Sossebesvärjelse nummer ett?
Citat:
Jag är socialdemokrat, och för mig innebär det att jag är antirasist. Som socialdemokrat och antirasist är jag djupt oroad över ett samhällsklimat som blir allt tydligare präglat av rasistiska strukturer, strukturer som vill dela in mig och min granne vars föräldrar föddes i ett annat land i olika grupper. Det är vår roll, som ett progressivt och antirasistiskt parti att stå emot alla de krafter som trycker rasismen framåt. Det är vår roll att ta kampen mot rasismen, även om vi möter motstånd. När vissa svenskar ska vara semi-medborgare som riskerar att förlora sitt medborgarskap innebär det inte bara att inte föra motstånd mot rasismen, det är att formalisera rasismen. Det kan aldrig vara socialdemokratisk politik.
http://www.newsmill.se/artikel/2011/...r-antirasismen
Oh, tack alla rubbade sossespån som bereder mig så mycken ofrivillig lyteskomik.
Det ska bli jävligt intressant att följa utvecklingen. Jag tror inte att Reepalu hade gjort detta utspel om han inte varit desperat. Ingenting tyder heller i dagsläget på att tillståndet i "Malmö" skulle kunna komma att "förbättras".
Jag tror inte att "allting är förlorat" när det gäller "Sverige". Några små människospillror har trots allt sunda värderingar, alternativt en viss potential att skaffa sig sådana. De kommer att kunna omgruppera och bilda hållbara samhällen för framtiden, det är jag fullständigt övertygad om. Men i många avseenden är naturligtvis loppet fullständigt kört i detta arma land, framförallt vad gäller de mest löskefierade områdena kring de större urbaniserade områdena.