2014-12-23, 23:16
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Så tycker jag att det alltid har varit. Har följt den här typen av frågor i snart tio år. Kritiken av den förda politiken är just en kritik av politiken och de politiker som driver igenom den.

Det beryktade rashatet som vänstern och liberalerna hela tiden tjafsar om är rejält överdrivet. Likaså snacket om våldsam högerterrorism och white trash-svenskar.

Det snällaste man kan säga är väl att de sysslar med projektion. Vänsterliberalerna gör gemensam sak med vänsterterrorister och går in för att sabotera vanligt folks liv. De ursäktar rå våldsutövning. De är likgiltiga om folk krossas.

De designerade Onda är samtidigt intresserade av kollektiva frågor. Hur svensk politik implementeras. Vad som bör vara svenska intressen. Hur våra beslutsfattare beter sig. Ändå är det tydligen vi som enligt samma media som ursäktar och stödjer våldsvänstern som är potentiella terrorister.

Det är en upp-och-nervänd värld vi lever i. Ungefär likadant med rashatet. De som förtalas och hånas är nordbor. Om vi skyddar oss så får vi bara skit för det. Rashatet är inte enbart i MSM utan visas även t ex i överfallsvåldtäkter där det nästan alltid är nån rashatande MENAit som våldtar en svensk flicka. Utvald av rasistiska skäl. När det kommer till jobb så är det svenskar som officiellt ska nöja sig med att diskrimineras samtidigt som svenskarna döms ut för att diskriminera.

Den enda rationella slutsatsen man kan dra är att beslutsfattarna och deras tankens horor i media hatar oss av rena rasskäl. För det är den enda sammanhängade faktorn.

Skulle inte säga att jag känner mig hatad, mera sedd som nåt obekvämt som helst borde försvinna från det moderna Sverige, ungefär nåt i stil med hur han som i en norrländsk tidning utbras att snart är alla gammelsvenskar döda och då kommer allt att bli mycket bättre, ser på gammelsvenskar. Men min ålder till trots är jag förhållandevis novis när det gäller svensk invandringspolitik och det är kanske verkligen ett hat man hyser mot mig. Hur som helst är det olustigt.

Det är först på senare år när jag fått mer fritid, som jag börjat fundera över vad som egentligen händer i Sverige. Förr om åren brydde jag i princip aldrig min hjärna angående folks ursprung eller bakgrund. Men ju mer jag börjat vistas i Sverige långa perioder, är det en sak som slagit mig särskilt, och det är hur fantastiskt viktigt det är med ursprung och bakgrund och numera också hudfärg, trots att alla, säger alla, som kan göra sin röst hörd längre än våra ords ljudvågor kan färdas på egen hand, är besinningslöst besatta av urspurng o.s.v., samtidigt som man svär vid Gud - Marx om man är kommunist eller Palme om man är sentida invandrad arab - vid att man inte tycker att just det är viktigt. Särskilt besatta verkar man vara vid min svenska existens. Och det märks så oerhört väl i just massmedia. Man slår nästan knut på sig själva för att allt ifrån öppet förneka min existens och identitet, till att bagatellisera dessa två. Och på kuppen har jag och andra svenskar som tidigare varit helt ointresserade av ämnet mångkultur, gått och blivit dödsknarkarrasister. Det man inte ville att vi skulle bli, har vi blivit. Om än dödsknarkarnazister bara i en snävt svensk kontext, i förhållande till det så populärt globala perspektivet där jag fortfarande betraktas som vänstervriden.

Lyckligtvis är de flesta invandrare jag har kontakt med helt normala människor som inte köper massmedias och andra tyckares märkliga antisvenska ideologi. Har en affärsbekant som påstår att han är från Syrien och hans uppfattning är att propagandan här är värre än i hemlandet. Här sköts propagandan dessutom frivilligt av privata aktörer och den svenska staten behöver inte anstränga sig över hövan för att få ut sin ideologi. Visserligen kom han till Sverige sent sjuttital och han är ju till skillnad från prisbelönte syster Marianne inget sanningsvittne, men ändå.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2014-12-23 kl. 23:43. Anledning: korrigering av allt för flagrant syftningsfel
Citera
2014-12-23, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Mer intressant när man läser enskilda alster, som här Betlehems drapa, är att det mesta som skrivs i massmedia om mångkultur och invandring och allt som har med det att göra, har sin udd riktad mot svenskarna. Det är jag och andra svenskar som är problemet när det gäller mångkulturens misslyckanden, inte mångkulturen själv och inte heller svenska staten eller andra mer eller mindre officiella institutioner i Sverige. Allra minst vår högvälborna massmedia. Det är mig man riktar kritikens udd mot, precis som jag anser att Betlehem gör. Visserligen riktar Betlehem kritik mot SD, men SD är inte en del av den svenska staten. Förmodligen skulle Betlehem aldrig förstå föregående mening, vilket förmodligen är en stor del av problemet när vårt nya mångkulturella paradisiska helvete diskuteras och debatteras, och det värsta när det gäller det, är att vi än så länge sannolikt bara befinner oss i Limbo.

Kulturmarxister skapar inte robusta ideologier utan väldig sköra där minsta kontakt med verkligheten kan få systemet att kollapsa.

Utvecklar man t.ex att dataprogram behöver det i början av utvecklingen inte vara speciellt robust eftersom man själv vet exakt hur allt är tänkt att fungera. Under de förutsättningarna utsätts inte programmet för någon stress eller konstigheter. Vill man senare lansera programmet för miljontals användare och släppa det löst i verkligheten krävs det att programmet är robust och kan stå emot mänskligt beteende. Man kan då inte längre förutsätta att programmet används som man själv tänkt utan miljoner olika människor kan få för sig att göra miljoner olika saker, programmet ska ändå vara robust nog för att fortsätta fungera.

Kulturmarxistiska ideologier fungerar enbart i kontrollerade miljöer där människor beter sig exakt så som kulturmarxisterna bestämt att man ska agera för att ideologin ska fungera. När kulturmarxistiska idéer kommer i kontakt med mänskligt beteende fungerar ingenting. En ensam rasist eller en felaktig åsikt är allt som behövs för sprickor att uppstå. Eftersom allt är så skört krävs en totalitär övervakning som bara gör det hela ännu mer skört. Ord måste svartlistas och andra omdefinieras, åsikter måste totalförbjudas, vanligt mänskligt beteende måste kontrolleras.

Bland kulturmarxisterna är ideologin i centrum och är det något som inte fungerar är det mycket riktigt du och inte ideologin som är problemet.
Citera
2014-12-23, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Underbar konversation. Peter Hitchens är skarp, men så sammanhållet; han levererar verbala smockor med sån behärskning. Trevlig stämning, med en politiker som grillas och det är ett överlägset konservativt styrkeförhållande, men där vänsterpolitikern får det mesta av tiden. Varför har vi inte sådan klass i svensk public service?

Citat:
Peter Hitchens:
Well, evidently. We hear that all the time. What I find most objectional about this is having been showered with buckets of slime and hosed down with abuse by people on the left for saying exactly this for fifteen years. I now have to sit here watch these people trying to get political credit for discovering that people like me were right all along...

... Labour party is a party of bourgeois bohemian metropolitan trendists, which loves having servants cheap... the fat lives they lead.

Den andra diskussionen med Nigel Farage i numerärt underläge; här kunde man höra honom rada upp fakta medan de två invandringsliberala inte sa något konkret, mest känslopjunk.

Båda BBC-debatterna gav ämnesmässiga beröringspunkter med svenska förhållanden, men debattnivån var skyhögt högre på den utfrågande sidan, tack vare programledaren och kvalificerade deltagare: Hitchens i den första och Farage i den andra. Skyhögt över svensk public service som är ett dåligt skämt av kulturmarxistisk propaganda för multikulti och kampanjande mot det enda oppositionspartiet i riksdagen: SD.
Citera
2014-12-23, 23:48
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:

Ett bra exempel är Peter Hitchens som i detta klipp manglar sönder en brittisk sosse av den vidrigare sorten. Tänk om vi fick se nyhetsrapportering som detta i Sverige.

https://www.youtube.com/watch?v=pY2bLRVa3vM

Bakgrunden är intressant; Ed Milliband erkände för ett par år sedan att invandringspolitiken till Storbritannien inte fungerade som det var tänkt under Tony Blair. David Cameron gick till val på att minska invandringen från hundratusentals till tiotusentals per år, vilket Labour numera också verkar vilja officiellt. Samtidigt är politikerna mycket noga med att påpeka hur fantastiskt bra invandring är för samhället. Frågan som uppstår är då givetvis varför de vill minska invandringen om det nu är en sådan vinst för samhället. Där uteblir svaret.

Nigel Farage argumenterar ner en svamlande tory i samma fråga:

https://www.youtube.com/watch?v=kxaNNh6l6_8

Ett bra citat:
Peter Hitchens är kunglig. Han skulle säkert ha något att säga om den svenska invandringspolitiken.

Citatet är förövrigt helt klockrent.
Citera
2014-12-23, 23:55
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
... Skyhögt över svensk public service som är ett dåligt skämt av kulturmarxistisk propaganda för multikulti och kampanjande mot det enda oppositionspartiet i riksdagen: SD.

I Storbritannien finns vad jag vet en tradition av politisk syrlig- och oförskämdhet, som vid framförandet ikläds en skrud av lugn och behärskning. Nåt sånt saknas helt i Sverige och därför är det få som behärskar den kosnten och tyvärr inte många fler som förstår den.

I Sverige är det mera orten-stil när det gäller nästan all debatt, vilket enligt min privata uppfattning passar vänsterns sätt att debattera, det vill säga man skriker och gapar och hotar, samt låter också helst bli att ha nån som helst kunskap om det man debatterar, eftersom kunskap kan inverka menligt på den politiska viljan.

På grund av detta kommer du aldrig att få se nåt liknande det brittiska, i Sverige. Möjligen i privata sammanhang, men aldrig i svensk massmedia, som ju domineras av gissa vilka.
Citera
2014-12-23, 23:58
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Peter Hitchens är kunglig. Han skulle säkert ha något att säga om den svenska invandringspolitiken.

Citatet är förövrigt helt klockrent.

Ja. Det är synd att han inte är lika känd som sin brorsa. Här är ett annat bra klipp som är kort och koncist. Tänk om någon debattör hade sagt samma sak i Sverige under Husbykravallerna; det hade blivit tal om att återinföra offentlig avrättning för vederbörande.

https://www.youtube.com/watch?v=jgjEVTr9r5U
Citera
2014-12-24, 00:02
Medlem
Citat:
Ett annat exempel, i all fräckhet och falskhet (borde slå tillbaka som en bumerang, i alla fall inför en tänkande publiks åsyn), var kommunisten Jonas Sjöstedt som kallade Jimmie Åkesson för integrationens största problem, alltså SD-ledaren personligen. Vilket retoriskt lågvatten.
Citera
2014-12-24, 00:05
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Dårarna på Expressen slår rekord i galenskap idag

"Ikonens stora vrede mot SD"

och

"Björn Borgs raseri mot SD"

samt

"Går inte att vara mer svensk än Zlatan"

Ihopskarvat efter Björn Borgs återhållsamma svar i DN-intervjun som löd:

– Det är otroligt. Zlatan kan inte vara mer svensk och vi ska vara väldigt stolta över vad han gör och vad han gjort för Sverige. Det är bara hoppas att han fortsätter att spela fotboll många år till, säger Borg till DN.

Björn Borg borde vara förbannad över den grova förvanskning Expressen/Albin Julin gör sig skyldiga till. Rent bedrägeri.

Det är en rätt snitsig helomvändning av Borgs svar. I Expressen gick det från att Zlatan inte kunde bli mer svensk, och som han närmast är fransos numera så är det väl korrekt, till svenskarna inte kunde bli mera svenska än Zlatan. Eftersom det är julafton nu, så skall jag välja att se det humoristiskt och inte bli personligt förolämpad att jag inte skulle kunna bli mer svensk än Zlatan.

Citera
2014-12-24, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Jag tröttnade väldigt snabbt på A K-B efter valet. Den så oerhört behärskade - livlösa! - framtoningen. Som om allt är egalt, inget spelar någon roll. Det finns mycket att bli ursinnig över i detta land. Finns inget patos? Övertygelse? Sanning och vilja?
Citera
2014-12-24, 00:13
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Tack för bra lästips. Om Exempelvis DN intog bara en miljondels liknande inställning till den svenska invandringspolitken och hur den sköts, som The Telegraph gör, skulle jag kunna tänka mig att då och då köpa DN. Tänk om DN kommenterande svensk invandringspolitik på det sättet. Med udden riktad mot sig själv i egenskap av förespråkare av massinvandring och mot våra kära ledare i riksdagen. Men att förvänta sig humor från DN eller annan svensk media när det gäller mångkultur, annat än spordiskt skämtande om hur tråkiga svenskar är, är förmodligen inte att vänta. När det gäller invandringen till Sverige och vår ideologiska överbyggnad månkulturen, är det i princip soprent från varje glimt i ögat. Vilket i sin tur förmodligen beror på att mediakriget, sitt trådsmala slagfält till trots, är synnerligen blodigt och hänsynslöst.

Enda stället jag hittat humor som rör svenska politiker och deras irrationella beteende och tyckande angående mångkultur och invandring, är Affes statistikblogg som jag stötte på av en slump för inte så länge sedan. Ibland är det plumpt men jag tycker att det är väldigt roligt.

På gott och ont så har vi inte engelska tidningar. En svensk Daily Telegraph hade väl närmast blivit landsförvisad. Även i UK så skämtas det ibland med DT, t ex i boken Jorden runt på 80 dagar. Men vill man ha en fortfarande aktuell beskrivning av de olika brittiska huvudtidningarna så kan man med fördel se detta klipp: https://www.youtube.com/watch?v=DGscoaUWW2M

Men Du har rätt i att det är ont om glimtade ögon i svensk mångkulturdebatt. Jag tror att skälet är som hämtat ur I rosens namn; humor är farligt ty det tar bort rädslan och ger makt. Tillåter man humor så kanske folket inte är så rädda att bli kallade rasister längre...
Citera
2014-12-24, 00:18
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ja. Det är synd att han inte är lika känd som sin brorsa. Här är ett annat bra klipp som är kort och koncist. Tänk om någon debattör hade sagt samma sak i Sverige under Husbykravallerna; det hade blivit tal om att återinföra offentlig avrättning för vederbörande.

https://www.youtube.com/watch?v=jgjEVTr9r5U
Nej, offentlig avrättning hade inte hunnits återinföras. Han hade lynchats av journalister och vänstertomtar långt innan dess.

Härligt att höra i alla fall.
Citera
2014-12-24, 00:20
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Nej, offentlig avrättning hade inte hunnits återinföras. Han hade lynchats av journalister och vänstertomtar långt innan dess.

Han hade för det första aldrig kommit in i studion. Och om han släppts in av nån vikarie hade intervjun drabbats av "tekniska problem" just när han talade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in