2015-01-02, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Ja. Och i Norge så kan dom hamna i t.ex. Hemsedal (Tuv närmare besämt). Ett känt köldhål där -20 är helt normalt i Januari. Närmaste större stad är Oslo, 23 mil bort. Det går inte någon buss eller tåg, men man kan byta i Gol. Restid ca 5 timmar.
Ävern Trysil har ett transitboende med 300 platser. Också Trysil är känt för att ha det seriöst kallt på vintern. Det går dock buss till Oslo (=närmaste större stad). 3,5 timmar tar den.

Alla transitboenden jag känner till i Norge ligger långt åt h-e ut i bushen. Dåligt väder är det överallt, men vissa platser i dalgångar utmärker sig med mycket låga temperaturer vintertid.
Finland skall vi inte ens tala om. -20 i Januari och det är dax att plocka fram utemöbler och grill, en så varm och fin dag...

Finland:
http://media.tumblr.com/tumblr_lml2i...4e0eo1_500.jpg

Norge:
http://cdn.webfail.com/upl/img/dee66670d74/post2.jpg
"Det är januari och därför hoppar vi över hela Sydeuropa och åker till Skandinavien för att sedan hungerstrejka i protest mot kylan samt hota med att åka vidare till något av de övriga två av de tre nordligaste av de skandinaviska länderna". Kanske en av de minst genomtänkta planerna i historien.

Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Det finns anledning att upprepa Ivar Arpis underbara aforism: "Never go full Arnstad."

För övrigt tycks Arnstads klocka fastnat på 30-talet. Måste säga att jag delvis förstår honom. Går bara att drömma om vilka klingande arnstadismer som hade frigjorts vid Machtübernahme.
Här tycker jag att Arnstad gick full Arnstad+1. Du är på 10 på förstärkaren. Var kan du gå? Du ställer den på 11. Exakt. En högre.
Senast redigerad av CrispyKreem 2015-01-02 kl. 22:05.
Citera
2015-01-02, 22:02
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja gå tillbaka lite till artikeln "FP till attack mot M:s integrationspolitik" som nämndes tidigare i tråden. FP:s Roger Haddad säger där:

- Man behöver även luckra upp arbetsmarknaden och sänka trösklarna till jobb, inte minst för utländskt födda. Vi behöver diskutera turordningsregler och ingångslöner. Men Moderaterna har velat hålla fast vid den svenska modellen. I det avseendet är jag positiv till att statsminister Stefan Löfven (S) i Aftonbladet säger att han vill bjuda in arbetsmarknadens parter till samtal om integrationen.

Haddad upprepar ju bara de borgerligas älsklingstema: bort med LAS och sänk ingångslönerna, så fixar sig allt. Jag vet inte hur många gånger jag har sett detta framföras.

De glömmer dock att räkna med en sak:

Hur skulle svenskarna reagera mot att de system som de kämpat fram under decennier skulle suddas ut med en penndrag och därmed försätta dem i utanförskap?

Hur kan Kalle Svensson, 55, anställd vid sitt företag i 30 år och räknande med en fortsatt anställning fram till pensionen, men sedan LAS strukits av borgarna, se sig uppsagd och ersatt med en av busspassagerarna i Östersund, 25 år, med en låg ingångslön, tänkas reagera?

Kommer Kalle Svensson att tänka att det var ju positivt med en arbetsmarknadsreform som ökar chansen till integration, eller kommer han kanske att bli rätt förbannad på både busspassageraren och politikerna?

Det är förstås inte ovanligt att svenskarna överhuvudtaget inte beaktas i sammanhanget, men ett gott råd till politikerna är att de ska börja tänka in dem.
Citera
2015-01-02, 22:14
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Att avhandla Arnstads alster känns lite fiskdamm, men hans senaste är kanske den mest avslöjande inblicken i hans paranoida föreställningsvärld.

http://unvis.it/www.dn.se/debatt/rep...isk-terrorism/

Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Helvete, jag tror aldrig jag läst en sådan paranoid hysteri...
Dock bra att han specifikt nämner Eskilstunabranden i sin "våg av terrordåd", eftersom det lutar åt en el-brand i moskéns kök.

Jodå. Nu sak ni få se på naken, paranoid, hysteri.

Arnstad vs. Boisen-remix.

Notera. Jag har bara tagit bort ord och lagt till radbryt och interpunktion.

Citat:
"Alarmist". Varningar. Hotet. Demokratin. Korrekt. Demokratin. Strid. Existens. 2015! Henrik Arnstad!ett!!ett!11elva!!ett!!

Sverigedemokratisk. Politiker. SD:s "långsiktiga ambition är att få bort de andra partierna”! Uteblev skarpa reaktioner erhört. SD, fria val, pressfrihet, ”liberalmarxism”, interna ”käbblet”! ”Sverigehatarna”, höger/ vänster, upphöra existera. SD!! Framtiden. Största parti??? Koncentrationsläger, statskupper, Gestapomän. Förverkliga fascistiskt. Sverige. Parlamentarisk demokrati. SD konkurrera. Bort andra partierna. SD, Växer, Väljare - andra partier under fyraprocentsspärren!!!

Brinner i dag. Moskéerna. Våg av terrordåd – skräcken sprider sig. Sveriges utsatta minoriteter. Mordhotas Terroriseras. Förföljs alla svenskar. Förhålla sig kritiskt. SD i offentligheten. Sveriges journalister. Forskare och tjänstemän. Genomlida något liknande. Skolflickan, SD sociala medier, våldtas!!! Kvinnan, slöja, buss. Utstå glåpord. Spottloskor. Fysiskt våld. Parti. Moraliskt och politiskt ansvarigt. Lever ultranationalistisk terrorism. Selektivt. Drabbas. Rycka på axlarna. Reagerar knappast alls.

Expo, SD, bruna rötter, bruna grenar. SD ideologisk motor! Extern, mer radikal, rasism. Ny demokrati!!! ”Lasermannen”!!! Fremskrittspartiet fostrade Breivik!!! Hoten, våldet, direkt knutet till SD. Järnrörsnatten. Manifesterade. Fascismens ”mordiska raseri”. Fascismforskaren Robert O. Paxton. Varken britt eller heter ”Roger”. Felaktigt, Leo Kramár, debattartikeln. Sakfelen symptomatiska. Artikeln. Konsekvent bygger felaktigheter artikel om fascismen. Kramárs missuppfattningar. Historisk tidskrift!!! SD:s svarsartikel undvek explicit. Dementera partiet. NEOFASCISTISKT!!ett!!elva!

Parallella antidemokratiska kampanjer. Parlamentarism, SD, Mussolini. Neutralisera partier. Politiska våldet. Utlagt på entreprenad - tysta kritik. SD. Rasistiskt. Utvalda minoriteter. Utsätts. Terrordåd. Bränn en ’mussla’!!! [muslim]ettettelvaett Svea land. Massiva jublet. SD:s sociala medier. Moskébranden!! Eskilstuna. ”Alarmist”, varningar, hotet. Demokratin!!! Ropet ”alarm!”!! Gathörn. Sverige, Europa, 2015. Ultranationalismens hotar. Europiska demokrater höger, liberalism och vänster. Demokratin ta strid. Existens!

I DN. Allvarligt talat?

Mitt ingångsvärde?

Käbbel. Nyfascism. 30-tal. Stöveltramp & käbbel.

--
Hade jag pallat hade jag gjort ett ordmoln. Men det här fick räcka.
Senast redigerad av hogerspoket 2015-01-02 kl. 22:59.
Citera
2015-01-02, 22:22
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket

I DN. Allvarligt talat?

Givetvis. Trodde du verkligen att DN var seriösa?
Citera
2015-01-02, 22:23
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem

Här tycker jag att Arnstad gick full Arnstad+1. Du är på 10 på förstärkaren. Var kan du gå? Du ställer den på 11. Exakt. En högre.

Och ingen frågar honom - varför skaffar du inte en större hjärna istället för att dra upp volymen till elva?

Oh - the irony.

Han är ju för fan lika korkad som gitarristen i Spinal Tap.

Nu ger jag fan upp.

För kontext:
Senast redigerad av hogerspoket 2015-01-02 kl. 22:36.
Citera
2015-01-02, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Jodå. Nu sak ni få se på naken, paranoid, hysteri.

Arnstad vs. Boisen-remix.

Notera. Jag har bara tagit bort ord och lagt till radbryt och interpunktion.

Citat:
I DN. Allvarligt talat?

Mitt ingångsvärde?

Käbbel. Nyfascism. 30-tal. Stöveltramp & käbbel.

--
Hade jag pallat hade jag gjort ett ordmoln. Men det här fick räcka.
Wolodarski + affekt = publicerar vad som helst. Arnstad, Sandviken...
Citera
2015-01-02, 22:41
Medlem
Börjar det inte bli dags att, lite grann inspirerad av hogerspokets remix, sätta ihop en generator som spottar fram Den Engagerade Antirasistiska Krönikan? Utifrån en strikt begränsad verktygslåda genererar den varje morgon vid tiotiden dagens agendasättande artikel med alla de rätta orden i kombinationer som kittlar mysigt välbekant. Nej förresten, kanske bör den börja spridas redan vid nio så att Täppas hinner läsa (?) den innan Ring P1.
Citera
2015-01-02, 22:51
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Börjar det inte bli dags att, lite grann inspirerad av hogerspokets remix, sätta ihop en generator som spottar fram Den Engagerade Antirasistiska Krönikan? Utifrån en strikt begränsad verktygslåda genererar den varje morgon vid tiotiden dagens agendasättande artikel med alla de rätta orden i kombinationer som kittlar mysigt välbekant. Nej förresten, kanske bör den börja spridas redan vid nio så att Täppas hinner läsa (?) den innan Ring P1.

Det finns ju olika slumpgeneratorer på nätet för att få fram postmoderna artiklar, här är ett exempel på sånt.

Citat:
Dialectic discourse and capitalist objectivism

“Society is part of the rubicon of narrativity,” says Sontag; however, according to Tilton[1] , it is not so much society that is part of the rubicon of narrativity, but rather the fatal flaw, and some would say the stasis, of society. In a sense, the premise of capitalist objectivism suggests that the media is fundamentally dead.

“Art is used in the service of capitalism,” says Baudrillard. If subdialectic theory holds, we have to choose between conceptualist capitalism and semanticist nationalism. Thus, Sontag promotes the use of capitalist objectivism to deconstruct the status quo.

In the works of Gibson, a predominant concept is the distinction between masculine and feminine. The primary theme of the works of Gibson is the defining characteristic, and subsequent economy, of precultural sexual identity. Therefore, any number of materialisms concerning the role of the artist as observer exist.

http://www.elsewhere.org/pomo/

Vissa texter blir bättre än andra, men alla har det gemensamt att det bara är nonsens. Mycket av det man läser i media nuförtiden verkar ha kommit fram ur en liknande process.
Citera
2015-01-02, 22:58
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:

Vill poängtera att det måste vara Boisen-style för att det ska bli på perfekt.

Citat:
Max tre ord. Per mening. 30-tal. Ett koncentrationsläger. Köldreferens. Stöveltramp. Etc. Etc. Repetitio ad nauseam! Exklamationer! Exklamationer!! Upprepningar. Mörker & regn. Mer 30-tal. Cowbell. More Cowbell. Ett annat koncentrationsläger. Tycka synd om. Lider. Vi har det bra. Vilket ju egentligen går. Sverige kallt. Ganska snabbt...

--
Inspirerad av massaker på PK-inlägg, som jag väl säkert kommer att få en varning för tids nog, hade det ju egentligen varit kul att skriva ett script som matas ett godtyckligt PK-inlägg och gör om det till en Arnstad-Boisen-remix.

Hade besparat mig ett begynnande karpaltunnelsyndrom...

Om någon har tankar kring det så PM:a. Det är länge sedan jag pulade med programmatisk textmanipulation.
Senast redigerad av hogerspoket 2015-01-02 kl. 23:08.
Citera
2015-01-02, 23:28
Medlem
Sixts avatar
Flyktinghistorien i Grytan har verkligen tvingat diverse avdankade ledarskribenter att gnugga geniknölarna ordentligt för att komma på en bra spinn åt historien som passar det inmatade PK-prespektivet i riksmedia. Resultaten har ibland blivit så bisarra att det är svårt att tro att det är seriöst menat.

Citat:
Men jag vet något som jag fick berättat för mig när jag naivt tyckte att det är ju bra att flyktingförläggningar ligger naturskönt. Nära frisk luft, bad och sol och sånt som jag förknippar med hälsa och läkande processer. Bilden av det rena vackra Sverige i kontrast till smutsiga krig.

"Naturskönt"? sa personen jag pratade med.

Han var upprörd.

"De är ni svenskar som tycker att naturen är vacker. Ni är inte rädda för den. Ni vet hur man överlever i den mörka skogen och ni vet att det inte bakom stenar och träd ligger krypskyttar."

För honom var skogen farligare än att befinna sig på en skjutbana.

Bland träden kunde han nämligen inte se fienden.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2...n-bra-flykting

Citat:
Så var mötet i Migrationsverkets lokaler över vid elvatiden. Jag vet inte om ni kommer ihåg förre brittiske premiärministern Neville Chamberlain och hans återkomst från Münchenmötet 1938? Han viftade med ett papper inför kamerorna och utbrast: "Peace in our time!" Och så blev det krig ändå.

Ungefär så såg det ut när Moaweyh Ramly kom ut från mötet. Han mötte pressen och berättade om den överenskommelse han trodde att han hade med Migrationsverket. Men det stämde inte. Nya förbistringar, nya missar och nya hörfel från många håll. Så nu känner de sig lurade på nytt.

http://www.op.se/jamtland/ostersund/...t-gott-med-sig

Det här är så dumt att kommentarer är överflödiga.
Citera
2015-01-02, 23:48
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Haddad upprepar ju bara de borgerligas älsklingstema: bort med LAS och sänk ingångslönerna, så fixar sig allt. Jag vet inte hur många gånger jag har sett detta framföras.

Här väljer jag att upprepa en fråga som tidigare ställts angående detta från annan än mig:

Vid vilken ingångslön anställs en analfabetisk fåraherde som hjärnkirurg? Kanske har Roger Haddad svaret.
Citera
2015-01-02, 23:53
Medlem
Nu vet vi i alla fall av Fredrik Nolervik (ÖP) och Sarah Britz (GP) - två intellektuellt undermåliga landsförrädare - att flyktingboenden per definition ska ligga mitt i storstäder, vara designade i ljusa och varma färger och utrustade med alla tänkbara bekvämligheter. På något underligt sätt ska de också, oklart hur med tanke på Sveriges geografiska läge, vara placerade i ett klimat som är anpassat för människor av arabiskt ursprung. Och de svenskar som betalar för hela härligheten ska låta sig hunsas med och inte ställa några som helst motkrav. En tyst svensk är en bra svensk, för att parafrasera Britz.

Jag skäms över att vara svensk tillsammans med sådana som Nolervik och Britz. Det gör dem ingenting, det vet jag, de föraktar Sverige och svenskarna, förnekar allt vad svenskhet heter, men låt det ändå vara sagt.
Senast redigerad av Aristides 2015-01-02 kl. 23:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in