2018-01-17, 22:05
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ja, som tagits upp i tråden av mig, dig och säkert andra så kommer nästa skede i kriget om mångkulturen handla om "integrationen" av diaspororna. Det talas av Mellin om hur den har misslyckats i decennier. Om den ständigt misslyckas överallt, kan den någonsin lyckas? Den frågan behöver ställas. Och svaret är nej.

Dags att bereda vägen...
Jag är så konspiratorisk så att jag faktiskt tror att Melin OCH Greider fick nya instruktioner.
Ingen slump med att dessa två kappvände samma dag. Toppa det med att Löfven inte utesluter militär på gatorna. Okeeej. Slump? Tror inte det.

Kriget om mångkulturen är över. Nu gäller det att vinna freden. Dvs behålla makten.
Det riktigt intressanta är att förstå av vem och hur beslutet om kappvändning togs. VU?
Eller ännu högre upp?
Sades avtalet för kärnvapensparaply med mångkulturvillkor signerat Obama/Sverige genom Reinfeldt upp nyårsskiftet?
För vad hände idag egentligen?

Spåra beslutsvägarna för det är där makten om mediernas agenda finns. Dvs vem styr propagandacentralen Aftonbladet och andra S skribenter.
Citera
2018-01-17, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Jag är så konspiratorisk så att jag faktiskt tror att Melin OCH Greider fick nya instruktioner.
Ingen slump med att dessa två kappvände samma dag. Toppa det med att Löfven inte utesluter militär på gatorna. Okeeej. Slump? Tror inte det.

Kriget om mångkulturen är över. Nu gäller det att vinna freden. Dvs behålla makten.
Det riktigt intressanta är att förstå av vem och hur beslutet om kappvändning togs. VU?
Eller ännu högre upp?
Sades avtalet för kärnvapensparaply med mångkulturvillkor signerat Obama/Sverige genom Reinfeldt upp nyårsskiftet?

Spåra beslutsvägarna för det är där makten om mediernas agenda finns. Dvs vem styr propagandacentralen Aftonbladet och andra S skribenter.
Kan du upplysa mig om vad Greider sagt idag? Jag tycks ha missat det helt.
Citera
2018-01-17, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y

Eller ännu högre upp?

Ledarsidorna.se ger ibland inblickar i hur rörelsen fungerar. Min sista kontakt in där fick silkesrepet så jag får ingen information längre. Så mycket har jag dock förstått att en resa med Expedition Robinson har mer lojala medtävlare än Rörelsen.

Upprepar att mediakriget fortsätter. Just nu försöker media få debatten att stanna vid mångkulturens mer uppenbara avarter - Inte mångkulturen i sig.
Citera
2018-01-17, 22:33
Medlem
Rattade av en slump in på aktuellt nyss ca en halvtimme in i sändningen. Det första inslaget jag kommer in i handlar om någon form av sprängattack riktad mot ett polishus i Malmö. Efterföljande inslag handlade om en mångkulturell avrättning. Detta samma dag som Mr Svetsare himself inte utesluter militära ingrepp i särskilt socioekonomiskt utsatta områden, eller invandraghetton om man brukar ett mer verklighetsförankrat språkbruk.

Det vänder nu. Valår i all ära. Samhällsdestruktionen börjar bli ohanterlig. Game over känslan börjar infinna sig hos politikerna samtidigt som PK- media så smått börjat se att lögnerna har blivit direkt kontraproduktiva. Inte ens "vi måste satsa mer på utanförskapsområdena" funkar längre. De enda i MSM som kommer att prisa mångkulturens lov kommer inom mycket kort vara enbart de rasifierade skribenterna. Samtidigt kan man ju undra hur pass mycket massmedialt utrymme herrarna vita chefredaktörer vill upplåta framledes åt de rasifierades sista ramaskri.

Mångkulturen har gjort sig politiskt, samhälleligt och socialt omöjligt helt på egen hand. Nu vänder det! Det kommer att hända dramatiska saker innan valet både vad avser mångkulturell brottslighet och drastiska politiska förslag. Jag beklagar de oskyldiga som kommer att drabbas av den mångkulturella verkligheten (kanske jag själv?) men det är en nödvändig förutsättning för en positiv förändring.
Citera
2018-01-17, 22:40
Medlem
Detta är märkligt. Vi kritiker har hela tiden fått höra att vi lever i en bubbla och bara verkar i en bubbla.

Idag när PK-elitens egna bubbla rasade ihop och de fick bubbelsekret både i håret och i munnen var det inte så kul längre. Det vet att det går åt h-e och de har ingen lösning. Militär, hårdare lagar, kanske, jo tack.

De kommer att skylla på andra, skademinimera, låtsas att det regnar eller som i Lena Melins fall tro att det går att vränga kappan ut och in. Aldrig att dessa kappvändare får någon form av förlåtelse. Skadan de har gjort är för stor. Detta är inget som kommer att lösas under vår levnad. I värsta fall finns inte Sverige eller den svenska folkstammen kvar i framtiden.

Men egohumanisterna "äger" Sverige ett tag till men sedan blir det nog krig på riktigt. Många tror här att det handlar om massmedia, jag är inte säker på det. Det börjar krypa ner i folkdjupet och inte minst kvinnorna börjar fatta är något är fel, väldigt fel.
Citera
2018-01-17, 22:45
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Ledarsidorna.se ger ibland inblickar i hur rörelsen fungerar. Min sista kontakt in där fick silkesrepet så jag får ingen information längre. Så mycket har jag dock förstått att en resa med Expedition Robinson har mer lojala medtävlare än Rörelsen.

Upprepar att mediakriget fortsätter. Just nu försöker media få debatten att stanna vid mångkulturens mer uppenbara avarter - Inte mångkulturen i sig.

Ann Heberleins make, Erik van der Heeg, har just på Ledarsidorna skrivit en insiktsfull och elak text om varför sexuella övergrepp (eller ånger) är så vanliga på den postmoderna vänsterkanten.

Texten är viktig eftersom den än en gång ogiltigförklarar och visar det absurda med postmodernism och relativism (för vilka multikulturalism är ett symptom).
Miljöerna är ofta präglad av politisk medvetenhet, som de brukar kallas; de arbetande – anställda i lika hög grad som chefer – befinner sig oftast på den politiska vänsterkanten och har anammat alla de poser som kommer med att kalla sig feminist och omfatta diverse värdegrunder.

Min egen tolkning var till en början att vänstern per definition alltid är mer dubbelmoralistisk och därför kommer att trilla dit lite oftare när det handlar om moraliska tvivelaktigheter, men skälen kanske går djupare än så.
[...]
Det som leder till de missförstånd och oönskade situationer, som #MeToo-rörelsens uppsjö av vittnesmål pekar på, är inte så mycket traditionella och ”förlegade” könsnormer, som de nya ”normbrytande” ideal som vuxit fram under de senaste decennierna. Och därför kommer givetvis problemen med sexuella övergrepp och oönskade sexuella situationer vara som störst i ju högre grad en arbetsplats präglas av just dessa ideal. Eller om man vill hårdra det: ju mer feminism som genomsyrar en miljö, desto mer framträdande kommer övergreppskulturen att vara.

Enligt den traditionella (”förlegade”) västerländska moraluppfattningen ”äger” kvinnan sexualiteten, vilket bottnade i en kultur som erkände den biologiska skillnaden mellan den manliga och kvinnliga sexualiteten. Det rådde, åtminstone tidigare, ett kategoriskt ”nej” till sex utanför äktenskapet. På grund av detta behövde en kvinna aldrig ”förhandla” med en man om hon skulle säga ja eller nej till en invit, eftersom hon alltid kunde falla tillbaka på den allmänt accepterade sociala normen om att sex inte skall förekomma utanför äktenskapet. Givetvis kunde hon tacka ja ändå, och acceptera inviten (eller själv ta initiativet), men hon behövde aldrig motivera sina skäl till ett avvisande. Normen gällde.
[...]
Svårigheten att navigera i detta nya sociala rum blir bara värre genom feminismens insisterande på att könsskillnader inte har något att göra med biologi, utan enbart handlar om sociala konstruktioner. Genom att bortse från biologi tvingas feministerna in i en position där sexuell interaktion måste tolkas i termer av makt och politik. Enligt denna ideologi framställs sexuella trakasserier eller övergrepp alltid som försök att underkasta kvinnor inom ramen för en patriarkal samhällsstruktur.
[...]
Eftersom sex inte har med politik att göra, utan just med sex, finns det ingenting i sig motsägelsefullt i att en man – vare sig han heter Harvey Weinstein eller arbetar på Aftonbladets ledarredaktion – mycket väl kan kalla sig feminist och förespråka könskvotering, likalönsprincip och alla människors lika värde, samtidigt som han beter sig som ett rovdjur i relationen till det motsatta könet. Och här kan vi verkligen tala om en varg som släpps lös i en fårflock: de historiska normer mellan manligt och kvinnligt som fortfarande lever kvar som ett närmast outtalat residuum på mer traditionella arbetsplatser, är i det närmaste helt eroderade i de miljöer där just #MeToo-rörelsen framträdde som starkast: inom kultur- och mediesektorn.

#MeToo hade kunnat göra störst nytta om den hade fokuserat på konkreta sexuella övergrepp begångna av vissa män som av olika skäl utnyttjar en maktposition för att vinna sexuella fördelar och därmed bryter mot svensk lag. Vad som tyvärr blivit fallet är att rörelsen kapats och stöpts i en genusideologi som vägrar se sexualiteten för vad den är, utan tolkar den inom ramen för en politisk analys. Att inte peka ut individuella förövare, utan rena abstraktioner av typen ”patriarkala strukturer” är som att försöka släcka en brasa genom att hälla fotogen på elden – man har offrat terrängen för en felaktig karta. Som med alla rörelser som säger sig svara på reella problem genom att hänvisa till en verklighetsfrämmande analys befarar jag att inte heller #MeToo kommer ha något överlevnadsvärde på sikt. Den kommer att bli en historisk fotnot i likhet med flogiston, poujadism eller Attac-rörelsen.
https://ledarsidorna.se/2018/01/oons...mmal-historia/
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2018-01-17 kl. 22:48.
Citera
2018-01-17, 22:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagring
Detta är märkligt. Vi kritiker har hela tiden fått höra att vi lever i en bubbla och bara verkar i en bubbla.

Idag när PK-elitens egna bubbla rasade ihop och de fick bubbelsekret både i håret och i munnen var det inte så kul längre. Det vet att det går åt h-e och de har ingen lösning. Militär, hårdare lagar, kanske, jo tack.

De kommer att skylla på andra, skademinimera, låtsas att det regnar eller som i Lena Melins fall tro att det går att vränga kappan ut och in. Aldrig att dessa kappvändare får någon form av förlåtelse. Skadan de har gjort är för stor. Detta är inget som kommer att lösas under vår levnad. I värsta fall finns inte Sverige eller den svenska folkstammen kvar i framtiden.

Men egohumanisterna "äger" Sverige ett tag till men sedan blir det nog krig på riktigt. Många tror här att det handlar om massmedia, jag är inte säker på det. Det börjar krypa ner i folkdjupet och inte minst kvinnorna börjar fatta är något är fel, väldigt fel.
Katalysatorn här är när en handfull kända kvinnor tar bladet från munnen & talar klarspråk. Då är lavinen igång. Ann Heberlein är på god väg, några till, sen rullar det på av sig själv. Kvinnor söker sig mer till det som är socialt accepterat & när det väl svänger kan det gå riktigt snabbt.
Citera
2018-01-17, 23:05
Medlem
Just med tanke på #MeToo#.

De allra flesta män som arbetar, gör sitt jobb inom Sverige inom de yrken som gör att sverige fungerar som nation (inte inom MSM och vänstern) är fäder som vill, kan fungera som män till sina partner och som pappa till sina barn.

Glöm inte att kärnfamiljen är normen även om många försöker övertyga oss om motsatsen.

Det är dessa män som gör att att Sverige fungerar.

De övergrepp som pågår inom vänsterkretsar, inom MSM, inom kultur är bara gasljus. Bara historia.. Angår inte hederligt folk. Hederligt folk, män och kvinnor gör misstag men bär sig inte åt som feministmän inom kultureliten som trodde de skulle få ligga. Hoppas att de borta för all framtid. Samla burkar kan fungera. Julgranen brann inte men lite sämre rödvin blir det nog för vissa.
Senast redigerad av Lagring 2018-01-17 kl. 23:53.
Citera
2018-01-18, 00:51
Medlem
Ann Heberlein håller på med en analys av samtliga gruppvåldtäkter som ägt rum 2012-2017 och söker crowdfunding.
Citat:
Varför ökar våldtäkterna? Vem ligger bakom dem? Vilka är deras bevekelsegrunder? Vilka föreställningar, värderingar och normer styr förövarnas beteende? Sanningen bakom det eskalerande sexuella våldet mot kvinnor i Sverige måste belysas. Först när vi vet hur det ligger till kan vi föreslå rätt lösningar. Därför håller jag på att kartlägga samtliga gruppvåldtäkter där dom fallit mellan 2012 och 2017: Förövarnas ålder, etnicitet och värderingar så som de uttrycks i domslutet analyseras. Det är mitt bidrag till sanningen – och för att gå i land med det behöver jag ert stöd. Därför öppnar jag idag en crowdfunding för att finansiera projektet ”Våldtäkt och kultur – En kartläggning av gruppvåldtäkter i Sverige 2012-2017”. Resultatet kommer att presenteras i en bok på Greycat Publishing House i samband med årets Almedalsvecka. Länk till crowdfunding finns här. Jag är tacksam för alla bidrag!
Hon har för övrigt kommit på valbar plats efter provvalet i Helsingborg (tror det var där). Annars hade hon förmodligen kommit in på personröster. Hoppas hon fortsätter vara en oppositionell röst även som riksdagsman i likhet med Bali.

https://ledarsidorna.se/2018/01/sann...-gora-er-fria/
Citera
2018-01-18, 01:09
Medlem
Vill också påminna om en sak som jag sett i internetflödet idag. Centerns lilla snärta tar tillbaka sitt yttrande att Sverige rymmer 40 miljoner människor. Det vill hon inte kännas vid. Förmodligen för att 32 miljoner invandrare aldrig kommer att arbeta, hur skall det gå till?

Men det värsta är inte detta.

Hon hävdar att Sverige inte finns på riktigt då hennes mormor kom från Kanada och att alla som vill arbeta och bli svenskar är välkomna och svenskhet är dumheter då alla kan bli svenskar.

Hon sitter i riksdagen, hon har makt, hon vet jättemycket, mer än oss, tror hon.

Nu kan vi bli Ugandier, Kineser och Japaner. Det är bara att åka dit.

Att dessa imbecilla människor företräder oss i riksdagen, bestämmer våras liv är tragiskt. Förr kunde detta inte ske men nu är det vår verklighet.
Citera
2018-01-18, 01:23
Medlem
Kristersson gjorde ett märkligt uttalande i tisdagens Aktuellt-debatt med Morgan J, efterlyste förstås mer polis och lagar (vilka gör inte det idag), därför som han sa:

"vi ska ta det här på stort allvar och inse att den grova brottsligheten och våldtäktsproblematiken är här för att stanna"

Det låter inte speciellt hoppfullt, det "nya Sverige" är här för att stanna? Bara att ta skeden i vacker hand och vänja sig vid allt grövre brottslighet och våldtäkts-"problematik"?
Citera
2018-01-18, 01:24
Medlem
Ann Heberlein har skadat Sverige svårt. Hon har varit del av PK-maffian i många år. Hon har skadad människor som är på vår sida, som skriver i denna tråd.

Men nu har hon ändrat sig och vill ha en riksdagsplats för moderaterna som förstört Sverige oåterkalleligt.

Nu skall vi gilla henne. Visst, hon är bra med pennan men skulle gärna se någon form av avbön innan jag accepterar henne. Mycket avbön!
Typisk figur för MSM att gilla eller dissa beroende på dagsform eller nyhetsflödet i övrigt.
Senast redigerad av Lagring 2018-01-18 kl. 01:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in