2017-08-13, 12:10
Medlem
Meiji skrev för några dagar sedan om Fredrik Antonssons deprimerande sommarturné i Bergslagen . Som för att bekräfta den enormt nedslående samhällsutvecklingen i dessa tidigare så stolta bruksorter har här Afabladet en längre intervju med ett kommunalråd (S) i Norberg. Kommunalrådet inleder med att ofrivilligt redovisa den kapacitet som Sverige har vad gäller mottagande av icke-kompatibla personer.

Citat:
Jag frågar Åsa Eriksson om flyktingvågen förra vintern. Blev det som Angela Merkel sa, att vi klarade av utmaningen.
– Absolut, om vi talar om den akuta situationen. Det blev inte alltid bra och det kostade mycket, men visst klarade vi av det akuta. Människor fick tak över huvudet.
– Samtidigt funderar jag över det pris vi fått betala, och då pratar jag inte bara om pengar. Här i Norberg ser vi hur de yngre barnen inte längre vill knyta kontakt med nya kamrater. De vet ju av erfarenhet att de sannolikt snart kommer flytta igen.

Kommunalrådet känner sig dock lyckligt lottad av invasionen till Norberg även efter den "akuta" situationen.

Citat:
– Ändå ska jag säga att för Norberg har flyktinginvandringen varit bra. Vi har fullt i skolorna, och för första gången på hur länge som helst är det brist på bostäder.

Ja, klassrum överfulla med icke utbildbara elever i kombination med bostadsbrist låter som varje kommunalpolitikers högsta dröm.

Tak över huvudet i ett "akut" läge mäktar vi således med men därefter blir det svårare med logistiken kring att inlemma de nyanlända till fullgoda, dugliga svenska medborgare. Som tur är så har kommunalrådet i Norberg en uppsjö med goda, friska, kloka och konkreta idéer och tankar kring hur de ska fixa integration, jobb, bostad och skola till de nyanlända. Kommunalrådet harklar sig, tar sats och framhåller sedan.......................... Nada! Zero! Nothing! Kommunalrådet låtsas inte ens ha några planer för orten och hur de nyanlända ska hanteras. Vad som däremot är av vikt är att stärka S och stoppa blodflödet till SD.

Citat:
– Att få tillbaka väljare som har givit upp, till exempel till Socialdemokratin, kommer att bli väldigt svårt. Det gäller att hindra att fler tappar tron, säger Eriksson.

Citat:
Å andra sidan finns mycket att göra för att öka Socialdemokratins trovärdighet. En sak är att öppna organisationen för fler erfarenheter.
I Norberg har Åsa Eriksson - på arbetarkommunens uppdrag - arbetar för att “värva” framtida politiska ledare till Socialdemokraterna.
– Jag talar kanske i egen sak, men jag tror att det är viktigt att ta tillvara erfarenheter från personer även om de aldrig varit med i SSU eller kommer direkt från ett LO-fack, säger hon.

Precis som Antonsson skrev så sitter S-politikerna i bruksorterna helt handlingsförlamade kring orternas mångkulturella förfall och har inte en susning om hur de ska hantera situationen. Istället sitter de och försöker "knäcka SD-koden". Makt för maktens egen skull således. Arma bruksorter!

http://www.aftonbladet.se/ledare/a/R...iska-politiker
Citera
2017-08-13, 13:11
Medlem
fasligts avatar
Här ett utmärkt exempel på det nya narrativet. Clare Foges är kolumnist på brittiska the Times och skriver följande:
Citat:
Time for a harder line on the migrant crisis
Western nations must crack down on sea crossings and reform the UN’s Refugee Convention
https://www.thetimes.co.uk/article/t...isis-tr72cr6d6

Det får vara slutfjantat nu. FN kan ta sina förnumstiga propåer och stoppa upp någonstans dit solen aldrig når. Typ. Artikeln ligger bakom betalvägg men finns tursamt nog även i The Sun, med annan titel:
Citat:
Being tougher on the migrant crisis is kinder in the end — short-term compassion only makes matters worse
...
THE competition among United Nations officials to make the most irritating comment about the UK continues.

There was the UN human rights expert who said sexism was more pervasive here than in any other country she had visited.

Then the UN Special Representative for International Migration described British plans to build a wall around the port of Calais as “inhumane”.

Now we have Volker Türk, of the UN High Commissioner for Refugees, vying hard for first prize.

Last week Mr Türk said the UK needs to “step up” and help to address the migrant crisis.

Never mind that we have committed hundreds of millions to help refugees in the camps around Syria, or that in 2016 we resettled more refugees than any other country in the European Union, the panjandrum decrees that we should double the number of refugees we take in.

He criticised UK politicians for “irresponsible” rhetoric, called for “more understanding” and asked for everyone who works in this area to listen to the “voice of reason within”.

It is Mr Türk and his ilk who are ignoring reason and who have been catastrophically irresponsible in stoking mass migration.

It is time their approach is roundly rejected.

We do not need more “understanding” or one more heave on refugee numbers.

The migrant crisis of the past few years has been a lesson in the dangers of allowing heart to overrule head.

From Angela Merkel’s “refugees welcome” policy to the NGO boats searching the Mediterranean for migrants to rescue, short-term compassion has escalated the crisis, strengthening the magnet that draws millions to Europe from developing countries.

We may see fewer pictures of packed boats on our screens these days but the numbers are growing.

Tydligare kan FUCK YOU knappast sägas. Och detta i MSM, av en kvinnlig journalist. det tar sig.

Citat:
The line between refugees and economic migrants is increasingly blurred.

The top three home nations of those arriving in Italy in the first quarter of this year were Nigeria, Bangladesh and Guinea.

UN figures suggest that seven in ten who have come to Libya are escaping poverty.

Last year, when the UK took in 750 children or young people from the Jungle, fewer than ten were from Syria.

From Senegal to Bangladesh, millions have their sights set on a life in Europe.

Antonio Tajani, President of the European Parliament, recently warned of an “exodus of biblical proportions if we don’t confront the problem”.

Which of our leaders will dare to say it — that this surge from poorer nations must be stopped more forcibly?

That for the sake of Europe and the developing world a much harder line must be drawn in the sand between them?

Det är nog inte längre fråga om att våga adressera problemet med invasionen av främmande folkslag, det handlar snarare om att vara tvungen. Om inget görs, och det radikalt, kommer snart inget europa värt att bevaka sin maktposition i att längre finnas.

Citat:
Most will sympathise with those who yearn to escape poverty, especially when the internet has pressed their noses to the window of the prosperous West.

But behind every one who makes it to Italy are many more who will be emboldened to set out on the same journey. The potential numbers are dizzying.

An acceleration of the current crisis would be a disaster not only for the West but for the developing nations who would lose a swathe of young, fit, enterprising citizens.

Long-term, the most benevolent and sensible strategy is to improve life in the poorest countries and so weaken the desire to migrate.

But tackling this “push factor” will be the work of decades.

There are two “pull factors” that must be addressed urgently.

The first is the knowledge that once rescued in the central Med, passage to mainland Europe is assured.

The people traffickers’ ploy is to deliver the migrants not to Italy, but just past Libya’s territorial waters so they can be rescued by the NGO ships beyond.

Though motivated by noble instincts, the charities patrolling these waters are effectively aiding the traffickers, and they must be stopped.
/.../
Turning back the boats might not be a palatable proposal short-term but until and unless the central Mediterranean is viewed as a route of no hope, the numbers will increase, along with the profits of the people traffickers.

The second great pull factor is the UN’s woefully out-of-date Refugee Convention.

Its definition of an asylum-seeker as anyone with a “well-founded fear of persecution in their own country” is elastic enough, with a little imagination, to cover many millions of people.

It was developed before smart*phones let those in the developing world learn their rights under international law.

If simply stepping on to the hallowed ground of the West will earn you a hearing and a decent chance of staying, you will do anything to reach that land.

Only if western countries reform the convention, radically tightening the definition of persecution, do we have a hope of controlling the crisis.

No doubt various UN officials would say such actions lack compassion.

The alternative is dragging out this disaster, drawing more to endanger their lives, enriching the people smugglers, overwhelming European nations and hardening hearts against genuine asylum-seekers.

That does not sound much like compassion to me.
https://www.thesun.co.uk/news/419421...matters-worse/

Detta är the new black i migrationsdebatten. Supporten för svarta kroppars omättliga krav på vita kroppars underordning är död. Framtiden tillhör kosta vad det kosta vill men inflödet av nya kolonisatörer måste stoppas. Sedan kommer debatten om hur de redan hitkomna lämpligen avlägsnas för den processen är lika obönhörligen nödvändig den. Men först vrida om PK-förståelsen kring vad det är som pågår och vilka fasansfulla konsekvenser det får för oss alla om inte förloppet hejdas och sedermera vänds.
Senast redigerad av fasligt 2017-08-13 kl. 13:13.
Citera
2017-08-13, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Meiji skrev för några dagar sedan om Fredrik Antonssons deprimerande sommarturné i Bergslagen . Som för att bekräfta den enormt nedslående samhällsutvecklingen i dessa tidigare så stolta bruksorter har här Afabladet en längre intervju med ett kommunalråd (S) i Norberg.
Dylika beigegrå ledare går det tretton på dussinet av i värdegrundsmedia. Men ibland kan det vara nyttigt att djupanalysera formuleringar även i dessa. Några reflektioner:
Citat:
Här i Norberg ser vi hur de yngre barnen inte längre vill knyta kontakt med nya kamrater. De vet ju av erfarenhet att de sannolikt snart kommer flytta igen.
Vilken grupp av yngre barn som inte vill knyta kontakt med en annan grupp av yngre barn framgår ej. Jag betvivlar dock starkt att det tyngst vägande skälet är att de potentiella lekkamraterna ska flytta. När jag var ett yngre barn så efterforskade jag inte de andras flyttplaner innan vi började spela fotboll eller landhockey. Kanske språkförbistring, kulturkrockar och uppmaningar från föräldrar också spelar in?
Citat:
Men jag undrar om inte den viktigaste motsättningen handlar om tilltron till politikens förmåga? Många som väljer högerextrema lösningar har tappat tron på politiska lösningar, säger Eriksson.
I så fall gäller det också i Norberg. I det senaste riksdagsvalet röstade mer än var femte väljare, 766 stycken, på Sverigedemokraterna.
Och här kan förutsägbart läsas att SD implicit betecknas som "högerextrema", vilket torde gälla också ca 25% av Erikssons undersåtar.
Citat:
– Att få tillbaka väljare som har givit upp, till exempel till Socialdemokratin, kommer att bli väldigt svårt. Det gäller att hindra att fler tappar tron, säger Eriksson.
Halleluja! I det sekulära Sverige har vi ändå en tro på den socialdemokratiska kyrkan.
Citat:
– Men något valresultat på 40 procent för Socialdemokraterna ser jag inte på mycket länge.
Kanske skulle det hjälpa med en liten, liten dos av ovan nämnda "högerextremism"?
Citat:
I Norberg har Åsa Eriksson - på arbetarkommunens uppdrag - arbetar för att “värva” framtida politiska ledare till Socialdemokraterna.
– Jag talar kanske i egen sak, men jag tror att det är viktigt att ta tillvara erfarenheter från personer även om de aldrig varit med i SSU eller kommer direkt från ett LO-fack, säger hon.
Idealet verkar vara något slags politiska "legoknektar" som kan lägga till sig den rätta Tron, mot en god pekuniär ersättning.

Norbergs räddning blir nog att de svikna lekkamraterna tvingar sina föräldrar till det mer gynnsamma bidragshabitatet "större stad".
Citera
2017-08-13, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Här ett utmärkt exempel på det nya narrativet. Clare Foges är kolumnist på brittiska the Times och skriver följande:

https://www.thetimes.co.uk/article/t...isis-tr72cr6d6

Det får vara slutfjantat nu. FN kan ta sina förnumstiga propåer och stoppa upp någonstans dit solen aldrig når. Typ. Artikeln ligger bakom betalvägg men finns tursamt nog även i The Sun, med annan titel:

Tydligare kan FUCK YOU knappast sägas. Och detta i MSM, av en kvinnlig journalist. det tar sig.

Det är nog inte längre fråga om att våga adressera problemet med invasionen av främmande folkslag, det handlar snarare om att vara tvungen. Om inget görs, och det radikalt, kommer snart inget europa värt att bevaka sin maktposition i att längre finnas.

https://www.thesun.co.uk/news/419421...matters-worse/

Detta är the new black i migrationsdebatten. Supporten för svarta kroppars omättliga krav på vita kroppars underordning är död. Framtiden tillhör kosta vad det kosta vill men inflödet av nya kolonisatörer måste stoppas. Sedan kommer debatten om hur de redan hitkomna lämpligen avlägsnas för den processen är lika obönhörligen nödvändig den. Men först vrida om PK-förståelsen kring vad det är som pågår och vilka fasansfulla konsekvenser det får för oss alla om inte förloppet hejdas och sedermera vänds.

Citat:
Ursprungligen postat av oyto
---bli först i svensk offentlighet med Den Stora Migrationsparadoxen. Tvärtemot att globalisering och afrikansk demografi gör migration över Medelhavet oundviklig, blir den kategoriskt omöjlig just på grund av sin praktiskt taget obegränsade potential.

Lägg därtill att den miljöförstörande migrationen från ekvatorn snabbar på klimatkatastrofer, med ytterligare push-faktorer och elände som följd - så borde någon hugad marginalantecknare kunna ta tillfället i flykten.

Här har Max Sjöberg på G-P chansen att skriva sin första ledartext med någon relevans.

Do it, Max. Annars blir det bara någon annan.
Citera
2017-08-13, 14:49
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Do it, Max. Annars blir det bara någon annan.

Ja det kan bli ett intressant race att beskåda. PK-flocken som slåss om att vara först med det senaste, och så alla retroaktiva avslöjanden om vad som faktiskt pågick på redaktioner och i partihögkvarteren under den mentala medeltid som går till hävderna som "Den Stora Mörkläggningen"
Citera
2017-08-13, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Tror du har missat en stor del av bakgrunden till mitt utfall mot Oytos idé. Oyto har i starka ordalag kritiserat SD för att vilja ta hit kvotflyktingar samtidigt som de pläderar för hjälp i närområdet. Oyto har naturligtvis rätt i att det till viss del är en paradoxal inställning (i alla fall om vi begränsar resonemanget till var det är ekonomiskt effektivast att hjälpa folk).
Alla vet att SD inte har någon större lust att ta hit kvotflyktingar, eller att hjälpa muslimska flyktingar i närområdet heller för den delen. Mediakriget och den allmänna folkviljan kräver dock den sortens kompensatoriska utspel för att man skall nå någon som helst framgång med sin politik. Oyto har mycket riktigt identifierat SD:s "feghet" och tycker att SD istället skall pusha folkviljan och media framför sig genom att förflytta positionerna framåt.

Du har säkert rätt att många människor inte kommer att acceptera tvångsförflyttningar utan att de upplever den som humanitärt riktigt. Men mitt problem med kretsloppsmigrationsidén är tvåfalt.

1. Efter att ha spytt galla över SD:s anpassning så är hans vision av kretsloppsmigrationsidén inget annat än en anpassning till det rådande politiska klimatet och folkets uppfattning såvida man inte tror att Oyto helt uppriktigt skulle vilja ge Somalier ett rejält tilltaget återvändarbidrag därför att han i sitt hjärta tycker att det är det humanitärt och moraliskt riktiga att göra.

2. Jag vidhåller att oerhört få skulle återvandra utan återvändarbidrag som är så väl tilltagna så att de är stötande. Då föredrar jag att vänta ut en opinion som vänder och som gör återvandringen möjlig utan bidrag. Om det skulle kosta mer så är det skitsamma för mig.

Vi kommer nog från olika håll i diskussionen här på tråden. Kanske kan vi bara komma till en punkt där vi förstår varandras argument, men får enas om att vi är oense.

Min utgångspunkt är det som jag uppfattar vara det politiskt möjliga. Svenskarna är snälla och hyggliga människor och vill nog fortsätta vara det. De kommer inte att acceptera tvångsåtgärder innan utvecklingen har gått alldeles för långt - dvs i praktiken har blivit irreversibel. Grodan har om man så vill värmts upp under så lång tid att den nu tror att vatten måste vara obehagligt varmt. Vi får inte glömma att förfallet accelererar nu och betydande samhällsinstitutioner redan börjar svaja betänkligt.

Till detta kommer att jag inser att våra makthavare faktiskt har kommunicerat att det går bra att komma hit och slå ned sina tältpålar. Jag är en av de som inte funderat närmare över konsekvenserna och som av slöhet trott på "narrativet". Tror att många nu är som jag och känner att vi borde ha genomskådat nigeriabrevssvindeln, men att vi trots allt ändå har någon typ av ansvar gentemot de andra som lurats. Kalla det vit skuld eller dumhet, men det var våra valda ledare som ställde ut löften. Men nu vill vi inte leva upp till vad de lovade. Du kanske inte känner blandningen av skuld och ansvar för den utställda checken utan täckning - men jag har svårt att frigöra mig från den.

Men, det brådskar att nå till den punkt som Churchill skulle ha kallat "end of the beginning" dvs en punkt när det öppnar sig en väg framåt och där svenskarna uppfattar att förloppet faktiskt kan vändas. Min tro är att en gemensam vision om kretsloppsmigration då blir en tilltalande lösning. Något som de flesta kan ställa upp på och kan sluta upp kring. Både de benhårda som bara vill få ut de andra och de mer mesiga som egentligen vill alla människor väl.

Vi vet inte varför enskilda migranter kommit, men vi vet att nästan alla människor svarar på ekonomiska incitament. Om svensken också förstår att exempelvis Muhammed från Somalia från vaggan till graven kommer att kosta de sammanlagde skatteintäkterna från två svenskars arbetsliv, men att Muhammed får det bra hemma i Somalia för en femtiondel av kostnaderna så kan svenskarna enas om att det är bäst för dem och sannolikt även för Muhammed om han flyttar hem igen. Jag tror att enbart tvång skapar ett nytt framtida trauma som i sin tur kan exploateras. Sen är vi igång igen och det vill jag bespara mina barnbarn.

Och jag tror faktiskt att Muhammed från Somalia och hans kommande barn och barnbarn kommer att leva ett mer fullt och människovärdigt liv om han flyttar tillbaka till Somalia med tillräckligt mycket resurser för att bygga ett hus, betala ett brudköp och öppna ett litet hygieniskt slakteri. Det är bättre och billigare för oss, men även för honom än ett liv i Sverige på socialbidrag.

Mjukt tvång med ekonomiska incitament är en svensk paradgren! Kan vi enas om det?
Citera
2017-08-13, 19:19
Medlem
Åttonde avsnittet av idévärlden som gick på kunskapskanalen handlade om Nationalism:

"Nationalismen är livsfarlig". Idéhistorikern Sven-Eric Liedman varnar för farorna med den framväxande nationalismen. Mot tesen ställer statsvetaren Katarina Barrling och historikern Lars Trägårdh vikten av att lyfta fram det som är positivt med nationalism.

https://www.svtplay.se/video/1267369...to&tab=senaste

Var intressant att se hur nationalismen (och då även mångkulturen) framställdes i detta programmet. Blev faktiskt positivt överraskad. Det var inte bara kaskadspyor om stöveltramp, även om detta också såklart ingick.
Citera
2017-08-13, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Vi vet inte varför enskilda migranter kommit, men vi vet att nästan alla människor svarar på ekonomiska incitament. Om svensken också förstår att exempelvis Muhammed från Somalia från vaggan till graven kommer att kosta de sammanlagde skatteintäkterna från två svenskars arbetsliv, men att Muhammed får det bra hemma i Somalia för en femtiondel av kostnaderna så kan svenskarna enas om att det är bäst för dem och sannolikt även för Muhammed om han flyttar hem igen. Jag tror att enbart tvång skapar ett nytt framtida trauma som i sin tur kan exploateras. Sen är vi igång igen och det vill jag bespara mina barnbarn.

Och jag tror faktiskt att Muhammed från Somalia och hans kommande barn och barnbarn kommer att leva ett mer fullt och människovärdigt liv om han flyttar tillbaka till Somalia med tillräckligt mycket resurser för att bygga ett hus, betala ett brudköp och öppna ett litet hygieniskt slakteri. Det är bättre och billigare för oss, men även för honom än ett liv i Sverige på socialbidrag.

Mjukt tvång med ekonomiska incitament är en svensk paradgren! Kan vi enas om det?
Detta mut-tema har byggt bo i tråden. Som om detta engångsbelopp, eller livslånga försörjning (?), inte skulle öka ansträngningarna att välfärdsmigrera för ännu fler, för att kvittera ut "sin" försörjning. Från kontinenter hundratals gånger större än Sverige befolkningsmässigt. Och som dubbleras på bara något decennium. Det är en inte så lite överlägsen självuppfattning att tro att svenskarna skulle ha ens resurserna för detta barocka åtagande. Vänta bara tills räntorna och arbetslösheten stiger för alla bolånetorskarna och livsmedelsförsörjning i och till Sverige av någon anledning sviktar.

Ett halvsekels bistånd i 60-miljardersklassen till enbart Tanzania, var snarare till men än nytta. Korruption, lågt humankapital, intressekonflikter, befolkningsöverskott, dysfunktionella samhällsbyggen och giftiga ideologier kan inget bistånd avhjälpa. Det är en pervers tanke att ålägga små nationer att rätta till flera andra och större. Låt ohållbarheten i mångfaldsexperimentet stå i öppen dager. Det är uppenbart att inget väsenbtligt kommer att hända och vändpunkten kommer först efter ett mycket hårt möte med kaklet. Innan dess kommer inga kollektiva lärdomar att göras eller harmoni mellan folk och "folkvalda" att råda. Det är för mycket lögner i omlopp helt enkelt. Man kan väl inte heller säga annat än att politikerna och MSM är trolösa gentemot folket. Då är vårt hopp helt enkelt den verklighet som så att säga gör jobbet åt oss; som obevekligt kräver tribut av fuskbygget som inte kan bära sig själv.
Citera
2017-08-13, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Detta mut-tema har byggt bo i tråden. Som om detta engångsbelopp, eller livslånga försörjning (?), inte skulle öka ansträngningarna att välfärdsmigrera för ännu fler, för att kvittera ut "sin" försörjning. Från kontinenter hundratals gånger större än Sverige befolkningsmässigt. Och som dubbleras på bara något decennium. Det är en inte så lite överlägsen självuppfattning att tro att svenskarna skulle ha ens resurserna för detta barocka åtagande. Vänta bara tills räntorna och arbetslösheten stiger för alla bolånetorskarna och livsmedelsförsörjning i och till Sverige av någon anledning sviktar.

Ett halvsekels bistånd i 60-miljardersklassen till enbart Tanzania, var snarare till men än nytta. Korruption, lågt humankapital, intressekonflikter, befolkningsöverskott, dysfunktionella samhällsbyggen och giftiga ideologier kan inget bistånd avhjälpa. Det är en pervers tanke att ålägga små nationer att rätta till flera andra och större. Låt ohållbarheten i mångfaldsexperimentet stå i öppen dager. Det är uppenbart att inget väsenbtligt kommer att hända och vändpunkten kommer först efter ett mycket hårt möte med kaklet. Innan dess kommer inga kollektiva lärdomar att göras eller harmoni mellan folk och "folkvalda" att råda. Det är för mycket lögner i omlopp helt enkelt. Man kan väl inte heller säga annat än att politikerna och MSM är trolösa gentemot folket. Då är vårt hopp helt enkelt den verklighet som så att säga gör jobbet åt oss; som obevekligt kräver tribut av fuskbygget som inte kan bära sig själv.

Om du envisas med antagandet att det inte går att kontrollera Europas eller Sveriges gränser mot afrikansk migration, har du samtidigt förlikat dig med ett influx på hundratals miljoner individer i relativ närtid. Kanske halvannan miljard innan nästa sekelskifte.

Den afrikanska efterfrågan på ett liv i Europa kommer inte mattas förrän livsbetingelserna nivellerats mellan världsdelarna. Det är det europeiska utbudet som måste begränsas, kommer begränsas. Viljan att acceptera män i gummibåtar och tiobarnsfamiljer på flygplatsen.

Jag förutspår att det är otroligt görbart att skapa det gränsskyddet, vare sig vid Medelhavet eller Östersjön och Arlanda. Trivialt rentav - bara den politiska viljan finns.

Poängen är att den svenska aptiten kommer växa med ätandet av utanförskapsområdena - och att en övergående försörjningsbörda av hundratusentals eller ett par miljoner individer ryms inom dagens biståndsbudget och alltså sparar resurser från dag ett i Sverige OCH antagligen är mer effektivt än tidigare uppifrån-ned-strategier.
Citera
2017-08-13, 20:37
Medlem
Citat:
Om du envisas med antagandet att det inte går att kontrollera Europas eller Sveriges gränser mot afrikansk migration, har du samtidigt förlikat dig med ett influx på hundratals miljoner individer i relativ närtid. Kanske halvannan miljard innan nästa sekelskifte.
Jag envisas inte med denna föreställning. Självklart går det att kontrollera gränserna. Och de som slunkit innanför skalet kan hittas. Om det krävs örlogsfartyg och kulsprutor, so be it.

Citat:
Den afrikanska efterfrågan på ett liv i Europa kommer inte mattas förrän livsbetingelserna nivellerats mellan världsdelarna. Det är det europeiska utbudet som måste begränsas, kommer begränsas. Viljan att acceptera män i gummibåtar och tiobarnsfamiljer på flygplatsen.
Frågan är hur begränsat det hinner bli för européerna till dess. På genomsnittsafrikansk nivå? Och tänk om det fortsätter att genereras befolkningsöverskott som vill till Europa på mer eller mindre illusoriska grunder, then what do you do?

Citat:
Jag förutspår att det är otroligt görbart att skapa det gränsskyddet, vare sig vid Medelhavet eller Östersjön och Arlanda. Trivialt rentav - bara den politiska viljan finns.
Precis. Det är ingen naturlag som säger att Sverige, som är geografiskt ett av de mer fjärran länderna i Europa, från migranternas hemläder sett, ska ta emot flest. Det måste ha en begriplig orsak, som är påverkbar. Den politiska viljan har väl åtminstone inte sen 70-talet varit lyhörd för den kuvade svenska folkviljan, majoritetsviljan, beträffande invandringen.

Citat:
Poängen är att den svenska aptiten kommer växa med ätandet av utanförskapsområdena - och att en övergående försörjningsbörda av hundratusentals eller ett par miljoner individer ryms inom dagens biståndsbudget och alltså sparar resurser från dag ett i Sverige OCH antagligen är mer effektivt än tidigare uppifrån-ned-strategier.
Det är inget rimligt antagande att försörjningsbördan är övergående genom att muta invandrarna att vända hem. Nya strömmar till, utan att Europa, eller Sverige själv, har något gränsskydd eller inre gränsskydd. Skulle det mot förmodan finnas, så saknas potensen att sparka ut alla som inte ska vara här.

Det ligger i Sjuklöverns partiprogram att ha "öppna gränser" och "generös flyktingpolitik". Om SD med tvekan, eller mot förmodan, har viljestyrkan att göra något åt saken, så saknar det majoritetsstödet att realisera några tankar på området. Alltså ligger det i händerna på svenska folket. Låt konflikterna bli så blodiga som det behövs och mångfaldsexperimentet fallera med sådan tydlighet att det inte längre finns marknad för floskler och illusoriska tankar om den multietniska välfärdsstaten byggd på välfärdsmigranter som ljugit om sina uppsåt - i kapp med politiker, MSM och politiserade tjänstemän - ända sen den dag de beslutade sig att likt sovrumsmygg målmedvetet slå sig ner på det sovande folket.
Citera
2017-08-13, 20:52
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Dylika beigegrå ledare går det tretton på dussinet av i värdegrundsmedia. Men ibland kan det vara nyttigt att djupanalysera formuleringar även i dessa. Några reflektioner:

Vilken grupp av yngre barn som inte vill knyta kontakt med en annan grupp av yngre barn framgår ej. Jag betvivlar dock starkt att det tyngst vägande skälet är att de potentiella lekkamraterna ska flytta. När jag var ett yngre barn så efterforskade jag inte de andras flyttplaner innan vi började spela fotboll eller landhockey. Kanske språkförbistring, kulturkrockar och uppmaningar från föräldrar också spelar in?

Och här kan förutsägbart läsas att SD implicit betecknas som "högerextrema", vilket torde gälla också ca 25% av Erikssons undersåtar.

Halleluja! I det sekulära Sverige har vi ändå en tro på den socialdemokratiska kyrkan.

Kanske skulle det hjälpa med en liten, liten dos av ovan nämnda "högerextremism"?

Idealet verkar vara något slags politiska "legoknektar" som kan lägga till sig den rätta Tron, mot en god pekuniär ersättning.

Norbergs räddning blir nog att de svikna lekkamraterna tvingar sina föräldrar till det mer gynnsamma bidragshabitatet "större stad".

Man har gått från fascister till främlingsfientliga och nu högerextrema eller i vissa fall bara populistiska. Det sker alltså en gradvis förskjutning mot att benämna invandringskritiker för vad de är. Efter nästa val kan SD vara 35 till 40 procent i Norberg och då håller det inte att kalla dem för rasister.

Även om SD skulle bli störst i Norberg så förändras visserligen inte saken i sig att man har ett stort antal invandrare. Bidragen måste betalas ut i alla fall. Och beteendena fortsätter. Däremot kan man tala om vad problemen består av och dess konsekvenserna i stort och att 7klövern fortsätter med samma politik. Att inte börja tala om utmaning, utan istället meddela att arbetet i huvudsak numer handlar om skadereglering.
Citera
2017-08-14, 00:56
Medlem
fasligts avatar
Samarbetet mellan Europa och Afrika i fråga om att hålla afrikanerna kvar i Afrika verkar gå alldeles utmärkt. I alla fall mellan Italien och Libyen. Ingetdera landet vill ha en massa subsahariska eller asiatiska välfärdsmigranter hängande hos sig, som osäljbara stapelvaror. Läkare utan gränser kastade in handduken beträffande rovfiske på svarta kroppar igår och tyska Sea Eye gjorde detsamma idag. Mycket bra. Metoden? Libyen har förbjudit icke-statliga skepp att befinna sig i närheten av libyskt territorialvatten. Kommer någon NGO-balja för nära skjuter libyska kustbevakningen skarpt. Italien i sin tur förespeglar Libyen feta bistånd och investeringar från HELA EU.

Visst grymtande bland sjw-folket hörs förstås, men inget ljudligt protesterande från officiella statsapparater. Hoppingivande minst sagt. Snart kommer nog beslut om Macronska hot spots för expediering av asylanspråk någonstans ute i den libyska öknen. Snabbt och effektivt, vid avslag skickas migranten i retur på första bästa kamel. Blir utmärkt. Betydligt färre drunkningar på Medelhavet, betydligt färre kolonisatörer i Europa.
Citat:
The Italian government yesterday welcomed Libya's decision to bar foreign vessels from a stretch of water off its coast, as both countries struggle with a migrant crisis that has engulfed Europe in recent years.

The comments from Italian Foreign Minister Angelino Alfano came as a second non-governmental organisation announced it was suspending operations in the area in response to the Libyan move.

The Libyan government "is ready to put in place a search and rescue zone in its waters, work with Europe and invest in its coastguards," Alfano told La Stampa daily yesterday.

"This sends a signal that the balance is being restored in the Mediterranean."

Libya's navy last week ordered foreign vessels to stay out of a coastal "search and rescue zone" for migrants headed for Europe, saying the measure was aimed at non-governmental organisations it accuses of facilitating illegal migration.

Och så demonstreras det nya klandervärda/hedervärda narrativet som börjar få fäste:
Citat:
Tens of thousands of migrants have resorted to paying people traffickers for the journey, often on overcrowded and unseaworthy boats, and charities have dispatched ships to rescue them from drowning.

Nedriga smugglare tar betalt för svartlasten och sk välgörenhetsorganisationer möjliggör att vidrigheterna kan fortgå. Usch och fy.

Nya ryggdunkarpolarna poserar inför världssamfundet:
Citat:
Meanwhile, Libya and Italy -- where the vast majority of migrants land -- have worked together to stem the flow, with Italy also moving to rein in NGOs helping the multinational rescue operations by making them sign up to a new code of conduct.

"We need a significant, I repeat a significant European economic investment in Libya and in Africa," Alfano said.

"Europe has to decide if the theme of migration flows is an absolute priority on the same scale as the economy. For us, it is".
http://www.thedailystar.net/backpage...e-zone-1448278

Hala nu för fan upp den där turkpungen igen snabbt som ögat så vi kan hålla de där libyska rövarhövdingarna på gott humör och få dem att göra jobbet med att hålla Afrikas svarta guld på rätt marknad. If not, WE will turn the tap on. And they will come for YOU. Suckers. Är väl typ vad som förmedlas. Eventuellt med tillägget FUCK YOU EU.

Vad har EU för val annat än att gå med på upplägget? Färdigtuggat nu om fördelningsnycklar och annat ogenomförbart fjant. Invasionen måste stoppas nu, PRONTO. Italien har slutat vänta in senfärdigt ängsliga unionspartners. Frankrike lär ta snabbt beslut om att slanta upp, Österrike och Visegrad likaså. Danmark är nog på. Nederländerna troligen, liksom Finland och förmodligen Spanien och Portugal. Grekland kan mycket väl hävda sin rätt att slippa bidra med tanke på deras egen tråkiga situation med nog och övernog med migranter på egna gatan. Rumänien och Bulgarien har nog inte så mycket att bidra med men säger säkert inte nej i alla fall. Baltstaterna, liksom Irland, lär knappast beröras av nuvarande anfallsvåg och kan nog tänkas agera lite avvaktande i väntan på övrigas positionering för att sedan agera goda kamrater. Kroatien och Slovenien betalar nog. Starkast protester är antagligen att vänta från Sverige förstås, men även från Tyskland och Belgien och kanske Luxemburg. Spännande tider. Det händer på riktigt nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in