Citat:
Ursprungligen postat av brak-teater
Jag fattar inte? Menar du att all kritik mot islam, samt kritik mot islams utbredning i västvärlden är
a) "hets mot muslimer"
b) "counterj*hadism"?
Om så är fallet så menar du att det är omöjligt att kritisera islam utan att det är att likna vid "hets mot muslimer"? Enligt dig är alltså ingen kritik av islam möjlig?
Men snälla?
Det du reagerade på var RexNemorensis inlägg där denne pratar om
CJ-rörelsen:
Citat:
CJ bryr sig inte alls om kultur. De värnar inte någon genuin och traditionell svensk eller europeisk kultur. De säger sig värna ytliga modernistiska floskler om "demokrati", HBTQ, liberalhedonistisk konsumtionskultur och annat som idag lyfts fram som "typiskt svenskt" eller "gemensamma västerländska värderingar". I övrigt så handlar det om att hetsa mot muslimer och islam och att gynna Israel och judar på olika sätt.
Jag håller med om att counterjihadrörelsen ägnar sig åt att hetsa mot islam. Varför skulle jag mena att "all kritik mot islam, samt kritik mot islams utbredning i västvärlden är hets mot muslimer" för att jag menar att CJ hetsar mot islam. Varför skulle jag mena att "det är omöjligt att kritisera islam utan att det är att likna vid hets mot muslimer"? Snacka om strawman-argument! Du argumentarer galet uselt här, så har jag inte uppfattat dig tidigare.