Citat:
Det räcker med att kicka Wodoslafski, han kan sen få stå som syndabock, analogt, det funkade för moderaterna..eller? Men det kommer sitta djupt inne, det är Bonnier vi talar om. Kanske blir den officiellt socialdemokratiskt stödorgan, eller kanske centerpartistisk, så att Wodoslafksi kan sitta kvar. För övrigt är det intressant, liksom du kommenterar, att Sverige, som väntat blir en carbon-kopia på den danska utvecklingen, dock alldeles för sent förstås.Det är problematiskt att mota Olle i grind dessa dagar. Våra allianspolitiker börjar så smått inse att de måste hantera odjuret Sd med andra verktyg. Ett tämligen väntat scenario såklart. Vi har bara sett en västanbris av påhittade ursäkter till närmanden hittills.
Socialdemokraterna däremot har valt spår. De kommer att köra sitt race in i kaklet, arma satar. Detsamma gäller då även Aftonbladet som nu blivit dess ideologiska slavar, inte tvärtom intressant nog. De har helt enkelt åkt med för långt för att det ska löna sig att vända. Eller.... löna sig hade det kanske gjort men deras eventuella kvarvarande trovärdighet/stolthet hade försvunnit i tomma intet vid minsta lilla flört med Sd.
Aftonbladet och socialdemokraterna har i symbios satt sig i en gemensam rävsax, inte en chans att de överlevar detta taktiska felval. Det vi nu bevittnar är ett sista dödsryck innan valförlust och redaktionsbyte. Nu är det all-in med ett par tvåor på hand.
Jag kan på något sätt respektera Aftonbladets hållning i detta, de är åtminstone någorlunda konsekventa. Men hur s.k. oberoende liberala DN ska lyckas komma ur detta med hedern i behåll det är för mig en gåta. Blir oerhört spännande att följa DNs framtida hållning. Vändningen kommer, frågan är hur läge vi behöver vänta och vilka konsekvenserna blir.
Socialdemokraterna däremot har valt spår. De kommer att köra sitt race in i kaklet, arma satar. Detsamma gäller då även Aftonbladet som nu blivit dess ideologiska slavar, inte tvärtom intressant nog. De har helt enkelt åkt med för långt för att det ska löna sig att vända. Eller.... löna sig hade det kanske gjort men deras eventuella kvarvarande trovärdighet/stolthet hade försvunnit i tomma intet vid minsta lilla flört med Sd.
Aftonbladet och socialdemokraterna har i symbios satt sig i en gemensam rävsax, inte en chans att de överlevar detta taktiska felval. Det vi nu bevittnar är ett sista dödsryck innan valförlust och redaktionsbyte. Nu är det all-in med ett par tvåor på hand.
Jag kan på något sätt respektera Aftonbladets hållning i detta, de är åtminstone någorlunda konsekventa. Men hur s.k. oberoende liberala DN ska lyckas komma ur detta med hedern i behåll det är för mig en gåta. Blir oerhört spännande att följa DNs framtida hållning. Vändningen kommer, frågan är hur läge vi behöver vänta och vilka konsekvenserna blir.
För övrigt såg jag att ett danskt förlag hade lagt ett bud på delar av stampen, bla GP. Det vore det bästa om kunde hända i Sverige. Det nya förlaget skulle på ett nafs raka åt sig alla SDares prenumerationer, bara genom att vara danska. Själv skulle jag gärna köpa en prenumeration på GP trots att jag bor i Stockholm.
Men.. bara för att det vore så bra kommer det nog inte hända, hellre köper Bonnier upp Stampen och lägger ner det. Det danska förlaget tänker dock helt rätt, från kommersiell synvinkel (och politisk - för en sådan baktanke finns det nog).
Edit: Källan är text-TV sid 151, tack Radio DD för förtydligande.
Senast redigerad av Fnysington 2016-09-13 kl. 01:00.
Senast redigerad av Fnysington 2016-09-13 kl. 01:00.