2015-01-03, 00:00
Jag måste säga att dagens alster från Arnstad i DN var ta mig fan det roligaste jag läst i DN på länge. Snacka om att ta till överdrifter i stil med en tilltufsad Flashbackskribent som inte är torr bakom öronen än ..

Noterar att GP kör en krönika på Grytbyltena också (länk kanske redan finns här i tråden, ingen mening att länka vi har sett nog av skiten).

Fascinerade dock hur Sveriges journalister sluter upp bakom dom missförstådda bussfararna och fabricerar tolkningar och historier utan att ens har sett eller pratar med någon av dom.

Sanningen, den är det första som kapitulerar i krig, så även i mediakriget ..

.. men sanningen brukar på något sätt segra till slut ändå.
Citera
2015-01-03, 00:07
Medlem
Tino lustmördar Dick på sin blogg, tino.us

Undrar om dessa "modiga" svd-skribenter som brukar länka honom kommer göra det när han ger sig på en av deras egna.
Citera
2015-01-03, 00:13
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Att avhandla Arnstads alster känns lite fiskdamm, men hans senaste är kanske den mest avslöjande inblicken i hans paranoida föreställningsvärld.

http://unvis.it/www.dn.se/debatt/rep...isk-terrorism/

"Drag under galoscherna" var en ideologisk motor för radikal rasism?

Om man undviker att dementera att man är fascist så är man fascist. Och, som vi vet sedan tidigare, är man också fascist om man dementerar att man är fascist, eftersom detta enligt Arnstad är typiskt för neofascismen.

"Järnrörsnatten"? Jag hoppas fanskapet har en väl tilltagen lön samt en förstående familj för det här kommer hinna fatt honom, det är ett bra tag sedan verkligheten bet honom i röven men idioten pressar på ändå, i vilket syfte?
Citera
2015-01-03, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Jag måste säga att dagens alster från Arnstad i DN var ta mig fan det roligaste jag läst i DN på länge. Snacka om att ta till överdrifter i stil med en tilltufsad Flashbackskribent som inte är torr bakom öronen än ..

Noterar att GP kör en krönika på Grytbyltena också (länk kanske redan finns här i tråden, ingen mening att länka vi har sett nog av skiten).

Fascinerade dock hur Sveriges journalister sluter upp bakom dom missförstådda bussfararna och fabricerar tolkningar och historier utan att ens har sett eller pratar med någon av dom.

Sanningen, den är det första som kapitulerar i krig, så även i mediakriget ..

.. men sanningen brukar på något sätt segra till slut ändå.
Sanningen är att de skiter fullständigt i bussfararna. Det viktiga är att delta i den rituella kukmätningen i empati, samt pos(ition)ering. Om bussfarnarna hade tänt eld på bussen och hela Grytan skulle de ha krystat fram försvarstal som handlar om att vi inte kan förstå hur det är att vara krigstraumatiserad och därför i medmänsklighetens namn bör förlåta istället för att döma.

Genom att stryka bussfararna medhårs visar journalisterna att de är de största rasisterna av alla. De ger uttryck för uppfattningen att syrierna är barn eller djur som inte förstår bättre. Som att de ska ursäktas av samma anledning som man ursäktade rockan som stack ihjäl Steve Irwin.
Citera
2015-01-03, 00:18
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:

Wolodarski + affekt = publicerar vad som helst. Arnstad, Sandviken...

Jag är så gamal att jag minns 80-talet. Då var DN en tidning som betraktades som seriös, även bland ledarsidans politiska motståndare. Artiklarna höll bra kvalitet. Man kunde kort sagt ta den på allvar.
I dag är DN på samma avdelning som En Ding Ding Välrd. En pajas-tidning. Märkligt nog anses den fortfarande vara landets ledande morgontidning.
Citera
2015-01-03, 00:55
Medlem
MentosFruitcores avatar
http://www.tino.us/2015/01/invandrar...-inte-sverige/

Kan inte någon ge den här mannen en professur? Han förtjänar den mer än de flesta, och definitivt mer än idioter som Dick Harrison.

Seriöst dock, läs artikeln. Tino skriver som Tino brukar skriva.
Citera
2015-01-03, 01:03
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Sanningen är att de skiter fullständigt i bussfararna. Det viktiga är att delta i den rituella kukmätningen i empati, samt pos(ition)ering. Om bussfarnarna hade tänt eld på bussen och hela Grytan skulle de ha krystat fram försvarstal som handlar om att vi inte kan förstå hur det är att vara krigstraumatiserad och därför i medmänsklighetens namn bör förlåta istället för att döma.

Genom att stryka bussfararna medhårs visar journalisterna att de är de största rasisterna av alla. De ger uttryck för uppfattningen att syrierna är barn eller djur som inte förstår bättre. Som att de ska ursäktas av samma anledning som man ursäktade rockan som stack ihjäl Steve Irwin.

Personligen såg jag nog det som en välgärning, så rockan har inget att ursäkta.

Precis som våra vänner i Grytan skjutfält. Vi bör skänka dem en tanke.

Utan att veta om det har de, tillsammans med Arnstad, Dick Harrison och 7-klövern/DÖ på mindre än en vecka skapat den Perfekta Skitstormen.

2015 - who would have guessed it...

För en vecka sedan var vi övertygade om att vi skulle sega oss igenom tre månaders valrörelse. Istället har, på några få, skälvande dygn gargantuanska mängder kamel- och getfekalier träffat en industrifläkt på maxvarv vänd mot det svenska julbordet.

27/12-3/1 har skrivit in sig i historieböckerna som den mest episka mediala veckan i Svensk historia. Det måste det vara.

Jag har upprepade gånger refererat till Enola Gay- vem kunde trott att noskonen bemannades av ett gäng is- och björnförskräckta 'svenskar' med etnisk härkomst från icke-skidåkande nation i de öde jämtskogarna? Att Tobé och KU-ordföranden satt bakom spakarna, kändes uppenbart. Att Harrison tjänstgjorde som navigatör var otippat, även om Arnstad som tailgunner var var självskriven.

Han. Är. Ju. Totalt. Oförmögen. Att. Inte. Blicka. Bakåt. Till. 30-talet.

Wål-å-dår-skij som Hirohito står just nu och funderar på vad det är det där stora flygplanet har släppt ur sig. Han greppar inte riktigt vad det är som just nu, i makligt tempo, singlar mot marken.

Ledtråd Peter. Det är en medial Little Boy. Den faller kanske inte snabbt. Men den rör sig definitivt mot marken.

Till skillnad från det mer normala, dagliga, handgranatskastandet mellan skyttegravarna kommer du få svårt att hitta någon som kan kasta sig över den här smällen.

Duck & cover? Lycka till.

Till sist, bara för att det är så roligt att skriva det (igen)...

FUCK YOU REINFELDT!!! FUCK YOU WOLODARSKI!!!
(Dagens andra South Park-referens)

Jag vill dock passa på att påminna eventuella politiker, ledarskribenter och annat PK-löske som läser tråden (Ja, speciellt du Orrenius):
Citat:
You can avoid reality, but you cannot avoid the consequences of avoiding reality.

For future refernce:
Om man gör det kommer 'internethögern' tillsammans med 'verkligheten' och biter en i häcken.

PUSS & GOTT NYTT PÅ ER ALLA.
Senast redigerad av hogerspoket 2015-01-03 kl. 01:25. Anledning: Språklig härdsmälta
Citera
2015-01-03, 01:09
Medlem
Aboristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
http://www.tino.us/2015/01/invandrar...-inte-sverige/

Kan inte någon ge den här mannen en professur? Han förtjänar den mer än de flesta, och definitivt mer än idioter som Dick Harrison.

Seriöst dock, läs artikeln. Tino skriver som Tino brukar skriva.

"Att frånta rättigheter från en folkgrupp genom att skriva om historien är aldrig trevligt, men att se ett lands egen elit försöka delegitimisera sitt eget folk är häpnadsväckande."

Ojojoj
Citera
2015-01-03, 01:14
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
"Vi lever i ett land böjt under ultranationalistisk terrorism"

Ska bli intressant att se hur han ska toppa detta om det skulle hetta till på allvar framöver. Kanske hade han fått ännu mer effekt om han slängt in "folkmord" också. Finns risk för tillvänjning här precis som med alkohol. "Ultranationalistisk terrorism"… Mitt tips till Arnstad: ta i lite mer nästa gång. Skrik ännu högre.
Citera
2015-01-03, 01:21
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Ska bli intressant att se hur han ska toppa detta om det skulle hetta till på allvar framöver. Kanske hade han fått ännu mer effekt om han slängt in "folkmord" också. Finns risk för tillvänjning här precis som med alkohol. "Ultranationalistisk terrorism"… Mitt tips till Arnstad: ta i lite mer nästa gång. Skrik ännu högre.

11. Den här går till 11. Fattar du det? 11!!! Förhelvete 11!!!!

Problemet är att han, som förtjänstfullt påtalats, redan står på 11...

Citera
2015-01-03, 01:26
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Det finns ju olika slumpgeneratorer på nätet för att få fram postmoderna artiklar, här är ett exempel på sånt.

http://www.elsewhere.org/pomo/

Vissa texter blir bättre än andra, men alla har det gemensamt att det bara är nonsens. Mycket av det man läser i media nuförtiden verkar ha kommit fram ur en liknande process.

Anledningen till att deras texter ser ut som de gör är att det handlar om försök till hjärntvätt genom repetition. Texterna är uppbyggda kring förbestämda triggerord som de hoppas ska fastna hos människor som läser texten och sedan associera dem med SD. Generatorerna fyller precis som Arnstad på med nonsens mellan en massa triggerord som han valt att läsaren ska utsättas för.

Reklam, nyheter, musik, film och populärkultur fungerar på samma sätt med ständiga repetitioner och refränger om PKs dogmer. Därför var det även bestämt att varje gång en journalist nämnde Sverigedemokraterna i Sveriges Radio så skulle det alltid förekommas med ordet främlingsfientliga. Det främlingsfientliga partiet Sverigedemokraterna. Detta var bestämt internt i Sveriges Radio.
Citera
2015-01-03, 02:49
Medlem
Har läst mycket av den berömde Nolervik senaste dagarna, även äldre alster via bloggen och facebook.
Det enda jag inte förstår är varför han inte redan fått en egen tråd här på Flashback, han är ju i klass med Arnstad och Bullen här på flb.

Om jag förstått saken rätt är han populär som historieberättare ute i stugorna, speciellt med serien "Gubbtäcksfärd" Har kollat på några avsnitt och jag gillar det jag ser, han är en bra berättare.

Samtidigt, så har han den andra (Vänster?) sidan som verka reta folk något otroligt, man ser det främst på hans fejsbook då det är lättare att kommentera där, tar lite färska exempel:

Citat:
Kjell Dragsnes Jag har svårt att se Stefans hjältemod, för alla som hade samma syn som Rima på Grytankalabaliken hade ju vare sig empati eller ett vettigt syn på människovärde och var rasister hela bunten.
27 min · Gilla · 2

Ulf Jonsson Nu blir jag konfunderad. Du hyllar denna kvinna som en hjälte när hon ber om ursäkt för det respektlösa beteende hon tycker att några på bussen gjort och avslutar med att säga "om dom inte är nöjd med Sverige så kan dom väl söka sig till något annat land".
Andra som sa så skämdes du för.
Känns väldigt förvirrat, må vara för en god saks skull men ändå??
24 min · Gilla · 4

Per Sandström Till pudeln, så vill hon troligen inte bli "paketerad" i samma grupp som de nykomna i bussen. Hon tar ett tydligt avstånd från deras agerande och verkar genuint nöjd med sin nya möjlighet i sverige. Ett avståndstagande precis likadant som de flesta svenskar gör till individer som utnytjar vår sociala välfärd och vårt sociala skyddsnät.
4 min · Gilla

Noterar också att det ställts frågor om busschaufförens dator vilka givetvis inte besvaras...
tycker mig också se vissa inlägg och personer försvinna från vänlistan, vilket han givetvis har rätt att göra på sin egen fb. Men jag tror har har ett jävla jobb med att gallra både folk och kommentarer.

Man undrar ju hur det låter på redaktionsmötena, numera är det säkert hyfsat pk-konsensus jämfört med när den förre ledarskribenten S-O Lööv skrev ganska vettiga ledare, undrar varför den senare fick sluta???

och som vanligt bor han givetvis totalt rasrent, visserligen en liten by men inte ett utländskt namn så långt ögat når...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in