2016-09-18, 11:31
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
http://www.expressen.se/ledare/anna-...ch-kravloshet/

Hur kommer det sig att liberaler har blivit så urvattnade att de inte längre verkar tro på sin egen ideologi? Att vara liberal i Sverige är ungefär liktydigt med att vilja vara snäll, framförallt mot alla som vill bosätta sig i Sverige.

Liberaler tar mindre hänsyn till den mänskliga naturen än vad kommunister gjorde. Det är en helt efterbliven ideologi. Jag tror inte vi ännu förstått magnituden av denna efterblivenhet hos Libtards.

En av liberalernas kännetecken är att inte tala klarspråk, ett exempel på det är när Anna Dahlberg skriver att "Även asylinvandringen måste hållas på en nivå som samhället klarar att integrera. Annars skapas enklaver där liberala värden trängs tillbaka." Detta är inte sant, vad det handlar om är att undvika invandring från VISSA regioner och länder, nämligen MENA. Asylinvandring eller inte.

En liberal kan inte förstå, eller acceptera, det faktum att man får ett annorlunda utslag i samhället om man importerar 500.000 Bosnier eller 500.000 MENA:iter. De kan inte ta in detta faktum. Därför är det som så att vänsterliberalerna aldrig kan bli en del av lösningen. De är en DEL av problemet.
Citera
2016-09-18, 19:30
Medlem
Kaitas avatar
Talar vi sociala medier pågår just nu ett fascinerande krig med anledning av initiativet #Detnyalandet Folk är vansinniga och postar mängder av löpsedlar och rubriker om våld och kaos.

Ett totalt bakslag för myndigheternas pådyvlade åsikter.

Ska bli intressant att se om trad media kommer rapportera om detta fullkomliga fiasko (som skattebetalarna finansierar).
Citera
2016-09-19, 10:01
Medlem
SigmenFloyds avatar
Aftonbladets chefredaktör, vd och ansvarig utgivare Sofia Olsson Olsén rör sig själv till tårar med sin godhet och visdom. Det handlar förstås om projektet där Gellert Tamas/Aftonbladet jämställer Kent Ekeroth/SD med islamistiska terrorister.

Vi har möjlighet och kunskap att göra svenska folket klokare

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle23550562.ab

Citat:
Ursprungligen postat av Olsson Olsén
när jag lyssnar på mina medarbetare där de inför sina kollegor berättar om idé, planering och genomförande blir jag så stolt att tårarna tränger fram. När redaktionschef Håkan räcker mikrofonen till mig så viftar jag undan den. Jag är blankögd och snorig och jag behöver inte säga något mer. Mina medarbetare säger det mycket bättre och hela redaktionen är för en sekund alldeles tyst.
Innan applåden brakar loss.
Den gemensamma stoltheten över journalistik som verkligen gör skillnad går att ta på, känns i hela rummet.

[...]

Vi har möjligheten och kunskapen att verkligen göra skillnad, göra svenska folket klokare och vardagen enklare.
Även om det betyder att jag ofta får gråta.

Olsson Olsén sätter ord på den svenska journalisthybrisen.
Det är journalistens ansvar, nej förbannade plikt, att bedriva folkuppfostring.
Klokheten sprider sig från Stockholmsjournalistens klipska penna ner över de trögtänkta folklagren i Bengtsfors, Granhult och Rumpeboda.

Där, högt uppe i Nordens största mediehus, i själva hjärtat av huvudstaden, sitter de med möjlighet och kunskap att göra världen lite bättre. Helgon vars slitna tangentbord varje dag förmedlar det evangelium som lyfter den förtappade Svensken ur sin hatfulla, bittra existens mot ljusets och godhetens läckra extas.

Det är vackert, det berör. Det är journalistik som verkligen gör skillnad.
En gärning så otroligt god att tårarna ymnar fram i helgonets ögonvrå.

Vore det inte för journalistens dagliga kamp sjunker nämligen rikets medborgare omedelbart ner i en sumpmark av fascism, rashat, nazistisk terror och om det vill sig riktigt illa - Sverigedemokratiska väljarsympatier.
Citera
2016-09-19, 10:08
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Talar vi sociala medier pågår just nu ett fascinerande krig med anledning av initiativet #Detnyalandet Folk är vansinniga och postar mängder av löpsedlar och rubriker om våld och kaos.

Ska bli intressant att se om trad media kommer rapportera om detta fullkomliga fiasko (som skattebetalarna finansierar).

Äsch då, i mediakriget finns redan ett väletablerat narrativ som effektivt desarmerar all form av självinsikt.

Folklig kritik mot det mångkulturella projektet placeras i en av två kategorier:

1. Putins nätarmé
2. Sverigedemokraternas nätarmé

Att en provokation mot det svenska folket skulle generera autentiska reaktioner är otänkbart för PK-haveristerna.
Citera
2016-09-19, 10:39
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita

Men det här är väl ett utslag på att många ur etablissemanget nu tvingas till rena separatistiska åtgärder för att backa upp sin skruvade ideologi. Anna Ramberg sa igår att humanism kräver sämre välfärd. Tror inte hon riktigt inser vad hon sa och vad det får för konsekvenser. Fler tokerier lär vi ju få se framöver.
Citera
2016-09-19, 10:42
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Äsch då, i mediakriget finns redan ett väletablerat narrativ som effektivt desarmerar all form av självinsikt.

Folklig kritik mot det mångkulturella projektet placeras i en av två kategorier:

1. Putins nätarmé
2. Sverigedemokraternas nätarmé

Att en provokation mot det svenska folket skulle generera autentiska reaktioner är otänkbart för PK-haveristerna.

Jag undrar oftare och oftare om det inte är precis tvärtom.
Provokationerna är till för att etablera dessa narrativ som sanning. Att destabilisera landet.

Snart skall ni se att någon kommer till räddning och räddar Sverige från dessa som det uppfattas av allt fler reella hot.
Och som en händelse är det precis den situationen som det svenska försvaret övar på:
Citat:
Skrämmande övningsscenario
...
... långsiktiga mål är att göra Sverige och Norden instabilt.
...
I Sverige är landsbygden hårt drabbad, arbetslösheten är hög och den sociala oron ökar dramatiskt. Polismyndigheten har svårt att få bukt med den ökande kriminaliteten i samhället. Det leder till att medborgargarden tar saken i egna händer och deras handlande har stort stöd bland befolkningen.

Sverige har inte försökt återta det belägrade området utan har bett om stöd från Förenta Nationerna, FN, för att tillsammans med sina svenska förband återta det miliskontrollerade området.

http://www.forsvarsmakten.se/sv/aktu...ningsscenario/

Givetvis är det en ren slump.
Senast redigerad av longbow4y 2016-09-19 kl. 11:22.
Citera
2016-09-19, 11:09
Medlem
fostroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Olsson Olsén sätter ord på den svenska journalisthybrisen.
Det är journalistens ansvar, nej förbannade plikt, att bedriva folkuppfostring.
Klokheten sprider sig från Stockholmsjournalistens klipska penna ner över de trögtänkta folklagren i Bengtsfors, Granhult och Rumpeboda.

Där, högt uppe i Nordens största mediehus, i själva hjärtat av huvudstaden, sitter de med möjlighet och kunskap att göra världen lite bättre. Helgon vars slitna tangentbord varje dag förmedlar det evangelium som lyfter den förtappade Svensken ur sin hatfulla, bittra existens mot ljusets och godhetens läckra extas.

Det är vackert, det berör. Det är journalistik som verkligen gör skillnad.
En gärning så otroligt god att tårarna ymnar fram i helgonets ögonvrå.

Vore det inte för journalistens dagliga kamp sjunker nämligen rikets medborgare omedelbart ner i en sumpmark av fascism, rashat, nazistisk terror och om det vill sig riktigt illa - Sverigedemokratiska väljarsympatier.

Jag måste berömma dig för denna vackert formulerade och av ironi drypande känga mot alla journalister med hybris. En tröst i sammanhanget är att marken skälver under deras fötter och att denna typ av pekoral i det närmaste är obsoleta. Allt färre läser dem och ännu färre bryr sig. I en tid av akut tidningsdöd så borde tidningshus med självbevarelsedrift ägna sig åt att beskriva en verklighet som folk känner igen och som har relevans, men man väljer att påskynda sin undergång genom att skriva folk på näsan och att provocera sin läsekrets med, närmast bisarra, skildringar av vad som sker i samtiden. Sedan kryddar man anrättningen med hjärndöda kolumnister som uppfyller kraven på kön, ålder och värdegrund, d.v.s. idel unga kvinnliga feminister som är mångkulturkramare och röstar vänster. Den dag AB et al kastar in handduken skall firas med pompa och ståt!
Citera
2016-09-19, 11:27
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Jag undrar oftare och oftare om det inte är precis tvärtom.
Provokationerna är till för att etablera dessa narrativ som sanning. Att destabilisera landet.

Inte helt omöjligt att du har rätt.
Det trollas ju friskt med åsiktskorridoren nuförtiden, som när Aftonbladet tog in en trollartikel på debatt från en påhittad person som ansåg att icke-medborgare bör ha rösträtt.

Det var faktiskt min första tanke också när jag hörde om IM - Individuell Människohjälp. Namnet låter helt otroligt fejkat.

Man undrar vilken kommitté av ultraradikala PK-extremister som efter långa möten landat i detta fullkomligt slätstrukna namn, men troligtvis såg processen ut ungefär såhär:

https://www.youtube.com/watch?v=xr-F40mnul8

Är det mediakrigets dubbelagenter vi har att göra med?
Citera
2016-09-19, 11:57
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Givetvis är det en ren slump.

Ja. Det är givetvis en ren slump. Sverige som "failed state"; man brukar definiera failed state som när staten inte har kontroll över sitt territorium. Att man begärt hjälp från FN är också symptomatiskt, då FN är en språngbräda för den fascistiskt "goda totalitärismen" vi är på väg emot, allt enligt FNs Agenda 2030.

(FB) FN:s Agenda 2030. Vad har nu regeringen (och förra) ingått i för avtal?

Kankse är dax att börja lägga pusslet för dem som tror att saker "bara händer" av en slump.
Senast redigerad av Nostradumbass 2016-09-19 kl. 12:01.
Citera
2016-09-19, 12:20
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Kanske är dax att börja lägga pusslet för dem som tror att saker "bara händer" av en slump.

Birgitta Ohlson 2001: "Det är dags för oss som kallar oss för världsmedborgare att damma av världsfederalismen som vision för en mer rättfärdig värld genom att sträva efter en global union med federalistiskt statsskick. Varje land ska avstå delar av sin nationella suveränitet. Genom en global rättsordning kan mellanfolkliga konflikter lösas fredligt. En världslag ska stiftas av ett demokratiskt valt världsparlament och hävdas genom världspolis."

World federalist movement:

Citat:
The current international structure gives too much power to national legislatures and not enough to local and international bodies. WFM-IGP supports the strengthening of international federalism institutions to ensure a collective effort for the common concern of peace, security and development while respecting and retaining the legitimate sovereign status of nation-states.
http://www.wfm-igp.org/our-work/demo...lism-un-reform

Kul och se vem som finansierar:
http://www.wfm-igp.org/content/our-funders

Idogt lobbyarbete att flytta makt från stater till överstatliga organisationer.
Betalt av skattebetalare i bland annat Sverige.
Citera
2016-09-19, 12:25
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Idogt lobbyarbete att flytta makt från stater till överstatliga organisationer. Betalt av skattebetalare i bland annat Sverige.

Ja, det kunde jag väl ge mig fan på! Open Society Foundation. George Soros. Otippat.
Citera
2016-09-19, 18:28
Medlem
Passepartouts avatar
Expressen är en lynnig blaska, ena dagen är Schyffert en "superstjärna" och nästa är Ramberg "magstark". David Lindén (historiker och författare) i debatt om Anne Rambergs uttalande i helgen. Han verkar, milt sagt, upprörd. Lindéns artikel är läsvärd i sin helhet och sätter fingret på hur Ramberg et al. åberopar humanismen för att bryta sönder ett samhällskontrakt som har gällt sedan 1600-talet, [mina fetn.].

Rambergs uttalande:

Citat:
jag inser också att alla de gamla människor som jobbat hårt ett helt liv nu ska ställas emot alla de flyktingar som kommer som också tar sjukvård och skolor i anspråk. Men det är nog på det viset att humanismen kräver att man får göra avkall på sin välfärd

Lindén påpekar Rambergs position som gräddan av samhället och skräder inte orden. Som slutknorr ger han Sverigedemokraterna ett tips på en valaffisch som parafraserar på Socialdemokraternas valaffisch 1958.

Citat:
Det är därför inte bara fel utan faktiskt nedlåtande att kräva att gemene man ska ”dra åt svångremmen”. Dessutom borde Ramberg ha ställt sig frågan om det verkligen var så passande att en person som inte är folkvald och har det tämligen gott ställt ska säga till alla de som lever på små marginaler att man ska dra åt svångremmen ”i humanismens namn”?
Att påpeka Rambergs egen livssituation är inte, som många säger, ett personangrepp, då hon själv aldrig gjort någon hemlighet av att hon bor i ett av Stockholms mest exklusiva områden.

Citat:
Självfallet står det Anne Ramberg fritt att ha politiska åsikter och att med sin juridiska expertis bidra till debatten om svensk invandringspolitik. Men någonstans bör hon också fundera på vilken hennes roll är och om hennes ibland tämligen högljudda talepunkter gagnar Advokatsamfundets medlemmar.
Om man ska vara välvillig går det att bortförklara hennes prioritering mellan flyktingar och välfärd som ett olyckligt intervjusvar och sådant händer den bäste. Men om man granskar hennes tidigare uttalande kan det mycket väl vara så att hon anser att vi alla bör göra avkall på välfärden för att prioritera flyktingpolitiken.

Citat:
I ljuset av Rambergs ord skulle en valaffisch för exempelvis Sverigedemokraterna kunna anspela på Socialdemokraternas klassiska slogan från valet om ATP-pensionen 1958 "Gärna medalj, men först pension", men då i stället ”Gärna humanism, men först välfärd”.
http://www.expressen.se/debatt/stall...ldres-valfard/
Senast redigerad av Passepartout 2016-09-19 kl. 19:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in