2017-10-03, 21:01
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EineHerrenkatze
http://katerinamagasin.se/svenska-valdtakter-del-3-maja-de-upprepar-javla-fitta-javla-hora-samtidigt-som-de-slapar-mig-genom-t unneln/
På sin blogg har Katerina Janouch en artikelserie angående våldtäkter ur offrens perspektiv.

Välskrivet med mycket patos på ett sätt som jag upplever att kritikersidan normalt sett inte behärskar lika bra som mångkulturalisterna. I de andra delarna finns även transpersoner, barn och invandrare representerade som offer.
Det var länge sen jag blev så upprörd av att läsa en text som jag blev här.
En person är en tragedi, en miljon är statistik.
Påminner om Bechir Rabanis dokumentärserie. När har lögnpressen någonsin tillåtet berättelser som dessa komma ut? Aldrig förstås, istället skjuter dom mot budbäraren.

Citat:
Då svt anmälde videon eftersom reportaget inte handlar om "rasism" eller gnälliga offerkofta-invandrare eller gynnar kulturmarxism och kommunism. Så har vi nu klippt ut alla mytoman medias delar som reportaget började med(Intressanta).

Ni kan se dem på följande länkar:
I skammens skugga, E01- Blå ögon
Citera
2017-10-03, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Påminner om Bechir Rabanis dokumentärserie. När har lögnpressen någonsin tillåtet berättelser som dessa komma ut? Aldrig förstås, istället skjuter dom mot budbäraren.

I skammens skugga, E01- Blå ögon

Det kommer aldrig vara försvarbart att mörklägga grova övergrepp, grova brott - endast för att dessa är obekväma för en statsmakt/ett etablissemang.

Det är historia som skrivs, och historien kommer alltid att granskas. Oavsett om den kan framstå som grumlig just nu.

Censur, mörkläggning, propaganda, åsiktsförtryck är vad som - sett till historien - kännetecknat sönderfallande ideologier och regimer som tagit sin politik ett steg för långt.
Citera
2017-10-04, 10:03
Medlem
Tydligare än så här blir nog aldrig mångkulturstanken. Här förkroppsligad av Nisha Besara i anledning av utbrytarplanerna i Kurdistan och Katalonien.

Citat:
Långsiktigt är alla nya statsbildningar sprungna ur samma idéer som utgör själva orsakerna till att krig, förtryck och förnekande av människors rättigheter uppstår.

Det är idéerna om att Stat ska höra ihop med Folk och gärna en stark Ledare som håller ihop dem mot yttre fiender – faktiska eller föreställda. Det är den här etno-nationalismen som i förlängningen leder till rasism och alla vidare avarter.

Jag är inte emot att kurder och katalaner ska få sina demokratiska fri- och rättigheter. Jag bara ifrågasätter att detta måste ske medelst nya gränser på världskartan.

Och precis här kommer en observant typ att vifta med etnicitetsflaggan mot mig: Eftersom jag själv har assyriskt påbrå så måste jag av naturen vara emot ett självständigt Kurdistan. Men nej, mina åsikter kommer från mina visioner om hur världen borde fungera och jag tycker självklart inte heller att ett självständigt Assyrien är något eftersträvansvärt.

Nya stater skapar nya förtryck. De skapar nya problem och konflikter på nya platser.

Världen kommer inte att bli en plats där kränkningar upphör att finnas, så länge vi inte frigör oss från idén om att stater är organiserade kring och dess jord ”tillhör” folkgrupper. Synen på de gränser som finns i dag måste i stället ändras: Från en enhet där den föreställda nationsgemenskapen samlas, till en organiserad enhet där alla människor befinner sig av en tillfällighet – antingen de är födda eller inflyttade

Den som flyr en dysfunktionell mångkultur som fördärvat hemlandet och anländer till en (relativt sett) homogen och välfungerande mottagarnation ser alltså en absolut nödvändighet i att även mottagarnationen förvandlas till exakt det dysfunktionella, mångkulturella samhälle som triggade flykten i det första läget. Eller annorlunda uttryckt (som jag gissar att hon egentligen menar), "om inte jag kan få ha en homogen, harmonisk och välfungerande hemnation ska ingen annan få ha det heller". Det där med att hon inte eftersträvar ett självständigt Assyrien tror jag vad jag vill om.

http://www.expressen.se/kronikorer/n...k-och-problem/
Citera
2017-10-04, 10:19
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Den som flyr en dysfunktionell mångkultur som fördärvat hemlandet och anländer till en (relativt sett) homogen och välfungerande mottagarnation ser alltså en absolut nödvändighet i att även mottagarnationen förvandlas till exakt det dysfunktionella, mångkulturella samhälle som triggade flykten i det första läget.

Jag blir så less...

Ännu en i raden av minortietsföreträdare som ska berätta för oss svenskar hur Sverige ska stöpas om.
Anledningen till att hon är här överhuvudtaget är att hennes pappa var etno-nationalist. Så vi kan ju avskriva dom här dumheterna som ett försenat fadersuppror från en stingslig dotter.

Citat:
Hennes familj kom till Sverige från Istanbul efter militärkuppen i Turkiet år 1980, då hennes far var politiskt aktiv för den assyriska/syrianska minoritetens rättigheter och existensberättigande.

Ett folk som alla andra? Precis som det svenska folket, således.
Senast redigerad av Nostradumbass 2017-10-04 kl. 10:24.
Citera
2017-10-04, 10:22
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Från en enhet där den föreställda nationsgemenskapen samlas, till en organiserad enhet där alla människor befinner sig av en tillfällighet – antingen de är födda eller inflyttade

Det är väl detta synsätt som är den stora vattendelaren i hela mångkulturfrågan.
"Föreställd nationsgemenskap" insinuerar att nationsgemenskapen bara är en tanke, inte något verkligt.
Språk kultur och släktband är bara föreställd gemenskap i vissa kretsar.

Det ställs mot rättigheter där allt är styrt av slumpen. Det är en slump var man föds , var man bor och vart man flyttar. En ren slump.....

Den slumpen brukar i många kretsar ändå åberopas med frasen "Insha'Allah" . Guds vilja.

Nej. det är ingen slump att världen ser ut som den gör. Det är ingen slump var du föds.
Det är ingen slump att olika kulturer och olika nationer får olika framgångar beroende på hur man agerar. Det är bara naivt joller att tro att allt beror på slumpen.

Säger som GW. Hata slumpen. Speciellt om man försöker hitta de skyldiga.
Citera
2017-10-04, 10:44
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag blir så less...

Ännu en i raden av minortietsföreträdare som ska berätta för oss svenskar hur Sverige ska stöpas om.
Anledningen till att hon är här överhuvudtaget är att hennes pappa var etno-nationalist. Så vi kan ju avskriva dom här dumheterna som ett försenat fadersuppror från en stingslig dotter.

Ett folk som alla andra? Precis som det svenska folket, således.

Hur blir vi av med dom här trojanska hästarna då? Människor som kommer från världens värsta skitländer - men som tycker sig ha en gudomlig rätt att bestämma över svenskens öde.

Edit: Svaret ligger förstås i Oytos omhuldade kretsloppsmigration - att få tillräckligt många av Nisha Besaras landsmän att återvända hem. Då står Nisha där helt ensam och kan tampas med mångkulturens baksida på egen hand.
Senast redigerad av rough-justice 2017-10-04 kl. 10:50.
Citera
2017-10-04, 11:10
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Hur blir vi av med dom här trojanska hästarna då? Människor som kommer från världens värsta skitländer - men som tycker sig ha en gudomlig rätt att bestämma över svenskens öde.

Edit: Svaret ligger förstås i Oytos omhuldade kretsloppsmigration - att få tillräckligt många av Nisha Besaras landsmän att återvända hem. Då står Nisha där helt ensam och kan tampas med mångkulturens baksida på egen hand.

En två år gammal artikel i Expressen som beskriver hur hon... känner....

Citat:
Varför ses jag som en främling i Sverige?
Publicerad 25 jun 2015 kl 08.35

I Sverige finns möjligheten att styra vad man vill bli – men samtidigt naglar omgivningen fast en vid namn och hårfärg.
Nisha Besara om sin pappas kamp, kärleken till litteraturen och om att betraktas som främling i sitt eget land.
...
Mitt öde blev det här landet. Ett öde som troligen gav mig större möjligheter att vara precis den jag själv vill vara.

Ändå är det så svårt i det här landet som är mitt. Att vara bara den jag vill, bortom de yttre attributen, bortom mitt namn och min hårfärg.

Ändå är det så svårt.
http://www.expressen.se/kultur/varfo...slappa-in-mig/

Lösningen är inte att förneka Svenskar sina egna rötter.
Citera
2017-10-04, 11:26
Medlem
longbow4ys avatar
Nu kommer kraven på åsiktspoliser i Expressen!
Givetvis i efterdyningarna av försöken att sänka bokmässan i Göteborg

Citat:
Dags för åsiktspolis

En ny linje kräver ett aktivt redaktörskap – eller åsiktspolis om man så vill – för montergolvet. Inte bara Nya Tider måste portas, utan också den icke rumsrena vänstern och andra dårfinkar. Annars hamnar man bara i en ny debatt om dubbelmoral.

Sedan en logisk saltomortal:
Citat:
Jag vill inte säga grattis till bojkottarna. Jag bara konstaterar att de sannolikt kommer att få sin vilja igenom. Det är dystert att en så perifer tidning som Nya Tider, med ett marginellt inflytande i den nationella rörelsen, kunde åstadkomma detta.
http://www.expressen.se/kultur/karin...de-ur-striden/

Nya tider får skulden för att bojkottarna lyckas sänka mässan, när det redan från början varit syftet.

Tänk tanken att samma kulturchef skall debattera mångkulturen.
Krav på åsiktspolis, dubbelmoral och logiska saltomortaler.
Citera
2017-10-04, 11:35
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
En två år gammal artikel i Expressen som beskriver hur hon... känner....

http://www.expressen.se/kultur/varfo...slappa-in-mig/

Lösningen är inte att förneka Svenskar sina egna rötter.

Nån borde viska i Nisha Besaras öra att hon är gäst i svenskarnas land, Sverige. Och Nisha kan gå till sig själv för att få reda på svaret vad som händer när en gäst våldgästar någon annans hem. Förr eller senare blir den oinbjudna gästen utkastad med huvudet före.
Citera
2017-10-04, 12:03
Avstängd
sherms avatar
På Expressen har man publicerat ett radikalfeministiskt brandtal till försvar av polygami och minst sagt frikostig användning utav svenskars skattemedel. Genom detta lyser förstås, som vanligt, samma gamla judiska hat som gojerna känt sedan Jesus.

Jag skulle kunna ange citat bara genom att, som av en slump, välja valfri mening. Den ena är snurrigare än den andra och traktatet innehåller alla de kulturmarxistiska attribut man kan förvänta sig från en figur utav det slag som författat detta. Det enda jag egentligen undrar efter att ha läst detta är hur länge svensken ska stå ut, och när dennes alltjämt överseende företagsamhet spiller över i brinnande hat och intolerans.

http://www.expressen.se/debatt/varfo...har-tre-fruar/
Citera
2017-10-04, 12:06
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
På Expressen ....

Det enda jag egentligen undrar efter att ha läst detta är hur länge svensken ska stå ut, och när dennes alltjämt överseende företagsamhet spiller över i brinnande hat och intolerans.

Men du har uppenbart inte förstått:
Det ÄR syftet. Medlet är medierna.
Härska genom att söndra är en urgammal strategi. Medlen ändrar sig bara över tiden.

Edit:
Medierna kommer synkront göra allt för att försöka provocera fram att någon stackar vilsen själ utför något våldsdåd före valet 2018. Det är därför av yttersta vikt att inte gå dessa provokationer.
Att avslöja dem för vad det är är mycket bättre. Det kommer nämligen också ge svar på frågan: Varför?
Senast redigerad av longbow4y 2017-10-04 kl. 12:28.
Citera
2017-10-04, 12:21
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Men du har uppenbart inte förstått:
Det ÄR syftet. Medlet är medierna.
Härska genom att söndra är en urgammal strategi. Medlen ändrar sig bara över tiden.

Exakt! Först lägger den fria Bonnierpressen locket på för all slags invandringskritik. När Sverige är bortom räddning tar man bort locket och börjar rapportera mer sanningsenligt. Skiftet kom i somras efter Peter Wolodarskis lunchdate med Israels diplomatiska sändebud i Sverige. Jag vill gärna veta vilka instruktioner Wolodarski fick.

För övrigt talar hela världen om de israeliska och saudiska proxykrigarnas nederlag i Syrien. Krigstribunal för Benjamin Netanyahu och dennes medlöpare?

Edit: Antisemitkortet börjar bli utslitet. Hela världen har sett filmerna från Israel och Saudiarabiens proxyarmeer i Syrien och Irak.

Finns inga antisemit-kort i hela universum som kan kuva världssamfundet den här gången.
Senast redigerad av rough-justice 2017-10-04 kl. 12:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in