2018-01-23, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Jag ser framför mig projektet med kretsloppsmigration som något som faktiskt enar både de onda realisterna och de Goda i en lika stor ansträngning som hösten 2015. Kanske vi t o m kan få en ny gala med Hela Sverige Skramlar för diasporornas kretslopp.

Jag ser alltså framför mig en gala med Malena Ehrnman, Henrik Shyffert, m.fl. videoklipp med gråtande mödrar som får tillbaka sina vuxna söner, bilder av bröllopsfester hemma i Puntland och faktiskt också en skymt av den berömda frisörsalongen.

Jag är 100 procent säker på att det svenska folket skulle klara av att finna lösningar som gör kretsloppsmigration till win-win för oss och invandrarna.

Problemet är att kanariefåglarna som äger det mesta av media- De kastar hela tiden grus i maskineriet. Vi har Adam Cwejman som skriker om eskimåerna som kanariefåglarna i den svenska kolgruvan. Inte förrän media har desarmerats så kommer vi komma ett steg närmare på lösning på det samhällsexperiement som kallas för mångkultur.

Hur gör vi för att desarmera press som ägs av kanariefåglarna i Sverige?
Citera
2018-01-23, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Inte minst kan det bli källan till en ny nationell självbild för lilla Sverige att visa europeiska stormakter vägen ur det som extrapolerar mot existentiellt hot. En tvärpolitisk konsensus att vara stolt över.

En kursändring är nödvändig och kommer inte innebära att ett nytt status quo utan framåtrörelse etableras. Förändringar kommer leda till nya möjligheter och prioriteringar, beroende på hur den nya landskapet förändras. Aptiten kommer öka under ätandet.
För att tro på detta måste man ha en idé om vilka krafter som driver politiken och vilka intressen som står bakom. Kommer globalisterna som köper upp politikers lojaliteter och belönar dem med bankarbeten efter väl förrättat värv att bara försvinna eller deras band att upplösas? Kommer de att vara relativt svagare än de principlösa, som varit medlöpare till globalismen men mest tytt sig till den eftersom det gagnat dem själva? Globalisterna och deras lakejer är uthålliga och släpper inte strategin och målsättningen i första taget. Möjligen kan de pausa, ta en taktisk reträtt och prata annorlunda, alltmedan "EU:s miniminivå" eller "EU:s mest restriktiva politik" innebär fler beviljade uppehållstillstånd än någonsin.

Sossar som Östros, Åsbrink och Rosengren köptes alla av banker. Liksom moderaterna Borg och Reinfeldt.

Kan det möjligen bli en klyvning inom politikerklassen - mellan de köpta och de principlösa? Ju förr folk inser att politikerklassen inte företräder dem desto bättre. De långsiktiga företräder globalisterna och vindflöjlarna företräder endast sig själva, redo att göra alla förhoppningsfulla besvikna och de godtrogna lurade gång på gång.

---

KOA:
Citat:
I Sverige sägs det allt oftare att vi är på rätt väg, att åsiktskorridoren spricker, att det politiska språket återigen närmar sig verkligheten. Jag har svårt att tro att det är sant. Visst finns det enstaka omvändelser och uppvaknanden, visst finns det en nyhetsrapportering som inte kan fjärma sig hur långt som helst från det som händer i landet. Men ännu har vi inte sett några tendenser till kursförändringar inom makt- och medieeliten.
https://morklaggning.wordpress.com/2...ak/#more-17276

Lars Bern:
Citat:
I Sverige ser vi samma fenomen där förmögna familjer som Wallenbergs, Bonniers m.fl. i realiteten utövar stor politisk makt. Vi ser även hur politiker öppet låter sig soulageras av oligarkernas pengar efter att ha genomfört den politik som dessa önskat. Det mest iögonenfallande exemplet på senare tid är Fredrik Reinfeldt som 2016 inhöstade en inkomst på 22 miljoner kr, bl.a. från en amerikansk bank. Många är även t.ex. de avsuttna socialdemokratiska politiker som senare hamnat på familjen Wallenbergs payroll.
https://anthropocene.live/2018/01/23...-snabbt-under/
Citera
2018-01-23, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Jag är 100 procent säker på att det svenska folket skulle klara av att finna lösningar som gör kretsloppsmigration till win-win för oss och invandrarna.

Problemet är att kanariefåglarna som äger det mesta av media- De kastar hela tiden grus i maskineriet. Vi har Adam Cwejman som skriker om eskimåerna som kanariefåglarna i den svenska kolgruvan. Inte förrän media har desarmerats så kommer vi komma ett steg närmare på lösning på det samhällsexperiement som kallas för mångkultur.

Hur gör vi för att desarmera press som ägs av kanariefåglarna i Sverige?

Det är en ytterst intressant fråga som du lyfter fram och jag ska erkänna att jag ägnat en del tankar åt problemet. Som jag ser det så finns det flera av varandra oberoende åtgärder som skulle kunna vidtas. De utesluter alltså inte varandra utan kompletterar snarare.

1. Start av ett kommersiellt svenskt mediahus. Politiskt obundet. Kräver stor kapitalinsats, branschkunnande och viss politisk fingertoppskänsla. Att driva mediahus är inte enkelt i dessa dagar. Vara noga med vem som finansierar det. Crowdfunding är nog det bästa sättet att börja. Inte kommersiellt riskkapital.

2. Att lyfta fram den särskilda agendan som präglat debatten i Sverige under de senaste åren. D.v.s det som den här tråden bl..a. ägnat sig åt. Tror att det finns en del som läser här. Det leder i sin tur till att:

2.a Det är svårt att driva agendajournalistik när agendan blir öppen och förstås av flera än foliehattarna.

2.b Det kan i förlängningen bli farligt att driva agenda och trycka ned opposition. Det ser vi idag när stämningen faktiskt börjar närma sig hat i allt större kretsar. Sannolikt är det delvis därför vindkantringen kom även i media.

3. Köra recepten från Rules For Radicals och till att börja med utse en första huvudmotståndare som man riktar all negativ uppmärksamhet mot. Eftersom synkronmedia är kommersiella företag så är de känsliga för t.ex. bojkotter och liknande. Borde i sådant fall rikta sig mot Shipstedt som är ett noterat multinationellt mediaföretag som i Sverige driver SvD, Aftonbladet och Blocket mm. I sanningens namn begriper jag inte varför en multinationell mediaverksamhet över huvud taget ska driva agendajournalistik i Sverige på ett sätt som de facto skadar svensk ekonomi och samhälle etc. Jag tycker dock i grund och botten inte om etniska grundade utpekanden, så en kampanj bör grundas i att ett multinationellt företag faktiskt driver sin egna agenda i Sverige. Vem fan har gett dem den rätten?

Andra som har tankar kring det här problemet?
Citera
2018-01-23, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Problemet med retur på kretsloppet betraktar jag som ett praktiskt problem som enklast löses genom biometriska metoder. Vi vet ju inte ens hur många bosättare som de facto finns i landet. (Skulle någon säga att 20 procent av bosättarna redan bor hemma i Puntland eller annanstans eller har dubbla identiteter skulle jag inte kunna säga emot.)

Jag tycker beteckningen "kretsloppsmigration" är litet olycklig och vilseledande. Som barn fick jag i en skola som lärde ut saker lära mig om "vattnets kretslopp". Regnet faller ner från moln, vattnet rinner i floder ner till havet, solen lyser på havet och vattnet avdunstar och blir moln, som faller ner som regn, och så tar vi det en gång till, och en gång till...

Jag vill inte ha en migration som innebär att folkmassor åker hit, åker hem, åker hit igen, åker hem...

Finns det ett bättre ord? Hemvändande, föreslår jag.
Citera
2018-01-23, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag tycker beteckningen "kretsloppsmigration" är litet olycklig och vilseledande. Som barn fick jag i en skola som lärde ut saker lära mig om "vattnets kretslopp". Regnet faller ner från moln, vattnet rinner i floder ner till havet, solen lyser på havet och vattnet avdunstar och blir moln, som faller ner som regn, och så tar vi det en gång till, och en gång till...

Jag vill inte ha en migration som innebär att folkmassor åker hit, åker hem, åker hit igen, åker hem...

Tanken med ordet var att skapa konnotationer till progressiv politik med miljövänlighet och naturligt organiska processer. Ett ord medvetet skapat för att användas av miljöpartister och socialdemokrater. Om det sker som en gemensamt överenskommen illusion om evigt upprepande av processen, så må det vara hänt.
Citera
2018-01-23, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Det är inget fel på den nivå som redan är beslutad tycker jag. Organisationsupplägget funkar också fint. Om bidragen upphör här blir bidraget som hägrar i hemlandet antagligen tillräckligt lockande. 30 000 svenska kronor, eller 75 000 för en hel familj, är mycket pengar i Puntland eller Kurdistan. Går en hel klan samman kan de starta upp en hel kedja av skönhetssalonger som försörjer dem under överskådlig tid. Det är bara i jämförelse med fullständigt kravlös livstidsförsörjning som Sverige framstår som ett bättre alternativ än att återvända till hemlandet med möjlighet att bli "Big Boss". Tror jag.

https://www.migrationsverket.se/Priv...iskt-stod.html

Avsluta bidragsförsörjningen och tillämpa befintligt regelverk. Klart. Det tycker t o m Dagens - vi har alltid varit i krig mot slapp migrationspolitik - Nyheter.

https://www.dn.se/ledare/signerat/er...barnens-basta/

Migranter från ett flertal länder kan glädjande nog bli förmånstagare till det generösa återvändandebidraget hälsar Migrationsverket.
75000 för en familj är uppenbarligen för lite, annars hade de ju dragit för längesedan. Med tanke på att en lagom stor migrantfamilj på plats i Sverige får 28000 per månad förstår jag det valet. Belöningen för återvändande måste vara större än den är nu, om det ska bli någon fart ut från landet. För alldeles säkert fungerar ekonomiska styrmedel - det är ju därför de är här.
Citera
2018-01-23, 22:39
Medlem
Citat:

För mig kan kretslopp vara slutna i bemärkelsen ha en början och ett slut på samma ställe. Men tråden behöver inte ha konsensus. Låt tusen blommor blomma som Ordföranden Mao skrev.

Edit. Hemvändande och hemvändare är vackra ord.
Senast redigerad av Ottokar 2018-01-23 kl. 22:41.
Citera
2018-01-23, 22:42
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabarssylt
75000 för en familj är uppenbarligen för lite, annars hade de ju dragit för längesedan. Med tanke på att en lagom stor migrantfamilj på plats i Sverige får 28000 per månad förstår jag det valet. Belöningen för återvändande måste vara större än den är nu, om det ska bli någon fart ut från landet. För alldeles säkert fungerar ekonomiska styrmedel - det är ju därför de är här.

Ja visst är det för lite i förhållande till nuvarande svenska bidragsnivåer. Det är därför bidragen i Sverige måste upphöra. Utan bidragsförsörjning i Sverige som reellt alternativ blir 75 000 i Puntland plötsligt attraktivt. Tror jag.
Citera
2018-01-23, 22:50
Medlem
Om jag nu ska vara ordmärkare så är inte heller analogin med kanariefåglarna helt adekvat.

Kanariefåglarna i gruvan fyllde funktionen att varna för farliga, osynliga och luktlösa gaser i gruvan. På grund av sin mindre kroppsstorlek tålde kanariefåglarna gasen sämre än gruvarbetarna, och när gruvarbetarna såg att fåglarna trillade av pinn kunde de rädda sig ut.

I vårt fall är det ju så att både kanariefåglar och gruvarbetare dör. Ja, i själva verket har nog fler gruvarbetare dött. Så vem är det som varnar vem.

Kanariefåglarna dog för att de var mindre och svagare. Men våra kanariefåglar besitter en avsevärd styrka på andra sätt, och som de kan använda mot gasen.

Dessutom var det just kanariefåglarna som drev idén att ta in gasoltuberna i gruvan och inte lyssnade på de som varnade för läckor och för att gasen hade börjat pysa ut.

Pip!
Citera
2018-01-23, 22:58
Medlem
Citat:

Det handlar som jag ser det om en helt ny politik som måste utformas. Dels måste diaspororna som lever på bidrag svältas ut på danskt sätt. Existensminimum behöver sänkas, bidragsfloran skäras ned, möjligheterna till svartjobb, begränsas etc. etc. Det är fråga om hundratals olika åtgärder som behöver vidtas.

Danskarna kom ju nyss med utspelet att bosättarnas områden ska rivas på samma sätt som de israeliska bosättarnas enklaver i Sinai revs. Om möjligheterna att leva etniskt korrekt och samlat klanliv försvåras så minskas attraktiviteten i att leva i de mångkulturella diaspororna. Ta sedan bort rätt till tolk efter 3-4 år i landet för personer under 70 år så försvåras diasporalivet ytterligare. Det är som sagt en samlad politik som behövs och den måste genomföras kontrollerat och under flera år för att undvika en nationalekonomisk kollaps.

När mångkulturen svälts ut så minskar transfereringarna från bosättarna till hemlandet (i idealet till noll för icke arbetande) och Puntland blir mer intresserat av att få hem sina välbärgade medborgare.

Det handlar om push och pull faktorer. Såväl micro som macro. Vi är svenskar och vi har klarat stordåd förut genom en samlad målmedveten ihållande politik.
Senast redigerad av Ottokar 2018-01-23 kl. 23:02.
Citera
2018-01-23, 23:06
Medlem
Citat:
30k för en eller 75k för en hel familj är inte mycket att komma med någonstans om de nu inte har en etablerad familj och tillvaro att återvända till. Familjer betalar mer än 75k för att investera i asylankare i välfärdslandet.
Beror kanske på var de ska etablera sig, men 30k eller 75 för en familj är ju inte mer än lite fickpengar.
Kommer ihåg för en 10 år sen när jag pratade med en olycklig närbutiksidkare från Beirut, han hade flytt när det var inbördeskrig. Nu kunde han inte återvända, hans barn kände sig inte hemma i Beirut och ville snart åka hem till Malmö när de var i Beirut. Då sa han att det skulle kosta minst 1,5 miljoner att fixa bostad och någon liten butik i Beriut och i närheten av något sånt fick han inte ihop i liten sunkig närbutik i Malmö.
Citera
2018-01-23, 23:15
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Jag tycker beteckningen "kretsloppsmigration" är litet olycklig och vilseledande.
....

Har samma reservation för beteckningen. Den beskrivande tolkningen av ordet blir för mig en evig rundgång.
Hemvändande är rätt spår.

Men jag tänker såhär:
Eftersom målgruppen för det begrepp vi söker etablera är förenklat enkla känslostyrda människor som vill göra gott så tycker jag att man skall bejaka deras sanning. Det blir för svårt för dem att ta in en ny sanning. Därför:
Betrakta alla migranter är flyktingar. Och målet att få slut på flykten. Att göra flykten onödig och att kunna återvända hem genom en moderna försoningsprocess enligt svensk modell.
Det möjliggörs genom försoning. En kraftigt utökad försoningsprocess för att möjliggöra återvändandet. en försoningsprocess i hemlandet.
Den nya svenska flyktingmodellen.
Den svenska naturliga lösningen. Folk måste få mötas och försonas på sin hemort.
Här kan vi blanda in klassisk religiös försoningslära så vi får med kristna och deras världsbild.
SIDA kan skicka sina missionärer i Svensk humanitär stormaktsadministration. Vänstern kan få lov att använda ordet flyktingar. Och arbetet läggs på att försonas i hemländerna eller i alla fall i närområdet.

Den dagen som "vår" sida börjar bejaka termen flyktingar för alla invandrare kommer motståndarna tappa fotfästet. Vårt krav på försoning och återvändande för flyktingdiasporan kan inte logiskt motsägas. Vi bejakar flyktingars intresse. Helst fort snabbt och effektivt.
Vi landar i att det är vi som försvara mångkulturen men på plats. Att bevara deras kultur göres bara i deras hemländer. Inte att dessa diasporor skall uppgå i vårt samhälle när målet är försoning på plats och de då tappar sin kultur. Det gäller att de inte integreras mot deras vilja och mål att återvända så fort det går.

Att ställa dessa krav i Mellanöstern angående Palestinafrågan är ett perfekt lackmustest på hur denna modell tas emot av kanariefåglarna. Jag tror jag vet svaret redan.

Försoningen vänder flyktingströmmarna. Vem kan säga emot? Vem vill inte försonas?

För de är väl inte ekonomiska migranter? I så fall har medierna farit med osanning och det kan väl ändå inte skett när de är så mot "fake news"

Lansera en progressiv försoningsprocess för diasporornas återvändande och testa den försoningstanken med kanariefåglarna.
Skriker de högt så är vi på rätt spår.
Senast redigerad av longbow4y 2018-01-23 kl. 23:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in