Citat:
Ursprungligen postat av
Ottokar
Vänta ett slag. Jag är inte säker på att mediakriget om mångkulturen ens har börjat. Det som pratas nu är migration och kritiken mot mångkulturen i sig är så svag och ängslig. Grön laser i förorten och bilbränder. Den märks knappt ännu. Ännu biter ordet rasist bra i Sverige, även om det kanske inte kan kastas mot allt och alla längre.
Det vi ser nu är de första skira snödropparna. De som tittar upp genom töade hål i skaren. Solen värmer och skaren smälter mer och mer. Det kan dock komma köldknäppar och kanske nya snöstormar.
"Mediakriget om mångkulturen" består av många delar. Vi har sett sen tidigt i våras, att det skett en total islossning - och det har konstaterats i tråden att "agendakriget" är vunnet. Agendakriget är en del i mediakriget - kan media inte sätta agendan kan dom inte hindra debatten att "flytta på sig" och bli mer och mer inriktad på migration, utlandsföddas skolprestationer och till slut repatriering.
När agendadelen är bruten är tabut brutet. Sen håller jag med dig om att det nyöppnade fältet som öppnat upp sig i debatten fortfarande förs taffligt och nervöst. Men taffligt och nervöst är bättre än inte alls. Och bakslag som du pekar på med snöstormar, är som snöstormar i maj, det kan yra som fan ett tag - men det ligger sällan kvar särskilt många dagar. Precis så är det nu, men det kommer obönhörligen att bli sommar i debatten.
Jag har tänkt fråga "the usual suspects" här, hur länge tror ni det tar innan någon vågar sig på att andas om repatriering? För det måste komma - frågan är bara av vem, och när?
Vad tror ni? Hur länge dröjer det? - nu har vi haft en jävligt kall vår och sommaren har också varit pissdålig hittills, och det har hållt tillbaka "sommarbrottsligheten" tror jag. Blir det varmt och fint juli och augusti, och det kommer en explosion med de vanliga utomhusbrotten under sommaren så kommer vi få se en intesifierad "taskig-kultur"-debatt följt av att någon tar bladet från munnen om att skicka tillbaka problemelement redan under hösten. Framflyttningen av "sommaren" i debatten är också avhängigt tysklandsvalet i september tror jag. Förlorar Merkel så kommer EU-kramarna att försvagas och kan då inte gömma sig bakom EU lika lätt.