Citat:
Ursprungligen postat av
Winston Smith
Jag tycker beteckningen "kretsloppsmigration" är litet olycklig och vilseledande.
....
Jag vill inte ha en migration som innebär att folkmassor åker hit, åker hem, åker hit igen, åker hem...
Finns det ett bättre ord? Hemvändande, föreslår jag.
Har samma reservation för beteckningen. Den beskrivande tolkningen av ordet blir för mig en evig rundgång.
Hemvändande är rätt spår.
Men jag tänker såhär:
Eftersom målgruppen för det begrepp vi söker etablera är förenklat enkla känslostyrda människor som vill göra gott så tycker jag att man skall bejaka deras sanning. Det blir för svårt för dem att ta in en ny sanning. Därför:
Betrakta alla migranter är flyktingar. Och målet att få slut på flykten. Att göra flykten onödig och att kunna återvända hem genom en moderna försoningsprocess enligt svensk modell.
Det möjliggörs genom försoning. En kraftigt utökad försoningsprocess för att möjliggöra återvändandet. en försoningsprocess i hemlandet.
Den nya svenska flyktingmodellen.
Den svenska naturliga lösningen. Folk måste få mötas och försonas på sin hemort.
Här kan vi blanda in klassisk religiös försoningslära så vi får med kristna och deras världsbild.
SIDA kan skicka sina missionärer i Svensk humanitär stormaktsadministration. Vänstern kan få lov att använda ordet flyktingar. Och arbetet läggs på att försonas i hemländerna eller i alla fall i närområdet.
Den dagen som "vår" sida börjar bejaka termen flyktingar för alla invandrare kommer motståndarna tappa fotfästet. Vårt krav på försoning och återvändande för flyktingdiasporan kan inte logiskt motsägas. Vi bejakar flyktingars intresse. Helst fort snabbt och effektivt.
Vi landar i att det är vi som försvara mångkulturen men på plats. Att bevara deras kultur göres bara i deras hemländer. Inte att dessa diasporor skall uppgå i vårt samhälle när målet är försoning på plats och de då tappar sin kultur. Det gäller att de inte integreras mot deras vilja och mål att återvända så fort det går.
Att ställa dessa krav i Mellanöstern angående Palestinafrågan är ett perfekt lackmustest på hur denna modell tas emot av kanariefåglarna. Jag tror jag vet svaret redan.
Försoningen vänder flyktingströmmarna. Vem kan säga emot? Vem vill inte försonas?
För de är väl inte ekonomiska migranter? I så fall har medierna farit med osanning och det kan väl ändå inte skett när de är så mot "fake news"
Lansera en progressiv försoningsprocess för diasporornas återvändande och testa den försoningstanken med kanariefåglarna.
Skriker de högt så är vi på rätt spår.