Citat:
Ursprungligen postat av
Filterbubbla
Skulle någon acceptera samma argumentation mot t.ex. nazister? "Om motståndet växer mot alla uttryck för nazism i det offentliga rummet – stövlar, uniformer och svastikor - riskerar samhället att spela nazisterna i händerna. " Nej, då ser alla igenom argumentet för den dårskap det är.
Just den där dubbelheten stör mig så enormt mycket, ni vet, så fort en högerextremist flippar ut så är det ideologin (läs SD) som ligger bakom men när en islamist gör något så har islam INGENTING med saken att göra, gärningsmannen är en knäppgök som har missförstått islam.
När en islamist eller illegal invandrare begår brott så förbjuder media folk att göra politik av saken, men när en skolskjutning inträffar i USA då j-vlar avkrävs Trump ansvar!
När en invandrare begår brott så får vi inte bli rädda eller arga utan vi måste visa kärlek och förståelse men när en svensk begår brott mot en invandrare så blir det en tävling i avsky och avståndstagande.
Eller det som jag kom att tänka på efter att ha sett den norska debatten mellan tomten Ken Ring och feminazin Ida Östensson, när han eller någon annan talar om ökande våld, klyftor och utanförskap så är det svartmålning av vårt land men att i Metoo:s namn utmåla Sverige som ett helvete där förtryckta kvinnor våldtas och trakasseras av hela det manliga (infödda) svenska kollektivet så tycker hela etablissemanget att det är det bästa som har hänt och att feministerna snarare är för mjäkiga i sin beskrivning av landet!
Slutligen, jag förstod att mitt Kvartalinlägg skulle väcka ont blod men för mig som har varit en storkonsument av framförallt P1 så är Kvartal, DGS, Ledarsidorna mfl ett himmelrike.
Visst skulle även jag önska mig en skjutjärnsjournalist som läste lusen av makthavarna men jag kan inte se hur det skulle gå till i nuläget när kritiker till och med stängs av från internet.