2012-06-25, 23:00
Citat:
Ursprungligen postat av DogDylan3.0
Alltså, ni "nationalister" har ju ett eget judiskt forum. Varför kan ni inte bara skriva om judar där? Varför måste ni skriva om judar i min tråd för? Visst, ibland kan det "israeliska spåret" vara intressant men det känns litet tröttsamt att ni hela tiden låter "jude, jude, jude"...
Intressant. Vad jag kan se så "expanderar" Expo - vilket vi har sett på den senaste tiden. De försöker bli en större antirasistisk rörelse, säkerligen har de SPLC i tankarna som har nära en miljard dollar på banken. Jag tror dock inte att Expo kommer lyckas med det här projektet - av den anledningen att det inte finns en marknad för "anti-rasism". Vad de dock verkar förstå är att de måste få med sig "folket" på ett eller annat sätt genom någon typ av aktivism. Det räcker inte bara att sälja artiklar till media och sälja föreläsningar till SAP och Fackförbunden. Detta är ganska djärvt av dem och ganska onödigt eftersom de krävs att de diskuterar och talar med vanliga människor - och de kommer inte var sugna på att idealt "laga flyktingförläggningar", i synnerhet fungerar Sverige inte så. Förstörd statlig egendom lagas företag inhyrda av staten och inte av idealistiska organisationer. Men det är i alla fall intressant att Expo börjar förstå att man måste ha sina åsikter "förankrade" i folket och inte bara hos eliter. Tack för informationen.
Intressant. Vad jag kan se så "expanderar" Expo - vilket vi har sett på den senaste tiden. De försöker bli en större antirasistisk rörelse, säkerligen har de SPLC i tankarna som har nära en miljard dollar på banken. Jag tror dock inte att Expo kommer lyckas med det här projektet - av den anledningen att det inte finns en marknad för "anti-rasism". Vad de dock verkar förstå är att de måste få med sig "folket" på ett eller annat sätt genom någon typ av aktivism. Det räcker inte bara att sälja artiklar till media och sälja föreläsningar till SAP och Fackförbunden. Detta är ganska djärvt av dem och ganska onödigt eftersom de krävs att de diskuterar och talar med vanliga människor - och de kommer inte var sugna på att idealt "laga flyktingförläggningar", i synnerhet fungerar Sverige inte så. Förstörd statlig egendom lagas företag inhyrda av staten och inte av idealistiska organisationer. Men det är i alla fall intressant att Expo börjar förstå att man måste ha sina åsikter "förankrade" i folket och inte bara hos eliter. Tack för informationen.

Glöm inte att Expo är dopade av Millennium-pengarna. Expo har haft varierande ekonomi genom åren och ligger numer på topp. Men man måste få in och säkra pengar på lång sikt, och den stora kassa kistan finns hos staten och då måste man ha ett bredare arbete än att bara vara en antirasistisk think-tank. Så det låter phelt riktigt att de försöker bredda sig. Gissar att de kommer att köpa in sig i en del organisationer. Organistoriskt har man inte mycket mer än några anställda, finns inget fotfolk, ingen bred organisation förutom lite politruker lite här och där. Så man har inget att bidra med förutom pengar, men sen kanske man vill ta sig in och ta över. Entrism som det heter. Men det blir svårt att genomföra utan fotfolk som kan göra jobbet.