2017-10-07, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Jag var tvungen att fundera en stund på vad som vore ”mitt” resonemang. Du menar väl de Tocquevilles kloka ord om att ett samhälle endast uppstår om homogenitet existerar i flera dimensioner? De är inte mina.

de Tocqueville skrev om Amerika, det första västerländska samhället som inkorporerade flera europeiska nationer och skapade en ny identitet, där det alltså var ännu viktigare med ett gemensamt credo eftersom det saknades etniskt kitt.

Sen härleder du en bisarr slutsats från detta.
Om man ska vara krass, och resonera som en nazist, så förtjänar ju inte det folk som låter sig övertagas av ett annat att fortleva. Enligt nazism-darwinismens principer kan man inte begära av andra att de skulle visa medömkan, eller ens ha insikt. Jag är helt med Napoleon om att om Sverige går under finns det ingen annan att skylla på än svenskarna. Tyvärr. Och inte heller kommer vi få någon hjälp av nazister att rädda oss. De har hela tiden varit kontraproduktiva.
Citera
2017-10-07, 19:36
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Åsiktskorridoren har i en eller annan form funnits i årtionde innan SD överhuvudtaget fanns på kartan.

Absolut. Det enda som skiljer jämfört med 1994 är partinamnet och produktionen på sändningen.

"Invandrardebatt 1994 - Hur lät debatten för 20 år sedan?
Ny Demokrati bemöts med personangrepp i stället för sakliga argument
"

https://youtu.be/Dw8w7LmXszE

Det är plågsamt att se hur sakta utvecklingen går i denna ödesfråga. Sure, det är politiker som beter sig i videon men det där kommer man bara undan med msm's välsignelse.
Citera
2017-10-07, 19:57
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Om man ska vara krass, och resonera som en nazist, så förtjänar ju inte det folk som låter sig övertagas av ett annat att fortleva. Enligt nazism-darwinismens principer kan man inte begära av andra att de skulle visa medömkan, eller ens ha insikt. Jag är helt med Napoleon om att om Sverige går under finns det ingen annan att skylla på än svenskarna. Tyvärr. Och inte heller kommer vi få någon hjälp av nazister att rädda oss. De har hela tiden varit kontraproduktiva.

Det är uppenbart att din vän Napoleon är en gatekeeper. För han hoppar alltid in i debatten för att avleda uppmärksamheten från dom grupper som är skyldiga till att mångkultur infördes i Sverige. Ni lägger skulden på oss svenskar.

Du plockar fram nazzekortet för att tysta mig. Tänk om syftet med nazist- och antisemit-korten är det som du gjorde?

Ingen i den här debatten kommer se ett Sverige i dess forntida glans. Det allra minsta vi kan göra är att lägga pusslet rätt för att skipa rättvisa under vår livstid. Det är vi skyldiga de svenskar som kommer få leva sina liv som en minoritet bland andra i deras fädernesland Sverige.

Betänk att bevarande av etnicitet var grundskälet från de etniska aktivisterna på 1960-talet att införa mångkultur i Sverige. De svenskar som motsatte sig detta anklagades för att vara nazister. Fortfarande används samma tekniker för att kortsluta en viktig diskussion.

Jag tror fortfarande inte att din korte vän är svensk.
Senast redigerad av rough-justice 2017-10-07 kl. 20:20.
Citera
2017-10-07, 22:07
Medlem
McAzs avatar
Vill minnas att jag några sidor bak läste om att ett mångkulturellt land nästan kräver ett auktoritärt styre för att hålla ihop. Jag tror att detta är ett faktum som många inte funderar på trots att det med stor sannolikhet stämmer.

Liknande tankegångar vädras i den förbjudna boken*:

Citat:
Det gamla Österrike var i högre grad än någon annan stat beroende av ledningens duglighet. Här saknas ju fundamentet hos en nationalstat, som i sin nationella grundval alltid äger en förutsättning för sitt bestånd, även om ledningen som sådan inte skulle visa sig vuxen sin uppgift. Den enhetliga folkstaten kan till följd av den naturliga trögheten hos sina invånare och den därmed förbundna motståndskraften ofta uthärda förvånansvärt långa perioder, då förvaltningen eller ledningen är den sämsta möjliga, utan att för dens skull gå sin undergång till mötes. Under sådana omständigheter förefaller det ofta, som om intet liv längre funnes i en dylik kropp, som vore den saligen avsomnad, tills plötsligt den skendöde åter reser sig och nu ger den övriga mänskligheten förvånansvärda tecken på sin outrotliga livskraft.

Men annorlunda förhåller det sig i fråga om ett rike, som omfattar olikartade folk och snarare sammanfattas av en gemensam tygel än det gemensamma blodet. Här kommer varje svaghet hos ledningen inte att föra till ett statens vinterdvala utan ger anledning till ett uppvaknande av alla de individuella instinkter, som ligga i blodet utan att kunna utveckla sig, när en överlägsen vilja härskar. Blott genom sekellång gemensam uppfostran (multikultursdoktrinen?) och inte genom gemensam tradition, gemensamma intressen o.s.v. kan denna fara minskas. Därför kommer dylika statsskapelser, ju yngre de är, att bli så mycket mera beroende av ledningens duglighet."

Ledningens duglighet. Gemensam tygel. Är det detta som är det huvudsakliga målet? Söndra för att en internationell elit sedan ska kunna härska med hjärnhand?

Det är iof mycket logiskt när man tänker på det, man har insett att man måste döda nationalstaterna för att kunna realisera sina sjuka visioner för Europas framtid.

*Mein Kampf
Senast redigerad av McAz 2017-10-07 kl. 22:26.
Citera
2017-10-07, 23:37
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McAz
Ledningens duglighet. Gemensam tygel. Är det detta som är det huvudsakliga målet? Söndra för att en internationell elit sedan ska kunna härska med hjärnhand?

Det är iof mycket logiskt när man tänker på det, man har insett att man måste döda nationalstaterna för att kunna realisera sina sjuka visioner för Europas framtid.
Antingen beror det som händer på slumpen eller så är det uträknat. Jag tror att det är uträknat och man har använt alla till buds stående medel för att skapa maximalt kaos på kortast möjliga tid.

Med mitt tidigare resonemang utifrån min modell har man utnyttjat medierna för att trasa sönder Sverige inifrån (länk).

På detta sätt har man en metod för att skapa inre konflikter och instabilitet. Man angriper kärnan i det som får samhället att fungera – våra normer.

VAD kan man då göra för att maximera kaoset? Ja, svaret är både enkelt och självklart: Stör normerna så mycket som möjligt. HUR gör man det? Jo, självklart genom en massinvandring som för in så många nya normer (tankemönster) som möjligt på så kort tid som möjligt.

Kan någon komma på ett effektivare sätt att förstöra välfärdsstaten Sverige än det som nu har skett?

OM nu det som händer är planerat – HUR långt har då processen kommit? VAD kan vi förvänta oss härnäst? Mycket tyder ju på att lagstiftning mot oppositionella är det som står på tur. Eller?
Citera
2017-10-07, 23:59
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McAz
Vill minnas att jag några sidor bak läste om att ett mångkulturellt land nästan kräver ett auktoritärt styre för att hålla ihop. Jag tror att detta är ett faktum som många inte funderar på trots att det med stor sannolikhet stämmer.

Liknande tankegångar vädras i den förbjudna boken*:

*Mein Kampf

så är det och historien känner ett flertal exempel på framgångsrika mångkulturella stater, de flesta i form av imperier, som det romerska, ottomanska, ryska och engelska. Där en kultur härskade över de andra.
Lite ironiskt att det skrivits mycket nostalgiskt om just det ottomanska imperiets mångkultur av diverse mångkultursförespråkare. Dessa har försökt sätta det ottomanska imperiets mångkultur som en motvikt till dagens nationalstater, utan att förstå att det ottomanska imperiet egentligen var en arabisk-islamsk nationalstat som var lite för stor och råkade innefatta en mängd andra folk och nationer.
Tiden har dock sprungit ifrån den typen av projekt. Nu förnekar ottomanska rikets arvtagare, Turkiet mångkulturen inom sin hank och stör.
Citera
2017-10-08, 00:00
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Absolut. Det enda som skiljer jämfört med 1994 är partinamnet och produktionen på sändningen.

"Invandrardebatt 1994 - Hur lät debatten för 20 år sedan?
Ny Demokrati bemöts med personangrepp i stället för sakliga argument
"

https://youtu.be/Dw8w7LmXszE

Det är plågsamt att se hur sakta utvecklingen går i denna ödesfråga. Sure, det är politiker som beter sig i videon men det där kommer man bara undan med msm's välsignelse.
Videon med invandrardebatten från 1994 är nästan som en parodi på användandet av härskartekniker. Det här är symptomatiskt för hela debatten. Vad som gör det ännu värre är att det är symtomatiskt för samhället i stort när det gäller politiker, medier och offentliga verksamheter.

De ansvariga bryr sig INTE om fakta och det är OMÖJLIGT att få svar med motsvarighet i frågorna. Istället används traditionella härskartekniker.

Härskartekniker FUNGERAR eftersom de är just tekniker för härskare. Den norska socialpsykologen Berit Ås beskrev 1976 fem olika tekniker:
Osynliggörande
Förlöjligande
Undanhållande av information
Dubbelbestraffning
Påförande av skuld och skam
https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4rskarteknik

Det är bra att lära sig känna igen dessa tekniker för de används hela tiden av PK eftersom de saknar sakliga argument. Motmedel är:
Taga plats
Ifrågasättande
Korten på bordet
Bryta mönstret
Intellektualisera
Citera
2017-10-08, 00:30
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Antingen beror det som händer på slumpen eller så är det uträknat. Jag tror att det är uträknat och man har använt alla till buds stående medel för att skapa maximalt kaos på kortast möjliga tid.
...
VAD kan man då göra för att maximera kaoset?
...
OM nu det som händer är planerat – HUR långt har då processen kommit? VAD kan vi förvänta oss härnäst? Mycket tyder ju på att lagstiftning mot oppositionella är det som står på tur. Eller?

Ett mediekrig om mångkultur är en en form av krig. Dock inte med militära medel.

Förr var svenska staten bra på att inse att medierna hade en viktig roll i all krigföring.
I foldern "Om kriget kommer" finns det följande texter:
Citat:
Sveriges folk står enigt i föresatsen att värna landets oberoende och självständighet.
...
Sverige vill försvara sig, kan försvara sig, och skall försvara sig! Motstånd skall göras ständigt och i alla lägen. Det är på Dig det beror – Din insats, Din beslutsamhet, Din vilja att överleva. Vi ger aldrig upp! Varje meddelande att motståndet skall uppges är falskt…
Fienden vill bryta vår försvarsvilja inte bara med vapenmakt utan också med psykologisk krigföring…
Se upp för spioner och sabotörer – var på Din vakt mot fiendens propaganda…
Slå ned fiendens propaganda. Den syftar till att bryta vår motståndskraft, och den arbetar med alla tänkbara medel…
....
Delta inte i propaganda mot Sverige. Motarbeta den istället. Det är landsförräderi att gå fienden tillhanda!

Att mångkulturen ingår i påverkanskampanjer mot landet är helt uppenbart. Det är medlet.
Målet för propagandan är att vi skall ge upp oberoende och självständighet. Eller straffas. Helst skall vi tydligen skylla på oss själva. Och absolut inte försöka ta reda på vem som vill oss illa. Att försöka identifiera fienden är anses helt onödigt. Det gör mig väldigt misstänksam.

För att citera de gamla informationshäftena: "Delta inte i propaganda mot Sverige. Motarbeta den istället. Det är landsförräderi att gå fienden tillhanda!"
Citera
2017-10-08, 00:48
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
För att citera de gamla informationshäftena: "Delta inte i propaganda mot Sverige. Motarbeta den istället. Det är landsförräderi att gå fienden tillhanda!"
I mediakriget kokar således Försvarsmaktens skrift ”Om kriget kommer” ner i följande: Det är landsförräderi att INTE kritiskt granska, ifrågasätta och vid behov motarbeta mångkulturen.

Det kan ju vara bra att tänka på för alla journalister som läser tråden.
Citera
2017-10-08, 01:54
Medlem
Det kommer alltid finnas fiender, på individnivå och på nationalstatsnivå. Just nu förefaller som om vi svenskar inte klarade av det evolutionära nålsögat. Men det är som tur(?) en långsam(?) process (man blir lätt lite pessimistisk framåt natten)
Senast redigerad av Fnysington 2017-10-08 kl. 01:57.
Citera
2017-10-08, 08:49
Medlem
longbow4ys avatar
Från trådstarten:
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Del 2
Vad vi ser just nu är en polarisering av media. Aftonbladet tänker fortsätta driva sin Gilla Olika kampanj och ”granska” Sverigedemokraterna. Dagens Nyheter redaktionen säger nu åt liberalerna att hålla käften. Man vill att integrations-assimilations-debatten skall förbli förvirrad. Man vill inte tala om det. Varför? Jo, man vet mycket väl att när Sverigedemokraternas gynnas av alla typer av diskussioner kring invandringen. Mer där till, man vet att fler och fler lockas av det Sverigedemokratiska budskapet om att invandrare skall kulturellt assimileras.
....
Kriget har börjat - och det kriget, mina vänner, kommer Sverigedemokraterna inte delta i. Detta är inträdesporten till ett inbördeskrig i medierna. Ägarförhållandet och antalet ligger på vänsterliberalernas och de liberala multikulturalisternas sida - men frågan är om liberalerna kommer böja sig ändå? Vi får se.

Idag går en av vänsterns profiler ut i moderna medier, twitter och ger sig på Hanif Bali ifrågan om det "ensamkommande flyktingbarnet" Amir som uppenbart ljugit om sin ålder.
Helt enligt TS spådom. Utan att SD är inblandad. Och det handlar om kriget om gränser, avsaknad av fakta och avsaknad av sanning. Och hur mycket man får ljuga för en god sak.
Och givetvis lite näthat från den förment "Goda sidan".

https://twitter.com/Nabila_AFR/statu...05716182671361

Citat:
Nabila Abdul Fattah‏ @Nabila_AFR
Ok här kommer lite tankar kring hetsen mot Amir som Hanif Bali startade.

1. Hanif är en röv och vidrig människa med vidrig människosyn. Men hey. Det visste vi sen innan.

2. Ang att ljuga eller inte ljuga sig in i trygghet. Jag säger inte att Amir ljög. Jag säger inte heller att han inte ljög.

Och ärligt. Jag bryr mig inte. För ni är fett naiva om ni tror att människor inte känner den totala desperationen att utplåna sin identitet

För att få en möjlighet till trygghet. "Jag behöver vara här för att överleva" räcker inte. Systemet gör att människor tvingas till lögn

Herregud. Vi ljög när vi kom till Sverige. Betyder det att vår anledning inte va legitim? Nej. Betyder det att vi inte behövde skydd? Nej

Det enda det betyder är att människor på flykt tvingas att radera sig själva och sina upplevelser. För en chans att få leva.

Ärligt. Jag dömer ingen som ljuger sig till trygghet, till överlevnad, till mänskliga rättigheter.

Med det sagt. Jag säger inte att Amir ljög. Eller inte ljög. Eller whatever. Jag säger att jag skiter i. Han kom till Sverige för att leva.

Vi vet ju hur det ser ut både i Afghanistan och för afghaner i Iran. Sluta spela dumma. Sluta spela Hanif Bali.

Och till frågan:Men vadå ska folk ba komma o gå som dom vill? -Ja för fan. Nationsgränser är förlegat och kan dra åt helvete. Riv skiten.
Senast redigerad av longbow4y 2017-10-08 kl. 09:27.
Citera
2017-10-08, 09:24
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Från trådstarten:

Idag går en av vänsterns profiler ut i moderna medier, twitter och ger sig på Hanif Bali ifrågan om det "ensamkommande flyktingbarnet" Amir som uppenbart ljugit om sin ålder.
Helt enligt TS spådom. Utan att SD är inblandad. Och det handlar om kriget om gränser, avsaknad av fakta och avsaknad av sanning. Och hur mycket man får ljuga för en god sak.
Och givetvis lite näthat från den förment "Goda sidan".

https://twitter.com/Nabila_AFR/statu...05716182671361
Jag tycker att de sociala medierna känns helt sjuka. Det var länge sedan jag själv slutade använda Facebook och Twitter eftersom jag inte står ut med formatet. Idiotiska oneliners och fåniga likes är mer än vad jag klarar.

Men alltmer av mediakriget utspelas på sociala medier. Fördumningen når nya höjder hela tiden. Polariseringen ökar. Tonläget skruvas upp. Och på TV kan man titta på bönder som söker fruar, kändisar som bakar eller folk som knullar mer eller mindre öppet.

Är utvecklingen hit en slump, evolutionen? Eller är det här som någon vill ha oss? Mentalt slöa, vulgära och polariserade. Ointresserade av fakta och sanning. Bara .... ja, vaddå? Avflackade och liknöjda, övervakade av grova åsiktspoliser? Orwells 1984 känns åter nära.

I ”helhetsmodellen” passar ju det här som hand i handsken. Det är ytterligare ett sätt att förstöra de normer som hittills har fått Sverige att fungera. Eller?

Tillägg:
Igår blev jag åter påmind om ”Henrik Schyfferts hyllade Facebook-inlägg” från februari 2015 i mitt arkiv över stolligheter:
https://www.facebook.com/permalink.p...08245655881469
Citat:
[...] Det konstiga är att enligt OECD så TJÄNAR Sverige 7800 kronor per hushåll på att invandrarna kommer hit. För efter ett tag så betalar de skatt, arbetgivaravgiter, moms etc.. och ju mer integrerade de blir desto mer tjänar Sverige på det. Kolla på Özz, han själv omsatte 4,5 miljoner förra året vilket gjorde att bara hans "springa runt och berätta om hur jobbigt det var att vara invandrare" på olika standupscener gav Sverige en vinst på 2 miljoner spänn! För att inte snacka om Laleh... eller Zlatan!... eller.. förlåt, I digress...[...]
Senast redigerad av Totius 2017-10-08 kl. 09:43. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in