2018-04-11, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag tror att amerikanska medier kommer att fortsätta kampanja precis som vanligt. Uppehållet, om något, är temporärt. Kom ihåg att vi hade ungefär samma situation gällande Syrien för ett år sedan.

Ett undantag från synkronmedia är Tucker Carlson på Fox News: https://www.youtube.com/watch?v=V-yba3R6IBY

Personligen tycker jag att synkronmedia är ett något missvisande uttryck. Nästan alla i etablissemanget tycker likadant, att etablissemangsmedia då är synkron är inte särskilt underligt. Hur det går för Assad bryr jag mig inte om det minsta om -- ska sägas.

Jo jag har sett en av Tucker Carlsons insatser när han ifrågasätter om det verkligen ligger i USAs intresse att engagera sig i Syrien. Den intervjuade politiken satt som en fågelholk.

Jag har väl heller ingen djupare kärlek till Assad, men kriget i Syrien har väl varit en nyttig påminnelse om att hårdför diktatur är att föredra framför väpnade etniska och religiösa konflikter i en mångkultur.
Citera
2018-04-11, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ja absolut det är oundvikligt. Dom som vågar tänka själv har givetvis förstått detta för länge sedan. Dom s.k "dumma bönderna" har alltid tagit bladet ur mun och har vågat yttra detta på ett kanske mindre smickrande och intelligent sätt men även de mer bildade och intellektuella vet innerst inne om detta självklara faktum, man vågar bara inte prata om det. Det är brännhett.

För oss som sedan länge varit redpillade angående IQ frågan så är det oerhört frustrerande att höra allt prat om integrationsåtgärder. Du kan pumpa in joakim von anka volymer på integration utan att det gör någon skillnad. Vissa saker är konstanter, kineser blir inte längre bara för att man ger dom basketplaner, om man säger så.

Så vad göra? Well, låta moder natur sköta sitt och poppa popcorn medans mångkulturisterna sliter sina gråa hår. Men jag hade gärna sett en svensk opinionsbildare ta upp iq frågan, eller varför inte AFS eller någon modig själ från SD? Vi är nog inte riktigt där än, men snart så går det nog inte att ducka längre. Alla andra förklaringsmodeller är uttömda och någon måste ta mod till sig att säga som det är. Men då måste det ske på ett akademiskt vis. Det räcker ju inte att bara säga att negrer är ointelligenta. David Eberhard kanske kan kasta första stenen? Om han inte redan gjort det i något sammanhang

Det finns några problem med frågan om IQ förutom den svenska allmänna uppfattningen att alla människor i grunden har samma förutsättningar. Ett stort problem är att vi i princip inte tror på begreppet IQ i någon större omfattning, eller att IQ egentligen mäter något.

I USA har de mätningar som sträcker sig långt tillbaka i tiden, bl.a. från militären som helt enkelt inte går att ifrågasätta. De har också en större vana och acceptans för tester av IQ än vi har i Sverige. Detta trots att vi hade IQ tester för samtliga män fram till dess att mönstringen avskaffades.
Senast redigerad av Ottokar 2018-04-11 kl. 11:32.
Citera
2018-04-11, 11:34
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Det finns några problem med frågan om IQ förutom den svenska allmänna uppfattningen att alla människor i grunden har samma förutsättningar. Ett stort problem är att vi i princip inte tror på begreppet IQ i någon större omfattning, eller att IQ egentligen mäter något.

I USA har mätningar som sträcker sig långt tillbaka i tiden, bl.a. från militären som helt enkelt inte går att ifrågasätta. De har också en större acceptans för tester av IQ än vi har i Sverige.

Det är därför vi ska fokusera på våld och brott. Men regeringen och Brå lägger locket på. Man kan fråga sig varför man inte vill kartlägga brottsligheten för att därmed kunna sätta in så effektiva åtgärder som möjligt.

Vill regeringen inte motverka brottslighet och parallella samhällsstrukturer?
Citera
2018-04-11, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Det är därför vi ska fokusera på våld och brott. Men regeringen och Brå lägger locket på. Man kan fråga sig varför man inte vill kartlägga brottsligheten för att därmed kunna sätta in så effektiva åtgärder som möjligt.

Löfven skulle säkert gärna minska brottsligheten och de etniska diasporornas avigsidor. Det vore märkligt om han inte skulle vilja göra det.

Men dels har han inte resurser att göra det och även om han hade resurser, så skulle han inte kunna genomföra de nödvändiga åtgärderna på grund av motsättningar inom koalitionen Rörelsen eller för all del med hans politiska samarbetspartners MP och V.

Han är ju gift med en mångkulturvurmare av rang så jag föreställer mig att hans middagar hemma inte heller skulle bli så roliga om han ville ta i med hårdhandskarna.
Citera
2018-04-11, 11:47
Medlem
Citat:
Jo jag har sett en av Tucker Carlsons insatser när han ifrågasätter om det verkligen ligger i USAs intresse att engagera sig i Syrien. Den intervjuade politiken satt som en fågelholk.

Jag har väl heller ingen djupare kärlek till Assad, men kriget i Syrien har väl varit en nyttig påminnelse om att hårdför diktatur är att föredra framför väpnade etniska och religiösa konflikter i en mångkultur.

Den större poängen här är att en mångkultur kräver en diktatur eller en diktatur av "värderingar" som är väldigt luddiga men ändå aldrig får ifrågasättas. Om inget gemensamt, inget enande finns så återstår bara ening genom doktriner uppifrån. Alla måste hålla med om den officialla doktrinen annars faller allt ihop. Även om mediapajasar inte uttrycker sig så tydligt så tror jag att de känner på sig att deras samhällsbygge är skrangligt och ifrågasättande kan leda till vad som helst. Ett etablissemang skyddar alltid sig självt.

Har ett land inget folk så återstår bara officiell ideologi eller diktatur, ofta i kombination. Exempelvis Sovjet.

Citat:

Här håller jag inte riktigt med. Det har försökts lyftas brottsfrågor i många, många decennier nu utan uppenbar effekt. Nästan alla vet att vissa grupper är gravt överrepresenterade som brottslingar. De som insisterar på att så inte är fallet gör det av rent ideologiska skäl eller för att det känns elakt att peka ut de stackarna -- varpå försök till relativisering följer. Brottsfrågan enbart fungerar inte, den behöver vävas in i ett större narrativ. Exempelvis det jag gav ovan eller variationer på det.
Citera
2018-04-11, 12:03
Moderator
Meijis avatar
Malcolm Kyeyune är oroad över avståndet mellan svenska politikers narrativ och vad väljarna kan iaktta med sina egna ögon. Keyune skriver:

Citat:
För en vecka sedan sände SVT ett reportage som satte sina spår. Under två nätter följde teamet från SVT flera hemlösa pensionärer i Stockholm. Scenerna var beklämmande; och jag måste erkänna att jag själv fortfarande inte riktigt kan greppa det jag såg. Var detta verkligen Sverige?

I rutan sågs en äldre kvinna som tillbringade sina kvällar på snabbmatsställen med nattöppet för att inte frysa ihjäl. En annan man åkte runt på nattåg och bussar för att ha en plats i värmen. En grotesk detalj i skildringen var att dessa pensionärer är tvungna att gå ihop och skydda varandra mot kriminella gäng som riktar in sig på att råna dem. Pensionen betalas ju ut samma datum varje månad, och då slår rånarna till – månad efter månad.

[---]

Vi har sagt att vi inte ska ställa grupp mot grupp. På något plan så "vet" jag självklart att allt detta är sant.

Vi har råd, vi behöver inte ställa grupp mot grupp, ekonomin går som tåget och välfärden – trots enstaka skönhetsfläckar - håller världsklass. I en värld där allt detta är sant går det dock inte att förklara på något som helst logiskt vis varför människor som jobbat och betalat in skatt hela sina liv sover på gatan här och nu. Så vem ska jag lita på? På politiker som på alla sätt är mer kunniga och ansvarstagande än mig? Eller på mina egna ögon och vad de ser?

Något håller på att gå allvarligt fel i narrativet i detta land.

[---]

Antingen måste verkligheten ändras, eller så måste våra berättelser om Sverige göra det. Lös problemet här och nu, eller börja tala öppet om att vi faktiskt tagit oss vatten över huvudet. Att gå in i en valrörelse där folk tvingas välja mellan att lita på sina demokratiskt folkvalda politiker eller på sina egna ögon kan sluta hur illa som helst.

https://www.dagenssamhalle.se/kronik...-en-skam-21578

Det är naturligtvis inte "vi", som har tagit oss vatten över huvudet. De sju avsvariga riksdagspartierna dränker fullt medvetet gamla människor och sjuka människor för att möjliggöra, att de astronomiska resurserna för deras gemensamma migrationsindustri kan tas på löpande räkning.

Det finns således inte något "vi" i detta, ty svenska väljare har aldrig tillfrågats och fått ta ställning till de orättfärdiga prioriteringar, som de sju riksdagspartierna gör för att förverkliga den s.k. mångkulturen. De sju riksdagspartierna är tvärtom överens om, att väljarna ska vara så oinformerade som möjligt.

"Att lyfta alla pensionärer över fattigdomsgränsen skulle bara kosta runt 4,5 miljard kr per år, och med något ytterligare tiotal miljarder skulle man kunna ge pensionärerna en anständig ålderdom", skriver Tino Sanadaji. I stället väljer de sju riksdagspartiern att samvetslöst prioritera s.k. ensamkommande, vuxna män med afghanskt medborgarskap för 27 miljarder årligen. "Härefter väntas utgifterna för ensamkommande att ligga kring 30 miljarder under varje år fram till och med år 2019", skriver SVT.

I Kvartal samtalar Thomas Gür med Katarina Barrling. Man undrar, hur länge det kommer att vara möjligt, att beskriva de sju riksdagspartiernas gemensamma prioriteringar som ett moraliskt ställningstagande, underförstått som ett uttryck för en god moral?

https://kvartal.se/kvartalsamtal/tv-strmkantringens-r
Senast redigerad av Meiji 2018-04-11 kl. 12:10.
Citera
2018-04-11, 12:29
Medlem
Citat:
Den större poängen här är att en mångkultur kräver en diktatur eller en diktatur av "värderingar" som är väldigt luddiga men ändå aldrig får ifrågasättas. Om inget gemensamt, inget enande finns så återstår bara ening genom doktriner uppifrån. Alla måste hålla med om den officialla doktrinen annars faller allt ihop. Även om mediapajasar inte uttrycker sig så tydligt så tror jag att de känner på sig att deras samhällsbygge är skrangligt och ifrågasättande kan leda till vad som helst. Ett etablissemang skyddar alltid sig självt.

Har ett land inget folk så återstår bara officiell ideologi eller diktatur, ofta i kombination. Exempelvis Sovjet.

Här håller jag inte riktigt med. Det har försökts lyftas brottsfrågor i många, många decennier nu utan uppenbar effekt. Nästan alla vet att vissa grupper är gravt överrepresenterade som brottslingar. De som insisterar på att så inte är fallet gör det av rent ideologiska skäl eller för att det känns elakt att peka ut de stackarna -- varpå försök till relativisering följer. Brottsfrågan enbart fungerar inte, den behöver vävas in i ett större narrativ. Exempelvis det jag gav ovan eller variationer på det.

Låt tusen blommor blomma som ordförande Mao sa. Brottslighet och ordningsstörning fungerar till en viss gräns som Experten10 konstaterar.

Personligen så hoppas jag på en återkomst av den ekonomiska debatten, men den lär tyvärr inte komma så länge vi lever i en högkonjunktur. Den ligger och jäser, men så länge det finns ett överskott att fördela och man kan fiffla med nationalräkenskaperna genom att höja pensionsålder, skjuta kostnaderna på kommunerna etc. så biter inte inte riktigt argumenten. Det är samma förbannelse som Cassandra hade i Troja. Förmågan att se in i framtiden parad med förbannelsen att inte bli trodd.
Senast redigerad av Ottokar 2018-04-11 kl. 12:47.
Citera
2018-04-11, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Malcolm Kyeyune är oroad över avståndet mellan svenska politikers narrativ och vad väljarna kan iaktta med sina egna ögon. Keyune skriver:

https://www.dagenssamhalle.se/kronik...-en-skam-21578

Det är naturligtvis inte "vi", som har tagit oss vatten över huvudet. De sju avsvariga riksdagspartierna dränker fullt medvetet gamla människor och sjuka människor för att möjliggöra, att de astronomiska resurserna för deras gemensamma migrationsindustri kan tas på löpande räkning.

Det finns således inte något "vi" i detta, ty svenska väljare har aldrig tillfrågats och fått ta ställning till de orättfärdiga prioriteringar, som de sju riksdagspartierna gör för att förverkliga den s.k. mångkulturen. De sju riksdagspartierna är tvärtom överens om, att väljarna ska vara så oinformerade som möjligt.

"Att lyfta alla pensionärer över fattigdomsgränsen skulle bara kosta runt 4,5 miljard kr per år, och med något ytterligare tiotal miljarder skulle man kunna ge pensionärerna en anständig ålderdom", skriver Tino Sanadaji. I stället väljer de sju riksdagspartiern att samvetslöst prioritera s.k. ensamkommande, vuxna män med afghanskt medborgarskap för 27 miljarder årligen. "Härefter väntas utgifterna för ensamkommande att ligga kring 30 miljarder under varje år fram till och med år 2019", skriver SVT.

I Kvartal samtalar Thomas Gür med Katarina Barrling. Man undrar, hur länge det kommer att vara möjligt, att beskriva de sju riksdagspartiernas gemensamma prioriteringar som ett moraliskt ställningstagande, underförstått som ett uttryck för en god moral?

https://kvartal.se/kvartalsamtal/tv-strmkantringens-r
Så trumpetar Thomas Gür den nya stora offentliga lögnen, den stora omsvängningen i migrationspolitiken, typ från öppna dörrar till EU:s hårdaste migrationspolitisk.
Också förstås lögnen om den brinnande högkonjunkturen, baserat på några selektiva indikatorer. Trots ”smärre” brister lever svensken i den bästa av världar med en överhet som förvisso haft sina brister och fel men vars mål är trots allt är allas vårt bästa.

Svensken må inte ha fått folkomrösta om denna galna invandringspolitik men har i många val sagt att det är inte så viktigt att vi slänger ut de som fört denna politik.

Gatekeeper folket jobbar i sitt anletes svett för att bevara rådande ordning.
Citera
2018-04-11, 13:19
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Löfven skulle säkert gärna minska brottsligheten och de etniska diasporornas avigsidor. Det vore märkligt om han inte skulle vilja göra det.

Men dels har han inte resurser att göra det och även om han hade resurser, så skulle han inte kunna genomföra de nödvändiga åtgärderna på grund av motsättningar inom koalitionen Rörelsen eller för all del med hans politiska samarbetspartners MP och V.

Han är ju gift med en mångkulturvurmare av rang så jag föreställer mig att hans middagar hemma inte heller skulle bli så roliga om han ville ta i med hårdhandskarna.
Löfven har visst resurser, han har datan och han har Brå. Det är bara att kartlägga verkligheten. Det är den politiska viljan som saknas. V vill visst kartlägga verkligheten:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/v...over-etnicitet
Citat:
Vänsterpartiet vill att SCB börjar föra statistik över etnicitet och religion. Beslutet togs på partikongressen mot partistyrelsens vilja.
Partikongressen körde över partiledningen och röstade för att SCB ska samla in och redovisa statistik över etnisk tillhörighet, nationellt ursprung, religion eller annan trosuppfattning.

Motionen kallar det för jämlikhetsdata som bygger på samtliga diskrimineringsgrunder, som syftar till att synliggöra olika gruppers utsatthet. Enligt motionen är det nödvändigt för att ta fram åtgärder mot diskriminering.
Citat:

Nej alla vet inte. Det är bara att kolla på KTH-Felix som fått mycket skit för att han refererar till lastbilschaffisens hemmagjorda studie på vilka det är som är dömda för sexualbrott. Man tar den inte seriöst och avfärdar därför resultatet. Därför behöver samma information komma från officiellt håll i Sverige för att tas på allvar. Så fungerar svensk kultur, när information kommer från officiellt håll så blir det legitimt och rumsrent att diskutera det.

Narrativet är simpelt; samhället får statistikt signifikant ökning av brottslighet, problem i skolan [iq-nivåer sänks], minskat förtroende till våra medmänniskor samt så får vi parallella samhällsstrukturer med ett shariakryddat rättsväsende när vi har ökad mångkultur.
Vi får ett otryggare och sämre samhälle helt enkelt och det är svenska skattebetalare som står för kalaset.

Putnams studie visar på det. Statistiken kommer visa på det. Genetiken visar på det. Empirin visar på det.
Citera
2018-04-11, 13:24
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Så trumpetar Thomas Gür den nya stora offentliga lögnen, den stora omsvängningen i migrationspolitiken, typ från öppna dörrar till EU:s hårdaste migrationspolitisk.

Japp, det är synnerligen anmärkningsvärt. En del av det som sades framstod som så märkligt och nattståndet, att jag undrade om det kanske var en gammal inspelning från 2016, som Kvartal hade lyft fram - Katarina Barrlings essä med samma namn "Strömkantringens år" publicerades okt 2016.

Men, så var tyvärr inte fallet. Enl. farbror Google, så lades videon ut blott för 20 tim sedan.
Citera
2018-04-11, 13:30
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Låt tusen blommor blomma som ordförande Mao sa. Brottslighet och ordningsstörning fungerar till en viss gräns som Experten10 konstaterar.

Personligen så hoppas jag på en återkomst av den ekonomiska debatten, men den lär tyvärr inte komma så länge vi lever i en högkonjunktur. Den ligger och jäser, men så länge det finns ett överskott att fördela och man kan fiffla med nationalräkenskaperna genom att höja pensionsålder, skjuta kostnaderna på kommunerna etc. så biter inte inte riktigt argumenten. Det är samma förbannelse som Cassandra hade i Troja. Förmågan att se in i framtiden parad med förbannelsen att inte bli trodd.
Du har helt rätt. När lågkonjunkturen kommer så kommer kriget om mångkulturen ta ordentlig fart.
Citera
2018-04-11, 13:33
Medlem
Citat:
Nej alla vet inte. Det är bara att kolla på KTH-Felix som fått mycket skit för att han refererar till lastbilschaffisens hemmagjorda studie på vilka det är som är dömda för sexualbrott. Man tar den inte seriöst och avfärdar därför resultatet. Därför behöver samma information komma från officiellt håll i Sverige för att tas på allvar. Så fungerar svensk kultur, när information kommer från officiellt håll så blir det legitimt och rumsrent att diskutera det.

Nej, det där är ett uppenbart fall av ideologiska skäl att inte vilja acceptera det uppenbara. Precis som jag skrev.

Citat:
Narrativet är simpelt; samhället får statistikt signifikant ökning av brottslighet, problem i skolan [iq-nivåer sänks], minskat förtroende till våra medmänniskor samt så får vi parallella samhällsstrukturer med ett shariakryddat rättsväsende när vi har ökad mångkultur.
Vi får ett otryggare och sämre samhälle helt enkelt och det är svenska skattebetalare som står för kalaset.

Putnams studie visar på det. Statistiken kommer visa på det. Genetiken visar på det. Empirin visar på det.

Ja, där har vi många av ingredienserna. Då kommer det till hur det presenteras. Att börja med brottsligheten ser jag inte som rätt väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in