Citat:
Ursprungligen postat av
Hlewagastir
Anna Johansson är tronarvinge efter sin pappa, hon hade framtiden säkrad och behövde inte ens klara gymnasiet.
Tror inte detta har med mångkulturen att göra mer än att invandrare är lättledd röstboskap. Det är som Soffan skriver Annas sista försök att rädda sin politiska karriär. Soffan skall ersättas med en bänknötare som håller platsen tills Anna ramlar ur riksdagen 2022.
Där tror jag att du har fel samtidigt som du har rätt

Du har ju nämligen rätt i att det handlar om röstboskap, självklart!
Det är ju därför som Soffan har blivit en belastning för partiet när hon nu har börjat reta upp boskapen genom att
motarbeta islamism, hedersvåld och andra spännande mångkulturfenomen. Läste någonstans att Anna J har goda kontakter med MMRK och att missnöjet med Soffan tog fart när hon (Soffan) stoppade en islamistförhärligande teaterföreställning.
Se till exempel vad Magnus Ranstorp skriver på twitter.
Citat:
Även högst relevant att (S) ordf. Anna Johansson är personlig vän med Zana Mohammed - ordf. för Ibn Rushd. I sin tur är Zana vän med de två islamister som just nu för en absurd civilrättslig process om förtal mot @soffangbg för att hon satt ner foten mot ”extremistiska röster.”
Urban Ahlins problem inom S med anonyma anklagelser började när han å sin sida motsatte sig Omar Mustafas upphöjelse inom S. Man kan skönja ett mönster.
Citat:
Ursprungligen postat av
redshift
Du menar på allvar att väst inte har någon skuld i den rådande situationen i de flesta oljeproducerande skitländer i MENA?
Vore det inte bättre att idioterna lär som dom lever och drar ner ordentligt på sitt energiavtryck och på så sätt konkret förbättrar tillståndet i skitländerna istället för att predika godhet och idka hjärntvätt samtidigt som de lever i en existens som för de allra flesta, främst fattiga, människor på jorden skulle betraktas som en absolut utopi givet de obegränsade naturresurser som delgivits PK.
Det är bara för PK och klimathysterikerna att packa sina väskor och bege sig ut i obygden och leva sina liv helt klimat- och påverkansneutralt.
Fast de missunnsamma, pretentiösa och självgoda idioterna gör förstås inget som på något vis skulle underminera deras välstånd och hegemoni i lögnen de propagerar för.
Finns det något värre än falska profeter.
Jaha... du har alltså gått på myten om västerlandets skuld? Vore det inte för oss Svenskar så skulle livet i Afrika och övriga världen vara underbart med fred och rikedom.
Kan hålla med om en sak, att störta diktatorer i hopp om att skapa demokrati har varit fel. Minns hur mitt yngre och naiva jag störde sig när olika tyranner försökte förklara för västerländska journalister att demokrati nog är bra men att det inte skulle fungera i just hans land eftersom folket där inte skulle kunna hantera demokrati. Patetiska undanflykter tänkte jag då!
Nu inser jag att de hade rätt, dessa länders problem berodde varken på väst eller tyranner, problemen berodde och beror på folket. De har bara (precis som vi, tyvärr) de ledare de förtjänar.