Citat:
Nej, någon foliehatt tror jag inte pryder ditt huvud, utan tvekan har makten lagt in en högre växel när det gäller att tysta avvikande åsikter men...det beror inte på att dom är på väg att vinna, tvärtom...de ökande kraven på repression beror på desperation.Jag följer tråden med intresse, har försökt att göra inlägg tidigarem men är inte bra nog på att uttrycka mig för att riktigt platsa här. Hamnar ofta litet off-topic.
Nu skulle jag vilja försöka få er att reflektera över en ... känsla jag har och antingen bekräfta den eller förkasta den.
För fyra år sedan och för åtta år sedan, vid den här tiden på året så var alternativ media, och traditionell media mycket mer debatthungriga.
Det kastades anklagelser och lyftes skandaler, riksdagsledamöter fick avgå för anlitande av svart arbetskraft eller "whatnot".
I dag hör jag en mumlande tystnad, ett dämpat sorl.
Har statsmakten till sist lyckats skrämma folket till tystnad med hjälp av uppföljande verksamhet, åtal emot äldre damer, hatgranskare och så vidare?
Har vi tagit ännu ett steg in i djupet av demokratur?
Ingen, någotsånär beläst, vågar väl längre slänga ur sig en spontan kommentar i ett kommentarsfält utan att först starta sin VPN-tunnel?
Är jag drabbad av en släng av "foliehatt", eller ser fler det jag ser?
Nu skulle jag vilja försöka få er att reflektera över en ... känsla jag har och antingen bekräfta den eller förkasta den.
För fyra år sedan och för åtta år sedan, vid den här tiden på året så var alternativ media, och traditionell media mycket mer debatthungriga.
Det kastades anklagelser och lyftes skandaler, riksdagsledamöter fick avgå för anlitande av svart arbetskraft eller "whatnot".
I dag hör jag en mumlande tystnad, ett dämpat sorl.
Har statsmakten till sist lyckats skrämma folket till tystnad med hjälp av uppföljande verksamhet, åtal emot äldre damer, hatgranskare och så vidare?
Har vi tagit ännu ett steg in i djupet av demokratur?
Ingen, någotsånär beläst, vågar väl längre slänga ur sig en spontan kommentar i ett kommentarsfält utan att först starta sin VPN-tunnel?
Är jag drabbad av en släng av "foliehatt", eller ser fler det jag ser?
Samtidigt som de lägger det ena odemokratiska förslaget efter det andra för att tysta kritiker så anpassar de alltmer (eller låtsas anpassa) sin politik till de kritiker de försöker tysta, paniken är nära.
Till skillnad från dig så tycker jag att det dämpade sorlet börjar växa i styrka dag för dag, ett exempel på detta är dagens krönika av Engellau där han kräver att mångkulturbeslutet från 1975 måste hävas eftersom de som fattade beslutet inte hade den blekaste aning om vad mångkultur innebär.
Citat:
När den eniga riksdagen år 1975 fattade det där beslutet så trodde beslutsfattarna att mångkulturen bara betydde att Sverige skulle berikas med nya spännande kryddor, hudfärger och dansrytmer. Jag lovar att det var så, jag har känt många av dessa människor. Ursäkta om jag är vulgär, men riksdagen hade ingen aning om att det i andra kulturer kan anses helt befogat att döda döttrar som bringat skam över släkten genom att kasta ut dem från en balkong. Riksdagen hade inte en aning om att FNs deklaration från 1948 om de allmänna mänskliga rättigheterna inte alls artikulerade synsätt som delades av en hel värld, utan tvärtom bara var de i det nyss avslutade världskrigets segrarmakter mest hyllade principerna. Riksdagsledamöterna fattade inte att det fanns folk som ansåg att det var politiskt korrekt att döda bögar och skära genitalierna av små flickor oavsett vad Dag Hammarskjöld skulle ha haft för åsikt.
Hela krönikan är läsvärd. (alla krönikor som avslutas så här är läsvärda!)
Citat:
https://detgodasamhallet.com/2018/03...aste-upphavas/
Enda lösningen för oss som tror på de västerländska värderingarna, menar jag, är att riksdagen säger stopp och belägg, nu upphäver vi mångkulturlagen och bestämmer att det är riksdagens egna lagar som ska gälla.
Senast redigerad av orrtupp 2018-03-25 kl. 11:28.
Senast redigerad av orrtupp 2018-03-25 kl. 11:28.