Citat:
Ursprungligen postat av kalle2525
Jag såg på annan plats på fb en mycket intressant vittnesuppgift som kompletterar den bild du beskriver. Om situationen sedd ifrån socialtjänstens synvinkel. Kommentaren kan läsas
här
Det där var så pass intressant att jag vill citera det i tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av grodan85
"Rätt.
Är själv invandrare, blatte, svartskalle eller vad ni vill kalla mig och blir ursinnig när jag får läsa sådan här skit. Jobbar inom socialtjänsten med just denna typ av ungdomar pga(eller tack vare) min bakgrund och kompetens. Kan inte gå in på det för mycket pga ämnets känsliga natur och risken för att outta mig. Vänligen respektera detta.
Polisen, med de resurser som de förfogar över, gör ett förhållandevis bra jobb. Finns några åklagare som börjat fatta vad som pågår ute i verkligheten, i övrigt är domstolsväsendet ett stort skämt. Största skämtet är och förblir socialtjänsten(inklusive undertecknad). Till er alla som har fördomar om socialtjänsten, inte nog med att era fördomar är besannade, omständigheterna är mycket värre än vad ni kan tänka er. Kan inte klandra(ett fåtal) kollegor som inlett med brinnande entusiasm för att något år senare förkolnas pga kränkningar, hot, utbränning. Sedermera behandlar de individerna i akterna efter löpandebandprincipen, i likhet med bandet på Volvo. De är en mindre kugge i systemfelet såsom tidsbrist, resursbrist, karriärism, toppstyrning. Föråldrade "batikhäxor" i all ära men jag äcklas mest av taktiska problemförflyttningar och medveten handfallenhet i maskopi med girigt "entreprenörskap". Kriminella ungdomar är big business. Sjusiffriga belopp(per värsting) som spolas rakt ner i toaletten. Finns rikligt med "entreprenörer" som gör stora hackor på systemet och skattebetalarna.
De hårda och tuffa killarna är hårdare och tuffare än sina föregångare för tio år sedan. De, i sin tur, var hårdare och tuffare än värstingarna på 90-talet. Beloppen har skenat iväg och det är idag inte längre försvarligt kasta så många pärlor åt svinen. Pengar som kunde används i verksamheter för verklig nytta.
Killarna som jag jobbar med är avtrubbade. Redan i högstadiet var de avtrubbade. Loppet är kört. Jag går till jobbet varje dag och spelar teater tillsammans med killar som själva spelar med i farsen. Så meningslöst.
Socialtjänstens arbete kommer att aldrig göra någon skillnad. Min erfarenhet säger att varken polisen eller socialtjänsten har verktyg som fungerar på avtrubbade värstingungdomar. En sådan här tråd gör faktiskt mer nytta än polisens och socialtjänstens arbete tillsammans. De enda som kan göra skillnad är familjen(och Flashback). Familjens heder är något heligt. Outta fler familjemedlemmar, kontakta äldre bröder, kusiner, farbröder och beskriv vad killarna har gjort. När familjens heder hamnar under press kommer killarna att bli hårt ansatta. Inte av polisen, inte av socialtjänsten, utan av sin familj(med rätta) som förr eller senare måste ta i itu med elementen som för skam över familjen.
/en blatte.
kan lova att många äldre blattar är förbannade och vill ge horungarna i tynnered och backa pisk. ni är smutsiga horungar, inte värda att spotta eller pissa på. lär er läsa och skriva, jävla analfabeter. hur tror ni att man får ett jobb? jag hade aldrig anställt avskum som er och då är jag en blatte. hur tror ni svennar tänker?"
När tror ni att vi får se Bonniermegafonen Wolodarski kräva (vem i helvete har förresten gett den lille yeshivapublicisten mandat att kräva någonting?) att inte en enda skattekrona ska gå till socialtjänstens "värstingprogram" eller överhuvudtaget till skattebetalarfinansierad verksamhet som kastas bort p.g.a. den havererade utomeuropeiska massinvandringen?
http://www.dn.se/ledare/signerat/sve...ligt-tillstand
Citat:
"---Polisens förfall är väldokumenterat i en bunt torra men i sak mycket nedgörande myndighetsgranskningar. Vad som nu behövs är en haverikommission som gör en heltäckande analys med förslag till åtgärder som säkerställer att statens våldsmonopol fungerar.
Till dess bör den politiska inriktningen vara tydlig: inte en enda ny skattekrona innan vi vet att de 20 miljarder som redan går till polisen används effektivt."
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Wolodarski är smart till skillnad från de som försöker förminska och släta över kriminaliteten med argumnet som att anmälningsbenägenheten har ökat. Han förstår att det inte går hem i folkdjupen. Han går inte i den fällan.
Att sätta polisen som fiende är smart på flera sätt. Dels flirtar han med ett allmänt hållet vänsterpatrask som misstror polisen av princip. Dels framstår han som att han bryr sig om vanligt folk på gatan och deras behov av trygghet. Men sist och inte minst driver han in en kil mellan polisen som bevarar samhället rent praktiskt och vad Wolodarski uppfattar som vanligt folk.
Nästa gång polisen talar klarspråk om vad som ligger bakom den ökade invandrarrelaterade brottsligheten har Wolodarski varit där och drypt sitt gift i allmänhetens öron. "polisen gör inte sitt jobb, de sköter sig inte, de skyller bara ifrån sig på invandringen."
Förmodligen har du rätt här. Wolodarski är relativt smart, på ett illistigt sätt, men en tämligen medioker skribent. Den hårda DN-tonen gentemot poliskåren är ett intressant fenomen. Frågan är nämligen: vad kan Wolodarski och hans gelikar rimligen uppnå genom sitt giftdrypande, genom sitt odugligförklarande och misstroendeförklarande av den redan svårt PK-bakbundna polisen, som har att handskas med det jävla slödder som Wolodarski och Sachs kräver att vi måste ta in många, många fler av? Glöm inte att Wolodarski och hans sektvänner på DN-redaktionen vill att Sverige ska ta emot stora mängder Balkanromer:
http://www.dn.se/ledare/kolumner/en-skam-for-europa-
http://www.dn.se/kultur-noje/essa/da...kosmopoliterna
Dagens Nyheters tunga historiska skuld för det förslummade, gängkriminella, dysfunktionella och etniskt splittrade Sverige vi nu ser förverkligas är omöjlig att förneka. Jan Milld skriver i sin Vitbok:
http://www.vitbok.se/15/u.html
Citat:
David Schwarz, polsk jude, intar en ojämförlig särställning.
Schwarz skulle kunna kallas den svenska mångkulturens fader, genom sin intensiva och långvariga lobbyverksamhet för invandrare och ekonomiskt stöd till minoriteter.
Det var Schwarz som på DN och andra tidningar under 60-talet initierade ett antal debatter om "minoritetsfrågor". Han har därefter givit ut flera böcker i ämnet och grundade 1973 tidskriften "Invandrare & Minoriteter", för vilken han var redaktör fram till 1996.