Återigen:
Bless was it that dawn to be alive, / but to be young was very heaven. Det är de tiderna nu, det är kulturrevolution på gång och man kan känna samma tillförsikt som Wordsworth kände under franska revolutionen. Då betyder det mindre att man ifrågasätts av en kryptisk postare:
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Sorry men jag kan inte diskutera med någon som skapar sin egen ordlista. "Högerradikal till höger om SD"
Vem fan inom kultureliten kissar på sig när man nämner Heidenstam
Dina ord är inte valda för att skapa debatt. Dina ord är valda av någon/något du inte förstår...
"Till höger om SD" = med det menas att man inte håller fast vid kulturnationalismen som en snuttefilt. Etnicitet måste vägas in, hur mycket kan diskuteras, någon etnokrati är inte aktuell för min del. Men etnicitet är satt på dagordningen. Det kan vi tacka massinvandringen för. Importerar man en främmande befolkning som kommer att utgöra 15% av medborgarna, ja då får man kontrast, då lyfter man samtidigt de etniska svenskarna.
Btw så är Heidenstam, Tegnér, Frans G. Bengtsson och andra traditionalister röda skynken för kultureliten. De är rädda för dem, de kan inte hantera dem. De motarbetar dem på kvinnligt vis, med nålstick och dissanden, men verken i sig påverkas inte utan går en ny vår till mötes. "Röde Orms" nyutgåva möttes i våras i DN av sedvanlig fint formulerad defamering men who cares...! Folk i gemen vill ha sina vikingaäventyr, sitt Ultima Thule och sitt Valhalla av Peter Madsen. Detta är en tecknad serie om asagudar. Madsen är t.o.m vänster men så är han ju dansk också, då kan man gilla sitt land. Det går inte i Sverige för en vänsterist. Ännu.
Madsen sa en gång detta:
Citat:
Jag känner att det norröna är en del av min identitet som människa, den är något som jag inte kommer ifrån. Alltså, det är inte så att jag blotar i min trädgård, nej då. Men jag tror det är viktigt att vara stolt över att vara nordisk, att vara stolt över den norröna kulturella identiteten vi har gemensam med Danmark, Sverige, Norge. Island. Jag anser det är fint att vara nationalist på ett positivt sätt: att vara stolt över den man är.
[Klassekampen/Bokmagasinet 28, 2010]
Nationalismen är tillbaka. Spelplanen är nationen och PK-falangen är rädd för detta. Då säger jag: vad är ni rädda för? Släpp sargen och kom in i matchen. Det enda ni har att förlora är era bojor, de bojor som hindrar er från att ha lite roligt i vardagen också. De senaste 15 årens diktatursentiment, dess sahlinism och rasiststämpel-välde, det liknar förbudstiden i USA. Ingen ska få dricka och ha roligt, ingen ska få gilla sitt land, ingen ska få bekräfta sin identitet via sitt kulturella och etniska arv.
Well slöjan lyfts nu och jag tror PK-regimen, mångkulturkramarna och antinationalisterna börjar se lite tråkiga och osexiga ut. Ingen säger längre att mångkultur är spännande, ingen gör längre TV-serier ā la Peter Birros "Det nya landet" från 2000 med afrikan och kurd som berikar Sverige på sin flykt från flyktingförvaret. Ingen gör längre låtar som "Blanda upp" eller "Det här är mitt land", Pete Seegers gamla dänga, moderniserad för ett tiotal år sedan med mångkulturell kör. Bubbles "Regnbågens barn" var väl sista skriket i denna genre: "Regnbågens barn, tillsammans är vi vackra"...
http://www.youtube.com/watch?v=3WU4nzyRNsg Youtubeklippet ifråga är upplagt 2006 men filmen i sig sägs vara från BaraBarn Galan 2001. Det svänger ju...!
Bubbles svänger men det var 2001 det. Idag får man väl säga att multisarna
are running on empty. Självförtroendet finns hos samnationalismen och identitärerna, inte hos negativister, självhatare och rasiststämplare.