Citat:
Ursprungligen postat av
longbow4y
Från trådstarten:
Idag går en av vänsterns profiler ut i moderna medier, twitter och ger sig på Hanif Bali ifrågan om det "ensamkommande flyktingbarnet" Amir som uppenbart ljugit om sin ålder.
Helt enligt TS spådom. Utan att SD är inblandad. Och det handlar om kriget om gränser, avsaknad av fakta och avsaknad av sanning. Och hur mycket man får ljuga för en god sak.
Och givetvis lite näthat från den förment "Goda sidan".
https://twitter.com/Nabila_AFR/statu...05716182671361
Jag tycker att de sociala medierna känns helt sjuka. Det var länge sedan jag själv slutade använda Facebook och Twitter eftersom jag inte står ut med formatet. Idiotiska oneliners och fåniga likes är mer än vad jag klarar.
Men alltmer av mediakriget utspelas på sociala medier. Fördumningen når nya höjder hela tiden. Polariseringen ökar. Tonläget skruvas upp. Och på TV kan man titta på bönder som söker fruar, kändisar som bakar eller folk som knullar mer eller mindre öppet.
Är utvecklingen hit en slump, evolutionen? Eller är det här som någon vill ha oss? Mentalt slöa, vulgära och polariserade. Ointresserade av fakta och sanning. Bara .... ja, vaddå? Avflackade och liknöjda, övervakade av grova åsiktspoliser? Orwells 1984 känns åter nära.
I ”helhetsmodellen” passar ju det här som hand i handsken. Det är ytterligare ett sätt att förstöra de normer som hittills har fått Sverige att fungera. Eller?
Tillägg:
Igår blev jag åter påmind om ”
Henrik Schyfferts hyllade Facebook-inlägg” från februari 2015 i mitt arkiv över stolligheter:
https://www.facebook.com/permalink.p...08245655881469
Citat:
[...] Det konstiga är att enligt OECD så TJÄNAR Sverige 7800 kronor per hushåll på att invandrarna kommer hit. För efter ett tag så betalar de skatt, arbetgivaravgiter, moms etc.. och ju mer integrerade de blir desto mer tjänar Sverige på det. Kolla på Özz, han själv omsatte 4,5 miljoner förra året vilket gjorde att bara hans "springa runt och berätta om hur jobbigt det var att vara invandrare" på olika standupscener gav Sverige en vinst på 2 miljoner spänn! För att inte snacka om Laleh... eller Zlatan!... eller.. förlåt, I digress...[...]