Citat:
Kvartals veckopanel var betydligt bättre, faktiskt riktigt spänstig, den här veckan och rekommenderas!
Paulina Neudings och Jörgen Huitfeldts gäster var: Dick Erixon (Samtiden), Stig Björn Ljunggren (socialdemokratisk debattör och statsvetare) och Karin Olsson (chef för Expressens kulturredaktion och ställföreträdande ansvarig utgivare).
Liksom tidigare diskuterar Veckopanelen tre frågor. Den här veckan diskuterades: 1. Drevet mot Benny Fredriksson 2. Moderaternas behandling av Hanif Bali och 3. Expressens reportage om den importerade gruppvåldtäktsbrottsligheten.
Paulina Neudings inlägg i diskussionen har varit (den enda) behållningen i de två tidigare Veckopanelerna. Neudings insats var den stora behållningen även i veckans program.
När det är ca fem minuter kvar riktar sig Paulina Neuding till Karin Olsson med att par frågor i diskussionen om Expressens reportage om importerad gruppvåldtäktsbrottslighet:
Stig Björn Ljunggren avbryter och framhåller att det blir problem om man gör en luftlandsättning av unga män någonstans, där det enl. Ljunggren inte spelar ngn som helst roll om de unga männen kommer från Mellanöstern eller från Ockelbo bla.bla
http://kvartalplay.se/veckopanelen/v...elen-program_3 47.24
------
PS Med anledning av inslaget om gruppvåldtäkter, så vill jag passa på och tipsa om en nästan helt nedtystad (rikligt annoterad) bok av Peter McLoughlin (okänd för mig).
EASY MEAT Inside Britain's Grooming Gang Scandal
New English Rewiev Press 2014, uppdaterad upplaga 2016.
Boken avslutas:
Länk till författarens website: www.pmclauth.com/
Översikten "Grooming Gangs Jailed vs National Cover-Up" rekommenderas. (länk)
Nedan är länkar till två program, där Brian of London (okänd för mig) diskuterar boken med författaren. De är överens om, att problemet idag är så stort, att det inte kommer att kunna utrotas. Icke muslimska flickor blir islams inhemska sexslavar.
Del 1 http://www.newenglishreview.org/blog...UK-Rape-Gangs-
Del 2 http://www.newenglishreview.org/blog...?blog_id=67241
Det framgår av diskussionen, att det engelska etablissemanget anstränger sig att bortförklara kopplingen mellam Muslim grooming gangs och islams kvinnosyn genom att beskriva de involverade männen som personer från en begränsad och särskilt efterbliven del av Pakistan. (Just den specifika bortförklaringen kommer av naturliga skäl ej att torgföras i Sverige, då invandringen från Pakistan till Sverige inte har utgjort ngn större andel.)
Vidare var undertecknad inte medveten om, att det (initialt) fanns en rätt robust motreaktion från den sikhiska befolkningsgruppen, vars flickor givetvis också betraktas som tillåtna sexslavar enl. islam.
Paulina Neudings och Jörgen Huitfeldts gäster var: Dick Erixon (Samtiden), Stig Björn Ljunggren (socialdemokratisk debattör och statsvetare) och Karin Olsson (chef för Expressens kulturredaktion och ställföreträdande ansvarig utgivare).
Liksom tidigare diskuterar Veckopanelen tre frågor. Den här veckan diskuterades: 1. Drevet mot Benny Fredriksson 2. Moderaternas behandling av Hanif Bali och 3. Expressens reportage om den importerade gruppvåldtäktsbrottsligheten.
Paulina Neudings inlägg i diskussionen har varit (den enda) behållningen i de två tidigare Veckopanelerna. Neudings insats var den stora behållningen även i veckans program.
När det är ca fem minuter kvar riktar sig Paulina Neuding till Karin Olsson med att par frågor i diskussionen om Expressens reportage om importerad gruppvåldtäktsbrottslighet:
Paulina Neuding: Det som ligger i den här frågan är också, när vi vet hur sambanden ser ut, så leder det till nästa fråga.
Skulle en annan migrationspolitik gett lägre våldtäktstal? Det är ju en väldigt, väldigt känslig fråga. Tror ni, att det blir nästa fråga, som man lyfter på locket på? Vad säger du Karin?
Karin Olsson: Äääuh sss jaa ss..ss..svårt att säga. Jag tror, jag tror inte att man vill koppla ihop migrationsdebatten med den här frågan. Det tror jag att att ääh man kommer att undvika att göra. För vad skulle det, vad skulle det äh få få för följder? Ja sss sss ja vet inte om man kan kan
Paulina Neuding (avbryter): Är frågan illegitim, menar du? Vi började plötsligt prata om kostnader för migrationen efter Fredrik Reinfeldts öppna hjärtan tal. Vi pratar om sociala kostnader. Vi pratar inte riktigt om kostnader i kriminalitet, även om det här är något som har börjat.
Men, jag gissar att en vacker dag kommer man att göra det också och säga: Vi klarar inte av dom här nivåerna, därför att kriminaliteten blir för hög inklusive just dom här, den här typen av grova brott. Men du tror inte det, Karin?
Karin Olsson: (suckar) Kanske är det den fråga som ligger på något sätt äh ähum under debatten på något sätt. För att en hög migration skapar utmaningar i form av utsatthet, fattigdom ääähmm eventuellt ökad kriminalitet eh alltså alltså ss..ss..sså det är klart att det finns ju man kan säga att om om om fattigdomen ökar i Sverige, då kan vi också se hur hur viss typ av kriminalitet ökar, att det finns sådana samband, så att det ligger, det är klart att det ligger undertill, undertill nån'stans i diskussionen.
Men samtidigt blir det också så här att jaha jag menar, vissa av dom här männen har ju levt i Sverige jättelänge eller födda här. Och snackar vi då skulle vi då ha satt ha satt lås och bom på hela landet 1972 liksom? Alltså det blir också en en lite konstig diskussion
Stig Björn Ljunggren avbryter och framhåller att det blir problem om man gör en luftlandsättning av unga män någonstans, där det enl. Ljunggren inte spelar ngn som helst roll om de unga männen kommer från Mellanöstern eller från Ockelbo bla.bla
http://kvartalplay.se/veckopanelen/v...elen-program_3 47.24
------
PS Med anledning av inslaget om gruppvåldtäkter, så vill jag passa på och tipsa om en nästan helt nedtystad (rikligt annoterad) bok av Peter McLoughlin (okänd för mig).
EASY MEAT Inside Britain's Grooming Gang Scandal
New English Rewiev Press 2014, uppdaterad upplaga 2016.
Boken avslutas:
Länk till författarens website: www.pmclauth.com/
Översikten "Grooming Gangs Jailed vs National Cover-Up" rekommenderas. (länk)
Nedan är länkar till två program, där Brian of London (okänd för mig) diskuterar boken med författaren. De är överens om, att problemet idag är så stort, att det inte kommer att kunna utrotas. Icke muslimska flickor blir islams inhemska sexslavar.

Del 1 http://www.newenglishreview.org/blog...UK-Rape-Gangs-
Del 2 http://www.newenglishreview.org/blog...?blog_id=67241
Det framgår av diskussionen, att det engelska etablissemanget anstränger sig att bortförklara kopplingen mellam Muslim grooming gangs och islams kvinnosyn genom att beskriva de involverade männen som personer från en begränsad och särskilt efterbliven del av Pakistan. (Just den specifika bortförklaringen kommer av naturliga skäl ej att torgföras i Sverige, då invandringen från Pakistan till Sverige inte har utgjort ngn större andel.)
Vidare var undertecknad inte medveten om, att det (initialt) fanns en rätt robust motreaktion från den sikhiska befolkningsgruppen, vars flickor givetvis också betraktas som tillåtna sexslavar enl. islam.
Karin Ohlsson var helt klart obekväm med att försvara sin arbetsgivares senfärdighet i snart när varje fråga. Expressen har visserligen gjort reportage, till exempel om gruppvåldtäkter, men för svenska folket var det känt för 10 år sedan. Vad har man då för legitimitet? Hon försökte också kasta skuld på Dick Erixon angående främlingsfientlighet. Det fungerade inte heller. Neuding talade lite men droppade granater.