2012-01-24, 18:50
Medlem
Men counterjihadisterna hetsar väl mot islam? Invänder du verkligen mot den beskrivningen, brak-teater? Vilken nytta har vi av ordet "hets" om det som Pamela Geller och andra sysslar med inte kan benämnas så? Man kan givetvis tycka att hetsen är bra eller dålig, men för språkets skull tycker jag inte att man ska förneka att det handlar om hets. Den typen av kulturmarxistisk språkförstörelse har vi sett nog av som det är.
Citera
2012-01-24, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Men counterjihadisterna hetsar väl mot islam? Invänder du verkligen mot den beskrivningen, brak-teater? Vilken nytta har vi av ordet "hets" om det som Pamela Geller och andra sysslar med inte kan benämnas så? Man kan givetvis tycka att hetsen är bra eller dålig, men för språkets skull tycker jag inte att man ska förneka att det handlar om hets. Den typen av kulturmarxistisk språkförstörelse har vi sett nog av som det är.
Jag fattar inte? Menar du att all kritik mot islam, samt kritik mot islams utbredning i västvärlden är
a) "hets mot muslimer"
b) "counterj*hadism"?

Om så är fallet så menar du att det är omöjligt att kritisera islam utan att det är att likna vid "hets mot muslimer"? Enligt dig är alltså ingen kritik av islam möjlig?
Citera
2012-01-24, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brak-teater
Jag fattar inte? Menar du att all kritik mot islam, samt kritik mot islams utbredning i västvärlden är
a) "hets mot muslimer"
b) "counterj*hadism"?

Om så är fallet så menar du att det är omöjligt att kritisera islam utan att det är att likna vid "hets mot muslimer"? Enligt dig är alltså ingen kritik av islam möjlig?
Men snälla?

Det du reagerade på var RexNemorensis inlägg där denne pratar om CJ-rörelsen:
Citat:
CJ bryr sig inte alls om kultur. De värnar inte någon genuin och traditionell svensk eller europeisk kultur. De säger sig värna ytliga modernistiska floskler om "demokrati", HBTQ, liberalhedonistisk konsumtionskultur och annat som idag lyfts fram som "typiskt svenskt" eller "gemensamma västerländska värderingar". I övrigt så handlar det om att hetsa mot muslimer och islam och att gynna Israel och judar på olika sätt.
Jag håller med om att counterjihadrörelsen ägnar sig åt att hetsa mot islam. Varför skulle jag mena att "all kritik mot islam, samt kritik mot islams utbredning i västvärlden är hets mot muslimer" för att jag menar att CJ hetsar mot islam. Varför skulle jag mena att "det är omöjligt att kritisera islam utan att det är att likna vid hets mot muslimer"? Snacka om strawman-argument! Du argumentarer galet uselt här, så har jag inte uppfattat dig tidigare.
Citera
2012-01-24, 19:32
Medlem
Citat:
Men snälla?

Det du reagerade på var RexNemorensis inlägg där denne pratar om CJ-rörelsen:

Jag håller med om att counterjihadrörelsen ägnar sig åt att hetsa mot islam. Varför skulle jag mena att "all kritik mot islam, samt kritik mot islams utbredning i västvärlden är hets mot muslimer" för att jag menar att CJ hetsar mot islam. Varför skulle jag mena att "det är omöjligt att kritisera islam utan att det är att likna vid hets mot muslimer"? Snacka om strawman-argument! Du argumentarer galet uselt här, så har jag inte uppfattat dig tidigare.
Men du läste inte mitt andra svar till RexNemorensis. Jag citerade alltså RexN:s första inlägg bara för att det innehöll uttrycket "hetsa mot muslimer", ett uttryck som jag tycker man ska undvika eftersom det är lika mycket conversation stopper som ordet "rasism".
Att det stod saker om Counterj*hadrörelsen i samma inlägg tänkte jag inte på - jag kanske borde ha plockat ut bara den mening jag ville diskutera.
Senast redigerad av brak-teater 2012-01-24 kl. 20:27.
Citera
2012-01-24, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengeRunflak
Om kast med stort eller litet epitet ska vara intressant bör man, precis som Bengtsson gör, styrka epitet eller kategoriskt negativt värdeladdat omdöme med konkreta exempel.
Det finns ju massor av exempel från ledande counterjihadister, de ägnar sig liksom inte åt mycket annat än att hetsa mot islam. Här en intressant artikel med flera exempel på hur de hetsar mot islam/muslimer via lögner:

http://theamericanmuslim.org/tam.php...ooting/0018902
Citera
2012-01-24, 20:32
Medlem
Citat:
Det finns ju massor av exempel från ledande counterjihadister, de ägnar sig liksom inte åt mycket annat än att hetsa mot islam. Här en intressant artikel med flera exempel på hur de hetsar mot islam/muslimer via lögner:

http://theamericanmuslim.org/tam.php...ooting/0018902

Intressant nog så lutar sig artikeln du länkar till en hel del på artiklar och omdömen som härör från USA:s motsvarigheter till EXPO: ADL och SPLC... Jag har inte koll på Pamela Geller och det är möjligt att hon är grovt tendiös och skulle få rött ljus varje gång av "Faktakollen". Din metod att suggerera en enhetlig, sammansvuren "Counterjihad-rörelse" där Per Gudmundsson och Tomas Nydahl som "medlemmar" är ansvariga för vad Pamela Geller och Michelle Malkin skriver på sina bloggar (och i nästa steg för Breivik-dåden) är dock inte hederligt menad utan ännu en propagandavariant av guilt-by-association. Det finns inget "counter-jihad" parti eller överhuvudtaget någon övergripande internationell CJ-organisation att söka medlemskap i. Att hävda att CJ generellt "hetsar" mot islam är lika exakt som att säga att Ungern hatar invandrare.
Citera
2012-01-24, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengeRunflak
Intressant nog så lutar sig artikeln du länkar till en hel del på artiklar och omdömen som härör från USA:s motsvarigheter till EXPO: ADL och SPLC... Jag har inte koll på Pamela Geller och det är möjligt att hon är grovt tendiös och skulle få rött ljus varje gång av "Faktakollen". Din metod att suggerera en enhetlig, sammansvuren "Counterjihad-rörelse" där Per Gudmundsson och Tomas Nydahl som "medlemmar" är ansvariga för vad Pamela Geller och Michelle Malkin skriver på sina bloggar (och i nästa steg för Breivik-dåden) är dock inte hederligt menad utan ännu en propagandavariant av guilt-by-association. Det finns inget "counter-jihad" parti eller överhuvudtaget någon övergripande internationell CJ-organisation att söka medlemskap i. Att hävda att CJ generellt "hetsar" mot islam är lika exakt som att säga att Ungern hatar invandrare.
Jag skulle inte räkna Gudmundson eller Nydahl till CJ-rörelsen. De tillhör snarare de "kosmopolitiska liberalerna". Och att jag skulle "suggerera" fram nån sorts enhetlig CJ-rörelse där dessa är ansvariga för Breivik (!) är definitivt något som enbart sker i ditt huvud, det ser alla som läser här. Med CJ menar jag, i enhetlighet med gällande språkpraxis, Spencer, Geller, GOV osv. Artikeln ovan avhandlar precis de individer jag och de flesta andra menar när vi pratar om "counter-jihadister".
Senast redigerad av IvanLendl 2012-01-24 kl. 20:43.
Citera
2012-01-24, 20:44
Medlem
Durgas avatar
Mycket märkligt ställningstagande av media!

http://avpixlat.info/2012/01/24/svt-...und/#more-8654
Citera
2012-01-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Mycket märkligt ställningstagande av media!

http://avpixlat.info/2012/01/24/svt-...und/#more-8654

Inte alls märkligt. Det var ett mycket förutsägbart ställningstagande och agerande.
Citera
2012-01-24, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Inte alls märkligt. Det var ett mycket förutsägbart ställningstagande och agerande.
Notera att DN direktlänkar till artikeln på Avpixlat. Hur ofta använder DN länkar öht i sina nyhetstexter? Jag läser inte DN allt för ofta, men jag tror inte att jag har sett det någon gång innan.
Citera
2012-01-24, 21:33
Medlem
Citat:
Notera att DN direktlänkar till artikeln på Avpixlat. Hur ofta använder DN länkar öht i sina nyhetstexter? Jag läser inte DN allt för ofta, men jag tror inte att jag har sett det någon gång innan.

De ansvariga på DN har väl telefon så de samverkar kanske med stamfränderna på Avpixlat?
Citera
2012-01-24, 23:36
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Försöker de kanske stärka Ekeroths ställning inom partiet genom att göra reklam för hans lilla privata organ? Det finns helt klart möjligheter att splittra SD om media trycker på i Israel-frågan om de nu skulle vilja det. SDU utspel om "ett fåtal företrädares högljudda personliga agenda" vittnar om möjligheter att slå in en kil.

Dock tror jag inte någon sådan vilja finns där uppe att splittra SD.
Senast redigerad av servus 2012-01-24 kl. 23:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in