Citat:
Ursprungligen postat av
TheLucky
Istället är det systemen som krisar, stöket i offentliga rum ökar successivt och kaoset överlag. På detta är politiker tvungna att sänka bidragen rejält. Det är då de verkliga problemen tar ny fart vars konsekvenser vi ännu inte kan se vidden av.
Jag ska försöka se i min kristallkula om jag kan se vidden. Du har rätt i det du påstår både det när det gäller skattehöjningsmöjligheterna för den jobbande delen av befolkningen, och också att arbetslösheten hos "etniska svenskar mitt i livet" är lägre än på mycket länge. Återstår då bidragssänkningar för att dra åt tumskruvarna på bidragsproletariatet.
Den eskalerande kriminaliteten har tre huvudorsaker. En del är alternativsekonomidriven. Dom som inte kan eller vill hitta reguljära jobb försörjer sig i skuggekonomi med knark- och vapenaffärer. Det är en del. En annan del drivs av kulturella orsaker och taskig kvinnosyn (hedersrelaterat). Den tredje brottskategorin är personrån där folk blir av med jackor och telefoner och "lyxartiklar".
Bidragsfontänen håller en del av folket hemma - och utanför kriminalitet, hemma i TV-soffan framför X-Boxen, Playstation och Netflix.
Eftersom man nu inte kan höja skatten för att finansiera merkostnaden, vad händer då när man tvingar ut Playstation- och Netflixgruppen av zero-productivity-workers i påtvingad självförsörjning, hänvisade till jobb som inte finns, för dessa personer som ingen vill anställa? I allafall inte anställa utan en fet bidragscheck som inte finns?
Tillgreppsbrotten (stölder, rån osv) kommer att tokrusa i höjden är vad som kommer att hända. Ska våra politiker komma undan igen med "vi var naiva"?
Lägg till detta att svenskarna beväpnar sig som aldrig förr och Kreti & Pleti tar jägarcertifikat. När Linnea, Max, Sara eller Erik kommer hem och har fått sin fjärde i-phone och sin tredje "Canada Goose"-jacka stulen så är det lätt hänt att det blir villaförortsinhemsk tjuvjakt på tillresta individer som ser sig nödgade att stänga av Netflix eller Playstationen en stund och ge sig ut för att skaffa livets nödtorft.
Lägg till detta Dan Eliassons genuscertifierade dialogpolis som inte löser några brott överhuvudtaget.
Det är en farlig bryggd 7K-kartellen har bryggt. Den kan både koka över och explodera. Samtidigt.
Jag sätter fram en fläkt och poppar popcorn sålänge.
Det behövdes knappt ens någon kristallkula för att göra den profetian. Det är lika bra att säga som Iron Maiden:
Give me the strength to hold my head up, spit back in their face. Don't need no key to unlock this door, gotta break down the walls; get out of this bad place. Can I play with madness? The prophet stared at his crystal ball. Can I play with madness? There's no vision there at all.