2018-11-18, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Tråden är intressant eftersom den föregick dagens kaotiska regeringsbildning. Trådstartaren betonade att SD inte kommer vara med i striden om mångkulturen. Så rätt han har fått. Det är inte längre Åkesson som sitter i studien när media vill ha olika debattörer om invandringens konsekvenser. Det är istället sådana som Teodoresu och Gudmundson mot Lindberg och Gahrton. Dagens uppgörelse inom Alliansen handlar om att M och KD vill frigöra sig från tidigare position om politisk korrekthet angående migrationsfrågor. Den striden har inte heller SD deltagit i. Efter regeringsbildningen kommer vi ha två nya partier, alltså M och KD, som kan debattera på samma sätt som SD. Och M och KD kan därmed få samma position som ledarskribenterna inom liberal media har, det vill säga att man styr samtalet.
Så går det dock utför med förtroendet bland allmänheten, för "public service" och övriga regimtrogna MSM. MSM håller på med mässande monologer. De tror väl att kulminationspunkten inte är nådd.
Citera
2018-11-18, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CJFleetwood
Men vem är det som skapar dessa krig där både offer och förövare är förlorare? Vem bestämmer att vi ska förstöra ett väl fungerande samhälle och land för att sedan bara matas med banala och meningslösa ursäkter när det är över?
Den banala ondskan (Hannah Arendt). Starka känslor eller likgiltighet behöver inga argument.
Citera
2018-11-18, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Min ambition är inte att sprida osämja men detta är först och främst ett allmänt forum där man kan diskutera politik. Jag är ingen aktivist. Jag är inte medlem i något parti. Jag skriver för att det är kul och inte för att jag vill driva någon politisk linje. Det enda jag har sagt i tråden är att människor är ansvariga för sina handlingar och givet hur väljarna (de vita väljarna) röstar och agerar så kan vi inte säga annat än att de vill ha den här samhällsutvecklingen. Sedan har jag också påpekat att eliter driver agendor och påverkar människor bland annat genom media men också genom skolan. Det är därför vi har pedagoger i den svenska skolan istället för ämneslärare som inte lär barnen någonting annat än vänsterideologi.

Jag är ledsen att säga det men det ser inte bra ut. Ja, vi vinner en del symboliska segrar i utlandet men vi vinner inte kriget. Vi förlorar kriget. Vi måste faktiskt kunna vända oss inåt och se vad problemet är. Det kan mycket väl vara så att det finns en genetisk defekt i vita människor som tvingar oss till detta självskadebeteende. Jag vill gärna se positivt på världen men valet 2018 var faktiskt ett mörker. Jag menar, de rödgröna och liberalerna (C/Fp) fick 55 procent tillsammans. Jag trodde att AfS och Medborgerlig Samling skulle få i alla fall någon procent var. De fick inte ens 1 procent tillsammans. Visst, det går bra i Visegradländerna – men det går inte bra här. Det skulle bara vara bra att se någonting positivt.

Mycket bra observation. Till saken hör att Churchill på sin tid var konservativ i den bemärkelsen att han var med i partiet "Conservatives" men han ansågs vara mycket progressiv på sin tid. I princip en Fredrik Reinfeldt. Nu råkar det vara så att var en annan tid. De åsikter som idag anses "extremhöger" var mainstream på den tiden. Det har gått mycket snabbt. Sverige fick samkönade äktenskap 2009. Idag betraktas du som rent reaktionär och ett hot mot samhället om man inte vill ha det. Går du tillbaka till 1980-talet tyckte till och med liberaler att sådana här saker var underliga. Liberalismen tar gigantiska kliv på i stort sett alla områden.

Vi behöver jobba med oss själva.

Som jag skrev förut finns två trådrelevanta arketyper här: Stockholmssyndrom eller gaslighting.

Den cuckade hussvennen som filosoferar, rationaliserar och projicerar sin autentiska sorg och oro på den enda yta han törs, blivit fostrad och indoktrinerad till: Sig själv. Skulden är hans enda exklusiva egendom och även om det egenvärdet är negativt, är det ju ett definierande, levande något att vårda.

Han vill manifestera sig, vill synas, men vågar inte ilska, inte klander, inte självförsvar, inte vedergällning och hat. Men han har tillåtelse att känna en känsla fullt ut och det är självhat. Varför han vältrar sig desto mer hämningslöst i den gyttjan.

Det är en perverterat rasistisk självhävdelse: "Vi svenskar/européer ÄR annorlunda och The White Man's burden är att stoiskt acceptera sin egen undergång i en sista grandios gest." Då duger alla dumheter för sanningar och européer kan i samma andetag skyllas för sin historiska ondska som sin självförstörande altruism.

Gaslighting ägnar sig majoritetsbefolkningens utgrupper åt när de manipulerar och förstärker detta självhat med föraktfulla och osynliggörande budskap om svenskens annorlundahet. "Ja, ni har suttit och fegat er på historiens avbytarbänk och nu får ni vad ni förtjänar", kan det uppfordrande låta från något privilegierat barnbarn som själv aldrig gjort något modigt eller självuppoffrande, utan dragit alla fördelar av svensk gästfrihet utan att känna anständig tacksamhet.

Och som fegt viker undan när det egna hyckleriet påtalas. När ansvar väl utkrävs kommer det att köpslås, tillstås och ackommoderas. "SJÄLVKLART existerar svensk identitet och folkrätt på lika villkor - jag sa väl aldrig annat?"

Också de konforma NPC-svenskarna kommer lekande lätt byta skjorta och bli etniska lagspelare när ingruppskonsensus väl är formad. Inte förr, men som det blixtrande fiskstimmet som tidigare svängt i frågor som avhandlats i tråden. Det visade sig att "alla" hela tiden hört det där de inte låtsats om, att det inte alls fanns några informationsbubblor som skyddade mot förbjudna sanningar. Bara teater och innantilläsning ur manus någon annan författat.

Då är det svårare att riva mörka tankeslott där väggarna består av tjocka böcker och depression. Men som terapi vill jag ge dig en tankeövning:

Hur ska trenderna extrapolera i mål? Vilken är logistiken och hur ser försörjningslinjerna ut för ett fullgånget, stabiliserat Malmö-Sverige ut? Kommer minoriteternas samförstånd bestå - existerar det ens idag? Vad skiljer ett land i norra Europa från Libanon, Sydafrika eller Brasilien, ekonomiskt och säkerhetspolitiskt? Finns historiska exempel på tvärsäkra demografiska prognoser och domedagsprofetior som faslifierats av reaktiva krafter och ny dynamik?
Senast redigerad av oyto 2018-11-18 kl. 14:13.
Citera
2018-11-18, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Som jag skrev förut finns två trådrelevanta arketyper här: Stockholmssyndrom eller gaslighting.

Den cuckade hussvennen som filosoferar, rationaliserar och projicerar sin autentiska sorg och oro på den enda yta han törs, blivit fostrad och indoktrinerad till: Sig själv. Skulden är hans enda exklusiva egendom och även om det egenvärdet är negativt, är det ju ett definierande, levande något att vårda.

Han vill manifestera sig, vill synas, men vågar inte ilska, inte klander, inte självförsvar, inte vedergällning och hat. Men han har tillåtelse att känna en känsla fullt ut och det är självhat. Varför han vältrar sig desto mer hämningslöst i den gyttjan.

Det är en perverterat rasistisk självhävdelse: "Vi svenskar/européer ÄR annorlunda och The White Man's burden är att stoiskt acceptera sin egen undergång i en sista grandios gest." Då duger alla dumheter för sanningar och européer kan i samma andetag skyllas för sin historiska ondska som sin självförstörande altruism.

Gaslighting ägnar sig majoritetsbefolkningens utgrupper åt när de manipulerar och förstärker detta självhat med föraktfulla och osynliggörande budskap om svenskens annorlundahet. "Ja, ni har suttit och fegat er på historiens avbytarbänk och nu får ni vad ni förtjänar", kan det uppfordrande låta från något privilegierat barnbarn som själv aldrig gjort något modigt eller självuppoffrande, utan dragit alla fördelar av svensk gästfrihet utan att känna anständig tacksamhet.

Och som fegt viker undan när det egna hyckleriet påtalas. När ansvar väl utkrävs kommer det att köpslås, tillstås och ackommoderas. "SJÄLVKLART existerar svensk identitet och folkrätt på lika villkor - jag sa väl aldrig annat?"

Också de konforma NPC-svenskarna kommer lekande lätt byta skjorta och bli etniska lagspelare när ingruppskonsensus väl är formad. Inte förr, men som det blixtrande fiskstimmet som tidigare svängt i frågor som avhandlats i tråden. Det visade sig att "alla" hela tiden hört det där de inte låtsats om, att det inte alls fanns några informationsbubblor som skyddade mot förbjudna sanningar. Bara teater och innantilläsning ur manus någon annan författat.

Då är det svårare att riva mörka tankeslott där väggarna består av tjocka böcker och depression. Men som terapi vill jag ge dig en tankeövning:

Hur ska trenderna extrapolera i mål? Vilken är logistiken och hur ser försörjningslinjerna ut för ett fullgånget, stabiliserat Malmö-Sverige ut? Kommer minoriteternas samförstånd bestå - existerar det ens idag? Vad skiljer ett land i norra Europa från Libanon, Sydafrika eller Brasilien, ekonomiskt och säkerhetspolitiskt? Finns historiska exempel på tvärsäkra demografiska prognoser och domedagsprofetior som faslifierats av reaktiva krafter och ny dynamik?

Drygt 25 procent av vita brasilianare är fattiga. Deras elit (inte för att Jair kommer göra någonting heller) har inte gjort någonting åt att vända utvecklingen de senaste 150 åren. Det som kommer hända i framtiden är att varje generation kommer att acceptera situationen som normalitet. Du kan ta välfärdsstaten som exempel. Den kommer reduceras ned bit för bit. Få märker någonting eftersom processen kommer ta decennier. Det Sverige som finns om 100 år kommer vara mycket annorlunda från det idag. Antagligen kommer Sverige inte se ut som Libanon men väl en mix av Turkiet och Brasilien. En liten rik elit (primärt vit kristen och judisk) kommer sedan kunna göra vad de vill utan några större problem. Det är som du vet inte svårt att kontrollera ett folk.

Detta borde vita människor veta eftersom de kontrollerade i princip hela världens folk för 100 år sedan. Svensken kommer acceptera detta och accepterar det redan nu. Det räcker med att tala med gemene svensk och kan ger uttryck för antingen Stockholmsyndromet eller ”Gaslighting” (som du kallar det). Detta problem sträcker sig dock inte bara till svenskar och vita. Det är först nu som liberalerna är på väg att lyckas öppna gränserna i Japan. Det satt djupt i det japanska etablissemanget men med tanke på hur äckligt perverterad den japanska kulturen har blivit 70 år av liberal propaganda. Det klart att Japan kommer gå vår väg precis som andra asiatiska länder. Den organiserade liberalismen är det största hotet någonsin mot inte bara västvärlden men hela världen.

Ett lästips för dig om en vit man i Japan och livet som minoritet i ett land där du inte kan assimileras.
https://www.amren.com/features/2018/...ving-in-japan/

Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Det finns egentligen bara krig och trådens rubrik är faktiskt mer passande än många tror. Fred är ett långtråkigt undantag i vår kamp för överlevnad. De flesta individer styrs av sina egna biologiska drifter och kommer alltid prioritera sina egna geners överlevnad, oavsett intelligens och utbildningsnivå. Behöver du inte kriga för att säkra dina avkommors fortlevnad kommer du hellre välja en mindre riskfylld taktik.

Du sitter på svaret. Kriga, för din egen och dina avkommors överlevnad. Dock har jag verkat i våra två största städer de två senaste åren och märker en avsevärd skillnad i mentalitet jämfört med oss lantisar. Det finns ju två sidor av saken, vi på landet tycker att stadsbor har en naiv inställning till vad som krävs för att säkra basala behov, såsom föda och värme. När jag ser en av dessa lattedrickande fjollor kan jag inte låta bli att tänka att han antagligen tror att hans kaffe finns där på närmaste café som genom en naturlag och som han tar för givet.Stadsbor å andra sidan verkar tycka att vi på landet inte ser den stora bilden och om bara vi hade tillgång till ett flashigt café och operaföreställningar skulle vi släppa vår fientliga inställning till allt som hotar vår livsstil och vår trygghet

Kamp för överlevnad kan gestalta sig på olika sätt. Det ter sig ganska rimligt att en person kommer svika sitt folk om denna kan förbättra sin situation. Detta är förövrigt något som brukas under krig där den ena parten sprider propaganda. I slutändan spelar det som sagt mindre roll. Det går inte att blunda för situationen längre. Det handlar inte bara om invandring men om en mängd sociala, ekonomiska och kulturella frågor. Jag kan tycka att vi borde ha en rasande grupp unga människor som inte kan försörja sig på ett fullgott sätt efter läst långa utbildningar. Det ser vi inte. De är mest tysta och rädda. Det samma gäller läkare, tandläkare, sjuksköterskor, brandmän, poliser och lärare som ser Sveriges förfall varje dag men som av någon anledning fortsätter att rösta på vänstern.

Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Skulle inte säga att folk vill ha den här utvecklingen, däremot är det frustrerande att de verkar acceptera utvecklingen. För många här är det uppenbart att 7klövern inte kommer eller kan göra något. Den insikten finns inte hos gemene man utan de sätter förhoppningen till att om det blir värre kommer politiker att reagera.

Tråden är intressant eftersom den föregick dagens kaotiska regeringsbildning. Trådstartaren betonade att SD inte kommer vara med i striden om mångkulturen. Så rätt han har fått. Det är inte längre Åkesson som sitter i studien när media vill ha olika debattörer om invandringens konsekvenser. Det är istället sådana som Teodoresu och Gudmundson mot Lindberg och Gahrton. Dagens uppgörelse inom Alliansen handlar om att M och KD vill frigöra sig från tidigare position om politisk korrekthet angående migrationsfrågor. Den striden har inte heller SD deltagit i. Efter regeringsbildningen kommer vi ha två nya partier, alltså M och KD, som kan debattera på samma sätt som SD. Och M och KD kan därmed få samma position som ledarskribenterna inom liberal media har, det vill säga att man styr samtalet.

Därmed skulle liberala skribenter och intellektuella överhuvudtaget som är kritiskt mot invandringen få en politisk plattform. Det skulle naturligtvis stärka M och KD. Vi ska dock inte dra det här för långt. Moderaterna har varit arg på C och L åtskilliga gånger tidigare men blivit sams igen. För den media utvecklingen kommer det dock att vara betydelsefullt att moderaterna sansat sig och fått en mer nykter inställning till mångkulturen. Ska därför bli intressant om sådana som Sanandaji, Flam och Ganman blir accepterade inom mainstreammedia.
De gamla marxisterna gick runt och hoppades på att arbetarklassen skulle göra uppror mot kapitalet. Detta hände aldrig. Istället introducerade de den så kallade post-marxismen (med vissa undantag) som syftade att bryta ned västerländsk kultur och nationell samhörighet. Detta fungerande inte som förväntat. Sedan 1945 har i princip varje land i västvärlden infört massinvandring istället som är mycket mer effektivt. Vi blev inte kommunister (eller liberaler för den delen) så nu ersätter de oss istället. Högern kommer inte vinna någonting eftersom högern går runt och hoppas på att folk skall vakna. De kommer inte vakna. Till och med i Grekland där liberalerna har kört landet i botten fortsätter grekerna att rösta på etablissemangspartier. Däremot vet vi att när högern väl tar makten så som i Visegrad länderna går det rätt fort att vrida klockan tillbaka. Folket följer med som ett fiskstim. Om det är på grund av övertygelse eller fiskstimmet är nog svårt att avgöra.
Senast redigerad av Edgerton 2018-11-18 kl. 14:51.
Citera
2018-11-18, 15:54
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Det är sant att en stor del av den svenska befolkningen sover törnrosasömnen och det är något man som oppositionell måste förhålla sig till. Ett dåligt sätt är att utveckla folkförakt.

Varför är folk okunniga om dagens situation, vägen som tagit oss hit och troliga framtidsscenarion?

Det finns två tämligen enkla skäl:

1. Media granskar och rapporterar inte. Trots att vi är i denna tråd, kan det vara värt att påminna om denna triviala observation. Folkflertalet är offer för en media som inte gör sitt jobb. Att intellektuella, diskussionsbenägna människor, som ingen fortbildning i invandringens konsekvenser behöver, blir upprörda över medias tillkortakommanden, är liksom en futtig konsekvens i sammanhanget. Den stora massans okunskap och de självdestruktiva ställningstaganden det ger upphov till, är den viktiga konsekvensen. Vi bör vredgas över den politiska och mediala makten, men tycka synd om folket.

2. Det finns inte längre folkliga samlingspunkter. Den nationella sammanhållningen är under upplösning. Jag låter det vara osagt om det finns enkla förklaringar till varför det blivit så och jag undanber mig standardförklaringar från de judiskt besatta. Låt mig istället peka på vad som inte längre finns: Vi träffas inte längre varken i kyrkan, framför bingolotto eller i lumpen. Föreningslivet är döende och i den mån det existerar, så kontrolleras det av äldre människor med en föråldrad samhällssyn och föga kunskap om Sverige idag. Inga nationellt samlande sammanhang där kunskap om vårt land reproduceras finns idag. Landskapsnamnen är döende. Sverige har blivit ett storstadsland, sin enorma gleshet till trots. Men träffas vi inte på facebook, flashback och instagram? Det gör vi. Men i väl avgränsade rum för de redan frälsta. Gränssnitt mot de okunniga saknas.

Det kommer nu några år snart, kanske med början redan 2019, där läget att rekrytera betydligt fler människor till vår sak, kommer att vara mycket gott. Ty vi kommer få ekonomiska ökenår i kombination med en omåttligt impopulär regering. Sant är att nya utomeuropeiska väljare strömmar till. Men många sossar kommer lämna jordelivet också. Ännu är det inte för sent.

Jag vill se en nationell rörelse med folkupplysningsideal. En rörelse som tycker synd om folket istället för att klandra dem. Avskyn skall vändas mot politiker och media. Rörelsen måste ta på sig medias bristande journalistiska granskning och upplysa folket om rådande omständigheter. Hur stor har egentligen den utomeuropeiska invandringen varit? Vad händer om vi fortsätter på inslagen väg? Hur ser det ut i kommuner som Lessebo, Hultsfred och Ljusnarsberg? O.s.v.

En varm, förlåtande populism, som ger stora massor möjlighet att revidera sin politiska uppfattning utan att förlora ansiktet. Men samtidigt en populism som håller en klar gräns mot svenskrelativister och de som önskar förskingra svenskheten som begrepp. Människor behöver mening och gemenskap. Beröva vänsterliberalerna ders möjlighet att erbjuda det och sälj egna varor istället.

Jag tror du är på rätt spår. Identifierar mig inte själv som nationalist, men identifierar mig inte direkt som någon som går på vägar, vistas i hus eller använder datorer heller. En del saker har ett tydligt praktiskt syfte i all sin godtyckliga förgänglighet utan att man behöver göra något nummer av det. En bra väg, ett bra hus eller en bra nation har ett värde.

Hur som helst: Jag skulle nog säga att folket bär lite mer ansvar. Mitt huvudfokus är att skilja på sak och person. "Du är inte dina tankar", basic KBT typ. Och man ska ta chanser att visa kärlek för släkt, vänner och bekanta även om man sågat deras åsikter totalt, vilket man också ska göra. Tror jag iaf. Får för mig att det är bättre i längden att konfrontera åsikter (vid tillfälle förstås) än att försöka övertyga någon att den låtit sig vilseledas. Människors förmåga att lära sig av egna misstag är högre än människans förmåga att betrakta sig själv som grundlurade får. Det är mindre psykologiskt obekvämt att medge att man har tänkt fel än att medge att man råkat outsourca sin identitet till en ljugande psykopatmaskin och blivit rövknullad av ett kugghjul i decennier (ursäkta svenskan) till allmän beskådan för de som inte lät sig luras och vars förnuftiga påpekanden man stolt ignorerat. Men som sagt, det är bara vad jag tror.

Man kan använda humor för att förlöjliga idiotin och bjuda in de som behöver bli av med den att vara med. De behöver chansen till förlösning. Man hjälper dem att erövra distans till indoktrineringen. Sen får de ta ansvar för att identifiera och eliminera den i sig själva. Det är det mest respektfulla.
Senast redigerad av Mjäll 2018-11-18 kl. 16:43.
Citera
2018-11-18, 15:58
Medlem
Citat:
Finns historiska exempel på tvärsäkra demografiska prognoser och domedagsprofetior som faslifierats av reaktiva krafter och ny dynamik?

Vad gäller demografiska prognoser, reaktiva krafter och ny dynamik så vill jag påminna om den största historien som någonsin berättats. Berättelsen om det judiska folkets egentliga skapelse. Från vår egen judeokristna Bibel och Toran. Här enligt av mig redigerat sammandrag från Wikipedia.

Citat:
Enligt Bibelns berättelse tågade israeliterna under Mose och Arons ledarskap ut ur Egypten och mot Kanaans land, där deras förfäder hade levt, ett land som de hade blivit lovade av Gud. Uttåget ur Egypten ligger som grund för firandet av den judiska påsken, Pesach, det osyrade brödets högtid.

Enligt Torah kom Israels barn till Egypten när det rådde hungersnöd i Kanaan. Det var på faraos inbjudan, när Josef var vesir i landet. Efter Josefs död framträdde en ny kung i Egypten, en som inte kände till Josef. Efter farhågor om att hebréerna skulle föröka sig ännu mer och slutligen ta över landet lät farao istället göra dem till slavar.

Efter en lång tid i Egypten uppenbarade sig Gud för Mose (Moshe) och gav honom uppdraget att föra sitt folk ut ur Egypten och till det utlovade landet (Kanaan). Med Guds hjälp konfronterade Mose farao och hans magiker och ledde israeliterna tvärs över Röda havet och ut ur Egypten.

Vad vi ser i Sverige är en parallell eller om man så vill en upprepning av ett urgammalt förlopp. En prominent utländsk person som uppnått en betydande ställning hos värdnationen använder sitt inflytande och övertalar härskaren att släppa in en främmande folkgrupp i landet. De assimilerar sig inte utan formar en egen nation inom värdnationen. Efter ett antal år gör sig den demografiska utvecklingen påmind och värdnationen börjar agera brutalt genom att förslava diasoparan för att sedan bl.a. döda förstfödda gossebarn. Katastrofer inträffar och den främmande nationen vandrar under umbäranden hem till sitt eget land.

Alla eventuella antisemitistiska element i berättelsen för ni skylla urspungsförfattarna för.
Citera
2018-11-18, 17:18
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Kamp för överlevnad kan gestalta sig på olika sätt. Det ter sig ganska rimligt att en person kommer svika sitt folk om denna kan förbättra sin situation. Detta är förövrigt något som brukas under krig där den ena parten sprider propaganda. I slutändan spelar det som sagt mindre roll. Det går inte att blunda för situationen längre. Det handlar inte bara om invandring men om en mängd sociala, ekonomiska och kulturella frågor. Jag kan tycka att vi borde ha en rasande grupp unga människor som inte kan försörja sig på ett fullgott sätt efter läst långa utbildningar. Det ser vi inte. De är mest tysta och rädda. Det samma gäller läkare, tandläkare, sjuksköterskor, brandmän, poliser och lärare som ser Sveriges förfall varje dag men som av någon anledning fortsätter att rösta på vänstern.
Mycket riktigt, if you cant beat them, join them. Men du ger mig ett intryck av att du anser att kamp är meningslös. Vilket det faktiskt inte är.
Citat:
De gamla marxisterna gick runt och hoppades på att arbetarklassen skulle göra uppror mot kapitalet. Detta hände aldrig. Istället introducerade de den så kallade post-marxismen (med vissa undantag) som syftade att bryta ned västerländsk kultur och nationell samhörighet. Detta fungerande inte som förväntat. Sedan 1945 har i princip varje land i västvärlden infört massinvandring istället som är mycket mer effektivt. Vi blev inte kommunister (eller liberaler för den delen) så nu ersätter de oss istället. Högern kommer inte vinna någonting eftersom högern går runt och hoppas på att folk skall vakna. De kommer inte vakna. Till och med i Grekland där liberalerna har kört landet i botten fortsätter grekerna att rösta på etablissemangspartier. Däremot vet vi att när högern väl tar makten så som i Visegrad länderna går det rätt fort att vrida klockan tillbaka. Folket följer med som ett fiskstim. Om det är på grund av övertygelse eller fiskstimmet är nog svårt att avgöra.
Folk som aldrig stått ansikte mot en pipmynning skall hålla käften. All den propagandaapparat som i decennier kallat oss som sett vad som komma skall och kallat oss för skitiga, lågpannade och outbildade djävlar har givetvis haft ett inflytande. Det har på intet sätt varit lätt att avvika ifrån den sk värdegrunden. Vilken lattedrickande fjolla vill sammanknippas med en bondlurk?

Samtidigt är det som jag nämnt i ett tidigare inlägg. Måste du inte dra ut till strid kommer du att välja en mer fredlig väg.
Senast redigerad av Djupfrys 2018-11-18 kl. 17:22.
Citera
2018-11-18, 18:24
Medlem
För att återgå till trådens ämne så vill Dagens Industri idag att kulturkriget ska blåsas av. I en ledare signerad PM Nilsson så ropar han att Centerns och Liberalernas kulturkrig måste blåsas av och ersättas med gammal hederlig sakpolitik. Han konstaterar dock att det är Kimmie Åkesson som är den skyldige till att kriget startade när han inleder med:

Citat:
Det kulturkrig som Jimmie Åkesson förklarat mot de "vänsterliberala partierna" är just nu styrande för den politiska utvecklingen. När Annie Lööf och Jan Björklund i riksdagen motiverade varför de sa nej till sin egen statsministerkandidat intygade båda att omröstningen inte handlade om Ulf Kristersson. Den handlade i stället om kampen mot nationalism, för demokratin och i Björklunds fall om den europeiska freden.

Dagens Nyheters ledarsida fyllde dagen efter entusiastiskt i med att omröstningen om Kristersson handlade om 1918 års strid om rösträtten.

Välkommen till kulturkriget. Alla överord, hissnande historiska språng, mysticismen och den totala avsaknaden av sakpolitiska övervägningar beror på att Jimmie Åkesson har fått som han vill.

Vem vet om inte PM Nilsson kanske rentav börjar närma sig stadiet woke? Här kommer avslutningen:

Citat:
Om man skulle föreställa sig en utländsk makt som vill underminera de europeiska demokratierna borde fallet Sverige vara tilltalande. Ett högtillitssamhälle med starkt folkförankrad demokrati låser sig fast i ett evigt gräl om migration och högerpopulism och skjuter alla beslut framåt. Försvaret måste akut få större anslag. Mordvågen på pojkar i utsatta områden måste mötas på högsta politiska nivå. Migrationen måste snabbt ha nya lagar om inte åtstramningen från 2015 ska upplösas.

Sverige har inte tid med kulturkrig. Denna mandatperiod handlar inte om för eller emot SD utan om för eller emot Socialdemokraternas och allianspartiernas politik. Det är den relevanta spelplanen och det är vad omröstningar i riksdagen bör handla om.

https://www.di.se/ledare/blas-av-kulturkriget/

Förstår att näringslivets största mediala trumpet blåser hårt för att mana till besinning. Men nu har Annie Lööf fått mark under fötterna och tar spjärn tillsammans med Björklund för att nedkämpa den onda draken nationalism. Den heroiska sköldmön ska en gång för alla dräpa ondskan och då är alla medel tillåtna - som att spräcka alliansen genom göra upp med Miljöpartiet under bordet om 9 000 hazaren för att säkra posten som den första kvinnliga statsministern i Sverige - och den globala agendan.

Antar att trådens följare redan nu förstår att Annie Lööf redan i våras gjorde upp med Miljöpartiet om det här och att priset för det var hazaramnestin.
Citera
2018-11-18, 18:30
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Det enda jag har sagt i tråden är att människor är ansvariga för sina handlingar och givet hur väljarna (de vita väljarna) röstar och agerar så kan vi inte säga annat än att de vill ha den här samhällsutvecklingen.
Den slutsatsen följer inte alls gällande handlingar.

Man kan ha avsikter och man kan ha förutseende med sina handlingar. Att avse något är att vilja något och att ha förutseende om sin handlings effekt behöver inte betyda att man vill ha det så.
En rökare kan förutse att man får cancer av att röka, men hon vill förmodligen inte ha cancer. Avsikten i att röka är inte att få cancer.

Man kan exemplifiera ytterligare med det moralfilosofiska tankeexperimentet 'spårvagnsproblemet' som går såhär:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Spårvagnsproblemet
Citat:
En skenande spårvagn rusar fram på ett spårvagnsspår. En bit längre fram ligger fem personer fastbundna på spåren, oförmögna att flytta på sig och spårvagnen rusar mot dem. Du står en bit därifrån på spårområdet, bredvid en spak som styr en järnvägsväxel. Om du drar i spaken kommer spårvagnen att växlas över till ett sidospår. Emellertid noterar du att det ligger en ensam person fastbunden på detta spår, också oförmögen att röra sig. Du har två val:

1. Gör ingenting, och spårvagnen kommer att döda de fem personerna på huvudspåret
2. Dra i spaken så spårvagnen växlas över till det andra spåret, och därigenom döda den ensamma personen

Du står inför ett moraliskt dilemma. Vilket är det mest etiska valet?

Om man drar i spaken och ändrar spårriktning så kan man resonera som så att avsikten är att rädda fem individer, där man förutser att en person kommer dö. Det innebär inte att man vill att en person ska dö därför att det är inte avsikten med handlingen.

Detta med att det går att skilja på handlingars avsikter och förutsägelser samt att det finns en moralisk skillnad mellan dessa kallas för 'doktrinen om dubbel effekt' (doctrine of double effect). Där det minst problematiska med denna doktrin är att det går att skilja på vad man vill och vad som faktiskt blir utfallet. Det finns inga goda skäl till att invända på det påståendet.
Faktum är att det dessutom finns en tredje åtskillnad, nämligen oförutsedda konsekvenser av ens handlingar.

Ta terroristen på Drottninggatan. Är det ett avsiktligt utfall, förutsett utfall eller oförutsett utfall av ett demokratiskt val?
Att Akilov hände var förmodligen en förutsedd verkan av de handlingar man valt. Inte tror man att det ska gå riskfritt att släppa in miljoner människor. Men man gör det för att det förmenta goda väger upp mot att Ebba, 11 år, får sin kropp krossad av tung ton lastbil. Svenska barn offras för att mångkulturen ska existera.

Man kan dessutom ifrågasätta huruvida terrordådet på Drottninggatan ens är ett utfall av ett demokratiskt val eller är det snarare ett utfall av handlingar från politikereliten och medieeliten. Vi har val vart fjärde år, men det är inte folket som gör handlingen att öppna eller stänga gränserna eller att starta krig som ger flyktingvågor. Det är inte folket som sprider det normativt vinklade budskapen i medierapporteringen när mångkulturens negativa konsekvenser har förskönats av media.
Makten har större inflytande i att påverka tillvaron, per definition. Och man kan starkt ifrågasätta huruvida det svenska folket har någon reell makt i ett globalt samhälle där makten är centraliserad i globala överstatliga samt privata institutioner.
Senast redigerad av frasselito 2018-11-18 kl. 18:35.
Citera
2018-11-18, 18:49
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Mycket bra observation. Till saken hör att Churchill på sin tid var konservativ i den bemärkelsen att han var med i partiet "Conservatives" men han ansågs vara mycket progressiv på sin tid. I princip en Fredrik Reinfeldt. Nu råkar det vara så att var en annan tid. De åsikter som idag anses "extremhöger" var mainstream på den tiden. Det har gått mycket snabbt. Sverige fick samkönade äktenskap 2009. Idag betraktas du som rent reaktionär och ett hot mot samhället om man inte vill ha det. Går du tillbaka till 1980-talet tyckte till och med liberaler att sådana här saker var underliga. Liberalismen tar gigantiska kliv på i stort sett alla områden.

Påminde mig om 70- och 80-talets begrepp “regnbågsfamilj” som inte hade någonting med HBTQ att göra utan innebar att man hade adopterat barnen från olika delar av världen.

Förståsigpåare kunde säga saker som att adoptivbarnen borde vara tacksamma över att deras biologiska föräldrar övergivit dem så att de fått chansen att komma till det rika Sverige. Detta ledde förstås till väldiga psykiska problem hos barnen. Jesus Alcala som senare jobbade åt Barnombudsmannen och blev ordförande åt Amnesty var en av dem som adopterade en pojke från Colombia. Efter att pojken blivit vuxen skrev adoptivmamman en bok där hon berättade att hon inte hade några känslor för sin adoptivson och han begick självmord.

Skulle inte förvåna mig om Mina “jagärhär” Dennerts psykproblem har samma orsaker.

Idag har många länder i “tredje världen” fått det hyfsat bra och har råd att säga nej till rika västerlänningar som vill adoptera. Man vet att föräldralösa barn oftast får det bättre hos släktingar i landet.

Samkönade vitingar som vill adoptera från U-länder får nej.

Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Det finns inte längre folkliga samlingspunkter. Den nationella sammanhållningen är under upplösning. Jag låter det vara osagt om det finns enkla förklaringar till varför det blivit så och jag undanber mig standardförklaringar från de judiskt besatta. Låt mig istället peka på vad som inte längre finns: Vi träffas inte längre varken i kyrkan, framför bingolotto eller i lumpen. Föreningslivet är döende och i den mån det existerar, så kontrolleras det av äldre människor med en föråldrad samhällssyn och föga kunskap om Sverige idag

Föreningslivet kom ju till för att samhället var ineffektivt och man tjänade på att samarbeta. I slutet på 1800-talet så blev arbetare livegna när de handlade i sin brukspatrons affär på krita. Lösningen blev att handla på det arbetarägda kooperativa.

Idag är det mycket billigare att handla hos de kommersiella lågprisvaruhusen än på COOP.

Föreningslivet har i många år varit en plats där arbetsförmedling och socialtjänst försöker dumpa hopplösa fall. Idag pratas det bara om ensamkommande, men innan dess var det svenska förtidspensionärer som man försökte prångla ut.

Citat:
När jag ser en av dessa lattedrickande fjollor kan jag inte låta bli att tänka att han antagligen tror att hans kaffe finns där på närmaste café som genom en naturlag och som han tar för givet.
Stadsbor å andra sidan verkar tycka att vi på landet inte ser den stora bilden och om bara vi hade tillgång till ett flashigt café och operaföreställningar skulle vi släppa vår fientliga inställning till allt som hotar vår livsstil och vår trygghet.

Som vit stadsbo vill man ju markera att man har råd att köpa sig fri från mångkulturen, Det är vad tolerans i grund och botten handlar om, att visa upp sina pengar.
Citera
2018-11-18, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
Påminde mig om 70- och 80-talets begrepp “regnbågsfamilj” som inte hade någonting med HBTQ att göra utan innebar att man hade adopterat barnen från olika delar av världen.

Förståsigpåare kunde säga saker som att adoptivbarnen borde vara tacksamma över att deras biologiska föräldrar övergivit dem så att de fått chansen att komma till det rika Sverige. Detta ledde förstås till väldiga psykiska problem hos barnen. Jesus Alcala som senare jobbade åt Barnombudsmannen och blev ordförande åt Amnesty var en av dem som adopterade en pojke från Colombia. Efter att pojken blivit vuxen skrev adoptivmamman en bok där hon berättade att hon inte hade några känslor för sin adoptivson och han begick självmord.

Skulle inte förvåna mig om Mina “jagärhär” Dennerts psykproblem har samma orsaker.

Idag har många länder i “tredje världen” fått det hyfsat bra och har råd att säga nej till rika västerlänningar som vill adoptera. Man vet att föräldralösa barn oftast får det bättre hos släktingar i landet.

Föreningslivet kom ju till för att samhället var ineffektivt och man tjänade på att samarbeta. I slutet på 1800-talet så blev arbetare livegna när de handlade i sin brukspatrons affär på krita. Lösningen blev att handla på det arbetarägda kooperativa.

Idag är det mycket billigare att handla hos de kommersiella lågprisvaruhusen än på COOP.

Föreningslivet har i många år varit en plats där arbetsförmedling och socialtjänst försöker dumpa hopplösa fall. Idag pratas det bara om ensamkommande, men innan dess var det svenska förtidspensionärer som man försökte prångla ut.

Som vit stadsbo vill man ju markera att man har råd att köpa sig fri från mångkulturen, Det är vad tolerans i grund och botten handlar om, att visa upp sina pengar.

Påminner tråden om Robert Putnams gigantiska studie om mångkulturens inverkan på samhället. Mångkulturen leder per automatik till att tilliten i samhället minskar både inom värdbefolkningen och diaspororna. Sociala band bryts och avstånden mellan människor ökar.

Den fulla omfattningen av mångkulturens inverkan på svenskarna går nog aldrig att helt påvisa. Det är alltför komplicerade förlopp och för många faktorer inblandade. Ingen sociolog kommer heller att ta i frågan under överskådlig tid. Vem skulle tillåta eller finansiera en sådan undersökning?

Så vi kan bara spekulera kring hur mycket av dagens psykofarmakaka konsumtion, minskande föreningsliv, ökande avstånd mellan människor etc. som är beroende av "Putnam effekten"?
Citera
2018-11-18, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir

Jag kände inte till detta om adoptioner eller jag visste att det finns djupa problem med dessa. I synnerhet med de utländska. Jag förstår inte hur utlandsadoption överhuvudtaget kan vara lagligt. Det borde ha förbjudits för länge sedan. Det var förövrigt något som SD ville fram till 2010 innan de fegade ur. Det lustiga är att Tobias Hubinette och de här "rasteoretikerna" är emot utländsk adoption och vad jag förstår även att vita män gifter sig med asiatiska kvinnor. Det senare fick faktiskt Hubinette skit för och Stockholms universitet sparkade honom för det uttalandet. Tydligen var östasiatiska institutionen (eller vad fan den heter) fullt av vita män med en förkärlek för asiatiska kvinnor. Jag bara undrar hur livet kommer bli för alla de här utländska barnen som homofilerna har fått adoptera. Helt sjukt att denna handel med barn skall få fortsätta. Det är inte ens fråga om ras och invandring. Det är en fråga om värdighet.

Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Den slutsatsen följer inte alls gällande handlingar.

Man kan ha avsikter och man kan ha förutseende med sina handlingar. Att avse något är att vilja något och att ha förutseende om sin handlings effekt behöver inte betyda att man vill ha det så.
En rökare kan förutse att man får cancer av att röka, men hon vill förmodligen inte ha cancer. Avsikten i att röka är inte att få cancer.

Man kan exemplifiera ytterligare med det moralfilosofiska tankeexperimentet 'spårvagnsproblemet' som går såhär:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Spårvagnsproblemet

Om man drar i spaken och ändrar spårriktning så kan man resonera som så att avsikten är att rädda fem individer, där man förutser att en person kommer dö. Det innebär inte att man vill att en person ska dö därför att det är inte avsikten med handlingen.

Detta med att det går att skilja på handlingars avsikter och förutsägelser samt att det finns en moralisk skillnad mellan dessa kallas för 'doktrinen om dubbel effekt' (doctrine of double effect). Där det minst problematiska med denna doktrin är att det går att skilja på vad man vill och vad som faktiskt blir utfallet. Det finns inga goda skäl till att invända på det påståendet.
Faktum är att det dessutom finns en tredje åtskillnad, nämligen oförutsedda konsekvenser av ens handlingar.

Ta terroristen på Drottninggatan. Är det ett avsiktligt utfall, förutsett utfall eller oförutsett utfall av ett demokratiskt val?
Att Akilov hände var förmodligen en förutsedd verkan av de handlingar man valt. Inte tror man att det ska gå riskfritt att släppa in miljoner människor. Men man gör det för att det förmenta goda väger upp mot att Ebba, 11 år, får sin kropp krossad av tung ton lastbil. Svenska barn offras för att mångkulturen ska existera.

Man kan dessutom ifrågasätta huruvida terrordådet på Drottninggatan ens är ett utfall av ett demokratiskt val eller är det snarare ett utfall av handlingar från politikereliten och medieeliten. Vi har val vart fjärde år, men det är inte folket som gör handlingen att öppna eller stänga gränserna eller att starta krig som ger flyktingvågor. Det är inte folket som sprider det normativt vinklade budskapen i medierapporteringen när mångkulturens negativa konsekvenser har förskönats av media.
Makten har större inflytande i att påverka tillvaron, per definition. Och man kan starkt ifrågasätta huruvida det svenska folket har någon reell makt i ett globalt samhälle där makten är centraliserad i globala överstatliga samt privata institutioner.
När är människan ansvarig för sina handlingar? Kan en människa vara ansvarig för sina handlingar? Det är frågor som du bör ställa dig.
Citat:
Mycket riktigt, if you cant beat them, join them. Men du ger mig ett intryck av att du anser att kamp är meningslös. Vilket det faktiskt inte är.
Kamp för vad? Vad är det du kämpar för? Vad vill du ha i Sverige som är värt att bevara? Vad är svensken idag? En radhussvensk med tjock fru och två rågblonda barn och en hund? Titta på svensken. Han är totalt ointresserad av sin omvärld. Det är folköl, kebabpizza, hockey VM, Thailand och spendera resten av tiden på ett kontor eller på någon byggnadsarbetsplats. Nej, fullkomligt värdelöst. Det finns inget att bevara längre. Du borde läsa Ride the Tiger av Julius Evola.

Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
För att återgå till trådens ämne så vill Dagens Industri idag att kulturkriget ska blåsas av. I en ledare signerad PM Nilsson så ropar han att Centerns och Liberalernas kulturkrig måste blåsas av och ersättas med gammal hederlig sakpolitik. Han konstaterar dock att det är Kimmie Åkesson som är den skyldige till att kriget startade när han inleder med:

Vem vet om inte PM Nilsson kanske rentav börjar närma sig stadiet woke? Här kommer avslutningen:

https://www.di.se/ledare/blas-av-kulturkriget/

Förstår att näringslivets största mediala trumpet blåser hårt för att mana till besinning. Men nu har Annie Lööf fått mark under fötterna och tar spjärn tillsammans med Björklund för att nedkämpa den onda draken nationalism. Den heroiska sköldmön ska en gång för alla dräpa ondskan och då är alla medel tillåtna - som att spräcka alliansen genom göra upp med Miljöpartiet under bordet om 9 000 hazaren för att säkra posten som den första kvinnliga statsministern i Sverige - och den globala agendan.

Antar att trådens följare redan nu förstår att Annie Lööf redan i våras gjorde upp med Miljöpartiet om det här och att priset för det var hazaramnestin.
Jag har aldrig fattat vad PM Nilsson är för något. Han arbetar för Bonnier men han är samtidigt ett evigt språkrör för allt som Svenskt Näringsliv tänker och tycker. Jag tror inte att vi kommer komma någonstans med den svenska regeringsbildningen. Problemet verkar ligga i att Jan Björklund och Annie Lööf vägrar bli en del av de rödgröna på grund av vänsterpartiet. Till och med Dagens Nyheter verkar inte ha några problem med S/V/Mp/C/L regeringsbildning. Det är någonting djupt jävla obehagligt med Annie Lööf och Jan Björklund. Vad där det de väntar på? Att allt skall lösa sig? Att FN, Bilderberg, Goldman Sachs eller whatever skall ringa Stefan Löfven och Ulf Kristersson och se till att det blir en samlingsregering? Sverige och liberaler är fan inte kloka i huvudet.
Senast redigerad av Edgerton 2018-11-18 kl. 22:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in