2017-06-09, 20:26
Medlem
Evaristos avatar
Konspiration eller lekstuga....? Jag vet inte, men lutar nog snarare åt sektmentalitet. Jag tror nämligen att alla inblandade vid det här laget begriper att det går åt helvete med hela jävla skiten. De har nu inget annat än sekten, utanför ylar vargarna. De vet vad de har gjort.
Citera
2017-06-09, 20:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Har sett teorin presenteras att det var i USA under tidigt 1960-tal som multikultur och storskalig invandring från tredje världen först introducerades. Men - här kommer det intressanta - att det var demokraterna under Kennedy som ville öppna gränserna för att möta en ideologisk offensiv från Sovjet.
Det tog fart med "Immigration and Nationality Act of 1965". Innan dess var det i princip stopp för invandring av araber & afrikaner.
https://en.wikipedia.org/wiki/Immigr...ty_Act_of_1965
Citera
2017-06-09, 21:36
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Jag vill tacka för oehört intressant länk till den finländska avhandlingen.

Ett exempel varmed det illustreras övertydligt mångkulturalismens envägskommunikation och frånvaron av reciprocitet.

När Australien och Saudiarabien skulle spela fotbollslandskamp (på Australiens hemmaplan) annonserades att en tyst minut skulle hållas för de australiensiska offren i de senaste islamiska terrordåden. Resultatet:

Citat:
They’re Wahhabists, man. Be happy they didn’t high-five.

The match was held in Australia and the announcement of a minute of silence was made in English. Simple misunderstanding due to a language barrier? Nope:

"A spokesperson from the Football Federation Australia told Daily Mail Australia they had been advised prior to the match that the Saudi team would not be taking part.

‘The FFA sought agreement from the Asian Football Confederation and the Saudi national team to hold a minute’s silence in memory of those lost in Saturday night’s terror bombings in London and in particular the two Australian women,’ the spokesperson said.

‘The FFA was further advised by Saudi team officials that this tradition was not in keeping with Saudi culture and they would move to their side of the field and respect our custom whilst taking their own positions on the field."

That was the main defense in the aftermath, that Arab culture just isn’t familiar with the idea of pausing in silence to honor the dead. But that claim was easily disproved: The Guardian collected several tweets from sporting events in the Arab world over the past few years showing teams or fans observing a moment of silence. Two involved silence for the late King of Saudi Arabia; another involved a Saudi professional soccer team before a club match.

It wasn’t just the team that chose to ignore the minute of silence either. Some Saudi fans were reportedly shouting throughout.

http://hotair.com/archives/2017/06/0...terror-attack/
Citera
2017-06-09, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Konspiration eller lekstuga....? Jag vet inte, men lutar nog snarare åt sektmentalitet. Jag tror nämligen att alla inblandade vid det här laget begriper att det går åt helvete med hela jävla skiten. De har nu inget annat än sekten, utanför ylar vargarna. De vet vad de har gjort.

Jo, det är min tro också. Även om det är mycket psykologi i att begripa vad man ställt till med. Försvarsmekanismer. Men vid det här laget har nog försvaret gett upp också hos de flesta och man håller kvar vid lögnen för att det är det enda man har, även om man insett vad som är sanning..
Citera
2017-06-09, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Media är mycket, men inte lekstuga. Det är självklart samma krav som i övrigt i näringslivet. Företaget måste gå med vinst. VD ställer verksamhetskraven. Ansvarig utgivare ställer kraven på vad som ska ges ut och vilken inriktning som tidningen ska ha. Ägarna till- och avsätter de i ledningen som inte följer lämnade direktiv. Journalisterna ska prestera och leverera. Liknelsen om programmerare hos Ericsson är nog inte så dum.

Sedan gäller nog att journalisterna generellt blivit mer okunniga. Det finns inte längre lika många journalister som har djupare kunskap om de ämnen som de förväntas skriva om. Det är därför vi får avarter som känslobaserad journalistik.

Ok, lekstuga i den mening att PKismen har tagit över så pass att de inte agerar rationellt kopplat till exempelvis nyheter om invandring.
Citera
2017-06-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Ändå så levererar de inte, i vilket annat bolag som helst skulle det snart tas till ett tyngre artilleri och frågan skulle ställas vad man gör för fel i affärsstrategi och personalrekryteringar. Varför inget etablerat mediehus på riktigt försöker exploatera högervindarna/populistvindarna kan man också fråga sig. Qviberg var möjligen på väg, men visade sig vara mer intresserad av sina andra verksamheter, och saknade uppenbarligen ballarna. I denna verksamhet är det uppenbarligen mer än pengar och lönsamhet det handlar om.

Jo, men det har ju framkommit att det inte bara är media som är så PK-skadade att lönsamheten kommer i andra hand. Alla turer där företag försökte använda personer som Kakan i reklamkampanjer tyder på att något är väldigt fel. Eller som jag postade om innan med Marvel som försökte vara PK och imponera på feminister och Queer-flingor. Man blir förundrad vilken kraft det är i PKismen när den trumfar vanlig hederlig girighet. Det finns ju bra med pengar att tjäna på att vara icke-PK. Kanske inte i alla branscher, men ändå. Men pengar duger tydligen inte som drivkraft.
Citera
2017-06-09, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
När Lars Ohly menar att "Anna Hedenmo tror att hon kan ställa en rasistisk fråga (Hur mycket invandring tål Sverige") i TV, men det kan hon inte, hon har fel.", så undrar jag om jag ska tolka det som att svaret på Annna Hedenmos "fråga" är obesvarbar, eftersom svaret kan vara allt från 1 miljon till 1 miljard (eller kanske 3 miljarder?) asylsökande till Sverige. Ungefär som Annie Lööf uttryckte det för några år sedan (30 miljoner? Jaa!). Vidare undrar jag om Lars Ohly är för ett totalitärt Sverige där man inte ens får ställa vilka frågor man vill. Vilka andra frågor får Anna Hedenmo (eller jag själv!) inte ställa i TV, tycker Lars Ohly? Alltså vem får ställa vilka frågor? Och - varför ska det vara på detta viset?
Lars Ohly? Blandar du inte ihop det nu? Diskussionen gällde Hedenmo och Helin. Den senare har förvisso ett lika äckligt flin som Ohly, så jag förlåter dig eventuell sammanblandning. Båda är de falska predikare.
Citera
2017-06-09, 23:40
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Lars Ohly? Blandar du inte ihop det nu? Diskussionen gällde Hedenmo och Helin. Den senare har förvisso ett lika äckligt flin som Ohly, så jag förlåter dig eventuell sammanblandning. Båda är de falska predikare.

Ohly:
Citat:
Lars Ohly, som deltog i fredagens morgonsoffa i SVT, menar att Anna Hedenmo har fel, och hävdar att hon uttryckte sig med en "rasistisk" fråga när hon undrade hur mycket invandring Sverige klarar av.
http://www.friatider.se/lars-ohly-ra...ng-sverige-t-l
Citera
2017-06-10, 01:10
Medlem
fasligts avatar
Det går så fort nu med allt talande ur skäggen att man inte hinner med att uppmärksamma alla tidigare skäggmumlare som nu äntligen börjat klara strupen. Kommer allt detta utsjungande ändra något, eller är det för sent? Merit Wager skriver:
Citat:
Varför har ni inte lyssnat på oss? Och: Det minsta invånarna och medborgarna i en civiliserad rättsstat måste kunna kräva är att staten inte gör okända människor till medborgare.
Detta är bara ett exempel av hundratals och åter hundratals på att också kloka och sansade journalister (vilket jag i högsta grad anser att PM Nilsson är) nu på riktigt har börjat reagera. Alldeles för sent. Den här texten får illustrera senfärdigheten i svenska medier, som definitivt inte ”tagit sitt ansvar”, detta utslitna begrepp som dock är relevant på det här området, för en sanningsenlig asylraportering. För det är inte sedan 2015 som galenskaperna pågått, de har pågått sedan början av 2000-talet och även tidigare. Ur texten, som är absolut på pricken korrekt om sådant som alltså har varit känt långt tidigare än 2015 även om det var då vansinnet galopperade som värst, och som borde ha sagts då:
Åren fram till hösten 2015 kunde man resa till Sverige och vara helt säker på att få permanent uppehållstillstånd om man uppgav att man var under 18 och utan föräldrar. Man behövde inte visa några papper eller identitetsbevis. Ingen kontrollerade åldern. Man fick plats på kommun-Sveriges dyraste boendeform, erbjöds plats i gymnasiet och kunde kvittera ut en hygglig dagpenning. Om man uppgav att en eller båda föräldrarna var avlidna kunde man dessutom få ut en retroaktiv efterlevandepension på 50.000 kronor.
2015 åkte 35 000 unga, i skiftande ålder, till Sverige och sökte uppehållstillstånd som ensamkommande. I retoriken höll regeringen in i det längsta fast: låt barnen komma till oss. Men efter predikan började Sverige ångra sig.

Den text hon använder som illustrativt exempel är PM Nilssons DI-ledare från 30/5 där han skäller det offentliga Sverige för svinaktighet, genom att ha lockat så många människor hit med hjälp av falska förespeglingar. Denna svinaktighet har även kostat svenskarna oerhörda belopp, vilket Nilsson redovisar. Det självklara klandret för svinaktighet mot svenska folket uteblev dock.

Citat:
Kostnaden för bara denna migrantgrupp steg brant upp till mer än 30 miljarder, per år. Misstanken om att många var äldre än 18 gjorde att Sverige efter stor vånda började ålderstesta och inhiberade därför handläggningen av ensamkommandes ärenden.
...
I måndags visade Expertgruppen för studier i offentlig ekonomi på Di Debatt att utbildningssituationen för ensamkommande är katastrofal. Bara 20 procent lyckas få godkänt i kärnämnena, vilket är liktydigt med att man slås ut från gymnasiet och därmed i praktiken från svensk arbetsmarknad.

På tisdagen kom Medicinalverkets första resultat av ålderstesterna. 75 procent av de som Migrationsverket bedömt som äldre och skickat för test visar sig vara över 18. "Bra att vi vet", kommenterade statsministern.

Tusentals av dessa ungdomar ska nu avvisas. Många av dem kommer att fortsätta leva i Sverige som gömda, tillsammans med de mellan 50 000 och 80 000 individer som polisen bedömer redan gömmer sig.

Av alla erfarenheter som sakta men säkert har sjunkit in i Sverige sedan 2015 är kanske den viktigaste att aldrig mer sprida ohållbara löften omkring sig. Sverige har bokstavligen aktivt lockat folk att riskera liv och framtid. Det är svinaktigt.
http://www.di.se/opinion/grymt-bedra...ensamkommande/

Wager igen:
Citat:
Varför har politiker och journalister i ett decennium struntat i det mesta som vi har berättat, larmat om, varnat för? Ni har ju hela tiden läst texter här på den här sajten! Ni har kontaktat mig privat och ställt frågor och bett om hjälp med fakta men ni har inte tagit till er det jag lagt ner tid på att förklara och berätta!

Knappt någon har orkat / vågat / förstått / förmått (välj själva vilket ni tycker passar bäst) ta till sig den klara och tydliga informationen som har getts. Miggorna har ändå i mer än tio år orkat fortsätta att berätta. Jag har orkat fortsätta att lyssna på dem; på HVB-personal och familjehemsföräldrar; på poliser och volontärer inom kyrkan och andra organisationer, på ambassadanställda och på asylsökande själva. Och jag har orkat föra deras berättelser vidare. Men under mycket lång tid för stendöva öron och totalblinda ögon.

Jag har skrivit om det vansinniga i att Sverige tar in människor utan att veta vilka de är – alltså utan krav på att de ska styrka sin identitet. Inga afghaner, till exempel, styrker sin identitet. De har falska handlingar som smugglarna försett dem med och med dem som grund tillåter staten Sverige att de ges uppehållstillstånd här med allt vad det innebär av förmåner, utan att vi vet om de begått grova brott i hemlandet eller om de har några syl- eller skyddsskäl överhuvudtaget. De har till och med getts – och ges kontinuerligt – medborgarskap i okänd identitet. Trots att det inte på något sätt är en mänsklig rättighet att få medborgarskap i Sverige! Det minsta invånarna och medborgarna i en civiliserad rättsstat måste kunna kräva är att staten inte gör okända människor, medborgare i andra stater, till medborgare i Sverige! Det har jag ifrågasatt och rapporterat om så många gånger att det inte går att räkna.
...
Jag har skrivit om det vansinniga i att Sverige accepterar förfalskade handlingar, lögner, asylbedrägerier, stölder och missbruk av svenska pass, att ambassader sålt visum, asylsökande med dubbla, trippla och – om jag minns rätt: upp till åtta olika identiteter. Det har jag rapporterat om så många gånger att det inte går att räkna.

Allt detta finns det tillgänglig information om här på den här sidan sedan långt, långt innan journalister och politiker började sin sanslöst snigelartade omvändelse vilken sker enbart för att det inte längre går, hur gärna de än hade velat fortsätta, att låtsas som om svart är vitt och vitt är svart.
http://meritwager.nu/allmant/varfor-...ll-medborgare/

Sydsvenskan rapporterar om hur de ständiga skjutningarna i grund förändrat vardagen på Malmös sjukhus, även om det inte skrivs (vet ej, artikeln bakom betalvägg) ut är de grava arbetsmiljöproblemen sannolikt den starkast bidragande orsaken till personalflykt.
Citat:
Sjuksköterska: ”Man är rädd för att bli skjuten på jobbet”
Mobilen ringer i sjuksängen. Den skottskadade patienten svarar: ”Jag vill ha 100 000 kronor, annars blir han som sköt mig mördad.” En sjuksköterska, som redan plockat bort sin namnbricka av rädsla, hör samtalet. Men vem ska hon berätta för?
Sydsvenskan har tagit del av ett unikt material som avslöjar hur skjutningarna i Malmös undre värld sprider skräck på sjukhusets vårdavdelningar.
https://www.sydsvenskan.se/2017-06-0...uten-pa-jobbet

Det är så illa överallt och de kriminella klanerna med sina kulturinkompatibla värderingssystem och sitt traditionsbundna hat och ständiga fifflande eroderar hela samhället. I Dagens Samhälle skriver Malcolm Kyeyune om faran i att klanaggressivitet och ständiga hot normaliserar likgiltighet, de får väl vad de förtjänar blir vi alltmer benägna att tänka.
Citat:
Farligt när allt fler ser hat som något vissa förtjänar
Kanske är det riktigt farliga som växer i Sverige idag inte "hatet" som sådant, utan snarare tron - i allt bredare befolkningslager - att vissa grupper människor på något vis ändå förtjänar det hat de utsätts för.
...
Ju mer befolkningen är övertygad om att beslut är kortsiktiga, giriga, eller att det finns en gräddfil för politiker och en lägre standard för alla andra, desto mindre kommer det spela någon roll att besluten faktist är svåra beslut, fattade i allmänhetens intresse.

Tyvärr är det inte bara för våra politiker som hoten i dag blivit en del av vardagen. Runt om i Sverige så växer system av privatjustis fram, där klanen och släkten sätter sig över den svenska statens rätt att skipa rättvisa och utdöma straff för begångna brott. Även kriminella gäng tar i dag på sig rollen som "rättsskipare" i sina områden.

Resultatet för den som "golar", eller för den som förråder släkten genom att vända sig till tingsrätten blir i regel att man får motta hot, hot om att bli misshandlad eller till och med mördad. Problemet är det sällan stannar vid bara hot; att prata med polisen i vissa delar av Sverige är idag förenat med fara för det egna livet.

Hot och annan otillbörlig påverkan har en tendens att rasera samhällen inifrån; låter vi denna röta sätta sig fast någonstans i vårt samhälle så kommer det inte att dröja innan rötan spridit sig överallt. Det värsta som kan hända är inte att folk börjar hata allt mer och mer, utan det är att folk över tid ställer sig helt likgiltiga inför att politiker eller de människor som bor i "fel" områden utsätts för sådana här påtryckningar.

Kanske så är det riktigt farliga som växer i Sverige idag inte "hatet" som sådant, utan snarare tron - i allt bredare befolkningslager - att vissa grupper människor på något vis ändå förtjänar det hat de utsätts för. Vill man lösa problemet med den här sortens hot så måste man inte bara bli bättre på att beivra själva hoten, utan man måste också kunna slå mot denna övertygelse.
https://www.dagenssamhalle.se/kronik...ortjanar-17488

Prat, prat, prat. Problemformuleringarna börjar bli klara men kommer det någon handling? Vem blir först med att säga stopp? Vem blir först från politiskt håll att säga vi måste återta kontrollen över vårt land? På allvar. Vem kommer släcka autopiloten för medborgarskap baserat på vistelsetid i landet?
Citera
2017-06-10, 08:07
Medlem
densistasovjets avatar
Alice Teodorescu skriver här om den uppblossade konflikten inom SVT där Jan Helin skrev en försvarsartikel hos DN bakom en betalvägg och där Anna Hedenmo gick i svaromål hos Expressen. Det vi kan ser nu när mångkulturbygget rasar ihop med kraft, är att inbördeskriget inom journalistkåren tilltar alltmer och de som fortfarande står kvar vid de gamla dogmerna kommer bli färre och färre helt enkelt för att de har fel.

Nu pekar Alice specifikt ut Aftonbladets ledarredaktion vilket nog idag får anses vara mångkulturismens högborg jämte givetvis SR/SVT koncernen. Dock SVT/SR koncernen är så stor att sprickor uppstått och de har ett yttre tryck att vara neutrala vilket de såklart inte levt upp till under många år, men det brinner under fötterna idag på dom.

Citat:
citat "För oss som månar om att Sverige också i framtiden ska kunna vara ett land som tar emot människor på flykt har det varit mycket förolämpande att kallas för främlingsfientliga. Men för att Sverige ska kunna vara ett välkomnande land måste alla konsekvenser kunna belysas och inga omständigheter tigas ihjäl. För om medierna lierar sig med makten, vem ska då kunna granska den?
http://www.gp.se/ledare/teodorescu-u...ling-1.4355331
Citera
2017-06-10, 08:58
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Alice Teodorescu skriver här om den uppblossade konflikten inom SVT där Jan Helin skrev en försvarsartikel hos DN bakom en betalvägg och där Anna Hedenmo gick i svaromål hos Expressen. Det vi kan ser nu när mångkulturbygget rasar ihop med kraft, är att inbördeskriget inom journalistkåren tilltar alltmer och de som fortfarande står kvar vid de gamla dogmerna kommer bli färre och färre helt enkelt för att de har fel.

Nu pekar Alice specifikt ut Aftonbladets ledarredaktion vilket nog idag får anses vara mångkulturismens högborg jämte givetvis SR/SVT koncernen. Dock SVT/SR koncernen är så stor att sprickor uppstått och de har ett yttre tryck att vara neutrala vilket de såklart inte levt upp till under många år, men det brinner under fötterna idag på dom.

http://www.gp.se/ledare/teodorescu-u...ling-1.4355331

Hon ansluter sig alltså till Åshedens anklagelsepunkt.
Media har svikit genom att liera sig med makten och därigenom undvikit att granska den.
Med risk att dra på mig glödande kol på huvudet och anklagas för att alltid bli nöjd så känner jag mig ändå nödgad att skriva:
Teodorescu kunde också skrivit "... lierar sig med makten för att hjälpa den i ett ideologiskt krig mot medborgarna, folket"
Nu är det bara hon och några andra liberala skribenter som fortsatt vill ha invandring men dristar sig till att påpeka problem som drabbats av detta samarbete mellan makten och media.

De andra, de som verkligen ville ha en minskad invandring, ligger ogilla på marken, de exkluderas och är inte med i Teodorescus "oss".

Därmed, om man drar ut linjen, så ansluter hon sig till Helins gränsdragning i debatten mellan Sandelin och Helin där Helin förklarar att den som vill se minskad invandring per se inte är välkommen att delta i debatten.
Framfört av honom vid flera tillfällen och plattformar, bland annat till Gunnar Sandelin i Debatt här:
https://www.youtube.com/watch?v=xlJX...tu.be&t=37m50s
och i en artikel i DN i höstas, referad av mig här:
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Inget är alltså i grunden ändrat. Invandringskritiker ska fortsatt hålla käften och fundera över sin värdegrund. Inget av det Teodorescu skriver ändrar detta. Ett litet myrsteg åt sidan bara.
Citera
2017-06-10, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Hon ansluter sig alltså till Åshedens anklagelsepunkt.
Media har svikit genom att liera sig med makten och därigenom undvikit att granska den.
Med risk att dra på mig glödande kol på huvudet och anklagas för att alltid bli nöjd så känner jag mig ändå nödgad att skriva:
Teodorescu kunde också skrivit "... lierar sig med makten för att hjälpa den i ett ideologiskt krig mot medborgarna, folket"
Nu är det bara hon och några andra liberala skribenter som fortsatt vill ha invandring men dristar sig till att påpeka problem som drabbats av detta samarbete mellan makten och media.

De andra, de som verkligen ville ha en minskad invandring, ligger ogilla på marken, de exkluderas och är inte med i Teodorescus "oss".

Därmed, om man drar ut linjen, så ansluter hon sig till Helins gränsdragning i debatten mellan Sandelin och Helin där Helin förklarar att den som vill se minskad invandring per se inte är välkommen att delta i debatten.
Framfört av honom vid flera tillfällen och plattformar, bland annat till Gunnar Sandelin i Debatt här:
https://www.youtube.com/watch?v=xlJX...tu.be&t=37m50s
och i en artikel i DN i höstas, referad av mig här:
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Inget är alltså i grunden ändrat. Invandringskritiker ska fortsatt hålla käften och fundera över sin värdegrund. Inget av det Teodorescu skriver ändrar detta. Ett litet myrsteg åt sidan bara.

Det är intressant att se hur utveckligen sprungit ifrån såna som Dahlberg och Teodorescu. De som innan var de "radikalaste" inom media är idag kvar på samma plats medan striden flyttat vidare. Det gör också att det mönster deras försiktiga kritik har blir tydligare. Nu ska väl sägas att utvecklingen bara startat och att vi i tråden hela tiden ligger en bra bit före utvecklingen.

Det går utmärkt att angripa åsiktskorridoren och säga att man inte tillåts säga vad som helst, men det är ingen av dem som är sugen på att säga det där "vad som helst" själva. Teodorescu är t.ex. notoriskt fixerad vid att invandringen ska fortsätta, bara under mer ordnade former. Och även när de talar om hur SD haft rätt om något så är fortfarande SD förbjudna, de vill liksom försvara andras rätt till åsikten, men inte ta ställning själva.

*

Sen vill jag kommentera delen om att man anklagar media för att allierat sig med makten. Det tycks som att man vill skjuta över ansvaret till politikerna nu. Som om media bara var någon medhjälpare i övergreppet. Någon gjort misstaget att beblanda sig med fel personer, när det egentligen är media som är makten, och media som drivit hela projektet. Snarare är det de ynkliga, ryggradslösa politikerna som allierat sig med media och hängt med som en svans när mobbarmedia hittat något offer. För att slippa drabbas själva förstås.

Åsheden kan förlåtas för den saken, men Teodorescu har en helt annan position och väljer att använda den för att försvara media.

Det ligger också helt i linje med teorierna om att fingerpekandet kring skuldfrågan börjar med att skylla på politikerna. Först i allmänhet sedan enskilda politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in