2018-01-15, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Exakt. Där har vi en reality check som alla i och utanför den här tråden måste inse.

Vi kan snacka om kretsloppsmigration, sockrade återvändarbidrag, taskig carbon footprint för somalier i Sverige och allt möjligt. Den nakna sanningen är att diaspororna redan har slagit ner rotpålarna i den svenska myllan och suger upp den skattefinansierade bidragsnäringen. Det är helt enkelt bättre att leva här än i ett skithålsland (även om vi snart är där själva). Om inte något snabbt händer så är dessa människor snart "någonstansare" i valfri problemförort.

Jag tror det är därför personer som Anna Dahlberg inte kommer med de efterlysta skarpa förslagen. Dessa är nämligen så svårsmälta att ingen vågar yppa dem. Det skulle möjligen vara i de mest utåtagerande inläggen under I&I i så fall.

I praktiken handlar det om att omvandla PUT till TUT, helt dra in medborgarskap och utvisa fuskare och kriminella, skjuta maffiamedlemmar "on site", samt sist men inte minst dra in alla bidrag för de som inte kan försörja sig själva. Sistnämnda måste givetvis kombineras med avstängd ström och värme samt vräkning om man inte kan betala för sig. Gäller även barnfamiljer.

För de som har TUT och inte begått kriminella handlingar får man sedan backa tillbaka de sistnämndas boende till asylförläggningar, modell tält eller barack, tills de kan försörja sig själva.

Just nu är det tid att bygga upp konstruktiva förslag. Inte radikala lösningar. Jag hoppas mycket på kretsloppsmigrationen som tankefigur. Det handlar om ett långsiktigt arbete. Alla är så fokuserade på nästa val. Det kommer tyvärr att ta längre tid än så att sätta en motberättelse.

De egohumanistiska har haft åsiktsmonopol så länge att det kommer att ta tid att få alternativ att sätta sig hos svensken.
Citera
2018-01-15, 18:11
Medlem
Vi har ju talat om diasporor i tråden. Diasporornas diaspora har ju under hundratals år kämpat med sin tillhörighet och självvalda utanförskap i det svenska samhället.

I dagens nätupplaga av SvD finns en fin skildring av svårigheterna med att tillhöra en diaspora. Att aldrig riktigt vara hemma. Att alltid känna att man inte tillhör majoritetsbefolkningen. Även om man söker sig ut, så dras man in i diasporan igen.

Citat:
Så vem blir då Kenneth Hermele, till sist?
Han ser sig som svensk, "men aldrig judisk svensk, alltid svensk jude. Svenskar var – och är – några andra. Svenskar kan förvisso vara trevliga, som en vän till min mamma brukade säga, men de är inte som jag".
"Känslan av att inte höra till, att stå utanför, att tillhöra en minoritet, har följt mig hela livet. Jag tror det är min viktigaste tillgång, och något jag inte vill förlora. Jag misstror dem som aldrig har befunnit sig i utanförskap, som aldrig har behövt fundera innan de säger ’vi’."

Att aldrig heller vilja tillhöra majoritetsbefolkningen. Att alltid misstro den.

Är det ett värdigt liv i långa loppet att behöva leva i Sverige för att få kalla sig kurd när man i själva verket tillhör det kurdiska folket eller att leva på socialbidrag i Hjulsta när man kunde ha en frisörsalong i Puntland?

https://www.svd.se/hermeles-bok-kan-...judiska-lasare
Senast redigerad av Ottokar 2018-01-15 kl. 18:19.
Citera
2018-01-15, 18:25
Medlem
Måste bara ge en eloge till Simmaellersjunk, för att han använder shitholescountries på rätt sätt.
Det som diverse skribenter och språkforskare tvistar om i tidningarna!
Vad som menas är rakt översatt till svenska
"Det är en riktig skithåla."

För att återknyta till topic så rekomenderar jag att ni deltar i opinionsundersökningarna på nätet.
Det är alltså frågor med sju olika alternativ där 7 är instämmer helt, och 1 är instämmer inte alls, sedan är de övriga alternativen instämmer delvis, etc etc , ni fattar. Dessa undersökningarna kan man vinkla hur man vill, eller vad uppdragsgivaren efterfrågar. om ni deltar i någon av dessa undersökningar så gör till regel att alltid välja instämmer helt eller instämmer inte alls.
Senast redigerad av Tom iskalle'n 2018-01-15 kl. 18:27.
Citera
2018-01-15, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Där blir det en rejäl intressekonflikt, att vara en god miljökämpe och rädda planeten från att ”förgiftas” av CO2 eller att vara världens godaste som räddar folk som ”flyr för sina liv.
Men för en sann miljöpartist är det enkelt, man förpassar hela Sverige till Somalias klimatavtryck, om det så ska behöva bli barkbröd för folket.

Vi får väl hoppas att de inte kan sin Palme, såg något om att han för länge sen sa något om att han/sossarna varit naiva i tron att man skulle kunna ta hit folk från 3:e världen och utbilda dem till att åka hem och skapa bättre samhällen. Det framgick inte riktigt vad han menade men nog lät det som att han insåg att de kulturella skillnaderna var avgrundsdjupa och riktigt så enkelt som att utbilda och visa på det goda exemplet var det inte.
Men det stoppade inte Sida m.fl. från att försöka flytta berg i u-länder.

Det finns ju ganska många godhetsnarcissister som har detta som sin försörjning och karriär, egenintresset är en stark drivkraft.

Olof Palme härstammade från en högadlig släkt som haft en månghundraårig tradition att arbeta som bondplågare. Tror att det första skottet i släkträdet var någon tysk fogde som togs in av danskarna för att sätta järnskodda stövlar i nacken på allmogen.

Oavsett så fungerar klimatargumentet utmärkt även i borgerliga kretsar. Det är min tro att när man instinktivt känner att den egna tillvaron hotas - ja då söker man efter alternativa argument och lösningar. Självbilden av god och anständig människa släpper man dock ogärna. Det är ju så att säga en integrerad del av att vara god medelklass. Aldrig ond och radikal. Alltid vilja gott.
Senast redigerad av Ottokar 2018-01-15 kl. 19:00.
Citera
2018-01-15, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom iskalle'n
Måste bara ge en eloge till Simmaellersjunk, för att han använder shitholescountries på rätt sätt.
Det som diverse skribenter och språkforskare tvistar om i tidningarna!
Vad som menas är rakt översatt till svenska
"Det är en riktig skithåla."

För att återknyta till topic så rekomenderar jag att ni deltar i opinionsundersökningarna på nätet.
Det är alltså frågor med sju olika alternativ där 7 är instämmer helt, och 1 är instämmer inte alls, sedan är de övriga alternativen instämmer delvis, etc etc , ni fattar. Dessa undersökningarna kan man vinkla hur man vill, eller vad uppdragsgivaren efterfrågar. om ni deltar i någon av dessa undersökningar så gör till regel att alltid välja instämmer helt eller instämmer inte alls.

Tack för tipset om opinionsundersökningar.

Här i tråden kan man vara öppen och ärlig, men ska man skicka hem folk med enkel biljett så får det inte vara till skithålor. Då är det bättre om visionen är en trevlig gård i Puntland där barnen kan leka utan gängkrig och där hönsen pickar i godan ro.

Tänk när Ahmed kan resa fritt till Tripoli igen för att bygga upp föräldrahemmet som förstörts av kriget. Vilken glädje i hemkvarterat när den förlorade sonen återvänder från utanförskapet i den syriska diasporan i Sverige.

Tillägg: Nu blev det fel. Jag försöker utveckla min egen argumentation. Inte vara trådpolis.
Senast redigerad av Ottokar 2018-01-15 kl. 19:07. Anledning: tillägg i texten.
Citera
2018-01-15, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Pushar för det här programmet då det i högsta grad har bäring för "mediakriget" det handlar i grund och botten om fake news inför valet och vem som sitter på sanningen
Katarina Barrling klok som en uggla utvecklar det uppenbara på ett oantastligt sätt , att vi alla är lika goda kålsupare och att ingen ska tro att just någons sanning är sanningen, lysande!
Hon lär nog knappast få mycket Tv tid inför valet om fake news begreppet ska hamras in , det skulle förvåna.

https://www.svtplay.se/video/1662626...ng-2-avsnitt-1

Jasså, svensk journalistik vill framstå som opartisk? Varför ser vi då inga reportage utifrån den här synvinkeln:

https://www.nrk.no/urix/livet-vender...qqa-1.13866067

NRK har gjort ett reportage från Raqqa. Det gör väl SVT snart också, men där ett SVT-reportage sannolikt bara kommer framställa Syrien som ett svart hål av hopplöshet, ett helvete på jorden (men absolut inte ett "shithole" ) där barn dör i parti och minut, ja där är det norska reportaget avsevärt mycket mer nyanserat: Raqqas medborgare framställs som människor med handlingskraft, med värdighet och med en stor kärlek till sin plats på jorden. Hör till exempel den arabiska matronan berätta om sin butik, sina döttrar och hennes kärleksförklaring till den ruinhög som trots allt är hennes hem: framstår det verkligen som att hon drömmer om att passivt få leva på bidrag i Sverige? Dessa människor bär ju uppenbarligen på så mycket större hopp och ambitioner än att få flytta till ett kallt land vid polcirkeln.

En uppmaning till de SVT-journalister som läser här i tråden: det är detta ni skall skildra. Visa oss Syrierna som vuxna, myndiga människor, fullt kapabla och villiga att bygga upp sitt land. Problematisera också hur den irrationella svenska migrationspolitiken slukar alla de resurser som kunde gå till någon form av Marshallhjälp till det lidande Syriska folket.

För, om nu ska vara ärliga: Syrien behöver sina starka unga män. Och de behöver sitt hemland. Nu har de möjligheten att återförenas.
Citera
2018-01-15, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Just nu är det tid att bygga upp konstruktiva förslag. Inte radikala lösningar. Jag hoppas mycket på kretsloppsmigrationen som tankefigur. Det handlar om ett långsiktigt arbete. Alla är så fokuserade på nästa val. Det kommer tyvärr att ta längre tid än så att sätta en motberättelse.

De egohumanistiska har haft åsiktsmonopol så länge att det kommer att ta tid att få alternativ att sätta sig hos svensken.
Utan att starta någon "beef" med dig (jag har inte tid att skriva på Flashback eftersom jag har ett heltidsjobb i en rysk trollfabrik), så låter du väldigt försiktig nu. Ungefär som de i denna tråd ständigt kritiserade MSM-skribenterna.

Skulle Dahlberg, Teodorescu, Gudmundsson eller dylik "penna" skriva att konstruktiva förslag ska byggas upp, ses som tankefigurer och få ta sin tid, så skulle halva tråden redan utsett en lämplig lyktstolpe. Speciellt om de var sextondels kanariefåglar.

Lycka till med fortsatta diskussioner om konstruktiva förslag.
Citera
2018-01-15, 19:27
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Den ensamkommande flyktingbarnen är en ömmande fråga. Lena Melin på Aftonbladet lyfter fram risken för historiens dom över svenskarna.

Förutom att rättstavningsprogrammen verkar strejka hos Aftonbladet noterar jag att risken för jordbävningar och torka nu blivit grund för att stanna i Sverige enligt Melin.

Samtidigt så är min uppfattning att frågan om de ensamkommande barnen (med eller utan skägg) har fått en oproportionerligt stor plats i medvetandet. De behöver naturligtvis även de få komma hem dit där de har sin rätta hemvist och kan verka som funktionella samhällsmedborgare, men de är endast en fraktion av mångkulturen.

Eftervärden är kanske den second opinion egohumanisten Håkan Mörners företag Forodont erbjuder? I så fall är det ju ett helt rimligt antagande från Mellins sida att historiens dom kan komma att bli hård. Att av egohumanistiska, vid sidan av rent egokapitalistiska, skäl låsa fast en diaspora av afghaner som egentligen är från Iran i utanförskap och socioekonomisk utsatthet i svenska särskilt utsatta områden är verkligen inte snyggt. Om man dessutom räknar in att dessa stackars afghaner som egentligen kommer från Iran tillsammans med oss vanekriminella svenskar ska bära det skammens stigmatiserande hundhuvud det innebär att vara värsta sortens klimatbrottsling (4,2 jordklot behövs om alla skulle leva som vi svenskar gör, med nuvarande folkmängd alltså) framstår den enorma börda de arma afghanerna som egentligen är ifrån Iran tvingas bära närmast hjärtskärande att ens tänka på. Så mycket lättare klimatkriminella fotavtryck de finge lämna efter sig i Afghanistan, lite värre i Iran förstås men betydligt mer liljevita skulle de möta Allah på domens dag än om de tvingas kvar i Sverige bara för att Håkan Mörner ska få uppleva egohumanistiska kickar.
Citera
2018-01-15, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Utan att starta någon "beef" med dig (jag har inte tid att skriva på Flashback eftersom jag har ett heltidsjobb i en rysk trollfabrik), så låter du väldigt försiktig nu. Ungefär som de i denna tråd ständigt kritiserade MSM-skribenterna.

Skulle Dahlberg, Teodorescu, Gudmundsson eller dylik "penna" skriva att konstruktiva förslag ska byggas upp, ses som tankefigurer och få ta sin tid, så skulle halva tråden redan utsett en lämplig lyktstolpe. Speciellt om de var sextondels kanariefåglar.

Lycka till med fortsatta diskussioner om konstruktiva förslag.

Det kommer att bli värre innan det kan bli bättre. Den svenska debatten om mångkulturen har inte nått så långt ännu att ens regimtrogen media har upphört med sitt krig mot svenskarna.

Just nu söker media att finna ett nytt jämviktsläge där man kan bevara full mångkultur, men med hårdare polisiära metoder. Alltså gammal klassisk moderat politik och där är moderaterna trovärdiga.
Just därför behöver det födas motbilder där goda krafter kan verka för en ordnad avveckling av mångkulturens diasporor.

Vad gäller kanariefåglarna så börjar jag få en vag misstanke om att den lokala flocken kankse håller på att ompröva sin inställning. Den som lever får se.
Senast redigerad av Ottokar 2018-01-15 kl. 19:37.
Citera
2018-01-15, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Eftervärden är kanske den second opinion egohumanisten Håkan Mörners företag Forodont erbjuder? I så fall är det ju ett helt rimligt antagande från Mellins sida att historiens dom kan komma att bli hård. Att av egohumanistiska, vid sidan av rent egokapitalistiska, skäl låsa fast en diaspora av afghaner som egentligen är från Iran i utanförskap och socioekonomisk utsatthet i svenska särskilt utsatta områden är verkligen inte snyggt. Om man dessutom räknar in att dessa stackars afghaner som egentligen kommer från Iran tillsammans med oss vanekriminella svenskar ska bära det skammens stigmatiserande hundhuvud det innebär att vara värsta sortens klimatbrottsling (4,2 jordklot behövs om alla skulle leva som vi svenskar gör, med nuvarande folkmängd alltså) framstår den enorma börda de arma afghanerna som egentligen är ifrån Iran tvingas bära närmast hjärtskärande att ens tänka på. Så mycket lättare klimatkriminella fotavtryck de finge lämna efter sig i Afghanistan, lite värre i Iran förstås men betydligt mer liljevita skulle de möta Allah på domens dag än om de tvingas kvar i Sverige bara för att Håkan Mörner ska få uppleva egohumanistiska kickar.

Instämmer helt och fullt med dig. Vi har bara ett klot. Låt oss vara rädda om det.
Citera
2018-01-15, 19:33
Medlem
Ördögs avatar
Ännu har ingen i denna tråd nämnt en helt nytkommen bok av The Local-journalisten Paul Rapacioli, Good Sweden, Bad Sweden: The Use and Abuse of Swedish Values in a Post-Truth World. En bok som för en engelskspråkig publik tar den svenska samhällssynen och samhällsfilosofin i försvar, och bemödar sig att rätta till alla de osanningar som sprids om världens modernaste land. Jag tyckte ämnet förtjänar en egen tråd.

(FB) ”Good Sweden, Bad Sweden” - Ny bok ska bemöta "högerextremas" Sverigebild
Senast redigerad av Ördög 2018-01-15 kl. 20:06.
Citera
2018-01-15, 19:37
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Vi har ju talat om diasporor i tråden. Diasporornas diaspora har ju under hundratals år kämpat med sin tillhörighet och självvalda utanförskap i det svenska samhället.

I dagens nätupplaga av SvD finns en fin skildring av svårigheterna med att tillhöra en diaspora. Att aldrig riktigt vara hemma. Att alltid känna att man inte tillhör majoritetsbefolkningen. Även om man söker sig ut, så dras man in i diasporan igen.

Att aldrig heller vilja tillhöra majoritetsbefolkningen. Att alltid misstro den.

Är det ett värdigt liv i långa loppet att behöva leva i Sverige för att få kalla sig kurd när man i själva verket tillhör det kurdiska folket eller att leva på socialbidrag i Hjulsta när man kunde ha en frisörsalong i Puntland?

https://www.svd.se/hermeles-bok-kan-...judiska-lasare

I recensionen av Kenneth Hermeles bok står:

"Så vem blir då Kenneth Hermele, till sist?

Han ser sig som svensk, "men aldrig judisk svensk, alltid svensk jude. Svenskar var – och är – några andra. Svenskar kan förvisso vara trevliga, som en vän till min mamma brukade säga, men de är inte som jag"."

En retorisk fråga: Är det tillåtet för undertecknad, att göra samma observation?

Judar kan förvisso vara trevliga, men de är inte som jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in