Citat:
Ursprungligen postat av
Ottokar
Där tror jag annat. Någon som håller emot?
Jag tror också att media kommer få svårt att backa efter alla lögner. Jag skrev i ett tidigare inlägg att media har ljugit under hela efterkrigstiden. Lögnerna har tagit fart de senaste 16 åren efter 9/11 till en nivå det inte går att backa ifrån.
Men nu har vi politiker som lyssnar till lögnarna, Wolodarski, Lomfors och de debattörer de lyfter fram som Arnstad. Vi har en statsminister som lyssnar på Henrik Arnstad istället för sitt eget folk. Så svängningen lär inte komma i media - den lär komma i politiken.
Den politiker som ber DN eller porslinsdockan dra åt helvete i Aktuelltstudion först vinner. Det är bara en fråga om vem som först kommer våga. Tiden är mogen att be svensk media dra åt helvete - dom har överlevt sig själva flera gånger om.
Hade jag varit politiker hade jag bett statsministern, porslinsdockan, Wolodarski eller nån annan dra åt helvete i Aktuellt. Hade isen brustit hade jag fått avgå - men det hade jag fått gjort om jag gillade Hanif Balis senaste tweet också. Och hade det burit - vilket jag tror det hade gjort hade jag kammat hem alla karmapoäng istället för att gilla Hanif Bali på Twitter.
Istället för att "heja på" dom i MSM som säger det uppenbara och säga "åååh Porslinsdockan vann debatten" så måste vi ta nästa steg. Alla som sagt detsamma sen 2012 behöver diskvalificeras från debatten så vi som vet att det är 2017 nu får plats i debatten. Den här tråden ligger före MSM i debatten och många skribenter här skulle göra ett bättre jobb än hubotarna på ledarredaktionerna.