Flashback bygger pepparkakshus!
2017-10-04, 13:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Medierna kommer synkront göra allt för att försöka provocera fram att någon stackar vilsen själ utför något våldsdåd före valet 2018.
Jag tror du har rätt & jag tror, och trodde redan då, att vågen av hembesök & mikrofoner upptryckta i ansiktet 2013 & 2014 hade just denna avsikt. Att provocera fram en våldsam motreaktion.

Men den stor hjälten, docent Jim, bröt förtrollningen genom att säga det uppenbara till media: -"Far åt helvete."- Där började förtrollningen brytas, mediernas makt att rämna & allt fler insåg att kejsaren inte bara var naken, han hade dessutom väldigt liten kuk.
Citera
2017-10-04, 13:41
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Men du har uppenbart inte förstått:
Det ÄR syftet. Medlet är medierna.
Härska genom att söndra är en urgammal strategi. Medlen ändrar sig bara över tiden.
Nja. Jag är med på vad du säger. Men det finns också en annan sida utav det myntet och DET är något som de absolut inte önskar. De vill kunna kunna fortsätta söndra och härska genom sina mediekonglomerat. Den dag toleransen inför det upphör är dock spelet över och de får packa sina väskor som de gjort så många gånger förut.

https://www.youtube.com/watch?v=FCiXsNsHAq8
Citera
2017-10-04, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Tydligare än så här blir nog aldrig mångkulturstanken. Här förkroppsligad av Nisha Besara i anledning av utbrytarplanerna i Kurdistan och Katalonien.

Den som flyr en dysfunktionell mångkultur som fördärvat hemlandet och anländer till en (relativt sett) homogen och välfungerande mottagarnation ser alltså en absolut nödvändighet i att även mottagarnationen förvandlas till exakt det dysfunktionella, mångkulturella samhälle som triggade flykten i det första läget. Eller annorlunda uttryckt (som jag gissar att hon egentligen menar), "om inte jag kan få ha en homogen, harmonisk och välfungerande hemnation ska ingen annan få ha det heller". Det där med att hon inte eftersträvar ett självständigt Assyrien tror jag vad jag vill om.

http://www.expressen.se/kronikorer/n...k-och-problem/

Det är så svensk nationalism bäst marknadsförs: Genom att låta alternativen tala för sig själva. Det "enda" Nisha Besara begär är att förändra den mänskliga naturen:

Citat:
Jag är en pragmatiker och realist. Vi är där vi är i dag. Jag är inte starkt emot just Kurdistan eller Katalonien per se. Jag tror inte att det är the end of the world om dessa provinser blir nya statsbildningar. Men det är principen jag är ute efter. Hur länge vill vi ha en etnonationalistisk värld av dagens modell?

Och vad lägger vi vår livsgärning på? Något som får effekt här och nu, så att vi kan vifta med flaggor? Eller något beständigt, även om det inte sker under vår egen livstid? Jag vill i alla fall att mina döttrar ska kunna säga till sina barnbarn, att det fanns en tid då vi krigade mot varandra – vi tog varandras liv – på grund av fiktiva gränser av olika slag som vi själva hade skapat.

Vi kan stirra oss blinda på historien, titta tillbaka på hur en del av dagens gränser skapades och hur de borde ha sett ut i stället. Eller se framåt och skapa en värld som vi i stället vill ha.
'

Det är väl rimligt och pragmatiskt begärt - bara att en Ny Människa äntligen ska fås att uppstå, inget mer. Förhoppningsvis är det inte Homo Sovieticus hon menar, antagligen inte heller Muhammeds eller Paulus ("här är inte jude eller grek") överidentiteter - utan någon slags postnationell liberal idé om individens kosmopolitism, som förstås Expressen-kollegan Naomi Abramowicz också hinner med att hylla - någonstans mellan artikel efter artikel efter artikel av judisk identitetspolitik.

Var finns den där postnationella, postetniskt icke-exkluderande ingruppen i världen? I vilken kosmopolitisk miljö är identitära kraftfält försvagade i politik och media? På Manhattan? I Washington? I Stockholms innerstad eller förorter? Har någon majoritetsbefolknings ensidiga nedrustning av ingruppspreferens, någonsin gengäldats av minoriteterna och lämnat ett vakuum av neutral icke-tribalism?

Det är ju en sak att nya allianser och motsatsförhållanden skapats, att tillhörigheter rentav kan uppfinnas och "föreställas" till existens - historien har alltid varit flux och dynamik. Om rasifierade bruna kroppar eller svenska muslimer på bara några generationer kan skapa helt nya identiteter och på sikt etniciteter, är det inte förvånande. "Vita amerikaner" har redan smält samman ett antal europeiska beståndsdelar till en upplevd gemenskap som bäst preciseras genom sina utgrupper.

Men - var finns gemenskapen utan antites? Var finns frånvaron av exkluderande gruppdynamik exemplifierad i mänsklig erfarenhet?

Det är allt. En förankring i det allmänmänskliga behovet att tillhöra en exkluderande grupp. Tribalism som universell rätt. Kräv av fantasterna att de beskriver hur människor ska förenas i ett odelat helt, när detta är ett omänskligt beteende. Påvisa identitetspolitiken som bedrivs av samma människor som kritiserar andras identitetspolitik. Det har aldrig varit svenska eller europeiska nationalister som ska motivera folkrätt till tillhörighet och kontinuitet - utan deras vedersakare som är svaret skyldiga. Varför ska just deras önskedrömmar tas på allvar? Eller deras specifika egoism accepteras på andras bekostnad?

Det samtalet och den inlärningsprocessen pågår nu, bortom medias makt - och ofta genom deras agendaparadoxala opinionsbildning, som bara måste ses och beskrivas för att bli kontraproduktiv.
Citera
2017-10-04, 14:15
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tror du har rätt & jag tror, och trodde redan då, att vågen av hembesök & mikrofoner upptryckta i ansiktet 2013 & 2014 hade just denna avsikt. Att provocera fram en våldsam motreaktion.

Men den stor hjälten, docent Jim, bröt förtrollningen genom att säga det uppenbara till media: -"Far åt helvete."- Där började förtrollningen brytas, mediernas makt att rämna & allt fler insåg att kejsaren inte bara var naken, han hade dessutom väldigt liten kuk.

MSM och politiker vet att samhällsutvecklingen är farlig. Reträtten är redan inledd och den är väl skildrad i tråden.

De okunniga kändisarna har skickats hem och sätts inte framför den mångkulturella plogen längre. Skriverierna om högkompetenta asylmigranter som är lönsamma har tystnat. Identitetspolitik har blivit sunkigt. Terminologin i MSM justeras diskret. Slentrianmässig sverigebashing sjunker undan, förmodlingen för att kylan och fukten börjar leta sig uppåt i det multnande folkhemsbygget från 1932-1991. Det är inte ens självklart att det är fint att ge pengar till EU-migranter som tigger längre.

Om något är det kontrollerad dekompression som gäller för MSM framöver. Fast när krisen väl drabbar landet på riktigt blir det nog hårda krav på statsnationalistisk lojalitet från både MSM och eliten. En berättigad fråga är om folket finns kvar och vill lyssna då.

Sverige är de små utropstecknens land och de stora frågetecknens kyrkogård. Det finns bara plats för en sanning i taget här.
Senast redigerad av NSO 2017-10-04 kl. 14:31.
Citera
2017-10-04, 14:29
Medlem
trickydicks avatar
I gårdagen "Breaking News Med Filip och Fredrik" så gick Filip fullständigt bananas på Expressens Britta Svensson för hennes artikel om hur kaoset (läs mångkulturen) har drabbat hennes kolonilott.
http://www.expressen.se/kronikorer/b...t-komma-undan/
Han var orolig för att en sån artikel kan spä på främlingfientligheten bland pensionärer.

Filip och Fredrik kommer länge till att föra krig för mångkulturen.
Citera
2017-10-04, 14:52
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Om något är det kontrollerad dekompression som gäller för MSM framöver. Fast när krisen väl drabbar landet på riktigt blir det nog hårda krav på statsnationalistisk lojalitet från både MSM och eliten. En berättigad fråga är om folket finns kvar och vill lyssna då.
Jag tror att det sakta börjar gå upp för folk HUR lurade de har blivit. Det är faktiskt ett rätt omskakande uppvaknande som väntar många. När folkets ”vrede och hån” får större plats i mediakriget stundar nya tider tror jag.

Jag är ju vidare av uppfattningen att många inom MSM faktiskt vill göra ett bra jobb men sitter i en omöjlig sits. Allmänheten kan sätta press på medierna och kräva bättre nyheter, reportage, granskningar, analyser, ledare, krönikor och så vidare. Ett dagsfärskt konkret exempel:

Efter nedskärningarna – Mittmedia riskerar vite
[...] samt att de tvingats göra nyhetsprioriteringar som inte är deras egna. Nyhetsprioriteringarna har fått följden att de "utsatts för lokalbefolkningens vrede och hån".
https://resume.se/nyheter/artiklar/2...riskerar-vite/
Citera
2017-10-04, 15:02
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Det ÄR syftet. Medlet är medierna.
Härska genom att söndra är en urgammal strategi. Medlen ändrar sig bara över tiden.

Att avslöja dem för vad det är är mycket bättre. Det kommer nämligen också ge svar på frågan: Varför?

Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Nja. Jag är med på vad du säger. Men det finns också en annan sida utav det myntet och DET är något som de absolut inte önskar.

Jag tror ni båda har rätt, men medierna tänker sig inte en så stark motreaktion som sherm beskriver. Medierna vill ha en svensk Breivik. Då kan dom sen kräva att alla som ska få uttala sig i debatten behöver vara certifierade av Svenska kommitén mot antisemitism och AIPAC.

Denna "minoritetskuksugar-bendover-cuck-tolerant-demokrat-licens" kommer att avkrävas alla som vill bidra till debatten, och alla svenskar som håller käft ger "tystnadens medhåll" till den svenske Breivik som media vill provocera fram.

Om medierna lyckas att provocera fram kan dom sen mynta begreppet "hatnazismterrorist" och förbjuda denne. Alla som tyst håller med är också förespråkare av "hatnazismterrorism" och får sina bankkonton frysta för att dom "tyst hållt med" om dom inte aktivt tar avstånd från hatnazismterrorism och då kan dom "tysta sympatisörerna" förbjudas dom också.

När sedan "minoritetskuksugar-bendover-cuck-tolerant-demokrat-licens"-innehavarna debatterar på "ssåååciala medier" kan Facebook och Twitter visa upp jättefin statistik över hur toleransen i samhället och toleransen för den liberala demokratin växt sig så stark så den bevisligen står oemotsagd.

Halle fuckin' luleja!

Om vi kommer till sherms scensario först, att tusentals eller tiotusentals svenskar ansluter sig till NMR och går med i deras marcher så att dom numerärt är fler än kaozvänstern. Då kommer dom att skita på sig på riktigt.

Men provokationerna nu syftar till att före valet 2018 frambringa hatnazismterrorism - ett nytt farligt högerextremt och sannerligen vedervärdigt nytt fenomen som måste förbjudas.
Citera
2017-10-04, 15:36
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag tror ni båda har rätt, men medierna tänker sig inte en så stark motreaktion som sherm beskriver. Medierna vill ha en svensk Breivik. Då kan dom sen kräva att alla som ska få uttala sig i debatten behöver vara certifierade av Svenska kommitén mot antisemitism och AIPAC.
Såvitt jag begriper visar Mathias Ståhle på Ekuriren exempel på det här i en krönika igår:
2017-10-03: Massakern i Vegas får mig att ändra åsikt om vapen
https://unv.is/ekuriren.se/nyhetskro...asikt-om-vapen
När Anders Behring Breivik åkte till Utöya tog han med sig drygt tusen patroner till sitt halvautomatiska gevär och sin automatpistol.
[...]
Det finns goda argument för att förbjuda den sortens vapen som användes vid dessa båda skjutningar.
[...]
Och sportskyttarna får hitta en annan hobby om de skjutit för nöjes skull.
Dödliga verktyg är inget lämpligt fritidsnöje.
Artikeln ges givetvis legitimitet av att den handlar om vapen. Men det är början på resonemang om förbud med hänvisning till Breivik. Givet Ståhles jakt på ”Trollfabriken” och avslöjande om försäkringsbedrägerier bakom bilbränder framträder ett tydligt mönster. Det är ju precis detta man kan förvänta sig.

Men kommer läsarna att köpa resonemanget? Det är ju frågan. Vad händer om skribenten istället möts av läsarens ”vrede och hån”? Medierna måste ju trots allt, i slutändan, vårda sina kunder, de som försörjer dem.
Citera
2017-10-04, 15:41
Medlem
longbow4ys avatar
Val i Österrike med organiserat näthat för att söndra och härska
Citat:
Socialdemokraterna avslöjade: Skapade fejkade Facebooksidor för att sprida “näthat” och skylla på “rasisterna”
....
Denna kunskap är bra att ha med sig in i framtiden, och den lär bli extra viktig i valrörelsen i Sverige 2018 där vi kan misstänka att såväl Socialdemokraterna som flera av de andra riksdagspartierna kan tänka sig att använda liknande teknik för att smutskasta Sverigedemokraterna och nationalister.

Det kan alltid vara bra med en påminnelse: Tro inte på allt du läser, speciellt från anonyma personer på nätet där du inte kan verifiera avsändaren, och förstå att våra motståndare inte handlar som de gör av dumhet, utan av ondska.
https://www.motgift.nu/2017/10/04/so...pa-rasisterna/

I artikeln finns en rad källor
Bland annat Reuters:
Citat:
The Social Democrats have denied having any connection with two websites making unsubstantiated allegations against 31-year-old Foreign Minister Kurz.

But Austrian media reported on Saturday that a former adviser to the Social Democrats who was dismissed this summer was originally behind the sites and that they had been kept in operation.

The Social Democrats also sued the as of yet unknown operators of the Facebook pages for libel and for failing to comply with Austria’s media law which forbids anonymous publishing.
https://www.reuters.com/article/us-a...-idUSKCN1C824L

Och i den senaste artikel finns en liten rad som jag tycker vi skall uppmärksamma:

Citat:
The Social Democrats’ lawyers wrote to Facebook in Ireland on Tuesday saying the group must, according to EU rules, hand over details about users who operate sites showing potentially libellous content about Kern and Kurz.
EU regler ......
Citera
2017-10-04, 15:42
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO

Hela NSO:s inlägg är bra. Jag gillar också att sista styckets fråga om folket finns kvar och vill lyssna. Risken är stor att den stora och ökande andelen invandrare av olika slag inte är med på tåget när det gäller frågor som "yttrandefrihet" eller "tjänstemannanansvar" eller till och med "demokrati". De lyssnar inte och förstår inte och de har nog med sin egen vardag. Lägg till en dålig skolutbildning och tilltagande fattigdom för stora grupper och att medierna som vi känner dem idag stängts ner med undantag för kanske etniskt präglad musik och reklam. Att de stängts ner har just berott på den ökade etniska fragmenteringen av landet och svårigheterna att föra samtal som förstås av tillräckligt många på någorlunda lika sätt. Ja vi har då fått ett mer Libanonliknande Sverige där de mångkulturella drömmarna kraschat stenhårt och ingen längre vet och förstår vad "feminism" och "identitetspolitik" är för något.
Citera
2017-10-04, 16:07
Medlem
Passepartouts avatar
Britta Svensson (Expressenmedarbetare i 33 år) darrar av upprördhet, nu kommer hon inte undan längre. Hennes kolonistuga har haft inbrott, och hon ondgör sig över att området har blivit ett ställe där man ägnar sig åt att:

Citat:
stjäla, knarka, begå hemfridsbrott, missbruka, slå sönder saker, handla med droger och utsätta små barn för fara

Hon har, mig veterligen, aldrig tidigare debatterat problemen i koloniområdet; istället har hon tackat sin lyckliga stjärna att hon inte drabbats. Men NU!

Citat:
Det hände när jag råkade vara bortrest några dagar. Någon genade över min lott, plockade upp en stor sten från en rabattkant och kastade den genom rutan. Tog sig in och stal en fin radio jag fått av min man i julklapp, en halv flaska martini och två burkar färdigblandad gin & tonic som jag köpt på Bordershop i Puttgarden.

Ingen stor sak. Jag förstår ju att ni som fått era anhöriga nedskjutna, drabbats av sexuella övergrepp, mordbrand och inbrott i bostaden där någon tagit allt ni äger och har, tycker det. Jag håller med.

Men varför darrar jag då i hela kroppen när jag lägger på luren efter att min kolonigranne ringt och berättat vad som hänt? När jag kommer dit och ser den stora stenen på golvet i stugan? När jag får hem papper från polisen där det står: "Förundersökning inleds inte. Det är uppenbart att brottet inte går att utreda"?
http://www.expressen.se/kronikorer/b...t-komma-undan/

Tror ni att hon verkligen förstår vidden av offren för mångkulturen? Nej, hon börjar bli rädd för sitt eget skinn och behöver skriva av sig. Svårare än så är det inte. Hon aktar sig noga att skriva ut vilka människor som ligger bakom. Det får man gissa sig till mellan raderna, hennes tankar och agerande signalerar kod 291.

Sju år tidigare:
[/spoiler]http://www.expressen.se/kvallsposten...sa-skrammande/

En 80-åring blir mördad av en invandrare utanför Hemköp i Landskrona. Enligt Svensson har händelsen inte ett spår med invandring att göra. Det är något, menar hon, som nätrasister hävdar, men som varje förnuftigt tänkande människa direkt inser är falskt. Det handlar enbart om individen. Kom ihåg det. För sju år sedan skrev hon ut att det handlade om en invandrare, idag är det "ni", "personer", "människor" och "vuxna" som gäller. Men rädd är hon.
Senast redigerad av Passepartout 2017-10-04 kl. 16:10.
Citera
2017-10-04, 16:09
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Men det är inte det det handlar om, det är att avväpna allmänheten så att vi inte kan göra som dalkarlarna gjorde och gå till riksdagen och ställa till ett helvete med våra vapen och ta makten handgripligen. Det är det som allting handlar om.
Självklart, men det var inte min poäng. Vad jag menar är att dessa skriverier bara fungerar så länge de har legitimitet hos läsarna. Titta på Mittmedia till exempel (mitt inlägg nyss). De har tappat massor med kunder. De tvingas spara och skära ner. Och nu hotas de av vite som en konsekvens av att medarbetarna har klagat som en konsekvens av att lokalbefolkningen visat sitt ”vrede och hån”. Det är råttan på repet.

VARFÖR ska kunderna fortsätta att acceptera dessa dumheter i MSM? Utan kunder försvinner medierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in