2017-01-22, 11:27
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Så vad beror detta på?

Jag ser tre möjligheter:

1. Reportage som detta är ett slags alibi för P1 att bete sig som man vill resten av tiden. Man vill ha några kaniner i hatten att dra upp när kritiken om ensidiga ställningstaganden och osaklig rapportering blir för svår.

2. Den politiska agendajournalistiken individualiseras och public service roll blir att jämka ihop en palett av (uppfattat) vinklad journalistik. Vinklandet har förts ned på själva journalistgolvet. Mångfald i agendajournalistiken skall råda, så att säga. Public service roll blir att välja ur olika säckar, som vardera tilltalar respektive åsiktsläger.

3. Marxisterna har förlorat islamistfrågan och givit upp den.

Jag har 2 alternativ till:

4: Någon vill ha sparken och gjorde reppotaget och lämnade in det så sent att det inte fanns tid att hitta något mer passande att sända i stället. Långsökt.

5: SR köper väl in repotage från underlverantörer också? Kan hända att det är en sådan som anlitats. Programmchefen har sedan provlyssnat på reppotaget medan han drack kaffe och spelade flipper så han hörde inte så noga. Säkert bra, man har köpt inslag från denne tidigare och det var helt OK. Unde sändningen så märker man (för sent) att "oj då, det här lät ju som negativt till islam, det kan vi ju inte sända".
Citera
2017-01-22, 11:40
Medlem
Citat:

Någon som vågar spekulera i alternativen?

När det gäller just islamistfrågan utesluter jag inte att polletten har åtminstone börjat trilla ner. Det började med Mehmet Kaplan och den ganska snabbt tystade debatten om det gör att jag inte utesluter att det var mycket värre än vi fick veta och att det kan ha varit efter påtryckningar från SÄPO som han så snabbt petades bort.

Jag utesluter inte heller att statens finansiering av högst tveksamma organisationer numera är väl kända av andra staters säkerhetstjänster och EUs gemensamma kamp mot terrorism. Det är dags att Sverige börjar tvätta lite på sin image för att inte framstå som en fristad för och finansiär av terrorister. Antingen på grund av påtryckningar utifrån eller insikten att om en av de organisationer man stöttat i framtiden obestridligt knyts till ett större terrordåd någonstans i världen så sitter man i skiten och har extremt mycket att förklara för omvärlden, inklusive det EU man är en del av. Det blir inte roligt. Särskilt inte om vi ser mer "populister" vinna val i vår närhet under detta år.

Dessutom har Malcom Kyeyune redan skrivit om hur förbluffade vänstern tycks vara över att SD vinner mark i den gruppen. Det har nog lett till insikten att lika lite som en del av deras motståndare klarar av att se på muslimer som en långtifrån homogen massa klara dom själva av det. Minns talen om att all islam är bra och förresten är IS inte islam så islam är fortfarande bra. Jag tror man insett att det finns lika många åsikter inom islam som det finns inom kristendomen. Och alla av dom håller inte med om att sharia och unken kvinnosyn är the way to go.

Nyligen har vi även sett bråken mellan Rashid Musa och IRM. Amineh Kakabaveh fick till slut vara kvar i V. Nyligen fick Sara Mohammed från GAPF breda ut sig ordentligt i något soffprogram på tv.

Så polletten kanske slutligen har börjat trilla ner, och nu startar en långsam ompositionering mot de totalitära tolkningarna av islam och för krav på den reformering av islam som bland annat Nalin Pekgul, Nima Dervish, Hanna Gadban och Mohamed Omar förespråkat.
Citera
2017-01-22, 12:00
Medlem
Citat:

Det här får iaf mig att fundera. Ty det hänger ju inte ihop detta. Reportaget är fel i sitt sammanhang.

Det hör inte hemma i P1.

Så vad beror detta på?

P1 är inte en enhetlig organisation. Personer som Jörgen Huitfeldt och Katarina Gunnarsson gör ju sitt jobb på ett bra sätt. Gunnarsson har ju länge varit ute i verkligheten ..

Sen just detta reportage handlar ju mer om att GMV plockar upp nyheter från landet. På samma sätt som man gör reportage efter ex. händelser i Rosengård/Göteborg, så plockar man upp något från Karlstad. Det är ju inte så att P1-redaktionen på egen hand tar upp en tråd och tänker att nu ska vi prata om Salafister i värmland. SR har ju lokalredaktioner och annan media finns ju. Så när en nyhet har blivit stor lokalt, så plockas det upp på riksplanet.
Citera
2017-01-22, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enondgris
Jag är inte säker på att jag håller med dig. Jag var en gång för vad som förvisso känns som en livstid sedan en del av vänstern. Jag har även nu på senare tid diskuterat med några om bland annat identitetspolitiken (som när den började växa fram så smått i mitten av 90-talet var en av anledningarna att jag övergav vänstern - jag såg redan då att ur detta kommer det inte komma något bra) och jag har förstått att åtminstone en stor del av den vänster jag stött på ser en del politiska frågor som objektiva.

Identitetspolitik ses till exempel inte som en politisk fråga överhuvudtaget. Inte heller ses det som en moralisk fråga man kan olika åsikter om. Det ses som en självklarhet i nivå med naturlagarna. För dom är ett ifrågasättande av identitetspolitiken lika löjligt och verklighetsfrämmande som om någon i modern tid skulle ifrågasätta att jorden är rund och inte platt.

Jag försökte på den tiden ifrågasätta dessa idéer som började göra intåg med argument om att det är en kontraproduktiv strategi för att uppnå större jämlikhet och mindre diskriminering mellan grupper eftersom det kommer att skapa mer konflikter än det löser. För dom som redan var insålda på idén var det omöjligt att förstå hur man till sist måste välja sida, mellan till exempel judar och muslimer eller mellan vår strävan efter jämlikhet mellan könen och den kvinnosyn som dominerar hos många muslimska såväl som kristna kulturer i Mellanöstern och Afrika.

Och nu ser vi att det blev precis som jag trodde. Vänstern har stora problem med att hantera saker som hederskulturen och kvinnoförtrycket som tar över i många förorter, eller judarnas situation i Malmö. Det passar inte in, men fortfarande håller man religiöst hårt på den i deras ögon objektivt sanna identitetspolitiken.

Därför utesluter jag inte att delar av SVTs ledning (många under dom är nog inte så fanatiska utan där handlar det om en blandning mellan att spela rollen för att få ha kvar jobbet men hoppas att det snart går över till att köpa konceptet rakt av då det främjar karriären men egentligen inte bry sig om att tänka på det djupare) faktiskt anser dig vara objektiva och faktadrivna. De anser helt enkelt att identitetspolitiken ligger bortom politik och moral - den är per definition en självklar objektiv sanning. De är alltså (i sina egna ögon) lika faktadrivna och objektiva när de bekämpar allt ifrågasättande av den som de antagligen hade varit om det blivit ett stort problem i Sverige att många människor slutade tro på tyngdlagen och därför hoppat ut från hus och störtat mot en säker död. För att stoppa konsekvenserna av dessa vanföreställningar hade en stor mängd propaganda pumpats ut för att förklara tyngdlagen och visa på konsekvenserna av att hoppa från höga höjder. Det hade byggt på fakta och objektivitet eftersom det obestridligen är så att tyngdlagen gäller och fall från höga höjder är farliga.

Ledsen att krossa din världsbild om hur vänstern "tror" att deras världsbild är sann men du verkar inte vara särskilt gammal.

Det räcker bara att gå tillbaka till 2004 då Cecilia Udden råkade undanslippa att hon inte behövde vara opartisk när hon följde valet i USA.

http://www.expressen.se/nyheter/radi...vara-opartisk/

Det föranledde i en avstängning i hela två veckor!

Det är fascinerande att en Flashbackbesökare anno 2017 tror att vänstern i Sverige inklusive MSM skulle tro att deras narrativ är den objektiva sanningen. Det är ju vänstern som dessutom har varit postomdernismens största förfäktare, vilket per definition motsäger din position.

Hoppas att du inte blir helt förkrossad men nu ska jag avslöja en annan hemlighet.

Tomten finns inte på riktigt!
Citera
2017-01-22, 12:09
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
När det gäller just islamistfrågan utesluter jag inte att polletten har åtminstone börjat trilla ner. Det började med Mehmet Kaplan och den ganska snabbt tystade debatten om det gör att jag inte utesluter att det var mycket värre än vi fick veta och att det kan ha varit efter påtryckningar från SÄPO som han så snabbt petades bort.

Jag utesluter inte heller att statens finansiering av högst tveksamma organisationer numera är väl kända av andra staters säkerhetstjänster och EUs gemensamma kamp mot terrorism. Det är dags att Sverige börjar tvätta lite på sin image för att inte framstå som en fristad för och finansiär av terrorister. Antingen på grund av påtryckningar utifrån eller insikten att om en av de organisationer man stöttat i framtiden obestridligt knyts till ett större terrordåd någonstans i världen så sitter man i skiten och har extremt mycket att förklara för omvärlden, inklusive det EU man är en del av. Det blir inte roligt. Särskilt inte om vi ser mer "populister" vinna val i vår närhet under detta år.

Dessutom har Malcom Kyeyune redan skrivit om hur förbluffade vänstern tycks vara över att SD vinner mark i den gruppen. Det har nog lett till insikten att lika lite som en del av deras motståndare klarar av att se på muslimer som en långtifrån homogen massa klara dom själva av det. Minns talen om att all islam är bra och förresten är IS inte islam så islam är fortfarande bra. Jag tror man insett att det finns lika många åsikter inom islam som det finns inom kristendomen. Och alla av dom håller inte med om att sharia och unken kvinnosyn är the way to go.

Nyligen har vi även sett bråken mellan Rashid Musa och IRM. Amineh Kakabaveh fick till slut vara kvar i V. Nyligen fick Sara Mohammed från GAPF breda ut sig ordentligt i något soffprogram på tv.

Så polletten kanske slutligen har börjat trilla ner, och nu startar en långsam ompositionering mot de totalitära tolkningarna av islam och för krav på den reformering av islam som bland annat Nalin Pekgul, Nima Dervish, Hanna Gadban och Mohamed Omar förespråkat.

Enda anledningen jag ser till att media och politiker höjer rösten mot Islam och muslimer är att "man" inte längre vill acceptera dessa gruppers antisemitism. Att Islam och muslimer är skadligt mot svenskar kommer "man" även fortsatt att strunta i. Så är det bara.

Därför har man nyligen också släppt fram IRM i en kampanj mot muslimsk antisemitism.

På sociala medier så nickar kulturmarxisterna gillande. Ett par röster från "liberala" talespersoner:

Citat:
Caspian Rehbinder ‏@crehbinder

Bra att personer bakom @interasistmen lyfter antisemitismen i Sveriges unga muslimer.

Citat:
Birgitta Ohlsson ‏@birgittaohlsson

"Det är hög tid att seriösa aktörer slutar bjuda in Rashid Musa för samtal om rasism"
Viktig text av @interasistmen
Citera
2017-01-22, 12:16
Medlem
Vindhlers avatar
Jag är förvånad av att ni fortfarande sitter här i tråden och försöker dissikera diverse inlägg i gammelmedia. Nej, de kommer aldrig ändra sig och deras tid är förbi. Släpp gammelmedia, ni sitter fast i det förgågna och ett narrativ som inte förverkligades och som var fel från början. Gammelmedia och globalisterna håller på att förlora, hjälp till att gräva deras gravar istället för att upprätthålla deras existensberättigande genom att dels lyssna och läsa vad de skriver och sen sprida det vidare. Vad spelar det för roll vad som sägs i P1 av de gamla dinosaurierna? Det är antagligen färre personer som lyssnar och tar till sig det som sägs där än vad det är antal personer som läser en populär tråd här på politik inrikes. Alltså, gammelmedia är död, och Trump visade hur man vinner politisk makt: Man inser att gammelmedia är döda, man ger dem fingret och istället lierar man sig med nymedia med all sin dynamism.

Ni måste er loss från er falska uppfattning. Ni har gjort er mentalt beroende av att ta del av den sinnessjuka propagandan i döende gammelmedia, men förändringen sker inte där utan den sker hela tiden i världen utanför gammelmedia. Det sker en revolution just nu som växer ur varje uppvaknade individs medvetande och handlingar. Sluta sitt och var passiva mottagare av gammelmedias hatbudskap, vad tjänar det till? Varför ska ni marinera hjärnor med hatbudskapet och sprida det vidare här inne på flashback eller annorstädes?
Citera
2017-01-22, 12:25
Medlem
fasligts avatar
Citat:

För här kommer poängen. När programmet går in i halvtid och bryts för nyheter, känner jag mig ungefär så där arg och delvis uppgiven som jag brukar. Inget är nytt. Bara det där ständiga bekräftandet av hur rutten, in i märgen rutten, SR är.

Sedan går man in i andra halvlek med ett långt reportage om moskébygget i Karlstad. Och dra mig baklänges om det inte är både nyanserat och problematiserande. Rent av riktigt j-a bra. Människorna bakom bygget framställs som salafister. Inte bara av vår vita reporter. Inte heller av någon lokal SD-politiker. Näe, muslimer tillåts beskriva dem som sådana. T.o.m. en kvinna ur en muslimsk kvinnoförening, citeras när hon avger ett kritiskt omdöme om församlingen som vill bygga.

Det här får iaf mig att fundera. Ty det hänger ju inte ihop detta. Reportaget är fel i sitt sammanhang. Det hör inte hemma i P1.

Så vad beror detta på?

Jag ser tre möjligheter:

1. Reportage som detta är ett slags alibi för P1 att bete sig som man vill resten av tiden. Man vill ha några kaniner i hatten att dra upp när kritiken om ensidiga ställningstaganden och osaklig rapportering blir för svår.

2. Den politiska agendajournalistiken individualiseras och public service roll blir att jämka ihop en palett av (uppfattat) vinklad journalistik. Vinklandet har förts ned på själva journalistgolvet. Mångfald i agendajournalistiken skall råda, så att säga. Public service roll blir att välja ur olika säckar, som vardera tilltalar respektive åsiktsläger.

Punkten 3 motsäges av att det så ofta förekommer reportage, diskussioner, m.m. där islam framställs i falsk, fredlig, dager. Liksom att man rutinmässigt undviker att rapportera saker som skadarden islamistiska saken. Jag tror själv inte på den.

Punkten 1 är konspiratoriskt tilltalande. Men jag vet inte jag. Det känns ändå inte rätt. Helt enkelt för att någon kritik mot SR i offentligheten knappt förs i relevant omfattning. Det betyder inte att det inte finns kritik mot SR. Det gör det och den är omfattande. Men den lever på facebook, flashback och i samtal medborgarna emellan.

Därför tror jag nog punkten 2 ligger närmast sanningen. Chefskapet börjar bli kissnödigt, inför den förändring i samhället de tvunget ser, just på ställen som flashback och sociala medier.

Man ska komma ihåg att två frågor är helt fundamentala i det politiska samtalet: Hur ser samtiden ut? Vart är vi på väg?

Den där frågan om vart vi är på väg, gnager ständigt på människor i ett samhälle som uppenbart inte längre utvecklas till det bättre. Förutom hos politiska idioter, förstås. Tyvärr en betydande andel av väljarkåren, som bara - om något alls - kan se det momentana. Till dem hör knappast människor i arbetsledande ställning på SR. Maran rider dem nu, gissar jag. Den djupt obehagliga och ångestframkallande insikten: vad har vi ställt till med och hur kommer historien att döma oss?

Ja nog är det många som rids av maran i denna vår samtid. Jag tror faktiskt att olusten inför islam i allmänhet och islamism i synnerhet börjar ansamlas till en kritisk massa. Islamofobibegreppet vevas inte fullt så frekvent längre, om man bortser från islamisternas självutnämnda företrädare. Bidragskranen börjar lite försiktigt skruvas av för dessa islamistiska företrädares ideologifabriker. Att uttala sig bekymrat över islamiseringens skadeverkningar genererar inte längre per automatik psykiatrisk sjukdomstillskrivning eller naziststämpel. Vi får oss till livs åsikten att det mycket väl kan vara på sin plats att undersöka etniska samband med den brottslighet som begås i Sverige nu, år 2017. Jag hade förväntat mig att etabissemangsmegafoner av olika kulörer skulle gå igång betydligt mer hysteriskt över den passage i president Trumps tal som handlade om utraderandet av radikal islamism från jordens yta, men det har varit förhållandevis tyst angående detta. Istället är det den påstådda anti-feminismen, anti-hbtqismen och klimat anti-alarmismen som står i fokus för den samlade indignationen. Islam verkar faktiskt börja anta tankeformen "farligt innehåll" i det allmänna medvetandet.

När larmet och upphetsningen väl har lagt sig kommer nog inte motståndsrörelsernas aktiviteter med upplopp, hot och allmän förstörelse gagna den "progressiva liberalistiska" saken. Troligen kommer ingen heller se tillbaka på den utomordentligt löjliga kvinnomarschen med någon större stolthet. Vems intressen gick man egentligen under sina fittmössor? T o m New York Times öppnar för ett annat narrativ än det som varit rådande. Här genom att låta tidigare Wall Street Journal-skribenten Asra Q Nomani - kvinna, muslim och Trumpväljare - komma till tals. Jag tror analyser i linje med hennes kommer att bli vanligare och vanligare. Artikeln innehåller en mängd uppgifter och länkar om vilka organisationer som iscensätter event likt denna fittmössemarsch.
Citat:
Billionaire George Soros has ties to more than 50 ´partners´of the Women´s March on Washington
What is the link between one of Hillary Clinton’s largest donors and the Women’s March? Turns out, it’s quite significant

The Guardian has touted the “Women’s March on Washington” as a “spontaneous” action for women’s rights. Another liberal media outlet, Vox, talks about the “huge, spontaneous groundswell” behind the march. On its website, organizers of the march are promoting their work as “a grassroots effort” with “independent” organizers. Even my local yoga studio, Beloved Yoga, is renting a bus and offering seats for $35. The march’s manifesto says magnificently, “The Rise of the Woman = The Rise of the Nation.”

It’s an idea that I, a liberal feminist, would embrace. But I know — and most of America knows — that the organizers of the march haven’t put into their manifesto: the march really isn’t a “women’s march.” It’s a march for women who are anti-Trump.

As someone who voted for Trump, I don’t feel welcome, nor do many other women who reject the liberal identity-politics that is the core underpinnings of the march, so far, making white women feel unwelcome, nixing women who oppose abortion and hijacking the agenda.

To understand the march better, I stayed up through the nights this week, studying the funding, politics and talking points of the some 403 groups that are “partners” of the march. Is this a non-partisan “Women’s March”?
Citat:
Really? UnitedWomen.org, another partner, features videos with the hashtags #ImWithHer, #DemsInPhily and #ThanksObama. Following the money, I poured through documents of billionaire George Soros and his Open Society philanthropy, because I wondered: What is the link between one of Hillary Clinton’s largest donors and the “Women’s March”?

I found out: plenty.

By my draft research, which I’m opening up for crowd-sourcing on GoogleDocs, Soros has funded, or has close relationships with, at least 56 of the march’s “partners,” including “key partners” Planned Parenthood, which opposes Trump’s anti-abortion policy, and the National Resource Defense Council, which opposes Trump’s environmental policies.
Citat:
On the issues I care about as a Muslim, the “Women’s March,” unfortunately, has taken a stand on the side of partisan politics that has obfuscated the issues of Islamic extremism over the eight years of the Obama administration. “Women’s March” partners include the Council on American-Islamic Relations, which has not only deflected on issues of Islamic extremism post-9/11, but opposes Muslim reforms that would allow women to be prayer leaders and pray in the front of mosques, without wearing headscarves as symbols of chastity.
Citat:
Another Soros grantee and march “partner” is the Arab-American Association of New York, whose executive director, Linda Sarsour, is a march co-chair. When I co-wrote a piece, arguing that Muslim women don’t have to wear headscarves as a symbol of “modesty,” she attacked the coauthor and me as “fringe.”

Earlier, at least 33 of the 100 “women of color,” who initially protested the Trump election in street protests, worked at organizations that receive Soros funding, in part for “black-brown” activism. Of course, Soros is an “ideological philanthropist,” whose interests align with many of these groups, but he is also a significant political donor. In Davos, he told reporters that Trump is a “would-be dictator.”
Citat:
Much like post-election protests, which included a sign, “Kill Trump,” were not “spontaneous,” as reported by some media outlets, the “Women’s March” is an extension of strategic identity politics that has so fractured America today, from campuses to communities. On the left or the right, it’s wrong. But, with the inauguration, we know the politics. With the march, “women” have been appropriated for a clearly anti-Trump day. When I shared my thoughts with her, my yoga studio owner said it was “sad” the march’s organizers masked their politics. “I want love for everyone,” she said.

The left’s fierce identity politics and its failure on Islamic extremism lost my vote this past election, and so, as the dawn’s first light breaks through the darkness of the morning as I write, I make my decision: I’ll lace up my pink Nikes and head to the inauguration, skipping the “Women’s March” that doesn’t have a place for women like me.
http://nytlive.nytimes.com/womeninth...on-washington/
Citera
2017-01-22, 12:39
Medlem
orrtupps avatar
Citat:

Så vad beror detta på?

Jag ser tre möjligheter:

Punkten 3 motsäges av att det så ofta förekommer reportage, diskussioner, m.m. där islam framställs i falsk, fredlig, dager. Liksom att man rutinmässigt undviker att rapportera saker som skadarden islamistiska saken. Jag tror själv inte på den.

Det kan också bero på det som Chris Forsne så träffande beskriver i sin senaste krönika
Citat:
Om man inte förstår helheten kan man gömma sig bakom detaljerna.

Nu gällde det citatet medias bevakning av utrikespolitiken men jag tror att det gäller islam och migrationspolitiken också.

För journalisterna är islam verkligen en fredsreligion och islamism är ungefär som vår numera avskaffade statskyrka, alltså en lite otidsenlig sammanblandning av staten och religiösa högtider.

Därför kan man även om det är kontroversiellt försiktigt kritisera IS, islamistisk terror, hedersvåld och annat som uppenbart väcker den sekulariserade svenskens avsky, man ser nämligen inte sambandet mellan dessa företeelser och islam eftersom man är oförmögen att se helheten.
Senast redigerad av orrtupp 2017-01-22 kl. 12:44.
Citera
2017-01-22, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Jag är förvånad av att ni fortfarande sitter här i tråden och försöker dissikera diverse inlägg i gammelmedia. Nej, de kommer aldrig ändra sig och deras tid är förbi. Släpp gammelmedia, ni sitter fast i det förgågna och ett narrativ som inte förverkligades och som var fel från början. Gammelmedia och globalisterna håller på att förlora, hjälp till att gräva deras gravar istället för att upprätthålla deras existensberättigande genom att dels lyssna och läsa vad de skriver och sen sprida det vidare. Vad spelar det för roll vad som sägs i P1 av de gamla dinosaurierna? Det är antagligen färre personer som lyssnar och tar till sig det som sägs där än vad det är antal personer som läser en populär tråd här på politik inrikes. Alltså, gammelmedia är död, och Trump visade hur man vinner politisk makt: Man inser att gammelmedia är döda, man ger dem fingret och istället lierar man sig med nymedia med all sin dynamism.

Ni måste er loss från er falska uppfattning. Ni har gjort er mentalt beroende av att ta del av den sinnessjuka propagandan i döende gammelmedia, men förändringen sker inte där utan den sker hela tiden i världen utanför gammelmedia. Det sker en revolution just nu som växer ur varje uppvaknade individs medvetande och handlingar. Sluta sitt och var passiva mottagare av gammelmedias hatbudskap, vad tjänar det till? Varför ska ni marinera hjärnor med hatbudskapet och sprida det vidare här inne på flashback eller annorstädes?

Det är ju just lyssna och läsa och sprida vidare som den här tråden handlar om. TS inlägget må vara fel, men den utveckling som tråden har idag är ypperlig. Dessutom är tråden ett fantastiskt dokument när man senare ska börja gräva i utvecklingen. Kanske för att skriva en "om detta må ni berätta.." om hur fullständigt den politiska korrektheten förstörde ett så fint land. Det finns lärdomar att dra av hur media beter sig.

Enormt många lyssnar på P1 varje dag åtminstone på väg till jobbet, och samma sak med övrig MSM. Jag tror du har en bekantskapskrets som är lite väl medveten. Antagligen tar fortfarande majoriteten av folket del av MSM budskap och in många fall helt okritiskt. För mig är denna tråd ett nav där man kan hämta och söka all information som är relevant. Sedan kan man sprida det vidare på sociala medier och nå ut till de som går att nå.

Däremot håller jag med om Trump. Han vann för att media försökte besegra honom, och oavsett vad han kan ha varit för typ så hatar folk media oändligt mycket mer. Och deras fula knep blev allt mer uppenbara ju mer de kämpade. Hillary må vara gangster, men hon hade nog klarat sig bättre utan den sortens allierade.

Men tyvärr har inte Sverige någon Trump. Än.
Citera
2017-01-22, 12:56
Medlem
Citat:

Det är antagligen polletten som till sist börjat trilla ner hos tillräckligt många. Men jag undrar lite varför det sker så samspelt. Kanske är det en effekt av åsiktskorridorens inbyggda logik, att det måste till tillräckligt många som bytt åsikt för att någon ska börja föra fram åsikten och sedan följer de övriga med. Först ett sorts tyst medhåll som öppnar upp för någon lämplig minoritetsrepresentant att börja prata. Det har ju varit på gång ett tag tror jag. Däremot var nog konflikten mellan IRM och Musa den avgörande sprickan i åsiktskorridoren som snabbt vidgas så att kritik kan välla fram. När en Fucking White Male som dessutom gör karriär på att vara anti-rasist vågar säga något kritiskt om islam öppet, då har det lossnat.

Dock tror jag också att det hände något i samband med Kaplan och den snabbt efterföljande "handskakningsproblematiken". Säpo hade nog fått nog och krävt handling från media. Det öppnade upp och sen har kritiken ökat i tysthet, fram tills nu.
Citera
2017-01-22, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Det är antagligen polletten som till sist börjat trilla ner hos tillräckligt många. Men jag undrar lite varför det sker så samspelt. Kanske är det en effekt av åsiktskorridorens inbyggda logik, att det måste till tillräckligt många som bytt åsikt för att någon ska börja föra fram åsikten och sedan följer de övriga med. Först ett sorts tyst medhåll som öppnar upp för någon lämplig minoritetsrepresentant att börja prata. Det har ju varit på gång ett tag tror jag. Däremot var nog konflikten mellan IRM och Musa den avgörande sprickan i åsiktskorridoren som snabbt vidgas så att kritik kan välla fram. När en Fucking White Male som dessutom gör karriär på att vara anti-rasist vågar säga något kritiskt om islam öppet, då har det lossnat.

Dock tror jag också att det hände något i samband med Kaplan och den snabbt efterföljande "handskakningsproblematiken". Säpo hade nog fått nog och krävt handling från media. Det öppnade upp och sen har kritiken ökat i tysthet, fram tills nu.

Jag tror det legat och pyrt ända sedan handshakegate. Plötsligt var det inte längre självklart att alla tolkningar av islam var förenliga med sund kvinnosyn. Det blev problematiskt och jag tror det debatterades en hel del bakom stängda dörrar om hur man skulle hantera det här. Först när en någorlunda gemensam ståndpunkt nåtts drar man ut det i offentligheten. Jag menar inte detta som särskilt konspiratoriskt även om det kanske låter så, bara det att många fick anledning ungefär samtidigt att stöta och blöta sakerna, och att det tog en viss tid innan man hittat fram.
Citera
2017-01-22, 13:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag tror det legat och pyrt ända sedan handshakegate. Plötsligt var det inte längre självklart att alla tolkningar av islam var förenliga med sund kvinnosyn. Det blev problematiskt och jag tror det debatterades en hel del bakom stängda dörrar om hur man skulle hantera det här. Först när en någorlunda gemensam ståndpunkt nåtts drar man ut det i offentligheten. Jag menar inte detta som särskilt konspiratoriskt även om det kanske låter så, bara det att många fick anledning ungefär samtidigt att stöta och blöta sakerna, och att det tog en viss tid innan man hittat fram.
Hela detta skeende har pågått parallellt med att vänstern börjat inse att identitetspolitiken gått för långt & riskerar att slå tillbaka mot mångkulturen & förstörelsen av samhället. Man hade gått för snabbt fram & nu hade plötsligt identitetspolitiken börjat snappas upp av de vita män som tidigare bara betalat för kalaset.

Dessutom hade ju Guran börjat visa sig otacksam & börjat försöka frigöra sig från sin postmarxistiske Fantomen. Allt för att kunna jacka in parasitsnabeln direkt i bidragsfontänen, utan att behöva springa omvägen via sin vita husse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in