Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Mmm.. men dessa svenskar uppfattning om att "göra gott" bestod av att förtala, nedvärdera, smutskasta och håna den inhemska befolkningen ... vilket knappast var (eller är) gott...
Vet inte om nån tänkt på det tidigare, kanske till och med skrivit om det här på Flashback, men det sätt som bland annat Betlehem resonerar på, och även andra inom media, den kritik som dessa framför, har inte udden riktad mot svenska staten eller dess representanter, utan mot svenskarna. Det är mot mig kritiken är riktad. Ibland känns det som att utlänningar som Betlehem tycker att jag och andra svenskar är ett problem, som kanske rentav borde städas bort. Samma attityd gentemot mig går att se i Dinamarcas beteende i riskdagen, Golnaz lögnaktigheter i DN och Nuzz Öjens och Smoran Lismaels föraktfulla sätt att tala och bete sig, bara för att nämna några.
Om man läser trådstarten så handlar den om ett krig inom media när det gäller mångkulturen. Visst finns ett sånt krig, eller kamp eller konflikt eller vad man vill kalla det, men det är som jag skrivit tidigare en kamp som förs inom ett väldigt smal åsikstkorridor. I och för sig blir åsiktskorridoren snabbt trängre både på bredden och höjden, rentav har den förvandlats från korridor till en lina där varje snedsteg får den lindansande tyckaren att falla ifrån, men den kampen är sin blodighet till trots inte det viktigaste, även om den är det viktigaste för den här tråden. Åsiktkorridoren har blivit en allt mer slaknande lina som det blir allt svårare och svårare att hålla sig kvar på.
Mer intressant när man läser enskilda alster, som här Betlehems drapa, är att det mesta som skrivs i massmedia om mångkultur och invandring och allt som har med det att göra, har sin udd riktad mot svenskarna. Det är jag och andra svenskar som är problemet när det gäller mångkulturens misslyckanden, inte mångkulturen själv och inte heller svenska staten eller andra mer eller mindre officiella institutioner i Sverige. Allra minst vår högvälborna massmedia. Det är mig man riktar kritikens udd mot, precis som jag anser att Betlehem gör. Visserligen riktar Betlehem kritik mot SD, men SD är inte en del av den svenska staten. Förmodligen skulle Betlehem aldrig förstå föregående mening, vilket förmodligen är en stor del av problemet när vårt nya mångkulturella paradisiska helvete diskuteras och debatteras, och det värsta när det gäller det, är att vi än så länge sannolikt bara befinner oss i Limbo.