2015-09-05, 23:07
Medlem
ÖP skriver om människosmugglarnas lögner som lockar flyktingar till Sverige.

Citat:
Uppgifter som sprids om Sverige
• Sverige har tillgång till pengar som placerats på utländska konton av presidenten Bashar al-Assad. Nu delar man ut pengarna till syrier som lyckas ta sig till landet. "Kom och ha lite roligt, det är ju våra pengar".

• Sverige erbjuder de flyktingar som kommer ett lyxliv.

• Migrationsverket hjälper alla nyanlända flyktingar att komma till rätta, genom att ordna bostad o.s.v.

• Innan man får en egen bostad inkvarteras flyktingarna på hotell samtidigt som staten står för alla levnadsomkostnader.

Citat:
På det hela taget kan man påstå att unga syriska män lockas till Sverige genom de äldsta tricken i boken – pengar och tjejer. Det publiceras bilder på blonda skönheter och man skriver att upprörda svenska kvinnor demonstrerar eftersom de kräver män.

http://www.op.se/blaljus/brott/har-a...r-till-sverige

Här tror jag att vi hittar förklaringen till fenomenet otacksamma flyktingar som protesterar mot att maten inte faller dom i smaken eller att asylboendet inte håller måttet. Falsk marknadsföring.
Citera
2015-09-05, 23:26
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Jag tror faktiskt inte det är SD som är det huvudsakliga målet för den mediekampanj vi nu ser; jag tror målet är de andra partierna. Alla vet att SD inte kommer ompröva sin politik, men det finns ett antal andra partier i riksdagen som börjat överväga förändringar i invandringspolitiken. Nu kommer det däremot bli svårt för exempelvis AKB eller EBT att börja prata om begränsningar i volymfrågan. Allt media behöver göra då är att vifta med bilder på döda barn och därmed tysta debatten, oavsett om frågan handlar om anhöriginvandrare från Senegal eller "flyktingbarn" från Iran. Alla förslag att skapa en mer reglerad invandringspolitik kan nu smetas samman med dödsrasism och en bild på ett drunknat barn. Extremt osmakligt.

Det är inte fråga om huruvida detta ska påverka opinionen för eller mot SD. Det handlar om att genomföra den totalt oreglerade försörjningsinvandringen i sån omfattning att ingen tvärvändning efter nästa val kan rädda skutan. SD som största parti kommer att inträffa innan kommande val, och egen majoritet kommer senast i efterkommande val. När det händer ska det inte finnas något att rädda. Det är hela saken.

Edit: jag vill förtydliga: Denna total-mangelkampanj kommer inte förhindra opinionsförändringen, tvärtom. Men det kan ändra den kommande verkligheten genom att med ren chockverkan hålla nere de krafter, som finns inom alla partier, som vill säkra samhällets fortbestånd.

De som driver detta vet vad de gör, de är mycket begåvade i att påverka samhällets omedelbara skeenden. Dessvärre har de ingen insikt om följderna. Det är en veritabel draksådd de odlar. Jag bävar lika mycket för motreaktionen som för de rena följderna.
Senast redigerad av Evaristo 2015-09-05 kl. 23:52.
Citera
2015-09-05, 23:26
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
ÖP skriver om människosmugglarnas lögner som lockar flyktingar till Sverige.

http://www.op.se/blaljus/brott/har-a...r-till-sverige

Här tror jag att vi hittar förklaringen till fenomenet otacksamma flyktingar som protesterar mot att maten inte faller dom i smaken eller att asylboendet inte håller måttet. Falsk marknadsföring.

Falsk marknadsföring, jag vet inte det. Bortsett från det där om att Sverige har tillgång till Assads bankkonton stämmer väl det mesta? Vad som är ett "lyxliv" kan förstås diskuteras, men de drygt 22 000 skattefria kronor som en "flykting" kan uppbära i form av etableringsbidrag m.m. utan att göra ett skit ter sig säkert som en enorm summa för den genomsnittlige lycksökaren från Syrien. Lägg därtill att de omedelbart får del av den svenska tand- och sjukvården helt gratis. Pappan till den så omskrivna drunknade treåringen var ute efter gratis tandimplantat, och det hade han utan tvekan fått om han hade lyckats ta sig till Sverige:

Aylan, 3, dog för att pappa ville ha gratis tandvård i Sverige

http://www.friatider.se/aylan-3-dog-...v-rd-i-sverige

Migrationsverket har ofta inkvarterat asylsökande på hotell, och boende på f.d. konferensanläggningar i slott och herrgårdar runt om i landet är vanligt förekommande. Och visst får de bostad bekostad av det allmänna. Människosmugglarnas information är väl lite friserad, men tycks i allt väsentligt vara en korrekt beskrivning av de förmåner som väntar de pengasugna araberna i det svenska bidragsparadiset.
Citera
2015-09-05, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Exakt,och jag är förvånad över vad som normalt är sansade skribenters reaktioner.
Detta är MSMs sista stora strid,deras sista kollektiva fontänorgasm av självgodhet och hyckleri.
Om två dagar börjar folk tröttna och om en vecka står det dem upp i halsen.
Om två veckor blir de rädda och eller förbannade.

Det är ju bara att lugnt luta sig tillbaka och förbereda moteld emot vansinnet.

MSM spurtar i början av en bergsetapp.De är slut efter denna vämjeliga kavalkad av självhyckleri och förljugenhet.Tunnan är tom och visthusboden likaså.

Detta är början till slutet för utopisterna.
DN:s förstasida imorgon: "Hundra kända svenskar i unikt upprop för medmänsklighet och humanitet #jagdelar"

Inte bara medmänsklighet, humanitet också. Fick empati inte plats i sättningen?

Ulf Lundell, Lill Lindfors, Özz, Benny Andersson, Göran Persson, Hans Rosling... och 94 till.

Ja, nu går de all in. Utan återvändo. Och det hänger i luften några dagar, alla är spända på att se effekten på opinionen.

Och så börjar de droppa in. YouGov: SD 26%. Sentio: SD 25%. Ingen fara, ta ära och heder av webbpaneler bara. Sifo: SD 19%. Äh, vad fan? Novus: SD 20%. Från Wolodarskis kontor hörs ett svagt pip från en pyspunka.
Citera
2015-09-06, 00:00
Avstängd
sherms avatar
Ibland är det bra att blicka bortom den svenska ankdammen. Ikväll kan det nog vara välbehövligt, inte minst med tanke på den masspsykos av renaste godhet och gränslöshet som präglar den pågående kampanjen från MSM. Allt med vad jag förmodar uppgår i en explosiv kavalkad imorgon på Södermalm.

RT har gjort en bra och balanserad sammanställning som speglar de olika perspektiv som dryftas i Europa. Det framgår i inslaget att den massinvasion vi ser idag blott är toppen utav isberget:
https://www.youtube.com/watch?v=prFy59oUPPE

I ankdammen tar Martin Ådahl upp argumentet att hjälpa på plats:
Citat:
Vi måste göra båda delarna, både hjälpa i lägren och ta emot flyende. Att det räcker med att enbart ”hjälpa på plats” är bara en retorisk fint. Och att skicka tillbaka familjerna till helvetet i de överbefolkade lägren, det skulle beröva oss all moralisk resning.

MARTIN ÅDAHL är chefsekonom i Centerpartiet. martin.adahl@centerpartiet.se
http://www.svd.se/martin-adahl-latsa...risen-i-europa

Intressant inte minst då diskussioner kring just detta argument varit tagits upp i tråden under dagen. Nu är jag förvisso inte den som köper Martin Ådahls påståenden om att hjälp på plats är ett "låtsasargument" och att "vi måste göra båda delarna". Det går alldeles utmärkt att inte locka hit dom till att börja med.
Senast redigerad av sherm 2015-09-06 kl. 00:23.
Citera
2015-09-06, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Han skriver "refugees welcome" på engelska, så att artikeln går att länka till utomlands.
"Se vad jag kan SD, asyltrycket ökade badabam i ett slag!"

Hänger ihop med att Grön Ungdom imorgon står som arrangör av "Refugees Welcome".
https://www.facebook.com/events/1492569854375224/

Som konferencier har man Semanur Taskin, vilket väcker ilska hos den del av vänstern som sympatiserar med kurderna:

Citat:
Eric OXI ‏@arbetarsoli 37 min
@blisk @mymlan En konferencier som stödjer massmordet på kurder och förnekar förintelsen av armenier?
---
Eric OXI ‏@arbetarsoli
@blisk @mymlan Konferenciern stödjer AKP-regimen i Turkiet som i detta nu driver kurder på flykt och dödat 300 kurdiska barn.

Carina Hägg om morgondagens flyktingmanifestation:

Citat:
Carina Hägg ‏@CarinaHagg 5 tim
Islamister använder Grön Ungdom för att stärka sin ställning genom manifestationen i morgon #refugeeswelcome #Stockholm
---
Carina Hägg ‏@CarinaHagg
@gemcia @morpheo @RefugeesWelcome många i morgon men andra stannar hemma. Förståeligt när arr ser kurder som terrorister #AlanKurdi

Känns ytterst unket att islamister från Grön Ungdom ska hålla i flyktingjippot. Det är främst islamister som skapat flyktingströmmarna.
Citera
2015-09-06, 00:33
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Hänger ihop med att Grön Ungdom imorgon står som arrangör av "Refugees Welcome".
...
Känns ytterst unket att islamister från Grön Ungdom ska hålla i flyktingjippot. Det är främst islamister som skapat flyktingströmmarna.

Men det är väl ingen slump?
Grönt symboliserar religionen islam och flyktingar vill man gärna ha hit:

Citat:
The Syrian operative claimed more than 4,000 covert ISIS gunmen had been smuggled into western nations – hidden amongst innocent refugees.

The ISIS smuggler, who is in his 30s with a trimmed jet-black beard, revealed the ongoing clandestine operation is a complete success.

"Just wait," he smiled.

http://www.express.co.uk/news/world/...urope-Refugees
Citera
2015-09-06, 00:41
Medlem
Intressant också att Grön Ungdom väljer att stänga ut AKB från att tala.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21369302.ab

Tidigare hade artikeln med två frågor man ställt till ansvarig från Grön Ungdom som svarade "inga kommentarer på båda". Nu har de tydligen funderat ut lite bättre svar vilket Aftonbladet troget ersätter i artikeln.
Citera
2015-09-06, 00:42
Medlem
Enchiridion.2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Var kan man ta vägen när man redan gått all in? Inga problem för svensk MSM: Man kan gå till 11.

Exemplen är legio sista dygnet. Virtanen kräver att Löfven tankar Herculesplanen och öppnar luftbro. Hanna Fahl säger att det är dags att lyssna på oss som tröttnat på den här skiten:

När stenen föll från deras axlar började de stiga till skyn som heliumballonger. Och det blir deras fall. Man kan inte "vända vindarna" genom att vara hämningslöst bombastisk och tvångsmata hela folket med varsin gräddtårta med extra smörkräm. Det är upplagt för utmattning, avtrubbning och baksmälla.

I min värld finns det få figurer bland journalister som är så patetiska som Virtanen. Vi har att göra med en nöjesjournalist i kvällspressen som på något outgrundligt sätt lyckades hora sig fram till en utrikeskorrespondentposition.

Resultatet?

En strid ström av obegripliga USA-analyser - det konkreta resultatet av en avriven AP-remsa, (silad genom en partiellt fungerande vänster hjärnhalva och en känslostyrd höger hjärnhalva vars aktivitet för länge sedan hade passerat ljudvallen), re-writad på bakfyllan av en människa vars intellektuella konstitution är helt predisponerad av det självhävdelsebehov som tillkommer ett mobboffer från Motala.

Det enda roliga med den här historien är att Aftonbladet bara efter något halvår fick anledning att ompröva sin förtroendepolicy vad gäller alkoholinslagen i korrespondenternas representationkonton!

Allvarligt, jag har större aktning för gästspelande kurdiska ståuppkomikers patos och politiska engagemang än för vad jag har för de alster som denna gök dagligdags levererar.

Herkulesplan? Det uppslaget googlade han fram under en korta paus som uppstod mellan att han tryckte in en näve Pringles i käften och sträckte sig efter sin Staropramen!
Senast redigerad av Enchiridion.2018 2015-09-06 kl. 00:50.
Citera
2015-09-06, 00:50
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Men det är väl ingen slump?
Grönt symboliserar religionen islam och flyktingar vill man gärna ha hit:
Och mer därtill:
Citat:
Bulgarian authorities near the Gyueshevo border checkpoint detained the five men, aged between 20 and 24, late on Wednesday, Bulgarian broadcaster NOVA TV reported.

The men were stopped by a border guard, who they attempted to bribe with a “wad of dollars.” However, they were searched and Islamic State propaganda, specific Jihadists prayers and decapitation videos were found on their phones.
<klipp>
In February, the Turkish intelligence service warned police in an internal memo that up to 3,000 trained jihadists are seeking to cross into Turkey from Syria and Iraq, who could then travel through Bulgaria and Hungry into western Europe. And in May, a Libyan government adviser warned Islamic State operatives were being “smuggled to Europe in migrant boats.”
http://www.breitbart.com/national-se...g-as-refugees/

Uppenbarligen finns det en sida av denna historia som ej kommer fram i MSM. Men vi är vana vid mörkläggning förstås. Petterssons har en ögonvittnesskildring som är värd att beakta:
Citat:
Busspassagerare blev överfallna, flyktingarna slängde avföring på bussen, spottade på bussen, slog på fönsterrutor, försökte välta bussen. En italiensk äldre kvinnlig-bilförare blev utdragen genom fönstret och pöbeln försökte köra iväg med bilen. På en fransk turistbuss öppnade pöbeln bagageluckan drog ut allt bagage och stal allt som de ville ha. Det tog österrikiska polisen flera timmar att slänga pöbeln tillbaka till Italiens gräns.

<klipp>

Dessa stora starka flockar av vildar. Där fanns inga kvinnor, den stora majoriteten var aggressiva unga män … I går, läste jag på nyheterna om att visa medkänsla och idag efter vad jag sett är jag bara rädd, och glad för att de inte väljer vårt land som destination. Vi polacker är helt enkelt inte redo att acceptera dessa människor – varken kulturellt eller ekonomiskt. Jag vet inte om någon är det.
http://petterssonsblogg.se/2015/09/0...ris-som-helst/

Öppna gränser var det? Alla äck-bär
Senast redigerad av sherm 2015-09-06 kl. 01:01.
Citera
2015-09-06, 01:13
Medlem
Enchiridion.2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
SvD har startat sitt tema nu. "Svenskar om flyktingkrisen: Öppna gränserna" är rubriken på en text om 19 tyckare, varav den första är Nabila Abdul Fattah:

http://www.svd.se/svenskar-om-flykti...ppna-granserna

Schyffert:

Fredrik Malm:

Fyrverkeri i proppskåpen nu.

Det fetade: Helt lysande!

Jag vill inte ens ge mig in på att kommentera det representativa i laguppställningen. Det är som att sparka in vidöppna ladugårdsdörrar.

Men man kan konstatera att det ser ganska tunt ut. ("Fredrik Karén red mellan glesnande led.")

En återfallsplagiatör.

En sadistisk tv-mobbare som utvecklat ett s.k. samhällsengagemang strax efter att han passerat 40.

En antisemitisk RKU-aktivist.

En Dawit Isaak-wannabe, som tillbringade 14 månader med att käka skalbaggar i Etiopien och sedan återvände hem för att hyllas som "The second coming of Che Guevara".

Ett random svin från svenskt näringsliv som i den första meningen cyniskt utnyttjar situationen för att slå ett slag för upphävd kollektivavtalsrätt: "De svenska skatterna gör att vi har en mycket låg andel enkla jobb med låga trösklar."

Den enda som saknas i den här historien är Bellman...
Senast redigerad av Enchiridion.2018 2015-09-06 kl. 01:18.
Citera
2015-09-06, 01:21
Medlem
Menveds avatar
Julia Caesar skriver om uthängningen i Expressen.

http://snaphanen.dk/2015/09/06/sonda...an-skampaalen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in