Citat:
Ursprungligen postat av
Månsan
Börjar bli skönt rörigt nu i mediakriget. Samtidigt som Aftonbladets Anders Lindberg med flera på tidningen brännmärker allt och alla som hemliga Putin-kollaboratörer befinner sig samma tidnings kulturredaktion med Åsa Linderborg under korseld från Utrikiska institutet med understöd av Bonnier-tidningarna.
Åsa Linderborg är alltså en femtekolonnare som stödjer Putin medan Anders Lindberg i rummet bredvid utdelar fatwor till höger och vänster rörande andra förmodade Putinvänner.
Tycka vad man vill om Åsa Linderborg, bra skriver hon. Har pennan vässad till ett spjut i sin motattack på UI, DN och Expressen. Alltid läsvärd.
http://www.aftonbladet.se/kultur/a/E...det-fria-ordet
Förvirrat är det nog, men inte totalt förvirrat. En som inte är förvirrad den utmärkta skribenten Åsa Linderborg, som läst sin Jan Myrdal. Alltid ärlig. Man må i sak hålla med ingen av dem, men ärliga är de. I vart fall jämfört med sina media-kollegor. Och jag menar, ärlighet varar ju alltid längst, anser vi om våra meningsmotståndare och de om oss. Raka rör är aldrig fel och porr håller i alla väder, för den som kan sin Ville

.
Citat:
Ursprungligen postat av
longbow4y
Citat från dagens SR:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6605319
Nu handlade artikeln om försvarspolitik men det är exakt samma ståndpunkt som tråden förfäktat under flera år nu. Och exakt samma ord för att beskriva företeelsen. Mediekriget om mångkulturen är i grund och botten ett krig om sanningen i form av en relevant verklighetsbeskrivning.
Och helt plötsligt börjar medier och andra inklusive Expressen och BRÅ att faktiskt beskriva saker och ting mer sanningsenligt. Det verkar alltså paradoxalt nog som "fake news" narrativet som i sig är baserat på "Putin did it" landar i att svenska medier tar chansen att sluta ljuga. I alla fall lika mycket. Och lika ofta. Det var oväntat men välkommet. Och väldigt paradoxalt. Men sådan är politiken.
Men det gör det svårare att inse när de verkligen storljuger.
Du är optimist. Det är lovvärt. Jag är pessimist. Optimistiskt lagd pessimist visserligen, men i grunden pessimist. För så här ser jag på det.
Jag tror, betraktar man det som skrivs och sägs och visas i svensk media denna stund som är, så verkar det hela till slut kunna leda till att man inte längre vill hålla allmänna val i Sverige 2018. Säger inte att valen kommer att ställas in, men det ligger i farans riktning och sannerligen inom det möjligas ram. Det är inte sannolikt, men det är möjligt. Och hur kan jag skriva så?
Jo, läser man etablerade tidningar, ser man på och lyssnar till etablerade eterutkastningar i dagens Sverige, så kan man lägga märke till att ett stort och farligt hot målas upp. Som allt mer och mer målas upp som ett hot mot vårt styrelseskick den representativa demokratin, den demokratisort där makthavarna utses genom allmänna, hemliga och fria val. Särskilt stort är hotet, det yttre hotet, mot just utseendet av makthavare. Främmande makter sägs manipulera själva utnämningen av makthavare. Och det sägs att själva den processen måste mer och mer övervakas och skyddas. Samtidigt är man inte säker på att vi kan skydda denna del av vårt demokratiska system. Och kan vi inte skydda denna ömtåliga tingest
allmänna val, vad gör man då, frågar jag mig. Och frågar dig? Jo så klart, det man inte kan skydda tar man ju så klart bort från gatan och låser in, låser in till exempel i ett kassaskåp. Då finns det hotade ju kvar, de allmänna valen finns ju kvar i säkert förvar. Och skulle nån till äventyrs påstå att demokratin i Sverige tagits bort, så svarar man bara,
Nähä, pilutta dig dumma främlingsfientliga gammelsvensk, de allmänna och fria valen finns visst kvar
, i vårt fina kassaskåp.
Så det så, ha ha ha!
Du tror jag överdriver, och det brukar jag ju göra, men jag säger dig, jag tror att vi den närmsta tiden kommer att få se dumheter i etablerad media av alla de slag den kommande tiden, så stor är förvirringen där. Och en av dummheterna kommer att vara den, att man på fullt allvar anser att faran från det yttre hotet är så stor att tyvärr kan valen 2018 inte hållas. I vart fall inte just nu, inte i september 2018. Valen måste skjutas upp tills vi säkrat den demokratiska processen från de yttre hoten. Detta kommer att ske i svensk media, dessa åsikter kommer att föras fram i etablerad svensk media.
Säger som sagt inte att valen 2018 kommer att ställas in, men det ligger sannolikt inom möjligheternas ram. Och jag lovar, i svensk etablerad media kommer före valet 2018 den typen av åsikter föras fram på fullt allvar. För så galet är Sverige i dag. Så galet är mediakriget om mångkulturen. Så sagolikt galet. Det vet jag, för så är det.
Nu kommer jag att åka utomlands, flytta till södra Tyskland igen. Lämna Södermalm. För att arbeta. Så jag kommer sannolikt, eller i vart fall möjligen, inte orka skriva här eller annars på Flashback under någon tid. Läsa kommer jag dock att göra.
Kriga på! Klä av alla makthavare in på bara mässingen. Särskilt de mediala makthavarna i denna cirkus till land.
tschüß