Citat:
Ursprungligen postat av
Runningonempty
Kan det verkligen vara så illa ställt med vänstern egentligen? Jag har tänkt tanken men inte vågat/velat dra den skruven i botten. Av onda ting så föredrar jag definitivt en vänster som på patetiskt vis förgäves försöker bedriva "klassisk " vänsterpolitik trots invandringen, snarare än en vänster som låtsas som att Mångkulturen inte finns
...
En höger som hummar och säger "hmmmmmm. ...... harkll...... dessa Sverigedemokrater får vi kanske tvingas prata med för att bringa lite ordning på saker och ting" kan jag leva med. Men en vänster som kör massinvandringens förintelseförnekekelse och som fortfarande har något att säga till om 😨 ? Bevare oss alla i så fall.
Nu pågår ett uppvaknande men det går väldigt långsamt. Och de går hårt fram mot personer som avviker från officiella bilden. Men vi har facit om hur detta kommer ske.
Ta (S)VT och vården som exempel från en blogg. Jag ändrat på citatordningen från inlägget
Citat:
Den 31 mars skrev SVT Nyheter om Facebook-sidan Rädda Vården, som jag står bakom. På den sidan lyfte vi fram nyheter ungefär som de SVT nu publicerar, från olika tidningar och olika kanaler. Enligt SVT Nyheter var vi en skrämselsida som bara publicerade vårdrelaterade katastrofnyheter, hårt nischat så att alla som följde sidan fick för sig att Sverige stod inför en landsomfattande vårdkollaps. En apokalyptisk stämning på en Facebook-sida där orden kaos och kris var lika viktiga som syre och vatten. Ungefär så.
SVT hängde ut mig med namn, med bakgrund, med min arbetsplats och med ord om att jag bidrog till att trasa sönder samhällsdebatten.
...
Med tjugoåtta artiklar på fem dagar ger SVT en bra bild av hur svensk sjukvård mår. Det är bra att även SVT lägger fokus på tillståndet i den svenska sjukvården. Ett sent uppvaknande.
Alla som lyfter fram den svenska vårdkrisen behövs för att kunna rädda svensk sjukvård. Rubrikerna på SVT Nyheter talar sitt tydliga språk. ”Läkare larmar: Risk att patienter dör” följs upp med ”Sjuksköterskor slår larm: Hjärtpatienter lämnas oövervakade”. Bland de andra artiklarna finns varningsrop i stil med ”Vårdförbundet: Risk för att patientsäkerheten hotas” och ”Anställd slår larm: ”Måste välja vem som skall ramla” och så vidare.
http://iotakt.se/ett-sent-uppvaknande/
I kören sällar sig Aftonbladet med en ledare signerad Eva Franchell:
Citat:
Svensk sjukvård håller på att kollapsa. Patienter ligger i korridorer, duschrum, personalrum eller på helt fel avdelning. Vårdskador är dubbelt så vanliga hos patienter som hamnar på fel avdelning. Vi har ont om sjuksköterskor och brist på sängplatser. Sverige har faktiskt lägst antal vårdplatser i hela Europa.
Det är inte konstigt att sjukvården i mätning efter mätning är den fråga svenska väljare tycker är allra viktigast. Väljarna prioriterar livet, de vill att sjukvården ska fungera och att människor ska överleva.
Det är politikerna som prioriterat ner vården. En gång hade socialministern en tung post och var minst lika viktig som finansministern. Sedan kom Alliansen som lät det minsta och mest konservativa partiet ta ansvar för sjukvården. Under kristdemokratisk ledning förvärrades sjukvårdskrisen, men nedprioriteringen har fortsatt även under Socialdemokraterna. Det har visserligen blivit en miljard här och en miljard där, men vad svensk sjukvård behöver är en haverikommission.
...
Vården behöver en stark socialminister som kan styra upp hela verksamheten.
http://www.aftonbladet.se/ledare/a/W...ntan-pa-sangar
Mycket skall man höra innan öronen ramlar av. Aftonbladet vill på ledarplats få in en stark ledare för att lösa problem som man tidigare själva blundat och förtigit på grund av politiska skäl.
En stark ledare? Från vänstern?
Översätt det till mångkulturen. När kommer vändningen också i Aftonbladet?
När får vi läsa om kravet på en haverikommission inom migrations och integrationspolitiken i Aftonbladet eller för den delen (S)VT?
När kommer Aftonbladet kräva en stark ledare för att lösa mångkulturproblematiken?