man väl förstod hur det ligger till så påbörjades resan bort från det liberala giftet.

På senare tid har man ju också börjat förstå att demokratin kanske egentligen inte är någon lämplig styrelseform hos oss heller. Ingen folkmajoritet i något land i historien har någonsin stött folkutbyte och ändå har eliten lyckats baxa igenom det utan större problem. Det skulle aldrig ha gått före demokratins genombrott.

Problemet är den representativa demokratin, staten och bihanget hjärntvättarapparaten som existerar endast för deras egen självbevarelsedrift.

Det är ett onekligen ett horribelt system där i övrigt normala människor hyser abnorma tankemodeller som körs ner i deras kollektiva medvetanden, hänsynslöst anspelande på deras mentala karaktäristik likt betingade Pavlovska hundar som saliverar när signalen ljuder.

Det är dags att väcka det sovande folket.
Bort med skiten NU!
Citera
2019-02-12, 15:55
Medlem
En trådkändis har författat ett flammande upprop till Europas eliter om de risker som unionen löper nu inför parlamentsvalet nu i Maj. Fria Tider har varit vänliga nog att översätta George Soros varning om att globalisternas projekt EU nu riskerar att gå under genom att folken kan ha den dåliga smaken att ha en annan uppfattning än sina eliter.

Citat:
"I ett långt och händelserikt liv har jag bevittnat många perioder av vad jag kallar radikal ojämlikhet. Vi lever i en sådan period idag", säger han.

Det är alltså den här utvecklingen som enligt honom kan leda till revolutioner.
Orsakerna är bland annat, menar han, EU:s brist på rättsliga verktyg "för att disciplinera medlemsländer som bryter mot de principer som EU grundades på", som han uttrycker det.
Soros rasar också mot att nationalistiska och EU-kritiska partier lyckats resa sig i länder som Tyskland, Italien och Ungern. Europeiska folkpartiet (EPP) kallar han för den "värsta förbrytaren", eftersom EU-parlamentsgruppen låtit den ungerske premiärministern Viktor Orbáns parti Fidesz vara kvar som medlem.

http://www.friatider.se/soros-varnar...on-rt-gonblick

https://www.marketwatch.com/story/eu...-up-2019-02-11

Projektet Kalergi 2.0 måste ha varit oerhört väsentligt för EU eliterna eftersom de sedan länge bör ha förstått att det är befolkningsutbytet som utgör den tändande gnistan som satt stubinen att brinna. Jag kan fortfarande inte förstå varför de envisats med att till varje pris söka fortsätta projektet. Varför befolkningsutbytet till varje pris skulle tvingas igen. Det hade ju varit så enkelt att släcka stubinen. Nu vet jag inte om det är möjligt längre.
Senast redigerad av Ottokar 2019-02-12 kl. 16:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in