2017-01-02, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Ja, och då är det bra att vara klok, strategisk och förse sig med blanka och rena vapen ...

Jag tror jag förstår vad du är ute efter. En sajt som ger argument och fakta till invandringskritikerna? Jag har själv tänkt i de banorna. Att försöka skapa en sajt som är ansedd som neutral och saklig är hopplöst eftersom den genast kommer stämplas som "informationssajt för rasisterna från det grumliga fiskevattnet" av media.

Men det är inte där man ska lägga krutet. Om man på ett lättillgängligt sätt kan göra användbar fakta och information tillgänglig för de som behöver det så kan dessa sedan använda dessa "blanka vapen" när de pratar med sina vänner och bekanta. Deras vänner ser dem redan som pålitliga och vettiga, och tar informationen för vad den är. Bara om de skulle länka direkt till sidan skulle det kunna bli reaktioner i stil med: "Men den där sajten är ju en rasist-sajt, det har DN sagt".

Egentligen borde det vara rätt lätt att argumentera emot dårskapen, men idéerna är så etablerade att många är oemottagliga för fakta. Säger man att invandrare från Afghanistan begår si eller så många mer våldtäkter så får man antagligen till svar något luddigt om #inteallaX eller att informationen är suspekt. Sajten skulle då erbjuda länkar till en "trovärdigare" källa t.ex. BRÅ eller liknande i något land som faktiskt vill ta reda på sanningen. Eller några skarpa argument som kanske kan bita på de som vill trivialisera våldtäkter med #intealla. Det senare är svårare då de är så insnöade, men jag är säker på att de skarpa hjärnorna i den här tråden skulle kunna fixa det.

Kanske skulle man starta en tråd om ämnet för att hitta de starkaste argumenten och de vanligaste invändningarna?
Citera
2017-01-02, 16:40
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Min poäng är att, åtminstone många som jag pratat med, är indoktrinerade med att dagens alternativmedia är rasistisk och så vidare. Det går inte att referera till dessa källor med trovärdighet vare sig man vill det eller inte.

Perestrojka uppstod inte genom att lyssna på vad Pravda skrev och det var inte tack vare hänvisningar till Aktuelle Kamera som muren föll.

De svenskar som bor i "Tal der Ahnungslosen" blir allt färre tack vare Internet. Det är media utifrån som berättar för svenskarna hur världen egentligen ser ut.

Som Jan Helin nyligen sade i sitt nyårstal, det är OK att titta på vad som helst men det är fortfarande förenat med risker att vara alltför klarspråkig.
Citera
2017-01-02, 16:50
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Min poäng är att, åtminstone många som jag pratat med, är indoktrinerade med att dagens alternativmedia är rasistisk och så vidare. Det går inte att referera till dessa källor med trovärdighet vare sig man vill det eller inte.

Många tror på det som exempelvis Ekurirens chefredaktör Eva Burman skriver här:

Lämmeltåget är på väg mot stupet...
http://ekuriren.se/nyheter/kronikor/...ag-mot-stupet-

Och lyssna på Eva Burmans resonemang här:

Chefredaktör kallar medborgare rasist
https://www.youtube.com/watch?v=ZqIDRy9321E

Problemet är ju att det handlar om helt faktaresistenta människor vars beteende på något sätt behöver brytas, se även mitt inlägg här:
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Jag förstår att de kommer att fortsätta med samma argument – det är därför det gäller att tydligt och sakligt visa att de har fel.

Vad det egentligen handlar om är prioriteringar och vinklingar. Genom urval och perspektiv kan man filtrera verkligheten.

Avpixlat har en mycket tydlig invandringskritisk agenda, så långt har gråterskorna i massmedia rätt. Det är ju liksom inte så att man på Avpixlat kommer hitta en positiv nyhet om en asylinvandrare (om nu inte denne råkat gjort något föredömligt gentemot något andra invandrare begått, exempelvis avstyrt en gruppvåldtäkt).

Men grejen är att alla som besöker Avpixlat vet detta. Som besökare är man fullt införstådd i att sajten är hårdvinklad på invandringsrelaterade problem. Detta är Avpixlats syfte!

Omvänt gäller det motsatta för Aftonbladet. Läsaren är fullt införstådd i att Aftonbladet är hårdvinklad på positiva invandringsnyheter och gör allt i sin makt för att via omskrivningar mildra asylinvandringens betydelse för negativa händelser.

Sanningen ligger någonstans emellan dessa vinklar, och det förstår dom flesta.
Citera
2017-01-02, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Om man på ett lättillgängligt sätt kan göra användbar fakta och information tillgänglig för de som behöver det så kan dessa sedan använda dessa "blanka vapen" när de pratar med sina vänner och bekanta. Deras vänner ser dem redan som pålitliga och vettiga, och tar informationen för vad den är.

Det är ungefär något sådant jag menar. Det viktiga är att göra fakta lättillgänglig och undvika personliga värderingar och åsikter. Allt finns redan på webben men det kan vara svårt att hitta allting eftersom det finns så mycket.

Sajten skulle också kunna tillhandahålla sammanställningar och sakliga analyser, ungefär så som Tino Sanadaji brukar lägga upp det, t.ex. här:
http://tino.us/2016/04/ny-prognos-for-asylkostnader/
Citera
2017-01-02, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Det som behövs är en slags gammelromersk medborgaranda, där själva anspråket på kungligt åsiktsföreträde leder till tjurigt motstånd och ovilja. Och det nödvändiga grupptrycket som krävs för att vårda dessa republikanska dygder.

Jag tror ju inte på att rädsla och skam kan fås att försvinna ur det offentliga samtalet, det är nog en mänsklig konstant. Vad som däremot kan ändras är att makthavarna i politik och media i någon mån fås att frukta folket fördömande, mer än folket sina representanters.
Vad som krävs är att tillräckligt många vågar säga ifrån. Detta kan göras på olika sätt. För den mer räddhågsne finns det socialt respektabla skribenter med viss dissidentton att hänvisa till, Hakelius t.ex. Eller varför inte skribenter i länder med ett vettigare debattklimat. Men alla som vill ha en svensk perestrojka måste försöka gå utanför bekvämlighetszonen. Det är ett demokratiskt ansvar.

Och, som du säger, man måste anklaga tillbaka. Det är makthavarna som har bristande moral, inte folket. Och är det så rumsrent att länka till DN egentligen? En tidning som haft en maoist som chefredaktör. För att inte tala om hur många ljusskygga individer som fått in debattartiklar i blaskan genom åren. Samma sak med Aftonbladet och Linderborg o.s.v.
Citera
2017-01-02, 17:15
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Vad det egentligen handlar om är prioriteringar och vinklingar. Genom urval och perspektiv kan man filtrera verkligheten.

Avpixlat har en mycket tydlig invandringskritisk agenda, så långt har gråterskorna i massmedia rätt. Det är ju liksom inte så att man på Avpixlat kommer hitta en positiv nyhet om en asylinvandrare (om nu inte denne råkat gjort något föredömligt gentemot något andra invandrare begått, exempelvis avstyrt en gruppvåldtäkt).

Men grejen är att alla som besöker Avpixlat vet detta. Som besökare är man fullt införstådd i att sajten är hårdvinklad på invandringsrelaterade problem. Detta är Avpixlats syfte!

Omvänt gäller det motsatta för Aftonbladet. Läsaren är fullt införstådd i att Aftonbladet är hårdvinklad på positiva invandringsnyheter och gör allt i sin makt för att via omskrivningar mildra asylinvandringens betydelse för negativa händelser.

Jag skulle säga att Avpinkat ligger närmare sanningen än Aftonbladet. Avpinkats bias till trots så är man tio gånger bättre än Aftonbladet. Skillnaden är att hos Avpinkat låtsas man inte vara nåt annat än det man är. Hos Aftonbladet råder uppfattningen att man inte är det man faktiskt är, nämligen bara en etablerad variant av Avpinkat. Det skiljer dem båda åt.

På Aftonbladet tycker man på riktigt att man är sända av nutidens gudar att bibringa meningheten sanningen. På Avpinkat vet man att man bara är människor. Hos Aftonbladet och annan etablerad media skriver de gudabenådade. På Avpinkat och andra sidor, bland annat här på Flashback. Skriver människor. Det är skillnaden. Och den skillnaden är stor. Mycket stor.

I övrigt gillar jag dina kommentarer. Och du borde återuppväcka din tråd om vad man vill med mångkulturen. Gör du det inte, gör jag det.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2017-01-02 kl. 17:22. Anledning: rättstavning
Citera
2017-01-02, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd

Ja, man vill ju gärna tro att de flesta förstår att sanningen ligger någonstans mellan vinklarna men verkligheten tycks tala ett annat språk.

Sedan går det inte att blunda för att en del kommentarer och inlägg är rätt mustiga och enkelspåriga på t.ex. Avpixlat och Flashback så att säga. Till viss del finns det fog för kritiken mot alternativmedia, vilket INTE betyder att jag håller med om den. Jag bara konstaterar att det är så.

Vidare tycks ju många vara för mångkultur utan att riktigt förstå varför. För att inte tala om alla som förespråkar ”allas lika värde” utan att kunna förklara vad de menar med det.
Citera
2017-01-02, 17:42
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ja, man vill ju gärna tro att de flesta förstår att sanningen ligger någonstans mellan vinklarna men verkligheten tycks tala ett annat språk.

Sedan går det inte att blunda för att en del kommentarer och inlägg är rätt mustiga och enkelspåriga på t.ex. Avpixlat och Flashback så att säga. Till viss del finns det fog för kritiken mot alternativmedia, vilket INTE betyder att jag håller med om den. Jag bara konstaterar att det är så.

Vidare tycks ju många vara för mångkultur utan att riktigt förstå varför. För att inte tala om alla som förespråkar ”allas lika värde” utan att kunna förklara vad de menar med det.

Lite av grejen är väl att man till slut måste inse att det inte finns nån sanning. Det är inte så att det någonsin kommer att bli bra. Allt kommer inte att rätt vad det är, bara man hittar rätt filosofi eller ideologi, bara helt plötsligt bli bra. Det som finns är verkligheten. Den verklighet som är. Som är ful och smutsig. Och den kommer man inte undan. Och när man så ser det, och ser det som den sanning det är eller den verklighet det inte heller är, blir man inte mycket klokare, tror man att allt kan göras bra.

Mycket av av det som pågår i svensk etablerad media är nåt slags strävan efter att allt ska bli bra. Men det kommer aldrig att bli bra. Särskilt bra kommer det inte att bli i ett land som Sverige som har mångkultur som ideologi. Det kommer aldrig att bli bra. Det kommer att vara konfliktfyllt hela tiden. Och till slut och till sist måste vi ensklida välja sida. Frågan är ju då vad vi svenskar väljer, i vårt eget land Sverige, att sida med.

Skiten är här. Och det måste man förhålla sig till. Välja sida helt enkelt. Bla-bla-babblande bla-bla-bla:andet i svensk massmedia gör ingen skillnad. Skiten är här och det kommer snart att krävas att man även inom svensk media väljer sida. Snart, mycket snart, kommer det kravet att ställas. Att man måste välja. Välja vad man vill med Sverige.

Spännande tycker jag. Och för mig är valet enkelt. Det mångkulturella Sverige väljer jag bort. Oavsett om det genererar utvandring från mitt hemland Sverige. Men vi får väl se, hur många av oss som vågar välja, säger jag.
Citera
2017-01-02, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det har ingen betydelse att man bara hade publicerat verifierbar fakta. Det hade ju ändå rört sig om "Hatfakta" & sådan är per PK-definition "rasistisk" även om bevisen är vattentäta & hundraprocentiga. Så en sådan ny site hade drabbats av samma brunstämpling som annan alternativ media.

Striden för yttrandefrihet på nätet är under uppsegling & kommer att bli hård & smutsig. Allt som inte stödjer en postmarxistisk och/eller globalistisk agenda kommer att benämnas som hot/hat/falskt/Putin.

Jag brukar ibland länka till Flashbacktrådar i andra inte känsliga ämnen, typ musik. Det var f ö så jag själv hamnade här första gången.

OnT: Undrar om inte svensken tycker att det har gått inflation i det s k hatet. Även äldre, typ 65-80 talar öppet om hyckleriet och Sveriges förvandling till det sämre.
Citera
2017-01-02, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Lite av grejen är väl att man till slut måste inse att det inte finns nån sanning. Det är inte så att det någonsin kommer att bli bra. Allt kommer inte att rätt vad det är, bara man hittar rätt filosofi eller ideologi, bara helt plötsligt bli bra. Det som finns är verkligheten. Den verklighet som är. Som är ful och smutsig. Och den kommer man inte undan. Och när man så ser det, och ser det som den sanning det är eller den verklighet det inte heller är, blir man inte mycket klokare, tror man att allt kan göras bra.

Mycket av av det som pågår i svensk etablerad media är nåt slags strävan efter att allt ska bli bra. Men det kommer aldrig att bli bra. Särskilt bra kommer det inte att bli i ett land som Sverige som har mångkultur som ideologi. Det kommer aldrig att bli bra. Det kommer att vara konfliktfyllt hela tiden. Och till slut och till sist måste vi ensklida välja sida. Frågan är ju då vad vi svenskar väljer, i vårt eget land Sverige, att sida med.

Skiten är här. Och det måste man förhålla sig till. Välja sida helt enkelt. Bla-bla-babblande bla-bla-bla:andet i svensk massmedia gör ingen skillnad. Skiten är här och det kommer snart att krävas att man även inom svensk media väljer sida. Snart, mycket snart, kommer det kravet att ställas. Att man måste välja. Välja vad man vill med Sverige.

Spännande tycker jag. Och för mig är valet enkelt. Det mångkulturella Sverige väljer jag bort. Oavsett om det genererar utvandring från mitt hemland Sverige. Men vi får väl se, hur många av oss som vågar välja, säger jag.

Vad som kan ses som symptomatiskt för ett mångkulturellt samhälle är väl dess generella instabilitet.

I ett land som Japan (99% homogen etnicitet/kultur?) så samlas människor och sluter upp vid en kris; exempel Fukushima.

I ett land som USA så kan man snabbt räkna med plundring och eskalerande våld; exempel Katrina.

Rätta mig gärna om det är fel.

Studera även gärna Malmö på nyårsafton, hur utvecklas den staden vid eventuellt kristillstånd?:
http://nyheteridag.se/har-attackeras...-mitt-i-malmo/
Citera
2017-01-02, 18:38
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag har tidigare lyft fram att kampen om moralen blir särskilt viktig nu under 2017.

Moralen är viktig. Men bara vår egen. Inte moralmäklarnas. Många skribenter har varit inne på "inte lyssna på Pravda" osv. Det är precis det som nu står och väger. MSM har i mångt och mycket förlorat problemformuleringsprivilegiet, nästa sak att ta ifrån moralmäklarna är just moralen, men inte genom att stjäla deras utan att ignorera den och lyssna på sin egen moral.

Alla vi som kommer ihåg ett fungerande Sverige har god nog moral på egen hand. Så när moralmäkleriet kommer med pekpinnar, kan vi faktiskt, helt utan följder längre skita i deras moralpredikningar. Be dom hålla käften och dra åt helvete.

Vi har sett moraluthängningar i MSM likt medeltida skampålen. Jag tror att professor Jim blir den sista medborgaren uthängd. Vi ser inga "trolljägarna" i TV3 mer. Vi ser SVT lägger ner sitt "sociala medier = false news" redan innan det producerats. Moralväkteriet visste att det stred mot folkets moral att göra så men ändå testade man. Det kommer man inte att göra igen. Jag tror på riktigt den sista SD:aren har blivit av med jobbet pga. "rasism" eller annan moralpanik.

Moralmäklarnas våta filt går att klippa hål i och resa sig upp genom hålet och lita på sin egen moralkompass. Vi behöver inte deras. Den är ändå trasig.

Låt oss erövra vår egen moral igen istället för att lyssna på illojala foliehattssionister,veliga vuxna adoptivbarn, Harvardstuderande kommunister, porslinsdockor, våldtäktsmän, knivmördare och lådvinsalkisar.

Vår egen moral är mycket bättre än deras.
Senast redigerad av Nostradumbass 2017-01-02 kl. 18:42.
Citera
2017-01-02, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Skiten är här och det kommer snart att krävas att man även inom svensk media väljer sida. Snart, mycket snart, kommer det kravet att ställas. Att man måste välja. Välja vad man vill med Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
OnT: Undrar om inte svensken tycker att det har gått inflation i det s k hatet. Även äldre, typ 65-80 talar öppet om hyckleriet och Sveriges förvandling till det sämre.

Det börjar bli väldigt uppenbart för de som är äldre och behöver vård och omsorg att detta överhuvudtaget inte fungerar på avsett vis. Ändå skrivs det nästan ingenting i medierna om VARFÖR det inte fungerar. Orsakerna till detta är dock utanför trådens ämne.

Problemet är att allting har gått så långt. Medierna har, avsiktligt eller oavsiktligt, mörkat så länge att en röta har fått sprida sig i hela samhället. Vi har inte bara problemen med mångkulturen i sig. Vi har alla problem som är kopplade till en långt gången normlöshet inom etablissemanget.

Frågan är vad medierna nu kan göra. Vad innebär det konkret att ”välja sida”? Var ska medierna börja gräva i all den skit som finns? Vem inom MSM är kapabel att formulera problemen och visa vägen kan man undra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in