2017-12-01, 10:38
Moderator
Strix m/94s avatar
Läs moderatorsmeddelandet noga innan postning - mycket OT raderat på sistone!

Strix/Mod
Citera
2017-12-01, 11:47
Medlem
anenomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag tittade. Det var värdelöst. Du anser ju att vilken tönt som helst är hoppingivande. Det verkar som hans grej är ett nytt ord. Det finns inget att hämta där. Detta har ingen som helst påverkan på någonting och saknar därmed relevans.
Personen som blev intervjuad ägnade exakt 54 sekunder (Från 6:47 till 7:41) av en 17 1/2 min lång intervju åt ordet etnocide som du tyckte var "hans grej", så det du ägnar dig åt är oärlighet.

Så om det är någon som är en tönt är det du. Ytterligare bevis för din monumentala oförståelse är att du verkar tycka att It's OK to be white var helt obetydlig. Allt som inte har funnits sedan 1980-talet avfärdar du som obetydligt. Det du inte inser är att vi är i lindan av sociala och alternativa mediers utveckling. För övrigt ägnar ungdomar idag betydligt mer tid åt youtube än TV så det är alltså dit kompassnålen pekar.

EDIT: Jag kan tillägga att inget av det som går utanför SDs mittfåra väcker din entusiasm. Om året vore 2002 hade du garanterat avfärdat SD som totalt obetydligt. Du är en bakåtsträvare och sådana finns det alldeles för många av i mediakriget. T ex de som tror att gammelmedia ska ta sitt förnuft till fånga eller de som tror att vårt nuvarande etablissemang ska ta sitt förnuft tillfånga eller att all betydelsefull opinionsbildning idag avgörs i morgonsofforna på TV. Inget som är nytt kan vara något gott och om det ska bli någon förändring måste det komma ur det gamla - Det är din inställning i ett nötskal.

EDIT2: För övrigt håller jag med dig om att det inte finns någon le grande konspiration som driver allting framåt - men det innebär inte att ägarna på tidningarna inte skulle kunna välja en annan inriktning om de ville (Men det är inte ägarna som drivit journalistisken dit vi är idag). Små konspirationer kan existera men är sannolikt ganska obetydliga. Och politikerna är totalt indoktrinerade i postmarxism och drivs inte av ondska. Reinfeldt tror på vartenda ord han säger. Han, som så många andra multikulturalister och mångfaldsvurmare, är fanatiker.

Men för guds skull, börja sträva framåt, mot det nya.
Senast redigerad av anenome 2017-12-01 kl. 12:26.
Citera
2017-12-01, 12:13
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anenome
Det du inte inser är att vi är i lindan av sociala och alternativa mediers utveckling. För övrigt ägnar ungdomar idag betydligt mer tid åt youtube än TV så det är alltså dit kompassnålen pekar.

Som någon skribent sa häromdagen som jag tror är rätt, att nu ser vi ett sviktande förtroende för MSM där den nya generationen går först. Ingen ungdom idag konsumerar MSM via tidningar och TV. Men ombytet till en annan mediakonsumtion kommer att ta tid eftersom ingen vet vad som komma skall. Vad ska vi ha istället?

Det är inte bestämt än vad vi ska ha efter MSM. Om vi hade vetat det så hade vi kunnat finns konsensus fortare och bestämt oss för att bojkotta de gamla mediehusen. Men det går inte så länge det inte finns något egentligt alternativ.

Om vi hade haft "myMediaGadget" med en trovärdig och betrodd nyhetsfeed i hade MSM redan varit förpassade till historiens sophög. Så den som först gör "myMediaGadget" och etablerar "No Jews in sight Media Corporation" kommer att vinna. Sen är det bara att publicera dom Svenska och Europeiska nyheterna i "myMediaGadget" och sen timmen efter på Youtube och Facebook.

Om framtiden först blir mångetnisk och splittrad en period så kommer media att bli det också. Nyheter producerade av in-gruppen för in-gruppen.

Men så länge vi dras med MSM spelar publiceringsmediet mindre roll för ingen litar på budskapet. One size fits all-tiden är förbi, och det är därför Public Service inte kommer att fungera heller.
Senast redigerad av Nostradumbass 2017-12-01 kl. 12:21.
Citera
2017-12-01, 16:48
Medlem
rough-justices avatar
I det här landet finns det bara en enda grupp svenskar som kan kalla sig "de anständiga" med gott samvete. Inte dom som florerar sig med statsråden och tycker att vanliga svenskar har en så ohyfsad ton i samhällsdebatten. Utan alla dom som Anders Ygeman talar om när han kritiserar Göran Persson i Jörgen Huitfeldts fredagsintervju i regimmedian Kvartal. Nämligen alla de svenskar som kom med obekväma sanningar när det kostade dem stigmatisering, jobb och Expos läskiga brännmärkande i offentligheten. I dagens fredagsintervju säger Anders Ygeman att:

"Efterklokheten är den enda exakta vetenskapen. Jag saknade väl Göran Perssons och andras röst i den debatten då som sa det som de nu tycker är självklarheter.
Det säger Anders Ygeman om kritiken som förre statsministern Göran Persson framförde i Fredagsintervjun om att regeringen agerade alltför senfärdigt under migrationskrisen 2015.
"

Källa: https://kvartal.se/fredagsintervjun/...-anders-ygeman

Nu fabricerar den förre inrikesministern med sanningen för det fanns nämligen högljudda röster som i många år har varnat för konsekvenserna av den nuvarande och tidigare regeringars sanslösa massinvandringspolitik - vars enda syfte har varit att göra Sverige mångkulturellt genom att locka hit funktionsodugliga människor från världens värsta skitländer.

Hösten 2012 publicerade den numera nedlagda tidskriften Dispatch International en artikel om Reinfeldt-regeringens migrationsöverenskommelse med Miljöpartiet. På Världsaidsdagen den 1 december skriver Ingrid Carlqvist följande rader i Det Fria Sverige apropå att Folkhälsomyndigheten nu erkänner officiellt att den alarmerande ökningen av hiv-positiva i Sverige beror på utomeuropeisk massinvandring hit. Ingenting annat.

Så här skriver Ingrid Carlqvist:
"Redan i november 2012 skrev Dispatch International en artikel med rubriken: Sverige kan bli hiv-magnet. Artikeln vållade stor uppståndelse bland dem som arbetar med hiv-smittade. Å ena sidan framhöll artikeln riskerna med att locka tusentals hiv-smittade till Sverige, å andra sidan lyftes smittbegränsningen fram. Den som får gratis bromsmediciner (och tar dem) minskar sin smittsamhet med upp till 96 procent."
"Efteråt försökte Åsa Cronberg ta avstånd från sina egna uttalanden – inte för att de var fel i sak eller för att hon blivit felciterad, utan för att artikeln publicerades i en ”rasistisk” tidning. På sin hemsida skrev de:

”Hiv-Sverige tar starkt avstånd från artikeln Sverige kan bli hivmagnet, publicerad på hemsidan Dispatch International den 8 november 2012. Frilansjournalisten Fredrik Nilsson har intervjuat Åsa Cronberg, rådgivare och jurist på Hiv-Sverige, angående papperslösas rätt till vård. Hon står för sina citat, men har tillsammans med Hiv-Sverige, vid flera tillfällen, uttryckligen motsatt sig publicering av artikeln.”

Nu visar statistik från Folkhälsomyndigheten tydligt att ökningen av hiv-fall nästan uteslutande beror på invandring:

”År 2015 rapporterades 450 fall av hivinfektion i Sverige, och under den senaste femårsperioden har i medeltal 455 nya fall rapporterats varje år. Av dem är cirka 80 procent utlandsfödda personer varav en stor andel fått hivinfektionen före ankomsten till Sverige. Åtminstone 107 av de rapporterade fallen har en tidigare diagnos i ett annat land men har rapporteras till Folkhälsomyndigheten under 2015, efter ankomst till Sverige.”"

Källa: https://www.detfriasverige.se/sverig...en-hiv-magnet/

Redan för fem år sedan gick det alltså att läsa i alternativ media om konsekvenserna av Reinfeldt-regeringens migrationsöverenskommelse med Miljöpartiet. Att det skulle resultera i okontrollerbara könsepidemier i Sverige när illegala invandrare kan stanna kvar i landet efter utvisningsbeslut och samtidigt få tillgång till ofantligt dyra bromsmediciner för hiv-patienter.

De anständiga heter inte Karin Pettersson, Peter Wolodarski, Anders Lindberg eller ens Paulina Neuding. Utan namnen på de anständiga hittar du i Stiftelsen Expos åsiktsregister över svenskar som sade ifrån medans tid fanns. För en anständig människa är bara den som vågar säga ifrån när det kostar någonting. Inte Expo och deras smutsiga medlöpare!
Senast redigerad av rough-justice 2017-12-01 kl. 17:26.
Citera
2017-12-02, 12:08
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Som någon skribent sa häromdagen som jag tror är rätt, att nu ser vi ett sviktande förtroende för MSM där den nya generationen går först. Ingen ungdom idag konsumerar MSM via tidningar och TV. Men ombytet till en annan mediakonsumtion kommer att ta tid eftersom ingen vet vad som komma skall. Vad ska vi ha istället?

Det är inte bestämt än vad vi ska ha efter MSM. Om vi hade vetat det så hade vi kunnat finns konsensus fortare och bestämt oss för att bojkotta de gamla mediehusen. Men det går inte så länge det inte finns något egentligt alternativ.

Om vi hade haft "myMediaGadget" med en trovärdig och betrodd nyhetsfeed i hade MSM redan varit förpassade till historiens sophög. Så den som först gör "myMediaGadget" och etablerar "No Jews in sight Media Corporation" kommer att vinna. Sen är det bara att publicera dom Svenska och Europeiska nyheterna i "myMediaGadget" och sen timmen efter på Youtube och Facebook.

Om framtiden först blir mångetnisk och splittrad en period så kommer media att bli det också. Nyheter producerade av in-gruppen för in-gruppen.

Men så länge vi dras med MSM spelar publiceringsmediet mindre roll för ingen litar på budskapet. One size fits all-tiden är förbi, och det är därför Public Service inte kommer att fungera heller.

Som du påpekar är alternativ media den vinnande parten men att just idag så är dess finansiering olöst. Mainstreammedia är ju livrädda för att den ska lösas. Vi kan se på sverigedemokraternas valfilm som setts av flera hundra tusen medan socialdemokraternas valfilm bara har setts av några hundra. Om hela alternativ media hade sådana resurser som sd vore det fullständigt kört för msm.
Citera
2017-12-02, 14:10
Medlem
Jag ska erkänna - jag tar mig ofta till Aftonbladet och Expressen utan att skämmas. Jag ser ett värde i lättsamma länksamlingar som tar tempen på det sjuka samhällsklimatet i Sverige. Man kan jämföra dem med Grönköpings Veckoblad eller Svenska Mad. Eller varför inte den "andra sidans Avpixlat", ett slags tendentiösa och vinklade publikationer med en slagsida åt absurditetens yttersta gräns. På ett sätt har den hycklande boulevardpressen blivit dagens alternativmedia, med chockerande texter som roar men kanske också retar upp oss fria tänkare.

Jag ser kort sagt ett stort värde i pajasar som Olsson-Olsén, Lindberg, Lindström och andra skribenter. De katalyserar och ger grogrund för nya friska tankar hos oss förnuftiga människor - samtidigt som de ger oss hälsobefrämjande hånskratt över deras hyckleri.

Nackdelen är väl att ett stort antal får och deras fåraherdar (tänk lobotomerade väljare och politiker) tar skrivarclownernas alster på allvar och baserar vardaglig politik på deras skruvade opinionsyttringar.
Citera
2017-12-02, 14:56
Medlem
fasligts avatar
Dekonstruktiv Kritik där Aron Flam samtalar med Jens Ganman om Ganmans långa bloggpost om tillståndet inom public service. Värdeavgrunden del två.
https://www.patreon.com/posts/15665366

Det behövs ingen konspirationsteori, det sitter i väggarna, värdeomdömena kommer automatiskt, enligt Ganman. Marinaden är således mustig, och beroendeframkallande, rent toxisk för den som lägger sig i. I alla bemärkelser.
Citera
2017-12-02, 15:13
Moderator
TheLuckys avatar
Littorin har lessnat på Reinfeldt. Skriver så här på facebook:

Citat:
I åtta år levde jag och andades jag detta. 200 resdagar per år, närmare sju hela dygn i riksdagens talarstol. 17 propositioner, över 200 förordningsförändringar. Krisresor, möten med uppgivna arbetslösa och förbannade fackföreningar. Men vi gjorde det för att vi trodde på det och för att det var det som var politiken. Det vore ju klädsamt att låta det goda resultatet av allt det bli eftermälet snarare än något slags politisk death wish och oförmåga att ens visa en liten insikt om var problemen finns idag eller var man själv har befunnit sig.

Lägg därtill den uppenbara dubbelmoralen: extremt hög svansföring i etiska frågor före avgången – och sedan inga betänkligheter att kvittera ut full ersättning och lägga övriga inkomster i bolag. Länge har jag hållit tyst, av respekt för att man ska låta gamla partiledare och andra partigängare glida in i dimman. Men eftersom föremålet själv envisas med att fronta med denna okunskap att problematisera eller se några egna brister så rinner bägaren till slut över. Det är en himla tur att dagens partiledning verkar ha det betydligt bättre förspänt när det gäller att hantera dagens samhällsproblem.

Samtidigt i expressen angående slavhandeln i Libyen:
Citat:
Den moderna slavhandeln i Libyen har varit känd i flera år. Men aldrig har den presenterats så naket och brutalt. Chockvågorna går över hela jorden.

– Det är bara inte möjligt! Inte med människor! Martin Luther King måste gråta i sin grav, skriker sig en kvinna i Paris sig hes några dagar efter att filmen har visats. Hon är en av de som har samlats till en demonstration framför Eiffeltornet. Upprördheten i folkmassan är påtaglig. En afrikan hissas upp på en annan mans axlar och fattar en megafon. Han är rasande på de afrikanska statscheferna:

– Vad håller de på med? De köper sig lyxvåningar i det här kvarteret men de gör inget för att stoppa människohandeln!

Offensivast i sina utspel var Frankrikes 39-årige president, Emmanuel Macron. Inför en samling studenter i Ouagadougou i Burkina Fasos huvudstad viftade han bort anklagelserna om den gamla kolonialmaktens skuldfråga.

– Vi måste se sanningen i vitögat. Idag finns det inte några fransmän eller belgare bland människosmugglarna mellan Niger och Libyen. Vi talar om afrikaner som förslavar andra afrikaner, sa Macron till en student.

Den franske presidentens slutkläm:

Citat:
Att ta emot fler än några tusen av de mest utsatta migranter är heller ingen utväg, enligt Frankrikes president, Emmanuel Macron:

– Vad skulle jag säga till de som jobbar och betalar sina skatter?, sa presidenten.
https://www.expressen.se/nyheter/var...om-slavhandel/
Citera
2017-12-02, 17:50
Medlem
fasligts avatar
Slaveriaktiviteterna i Libyen har inte alls uppmärksammats först nu. En rapport om det kom i början av året, bl a SVT rapporterade om det i februari. Jag skrev om det här i tråden i augusti. Problemet har väl hela tiden varit att de verkliga skurkarna är svarta afrikaner, inte vita kolonialmaktseuropéer, inte ens libyer utan svarta afrikaner som drar skamlösa växlar på andra svarta afrikaners jakt på "ett bättre liv". Jobbigt för antirasistiska sjw:are att ta till sig.

(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?
Citera
2017-12-02, 22:52
Medlem
Anna Dahlberg har skådat ljuset och till slut kommit till insikt om att mångkulturen är dysfunktionell och skapar enorma negativa effekter för det svenska värdfolket.

Citat:
Utsattheten för sexualbrott bland unga kvinnor har fyrdubblats sedan 2011. Av kvinnor i åldrarna 16-24 år uppger 14 procent att de utsattes för någon form av sexuellt övergrepp eller tvång under förra året.
Men utsattheten ökar även för andra brott såsom misshandel, hot, personrån och trakasserier. Sammantaget rör det sig om en dramatisk ökning till nivåer som aldrig tidigare har uppmätts i undersökningen, som inleddes år 2006.

Vad beror då brottsvågen på? Gerell ser två sannolika förklaringar: poliskrisen och migrationen.

Men att migrationen är en delförklaring råder det ingen tvekan om. Dels finns en övervikt av män i brottsaktiv ålder bland de som har kommit hit. Dels vet vi sedan tidigare att invandrare är överrepresenterade i brott.

Var tionde mord i Sverige förra året var hedersrelaterat, exempelvis. Det tyder på att sedvanor från hemlandet spelar en betydande roll.
Hederskulturen genererar inte bara brott i sig. Den får som konsekvens att färre kvinnor rör sig ute i det offentliga rummet och att färre kvinnor förvärvsarbetar, vilket rimligen försvårar gränssättandet för unga normbrytare. Att försvara sin heder kan också handla om att som man inte tappa ansiktet.
Många nyanlända kommer från några av världens mest korrupta länder.

Vad är då Annas förslag på lösning?

Citat:
Det krävs helt enkelt mer kunskap och forskning. Det mest effektiva sättet att fylla det tomrummet vore att utlysa låt säga 50 miljoner i forskningsmedel.

Jag förstår mig inte på Anna. Hon har ju uppenbarligen "fattat "läget. Hon ser vad som sker och förstår fullt ut vad problemet beror på. Ändå framhåller hon att mer "kunskap och forskning " skulle vara någon framkomlig väg framåt. Vad är det för fel på Anna? Allting hon skriver utgör ju ett kvitto på den inneboende dysfunktionaliteten hos mångkulturen. Bara skrivningen att det rör sig om en medveten import av "män i brottsaktiv ålder" är ju skäl nog att påkalla ett omedelbart stopp på den samhällsdestruktiva verksamheten. Men inte Anna minsann. Hon nöjer sig med att konstatera fiasko och dra slutsatsen att det behövs mera "forskning " så blir det nog bra i slutändan. Den enda forskning som behöver göras är ett studium av Annas hjärna. Där kommer de vetenskapliga slutsatserna implodera i en orgie av olika sjukdomsanalyser.

För övrigt är rubriken på ledaren att vi behöver veta mer om den "nya" brottsligheten. Ungefär på samma absurda nivå som att jag skulle presentera mitt "nya" barn som föddes på 80-talet, eller kanske ännu tidigare. Suck.....

https://www.expressen.se/ledare/anna...a-brottsvagen/
Senast redigerad av Runningonempty 2017-12-02 kl. 22:55.
Citera
2017-12-02, 22:57
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Anna Dahlberg har skådat ljuset och till slut kommit till insikt om att mångkulturen är dysfunktionell och skapar enorma negativa effekter för det svenska värdfolket.

Vad är då Annas förslag på lösning?

Jag förstår mig inte på Anna. Hon har ju uppenbarligen "fattat "läget. Hon ser vad som sker och förstår fullt ut vad problemet beror på. Ändå framhåller hon att mer "kunskap och forskning " skulle vara någon framkomlig väg framåt. Vad ör det för fel på Anna? Allting hon skriver utgör ju ett kvitto på den inneboende dysfunktionaliten hos mångkulturen. Bara skrivningen att det rör sig om en medveten import av "män i brottsaktiv ålder" är ju skäl nog att påkalla ett omedelbart stopp på den samhällsdestruktiva verksamheten. Men inte Anna minsann. Hon nöjer sig med att konstatera fiasko och dra slutsatsen att det behövs mera "forskning " så blir det nog bra i slutändan. Den enda forskning som behöver göras är ett studium av Annas hjärna. Där kommer de vetenskapliga slutsatserna implodera i en orgie av olika sjukdomsanalyser.

För övrigt är rubriken på ledaren att vi behöver veta mer om den "nya" brottsligheten. Ungefär på samma absurda nivå som att jag skulle presentera mitt "nya" barn som föddes på 80-talet, eller kanske ännu tidigare. Suck.....

https://www.expressen.se/ledare/anna...a-brottsvagen/

Vi får hoppas att Ivar Arpi kommer med sundare förklaringar. Han har samtalat med Jordan Peterson, vilket har renderat en text av Arpi (bak betalvägg) och en video på youtube. Videon har Peterson benämnt ”Swedes want to know”.

https://www.svd.se/jordan-b-peterson...an-en-svag-man

https://youtu.be/q14VhGQIUxg
Citera
2017-12-02, 23:47
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Jordan Peterson och den aktuella intervjun med Sverigeanknytning fick mig att börja fundera på hur en förändring av rådande paradigm snabbast kan komma till stånd.

En organisation som för länge sedan var fantastiskt skicklig på att introducera sin tro och ta över befintliga religiösa strukturer var kyrkan.

När kyrkan ville frälsa de germanska hedningarna var alla medel tillåtna. För språkintresserade är Heliand det mest intressanta. Heliand är den längsta fornsaxiska texten som finns kvar. Nedtecknad i Fulda 830 är det en helt ompaketerad variant av Nya Testamentet, bearbetad för att tilltala målpubliken: de hedniska germanerna som tidigare varit ointresserade av Jesu ord.

I Heliand (”Helgare [frälsare]”) är Jesus en viril krigsledare som proto-vikingar kan förstå och uppskatta. Han rör sig med sin personliga hird som kämpar lojalt med sin härförare. Judas förräderi beskrivs som en hirdman som svikit eden gentemot drotten. Och Jesus framställs som den slutgiltiga fullkomligheten av Tors och Odens arv. Den Allsmäktiges son som kommer från himmelen för att kämpa mot ondskans krafter och hjälpa mänskligheten mot Hel och få alla själar till Valhall.

Ytterligare intressant läsning:
https://faithandheritage.com/2015/08...-saxon-gospel/

Min poäng är att de som vill förändra aktuellt paradigm har större chanser inom än utanför det. Det är därför man bör bejaka att Arpi i SvD låter Jordan Peterson berätta för oss att det inte finns något farligare än svaga män, att vi måste bejaka heroism och bevara de sammanhållande traditioner vi har ärvt.

Man bör tala inom det gällande paradigmet så länge det är effektivare än att verka inom ett nytt.
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2017-12-03 kl. 00:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in