2018-05-26, 22:09
Medlem
Detta måste väl vara ett av de värre exemplen på kappvänderi.
Niklas Orrenius, skriver i DN om muslimskt förtryck. Det han själv hänger ut andra för.
länk
Citera
2018-05-26, 23:08
Medlem
DavidHumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McAz
Det vore ju spännande att få veta hur könsfördelningen ser ut i Sorsele, en ort med 1200 invånare, numera. Bra iaf att kommunen initialt gjorde ”stora pengar” på mottaganden av flykting-”barn”. Dom lär väl behövas för att försörja samma klientel framöver.

Hur fan tänker man? Jaja, Vallentuna lär ju vara nöjda iaf...

Den där sortens agerande gör mig alltid förstummad: om syftet var att försöka bevara orten genom att tillföra nya invånare och på så sätt hindra den från att dö på grund av utflyttning, så kan man ju knappast ha tänkt färdigt. För när invånarna inte längre talar det unika målet för orten, inte längre har samma traditioner, inte längre kan berätta historierna - vad är det då som de har bevarat? Namnet på orten må fortfarande vara detsamma, men det är också allt. Det kan vara tragiskt nog när sedvänjor dör ut och kulturer förändras för att yngre generationer dras med i populärkulturströmningar, men även när sådant sker så brukar det aldrig innebära så totalt avkapade band till historien som det blir med den här sortens demografiförändringar. Nog borde väl de kulturföreningar som vanligtvis värnar om kulturbevarandet även göra dessa reflektioner?

Problemet idag kan definieras som att människor bara ses som siffror, kvantiteter. Vilken ideologi är det som är roten till en sådan avskyvärd människosyn? När blev människors kvaliteter helt plötsligt ovidkommande?

På något sätt drar jag mig till minnes det där indiancitatet som lyder något i stil med "When the last tree has been cut down, the last fish caught, the last river poisoned, only then will we realize that one cannot eat money". Skillnaden ovan är att vi inte säljer våra träd, vår fisk, våra floder: vi säljer vår kultur, och marken där den levde.
Senast redigerad av DavidHume 2018-05-26 kl. 23:17.
Citera
2018-05-27, 00:35
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0
Personligen tror jag det måste till ett prejudikat från EU-domstolen innan vi får se någon form av ingrepp mot EXPO/AFA/Researchgruppen/Piscatus. Innan dess kommer de fortsätta att flagrant bryta mot lagen och hånflina mot svenska folket med uppsträckta långfingrar.

Jag har redan skrivit en hel del om GDPR och olagliga register i denna tråd, som handlar om Researchgruppen, så jag hänvisar helt sonika till mina analyser där för alla som är intresserade.

Kortfattat är mina slutsatser från lagtexterna att de befintliga register som byggts upp över svenskarna och deras politiska åsikter är gravt olagliga, inte kan sägas utgöra "journalistisk verksamhet" och inte på något sätt kan sägas utgöra "reasons of substantial public interest".

Det är rörande svenskt av dig att skriva så här.

Realpolitiskt kommer dessa grupper aldrig någonsin att angripas av staten, eftersom de inte utmanar statens makt på något sätt; tvärtom angriper de statens fiender det svenska folket, och kommer därför skyddas ända in i döden.

"PK", "Kulturmarxismen" eller vad man nu vill kalla den, verkar genom att påverka människors sinnen, deras känslor för vad som ryms inom det moraliskt acceptabla. Genom detta riktas makten mot den stora massan, inte mot makthavare. Man ser till att med punktinsatser ta bort starka aktörer, och på det viset kommer en filtreringsprocess se till att bara "politiskt godkända" människor KAN komma fram. Denna metod har varit oändligt mycket mer effektivt för framför allt anarkister och kommunister än de tidigare öppna våldsbejakande oppositionella beteendena.

Dessa politiskt godkända har redan likartade åsikter om "det svenska folket" som Expo et al. De har med andra ord en gemensam huvudfiende, svensk nationalism. Tron på att EU -- en uttalat antinationalistisk skapelse -- skulle ställa sig i opposition till detta kan som sagt bara betecknas som, snällt sagt, svensk.
Senast redigerad av bergsturk 2018-05-27 kl. 01:18.
Citera
2018-05-27, 00:36
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidHume
Problemet idag kan definieras som att människor bara ses som siffror, kvantiteter. Vilken ideologi är det som är roten till en sådan avskyvärd människosyn? När blev människors kvaliteter helt plötsligt ovidkommande?

Lokalpolitiker agerar som en cargokult. Om man bara bygger symboler av halm så kommer rikedomen från himlen.
Citera
2018-05-27, 00:44
Medlem
fasligts avatar
Här har vi den nya fronten i mediakriget om mångkulturen. Vi har lämnat gängskjutningar, moralpoliser och stenkastning. Här får vi rapporterat om ett autentiskt möte mellan Sverige och mångkulturen. Ett möte som är chockuppvakningsgenererande på så många plan. En hel mängd östgötar måste ha fått sig ett par röda piller till morgonkaffet.
Citat:
"Skriket är fyllt av panik och smärta"
LINKÖPING Minnesbilden av flickan på golvet lämnar henne inte. På några tygstycken låg hon, med skrevande och uppdragna ben. Vid dem en äldre kvinna. Runt omkring sju–åtta högtidsklädda män.

”Ingen som hör ett sådant skrik kan gå därifrån”. Det säger Emma som är säker på att det hon bevittnade i en källarlokal i sitt hyreshus var en könsstympning. Nu är polisutredningen nedlagd och det gör henne förkrossad.
[...]
En söndag i januari går Emma ner i hyreshusets källare för att hämta sin cykel. Hon ska cykla för att handla i Tornby. Det är vid 17-tiden.
[...]
Emma går in i förrådet igen för att hämta något ytterligare. Det är då hon hör det. Ett skrik från en flicka som efteråt inte gett henne någon ro.

– Det är ett fruktansvärt ljud. Inte alls ett ”vanligt” barnskrik utan så fyllt av panik, rädsla och smärta. Det är mycket obehagligt.

Emma går mot lokalens dörr och lyssnar.

– Jag hör ett monotont bönerabbel, men ingen verkar trösta flickan. Det är så konstigt.
[...]
Hon börjar banka med knytnävarna mot järndörren, hårdare och hårdare. Nu blir det knäpptyst därinne.

– Det hörs en hög smäll sedan öppnas plötsligt dörren av en man. Till höger står sju–åtta högtidsklädda män i en halvcirkel. I mitten ligger en flicka på några tygstycken. Jag gissar att hon är 11–12 år. Hennes ben är lätt särade och uppdragna, nedre delen av kroppen är täckt av ett skynke. Vid nederdelen av flickans ben sitter en kvinna i 65–70-årsåldern.
[...]
– Jag frågar ”Vad håller ni på med? Varför ligger flickan där?". Mannen som öppnat dörren säger ”det är min syster, hon är sjuk.”,
[...]
Emma går fram till flickan och sätter sig vid henne.

– Hon har en sjal på huvudet och kastar det från den ena sidan till den andra. Hon är klart påverkad och omtöcknad. Jag tar hennes hand och frågar hur det är med henne, men får inget svar.

Emma känner paniken komma. Vad ska hon ta sig till?

– Jag tar upp min mobil och säger ”jag ringer polisen nu!” Jag handlar instinktivt.

Nu blir stämningen hätsk och hotfull.

– Männen kommer emot mig och försöker ta min telefon. De skriker ”du ska inte ringa polisen!” Alla pratar i munnen på varandra och det är tumultartat. Mitt i detta tar den äldre kvinnan flickan i handen och drar henne med sig. Springande försvinner de ut genom lokalens andra dörr. En man skriker något efter dem.
[...]
Polisen är snabbt på plats. En av de högtidsklädda männen pratar nu i sin mobil med vad som tycks vara 112.

– Han säger ”skynda er hit, en flicka har väldigt ont i huvudet, skynda er. Vi har ingen bil!” Jag frågar varför flickan och kvinnan i så fall sprang iväg, men får inget svar.
[...]
Under förhöret får polisen ett samtal från en kollega som tagit en bild på flickan och kvinnan i ambulansen.

De vill att Emma ska bekräfta att det är rätt flicka.

– Men det är det inte! Flickan jag såg hade ett nätt ansikte och en liten näsa, den på bilden är mörkare i hyn och mycket yngre. Inte heller den äldre kvinnan är samma som jag såg. Det är nu jag inser att de bytt ut den könsstympade flickan och att en helt annan är på väg till läkarundersökningen.
[...]
Emma sover inte en blund och är orolig för flickan.

– Jag är skakad och chockad. Kan inte tro att det jag sett är sant. Här i Sverige, i Linköping, i min egen källare. Till slut vänder jag mig till psykiatriska akutmottagningen, efter rekommendation från polisen, för att få prata med någon.
[...]
– Varje gång jag ser en flicka med sjal och i samma ålder tittar jag om hon är lik henne i ansiktet. Vill fråga om det är ”min” flicka. Om det var henne jag såg. Vill veta hur hon mår. Om hon fått hjälp. Om hon är rädd.
http://www.corren.se/nyheter/linkopi...om5306759.aspx

Snart får kanske t o m ett offer för mångkulturell överfallsvåldtäkt eller någon mångkulturellt rånad åldring berätta utförligt om känslor av fasa, utsatthet och dödsångest i msm,

Cred till "Emma" för rådigt agerande och till Carina Glenning som inte skönhetsbehandlat "Emmas" berättelse utan låtit henne komma till tals på ett mycket utförligt vis i MSM.
Citera
2018-05-27, 00:53
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ur marknadsekonomisk synvinkel är det jävligt korkat att öppet håna kunden om man ska marknadsföra en produkt. Det är så man har lanserat mångkulturen. Stämpla svensken som dum och rasistisk och sedan förvänta sig att svensken ska ställa upp när migrationens konsekvenser blir kännbara.

Ur marknadsekonomisk synvinkel ja, men ur det religiösa perspektivet är det helt naturligt.

Måla upp att normalmänniskan är syndare (rasist, tråkig, kulturlös, svensk).

Sälj in frälsningen (invandringen) som en gudomlig syndabefrielse, och att syndaren måste böja sig inför det gudomliga och betala sitt tionde (skatt, minskad samhällskvalitet).

Misslyckanden beror på bristande tro (som måste bero på synd, dvs rasism). Detta tillfredsställer både den troende, och det administrerande prästerskapet; de som klagar är kättare som måste stötas ut, och de som våldtogs hade säkert gjort något dåligt, de med.

Religiositet kan kanaliseras på olika sätt, och i Sverige tror man på Staten (givaren av allt gott) och Media (prästerskapet).

Jag tror att många i tråden inte tar det religiösa på tillräckligt allvar eftersom ni helt enkelt inte har så stor erfarenhet av religiositet och sekterism. Men det har jag, och jag känner därför igen mekanismerna. Det finns ingen funktionell skillnad mellan ett Jehovas Vittne som förfasar sig över Satans frammarsch och en mångkulturtroende som förfasar sig över SDs. De rör sig på ett moraliskt/religiöst plan, och nationalisters och konservativas stora strategiska misstag har varit att inte ens identifiera detta som en spelplan* utan hålla på och tjafsa om hur många hundra miljarder invandringen kostar. Vad bryr sig en religiös om det? Vad är FRÄLSNINGEN värd? Svaret är HUR MYCKET SOM HELST eller ALLA PENGAR för pengar är bara något värdsligt men FRÄLSNING är för evigt och herren kommer belöna sina trogna, amen.

*(eftersom de innerst inne tycker sådana frågor är pinsamma och underlägsna; det är samma sak som alla låtsasutbildningarna, de tas inte på allvar, eftersom de är trams. Men de är inte trams ur ett visst perspektiv, eftersom utbildningarnas syfte inte alls är kunskap eller sanningssökan utan att generera proselyter enligt förutbestämda trosskrifter).
Senast redigerad av bergsturk 2018-05-27 kl. 01:19.
Citera
2018-05-27, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 99menqigong
Detta måste väl vara ett av de värre exemplen på kappvänderi.
Niklas Orrenius, skriver i DN om muslimskt förtryck. Det han själv hänger ut andra för.
länk

Nja då känner du inte Niklas Orrenius, en av de mest falska och manipulerande av journalister. Han har nämligen under lång tid medvetet försökt bygga en image av sig själv som oberoende och helt unbiased. Han gör då något sådant här reportage då och då om islams, ska vi säga, mindre bra sidor. Sen spenderar han resten av tiden med att sprida sin illa dolda antivita propaganda. Så fort någon invänder mot hans skitspridande så är han snabbt framme med en länk till ett reportage som ovan och säger: "Nej, nej, titta här, jag trakasserar inte alltid gamla "rasistiska" tanter utan jag är även kritisk mot islam"

Jag ser nu tom när jag var inne på hans twitter att han har redan gjort sin "klimatkompensation" med en artikel i direkt anslutning till denna och för att ligga i motsatt vågskål https://unv.is/dn.se/nyheter/sverige/niklas-orrenius-i-ett-fritt-land-far-man-valja-religion-och-valja-bort-den

Titta, en trofé för islam, vi har lyckats erövra en blond flicka. Som om detta inte är någon slags extrem outlier som konverterat pga att hon träffat en muslimsk pojkvän. Om hon inte är tillsammans med den pojkvännen och fortfarande är muslim när hon är 30 ska jag äta upp min fedorahatt.
Senast redigerad av Lallaren44 2018-05-27 kl. 02:01.
Citera
2018-05-27, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallaren44
Nja då känner du inte Niklas Orrenius, en av de mest falska och manipulerande av journalister. Han har nämligen under lång tid medvetet försökt bygga en image av sig själv som oberoende och helt unbiased. Han gör då något sådant här reportage då och då om islams, ska vi säga, mindre bra sidor. Sen spenderar han resten av tiden med att sprida sin illa dolda antivita propaganda. Så fort någon invänder mot hans skitspridande så är han snabbt framme med en länk till ett reportage som ovan och säger: "Nej, nej, titta här, jag trakasserar inte alltid gamla "rasistiska" tanter utan jag är även kritisk mot islam"
Du har nog rätt. Men en del av dem som tar del av hans texter måste ju bli lika provocerade som jag. Man får hoppas att den delen snart är i majoritet.
Citera
2018-05-27, 10:25
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Ur marknadsekonomisk synvinkel ja, men ur det religiösa perspektivet är det helt naturligt.

Måla upp att normalmänniskan är syndare (rasist, tråkig, kulturlös, svensk).

Sälj in frälsningen (invandringen) som en gudomlig syndabefrielse, och att syndaren måste böja sig inför det gudomliga och betala sitt tionde (skatt, minskad samhällskvalitet).

Misslyckanden beror på bristande tro (som måste bero på synd, dvs rasism). Detta tillfredsställer både den troende, och det administrerande prästerskapet; de som klagar är kättare som måste stötas ut, och de som våldtogs hade säkert gjort något dåligt, de med.

Religiositet kan kanaliseras på olika sätt, och i Sverige tror man på Staten (givaren av allt gott) och Media (prästerskapet).

Jag tror att många i tråden inte tar det religiösa på tillräckligt allvar eftersom ni helt enkelt inte har så stor erfarenhet av religiositet och sekterism. Men det har jag, och jag känner därför igen mekanismerna. Det finns ingen funktionell skillnad mellan ett Jehovas Vittne som förfasar sig över Satans frammarsch och en mångkulturtroende som förfasar sig över SDs. De rör sig på ett moraliskt/religiöst plan, och nationalisters och konservativas stora strategiska misstag har varit att inte ens identifiera detta som en spelplan* utan hålla på och tjafsa om hur många hundra miljarder invandringen kostar. Vad bryr sig en religiös om det? Vad är FRÄLSNINGEN värd? Svaret är HUR MYCKET SOM HELST eller ALLA PENGAR för pengar är bara något värdsligt men FRÄLSNING är för evigt och herren kommer belöna sina trogna, amen.

*(eftersom de innerst inne tycker sådana frågor är pinsamma och underlägsna; det är samma sak som alla låtsasutbildningarna, de tas inte på allvar, eftersom de är trams. Men de är inte trams ur ett visst perspektiv, eftersom utbildningarnas syfte inte alls är kunskap eller sanningssökan utan att generera proselyter enligt förutbestämda trosskrifter).

Jag ger dig rätt i att mångkulturprojektet drivits i religiös nit. Fast tron kräver att guden inte visar sig. Det har han börjat göra i fallet med mångkultur. Dess konsekvenser är i allra högsta grad påtaglig. Tidigare har det låtit att vi behöver invandring: pensionsräddarna vet alla vad det är. Ett annat begrepp är flyktingar och ensamkommande barn. Allt det där har visat sig vara lögn. Det har inte avslöjats genom retorik, utan genom handfast personlig erfarenhet och empiriska studier med data och allt. Förtrollningen är bruten.

Jag lanserar istället Paul Valerys beskrivning av politik: det är konsten att hindra medborgarna från att intressera sig för det som angår dem allra mest. Detta är kärnan i talet om rätta värdegrunder och begrepp som strukturell främlingsfientlighet. Aktörer som det vänsterextrema expo borde omöjligen ha det inflytande de har, men på grund av att de bedriver sin kamp som gynnar det välfärdsindustriella komplexet och därmed ökar politikers makt kan expo fritt bedriva sina projekt. Dessa projekt har som enda syfte att öppet fördöma och hänga ut medborgare som intresserar sig för hur mångkulturen påverkar just medborgarna. I samma anda har genus och feminism kunnat växa sig stort. Genuskyrkans enda agenda är att tjäna makten. Dess fiender är en självständig och medveten vit medelålders man som börjar bli kritisk till den politik som förs.

Men som sagt, konsekvenserna och verkligheten blir allt för påtaglig. Det går till exempel inte längre att dribbla bort det ökande antalet våldtäkter och gruppvåldtäkter som ett manligt problem eller att det handlar om ökade antalet anmälningar. Det fungerar helt enkelt inte längre att hindra att medborgare intresserar sig för det som angår dem i fallet med mångkultur. Ett sista försök görs genom att vägra samarbeta med SD. Men man bedriver deras politik och talar snart som dem. Ungefär som om en präst förkunnar ateism.
Senast redigerad av TheLucky 2018-05-27 kl. 10:29.
Citera
2018-05-27, 13:28
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag ger dig rätt i att mångkulturprojektet drivits i religiös nit. Fast tron kräver att guden inte visar sig. Det har han börjat göra i fallet med mångkultur. Dess konsekvenser är i allra högsta grad påtaglig. Tidigare har det låtit att vi behöver invandring: pensionsräddarna vet alla vad det är. Ett annat begrepp är flyktingar och ensamkommande barn. Allt det där har visat sig vara lögn. Det har inte avslöjats genom retorik, utan genom handfast personlig erfarenhet och empiriska studier med data och allt. Förtrollningen är bruten.

Jag lanserar istället Paul Valerys beskrivning av politik: det är konsten att hindra medborgarna från att intressera sig för det som angår dem allra mest. Detta är kärnan i talet om rätta värdegrunder och begrepp som strukturell främlingsfientlighet. Aktörer som det vänsterextrema expo borde omöjligen ha det inflytande de har, men på grund av att de bedriver sin kamp som gynnar det välfärdsindustriella komplexet och därmed ökar politikers makt kan expo fritt bedriva sina projekt. Dessa projekt har som enda syfte att öppet fördöma och hänga ut medborgare som intresserar sig för hur mångkulturen påverkar just medborgarna. I samma anda har genus och feminism kunnat växa sig stort. Genuskyrkans enda agenda är att tjäna makten. Dess fiender är en självständig och medveten vit medelålders man som börjar bli kritisk till den politik som förs.

Men som sagt, konsekvenserna och verkligheten blir allt för påtaglig. Det går till exempel inte längre att dribbla bort det ökande antalet våldtäkter och gruppvåldtäkter som ett manligt problem eller att det handlar om ökade antalet anmälningar. Det fungerar helt enkelt inte längre att hindra att medborgare intresserar sig för det som angår dem i fallet med mångkultur. Ett sista försök görs genom att vägra samarbeta med SD. Men man bedriver deras politik och talar snart som dem. Ungefär som om en präst förkunnar ateism.
Mycket bra observation, tack!

I Storbritannien pågår ett liknande krig om mångkulturen. Aktörerna är dock lite annorlunda formerade: det finns självständiga tidningar inom MSM vilka rapporterar sakligt och utan att exempelvis förneka kriminellas ursprung - The Daily Mail, The Spectator och The Telegraph. De inom MSM som liknar DN (The Guardian et al) har därför inte kunnat monopolisera löpsedlarna.

Däremot är staten i det Förenade Kungariket betydligt mer aggressiv än den svenska när den angriper feltänkare. Storbritannien är en mer muskulärt stat, som inte har dragit sig från utomrättsliga mord i Nordirland och gör allt som står i sin makt för att få sin vilja igenom.

Dissidenten med aliaset Tommy Robinson blev gripen när han stod och filmade utanför en rättegång mot ett av de otaliga pakistanska gruppbarnvåldtäktsgängen som opererar i landet. Han gjorde inget motstånd. Robinson verkar ha snabbdömts till 13 månaders fängelse och domaren utdömde också en gag order vilket innebär att media inte vågar rapportera om det. Man skall notera att den här Robinson inte är så extrem som det påstås: han har många svarta vänner och är inte rasistisk i sin argumentation.

Högerdelen av amerikansk MSM har tagit upp det. Mycket skrämmande läsning:
The judge in the case on Friday slapped a reporting ban on the case. The order bans reporters from reporting on a case if there is reason to believe the reporting could prejudice a trial. The order prevents reporting until the conclusion of the trial Robinson was reporting on.
The gag order led to news outlets in the U.K. removing their reporting from their websites to comply with the order. Most remaining reporting in the U.K. comments on Robinson’s arrest, but not on his purported sentencing.
Sources with knowledge of Robinson’s case spoke on condition of anonymity in part because of fear they would be arrested for contempt. One told Fox that Robinson’s lawyer warned that, considering the presence of Muslim gang members in prison, a 13-month sentence was tantamount to a death sentence.
“Tommy’s lawyer said he will likely die in jail given his profile and previous credible threats, and the judge basically said he doesn’t care,” the source said. “He sentenced him to 13 months in prison.”

Reaction to Robinson’s sentencing from commentators and right-wing politicians was fierce, particularly as it is the latest in a series of commentators -- particularly those who are critical of Islam and mass Islamic migration into the U.K. -- being locked up by British authorities.
http://www.foxnews.com/world/2018/05...ing-trial.html
Citera
2018-05-27, 15:40
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Mycket bra observation, tack!

I Storbritannien pågår ett liknande krig om mångkulturen. Aktörerna är dock lite annorlunda formerade: det finns självständiga tidningar inom MSM vilka rapporterar sakligt och utan att exempelvis förneka kriminellas ursprung - The Daily Mail, The Spectator och The Telegraph. De inom MSM som liknar DN (The Guardian et al) har därför inte kunnat monopolisera löpsedlarna.

Däremot är staten i det Förenade Kungariket betydligt mer aggressiv än den svenska när den angriper feltänkare. Storbritannien är en mer muskulärt stat, som inte har dragit sig från utomrättsliga mord i Nordirland och gör allt som står i sin makt för att få sin vilja igenom.

Dissidenten med aliaset Tommy Robinson blev gripen när han stod och filmade utanför en rättegång mot ett av de otaliga pakistanska gruppbarnvåldtäktsgängen som opererar i landet. Han gjorde inget motstånd. Robinson verkar ha snabbdömts till 13 månaders fängelse och domaren utdömde också en gag order vilket innebär att media inte vågar rapportera om det. Man skall notera att den här Robinson inte är så extrem som det påstås: han har många svarta vänner och är inte rasistisk i sin argumentation.

Högerdelen av amerikansk MSM har tagit upp det. Mycket skrämmande läsning:
The judge in the case on Friday slapped a reporting ban on the case. The order bans reporters from reporting on a case if there is reason to believe the reporting could prejudice a trial. The order prevents reporting until the conclusion of the trial Robinson was reporting on.
The gag order led to news outlets in the U.K. removing their reporting from their websites to comply with the order. Most remaining reporting in the U.K. comments on Robinson’s arrest, but not on his purported sentencing.
Sources with knowledge of Robinson’s case spoke on condition of anonymity in part because of fear they would be arrested for contempt. One told Fox that Robinson’s lawyer warned that, considering the presence of Muslim gang members in prison, a 13-month sentence was tantamount to a death sentence.
“Tommy’s lawyer said he will likely die in jail given his profile and previous credible threats, and the judge basically said he doesn’t care,” the source said. “He sentenced him to 13 months in prison.”

Reaction to Robinson’s sentencing from commentators and right-wing politicians was fierce, particularly as it is the latest in a series of commentators -- particularly those who are critical of Islam and mass Islamic migration into the U.K. -- being locked up by British authorities.
http://www.foxnews.com/world/2018/05...ing-trial.html

Den här domen lär ju få följder. På twitter:
"Pedos and their agents are now arresting those who oppose them, in ENGLAND!"

Men visst, vi har sett samma mönster här hemma. Och det är genomgående att fakta bara betraktas som en alternativ berättelse. Lyssnade på veckans panel på Kvartal. Göran Rosenberg var sketaförbannad över att utländsk media förfasar sig över situationen i Sverige eftersom det var en nidbild som antisocial media (som han kallar det) sprider om Sverige. Lisa Pelling var lika sur och hon menade att socialdemokraternas nya linje saknade berättigande. Invandringen anklagas på ett orättfärdigt sätt som orsak till krisande system. Neuding och Huitfeldt kom med motfrågor och argument men det är som om man inte kan påpeka att invandring orsakar problem. Punkt slut liksom.

När vi ändå varit inne på religion kan vi nå vissa insikter om Jesus projekt. Hela hans idé var att agera offer och det sista han sa på korset innan han dog var: det är fullbordat! Stora ord, men poängen är att han provocerade motståndaren till att gå för långt. Terrordådet på drottninggatan får väl anses vara en vändpunkt i det avseende. Att arrangera en manifestation mot rasism efter uppmärksammad våldtäkt går inte idag. Folk dör i väntan på vård, vi har flest fattigpensionärer i Norden, tandvården är ett skämt och unga människor saknar bostäder. Samt mycket mer. Att sådana som Rosenberg säger att allt är lugnt hjälper inte hemmaboende Stefan från Sundbyberg att få en egen lägenhet, inte heller att pensionären Ulla-Karin med usel pension får sitt konto fyllt igen eller att Sara som gruppvåldtagits av afghaner får sin våldtäkt ogjord.
Citera
2018-05-28, 08:50
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Charles Stross är en sci-fi författare till vänster med en stor fantasi. Han försöker göra en syntes av dom trenderna vi ser nu i världen. Övervakning med kapabel AI, kriget mellan vänster och höger, sociala medier och censur, stänga av misshagliga individer från finansiella system etc.
Jag håller inte med om alla slutsatserna men det är intressant ändå.

Citat:
People will be die in large numbers, but it will happen out of sight. It'll be "soft genocide" or "malign neglect", and the victims will be the climate change refugees who are kept out of sight by virtual walls. On land there may be fences and minefields and debatable ground dominated by gangs, and at sea there may be drone-patrolled waters where refugees can be encouraged to sink and drown out of sight of the denizens of their destination countries. This much we already see. But the exterminatory policies will continue at home in the destination zones as well, and that's the new innovation that is gradually coming online. There will be no death camps in this shiny new extermination system. Rather, death by starvation and exposure will be inflicted by the operation of deliberately broken social security systems (see also universal credit), deportation of anyone who can be portrayed as an un-citizen (the Windrush scandal is an early prototype of this mechanism), and removal of the right to use money (via electronic fund transfers, once cash is phased out) from those deemed undesirable by an extrapolation of today's Hostile Environment Policy and its equivalents.
You don't need to build concentration camps with barbed wire fences and guards if you can turn your entire society into a machine-mediated panopticon with automated penalties for non-compliance.
The Nazis had to leave their offices in order to round people up and brutalize or murder them. They had to travel to the Wannsee Conference to hammer out how to implement Generalplan Ost. Tomorrow's genocides will be decentralized and algorithmically tweaked, quite possibly executed without human intervention.
https://www.antipope.org/charlie/blo...t-century.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in