2014-12-23, 21:23
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Tino Sanandaji har nu fått in över 550 000 SEK via Kickstarter. Han kommenterar själv:

"Det tog oss åtta dagar att slå svensk rekord i crowdfunding för både böcker och opinionsprojekt överlag. Bättre julklapp hade jag inte kunna föreställa mig! Tack alla och tack särskilt till de som spurtade och ökade sina redan generösa donationer. En annons i DN kostar kanske 100.000 kronor, och att kunna säga att vi har slagit rekord ger gratispress värt dussintals annonser i DN"

Skriv en bra bok nu Tino!! Hela finanseliten vid Stureplan har backat upp dig. Vi har oxå tröttnat.
Citera
2014-12-23, 22:01
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Skriv en bra bok nu Tino!! Hela finanseliten vid Stureplan har backat upp dig. Vi har oxå tröttnat.

Motståndet till vansinnet är utspritt i alla samhällsklasser.

Kommer ihåg valet 2010. Innan valet så var det väldigt uppenbart bland tjänstemännen i norra Stockholm jag träffade professionellt att man röstade moderat. Det var liksom ett implicit antagande som folk verkade utgå ifrån när folk drog upp politik innan valet. Jag hade redan hoppat av men spelade med.

Ifrån 2012 eller nånting så har tidigare stenhårt moderata vänner outat sig som sd:are. Jag har gått förbi lunchbord där nån man (alltid män) upprört pratat invandring. Osv.

SD har gjort stora insteg i tidigare moderata led. Kommer långsiktigt visa sig vansinnigt för moderaterna att spotta på deras konservativa bas. I slutändan så är det väldigt få som uppskattar den själlösa döda nymoderata ideologin blandad med nyliberal likgiltighet inför svenska intressen.

Ser bra ut helt enkelt! I snitt har folk gett 500 kr. Över tusen har donerat. Trodde tidigare att det skulle krävas att nån riking smackar in 50000 kr på ett bräde för att komma upp i målet. Verkar inte ha behövts. Istället så har det gått hela vägen fram baserat på ganska små individuella donationer. Det är bättre såklart då det visar att vi har folket med oss.
Citera
2014-12-23, 22:02
Medlem
Ordlands avatar
Norrköpings Tidningar har under en tid rapporterat om Bert Karlssons entreprenörsanda i kommunen, medan ledarsidan åter och åter förlöjligat 800.000 människor, om än i mild ton.

Deras betalvägg hindrar mig från att länka till aktuella artiklar men i korthet kunde läsaren notera att Migrationsverket planerar ta över precis allt som finns till salu, plus allt det kommunen förvärvar som inte är livsviktigt. Äldreboenden var först på tur. Vad jag kunde bedöma var det seriös journalistik utan agenda.

Som en luttrad dödsknarkarnazist satte jag nästan morgonkaffet i halsen när jag ett par dagar senare läste en artikel om kommande "boenden" (i faktarutan stod det pris/dygn per person). På ledarsidan fick man istället veta att Björn Söder är rasist.

Finns det liknande ljuspunkter i rikstäckande press? Där konsensus inte råder.
Senast redigerad av Ordland 2014-12-23 kl. 22:05.
Citera
2014-12-23, 22:09
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Ja, det är korrekt återgivet. Det funkade inte att länka artikeln via unvis.it så den måste läsas på Expressen, tyvärr.

Något som fortfarande saknas i Sverige är offentliga intellektuella personer som kan agera motsats till den regerande vänsterpöbeln. Vi har ingen tradition i Sverige av oberoende debattörer som inte underkastar sig rådande konsensus. Storbritannien har däremot en tilltalande common sense-tradition inom både högern och vänstern vilket möjliggör att presentera samhällskritik som inte behöver vävas in i massa ideologiska postulat och annat teoretiskt flum.

Ett bra exempel är Peter Hitchens som i detta klipp manglar sönder en brittisk sosse av den vidrigare sorten. Tänk om vi fick se nyhetsrapportering som detta i Sverige.

https://www.youtube.com/watch?v=pY2bLRVa3vM

Bakgrunden är intressant; Ed Milliband erkände för ett par år sedan att invandringspolitiken till Storbritannien inte fungerade som det var tänkt under Tony Blair. David Cameron gick till val på att minska invandringen från hundratusentals till tiotusentals per år, vilket Labour numera också verkar vilja officiellt. Samtidigt är politikerna mycket noga med att påpeka hur fantastiskt bra invandring är för samhället. Frågan som uppstår är då givetvis varför de vill minska invandringen om det nu är en sådan vinst för samhället. Där uteblir svaret.

Nigel Farage argumenterar ner en svamlande tory i samma fråga:

https://www.youtube.com/watch?v=kxaNNh6l6_8

Ett bra citat:

Samtidigt som det sägs en massa i UK, så görs det desto mindre. Såväl Tory som Labour vet varken ut eller in. Tories är förvirrade, men Labour är panikslagna. I Telegraph skojade man om just detta häromdagen.
http://www.telegraph.co.uk/news/matt...97&cc=11267023

Det ser illa ut i gamla England.
Citera
2014-12-23, 22:12
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Mmm.. men dessa svenskar uppfattning om att "göra gott" bestod av att förtala, nedvärdera, smutskasta och håna den inhemska befolkningen ... vilket knappast var (eller är) gott...

Vet inte om nån tänkt på det tidigare, kanske till och med skrivit om det här på Flashback, men det sätt som bland annat Betlehem resonerar på, och även andra inom media, den kritik som dessa framför, har inte udden riktad mot svenska staten eller dess representanter, utan mot svenskarna. Det är mot mig kritiken är riktad. Ibland känns det som att utlänningar som Betlehem tycker att jag och andra svenskar är ett problem, som kanske rentav borde städas bort. Samma attityd gentemot mig går att se i Dinamarcas beteende i riskdagen, Golnaz lögnaktigheter i DN och Nuzz Öjens och Smoran Lismaels föraktfulla sätt att tala och bete sig, bara för att nämna några.

Om man läser trådstarten så handlar den om ett krig inom media när det gäller mångkulturen. Visst finns ett sånt krig, eller kamp eller konflikt eller vad man vill kalla det, men det är som jag skrivit tidigare en kamp som förs inom ett väldigt smal åsikstkorridor. I och för sig blir åsiktskorridoren snabbt trängre både på bredden och höjden, rentav har den förvandlats från korridor till en lina där varje snedsteg får den lindansande tyckaren att falla ifrån, men den kampen är sin blodighet till trots inte det viktigaste, även om den är det viktigaste för den här tråden. Åsiktkorridoren har blivit en allt mer slaknande lina som det blir allt svårare och svårare att hålla sig kvar på.

Mer intressant när man läser enskilda alster, som här Betlehems drapa, är att det mesta som skrivs i massmedia om mångkultur och invandring och allt som har med det att göra, har sin udd riktad mot svenskarna. Det är jag och andra svenskar som är problemet när det gäller mångkulturens misslyckanden, inte mångkulturen själv och inte heller svenska staten eller andra mer eller mindre officiella institutioner i Sverige. Allra minst vår högvälborna massmedia. Det är mig man riktar kritikens udd mot, precis som jag anser att Betlehem gör. Visserligen riktar Betlehem kritik mot SD, men SD är inte en del av den svenska staten. Förmodligen skulle Betlehem aldrig förstå föregående mening, vilket förmodligen är en stor del av problemet när vårt nya mångkulturella paradisiska helvete diskuteras och debatteras, och det värsta när det gäller det, är att vi än så länge sannolikt bara befinner oss i Limbo.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2014-12-23 kl. 22:16.
Citera
2014-12-23, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
SD har gjort stora insteg i tidigare moderata led. Kommer långsiktigt visa sig vansinnigt för moderaterna att spotta på deras konservativa bas. I slutändan så är det väldigt få som uppskattar den själlösa döda nymoderata ideologin blandad med nyliberal likgiltighet inför svenska intressen.
Anna Kinberg-Batra är som en maskin. I den här intervjun uttrycker hon sig ännu mer maskinmässigt än vanligt.

http://www.expressen.se/nyheter/kinb...for-ett-nyval/

Jag tror inte detta är hennes egen personlighet utan att hon har kopierat sin företrädares diktion men på ett överdrivet sätt så att det blir komiskt. Jag tror folk kommer att tröttna jävligt snabbt på att lyssna på den här typen av uttalanden. Moderaterna har gjort ett stort stort misstag.
Citera
2014-12-23, 22:21
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Vet inte om nån tänkt på det tidigare, kanske till och med skrivit om det här på Flashback, men det sätt som bland annat Betlehem resonerar på, och även andra inom media, den kritik som dessa framför, har inte udden riktad mot svenska staten eller dess representanter, utan mot svenskarna. Det är mot mig kritiken är riktad. Ibland känns det som att utlänningar som Betlehem tycker att jag och andra svenskar är ett problem, som kanske rentav borde städas bort. Samma attityd gentemot mig går att se i Dinamarcas beteende i riskdagen, Golnaz lögnaktigheter i DN och Nuzz Öjens och Smoran Lismaels föraktfulla sätt att tala och bete sig, bara för att nämna några.

Du är inte ensam om att ha noterat det, och det är en korrekt observation. De drivs av ett hat mot svenskar och gör inte heller någon som helst hemlighet av det. De har blivit lovade landet av 7K och media, men de satans svenskarna står ivägen. Därav så bedriver de krigsföring mot svenskar. De gör inte ens en nämnvärd ansträngning för att försöka dölja den i subtiliteter. Tro inte för en sekund att en sådan som Özz Nüjen hade dragit sig för att utropa ett Kurdistan i Sverige på det svenska folkets lik.

Det är anmärkningsvärt att det knappt går att uppbåda en endaste invandrare som uttalat sig positivt till det svenska folket i media. Jag kan inte komma på någon alls faktiskt. Inte någon jude, kurd, finne, same, somalier eller vad det nu kan vara, enbart kritiker och direkt fientligt inställda invandrare. Till och med den omtalade Tino Sanadaji har trots sina fina insatser med att dekonstruera medias lögner om invandringen bara uttalat sig högst neutralt angående framtiden för det svenska folket i Sverige.
Senast redigerad av Vindhler 2014-12-23 kl. 22:29.
Citera
2014-12-23, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Bakgrunden är intressant; Ed Milliband erkände för ett par år sedan att invandringspolitiken till Storbritannien inte fungerade som det var tänkt under Tony Blair. David Cameron gick till val på att minska invandringen från hundratusentals till tiotusentals per år, vilket Labour numera också verkar vilja officiellt. Samtidigt är politikerna mycket noga med att påpeka hur fantastiskt bra invandring är för samhället. Frågan som uppstår är då givetvis varför de vill minska invandringen om det nu är en sådan vinst för samhället. Där uteblir svaret.
Problemet är väl att man redan har en massa invandrare och måste gå en balansgång i retoriken som lätt blir motsägelsefull. Om man säger att invandring är skit antyder man att den alltid har varit skit. PM Nilsson pratade om det i seminariet med Axess, att det "fladdrar i hjärtat" på invandrare när man pratar om volymer eller närmar sig SD:s retorik. Fast det var på Kulturhuset han lärt sig det så det var förmodligen mytomaner från Megafonen eller Rummet som använder spelad rädsla som härskarteknik. Men oavsett mytomaner finns det ju ett visst pedagogiskt problem i att förklara att alla ni som flyttat hit är bra för landet men alla som kommer att flytta hit är dåliga. Det problemet är störst för UK och Sverige som skyfflat in väldigt många väldigt tanklöst och nu måste förklara varför det var en bra idé fast det vore dåligt att fortsätta.
Senast redigerad av CrispyKreem 2014-12-23 kl. 23:10.
Citera
2014-12-23, 22:36
Medlem
Månsans avatar
Dårarna på Expressen slår rekord i galenskap idag

"Ikonens stora vrede mot SD"

och

"Björn Borgs raseri mot SD"

samt

"Går inte att vara mer svensk än Zlatan"

Ihopskarvat efter Björn Borgs återhållsamma svar i DN-intervjun som löd:

– Det är otroligt. Zlatan kan inte vara mer svensk och vi ska vara väldigt stolta över vad han gör och vad han gjort för Sverige. Det är bara hoppas att han fortsätter att spela fotboll många år till, säger Borg till DN.

Björn Borg borde vara förbannad över den grova förvanskning Expressen/Albin Julin gör sig skyldiga till. Rent bedrägeri.
Citera
2014-12-23, 22:39
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan

Så tycker jag att det alltid har varit. Har följt den här typen av frågor i snart tio år. Kritiken av den förda politiken är just en kritik av politiken och de politiker som driver igenom den.

Det beryktade rashatet som vänstern och liberalerna hela tiden tjafsar om är rejält överdrivet. Likaså snacket om våldsam högerterrorism och white trash-svenskar.

Det snällaste man kan säga är väl att de sysslar med projektion. Vänsterliberalerna gör gemensam sak med vänsterterrorister och går in för att sabotera vanligt folks liv. De ursäktar rå våldsutövning. De är likgiltiga om folk krossas.

De designerade Onda är samtidigt intresserade av kollektiva frågor. Hur svensk politik implementeras. Vad som bör vara svenska intressen. Hur våra beslutsfattare beter sig. Ändå är det tydligen vi som enligt samma media som ursäktar och stödjer våldsvänstern som är potentiella terrorister.

Det är en upp-och-nervänd värld vi lever i. Ungefär likadant med rashatet. De som förtalas och hånas är nordbor. Om vi skyddar oss så får vi bara skit för det. Rashatet är inte enbart i MSM utan visas även t ex i överfallsvåldtäkter där det nästan alltid är nån rashatande MENAit som våldtar en svensk flicka. Utvald av rasistiska skäl. När det kommer till jobb så är det svenskar som officiellt ska nöja sig med att diskrimineras samtidigt som svenskarna döms ut för att diskriminera.

Den enda rationella slutsatsen man kan dra är att beslutsfattarna och deras tankens horor i media hatar oss av rena rasskäl. För det är den enda sammanhängade faktorn.
Citera
2014-12-23, 22:40
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Samtidigt som det sägs en massa i UK, så görs det desto mindre. Såväl Tory som Labour vet varken ut eller in. Tories är förvirrade, men Labour är panikslagna. I Telegraph skojade man om just detta häromdagen.
http://www.telegraph.co.uk/news/matt...97&cc=11267023

Det ser illa ut i gamla England.

Tack för bra lästips. Om Exempelvis DN intog bara en miljondels liknande inställning till den svenska invandringspolitken och hur den sköts, som The Telegraph gör, skulle jag kunna tänka mig att då och då köpa DN. Tänk om DN kommenterande svensk invandringspolitik på det sättet. Med udden riktad mot sig själv i egenskap av förespråkare av massinvandring och mot våra kära ledare i riksdagen. Men att förvänta sig humor från DN eller annan svensk media när det gäller mångkultur, annat än spordiskt skämtande om hur tråkiga svenskar är, är förmodligen inte att vänta. När det gäller invandringen till Sverige och vår ideologiska överbyggnad månkulturen, är det i princip soprent från varje glimt i ögat. Vilket i sin tur förmodligen beror på att mediakriget, sitt trådsmala slagfält till trots, är synnerligen blodigt och hänsynslöst.

Enda stället jag hittat humor som rör svenska politiker och deras irrationella beteende och tyckande angående mångkultur och invandring, är Affes statistikblogg som jag stötte på av en slump för inte så länge sedan. Ibland är det plumpt men jag tycker att det är väldigt roligt.
Citera
2014-12-23, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Du är inte ensam om att ha noterat det, och det är en korrekt observation. De drivs av ett hat mot svenskar och gör inte heller någon som helst hemlighet av det. De har blivit lovade landet av 7K och media, men de satans svenskarna står ivägen. Därav så bedriver de krigsföring mot svenskar. De gör inte ens en nämnvärd ansträngning för att försöka dölja den i subtiliteter. Tro inte för en sekund att en sådan som Özz Nüjen hade dragit sig för att utropa ett Kurdistan i Sverige på det svenska folkets lik.

Det är anmärkningsvärt att det knappt går att uppbåda en endaste invandrare som uttalat sig positivt till det svenska folket i media. Jag kan inte komma på någon alls faktiskt. Inte någon jude, kurd, finne, same, somalier eller vad det nu kan vara, enbart kritiker och direkt fientligt inställda invandrare. Till och med den omtalade Tino Sanadaji har trots sina fina insatser med att dekonstruera medias lögner om invandringen bara uttalat sig högst neutralt angående framtiden för det svenska folket i Sverige.

Jag har varit inne på det tidigare, att det skiljer sig mellan de rasifierades/förortens revirexpanderande hat och den etablerade liberalens. De förra drivs av alltför mänskliga drifter och impulser - att söka trygghet i gruppens konfliktsökande sammanhållning. Det är illa nog, men är till stor del mångkulturens inneboende mekanismer och friktion.

De senare är desto mer osympatiska i sin kyla och kalkyl:

Citat:
Ursprungligen postat av oyto

Nyckelordet är tacksamhet.

Det jag kräver av Adam, Alice, Sakine, Paula och Dilsa i deras texter är det ordet - och ett synliggörande av svensk etnicitet som ett fullvärdigt subjekt i mångkulturen. Inte bara som stumma scenarbetare i kulisserna som gör det möjligt för deras etniciteter att förverkliga sina självbejakande drömmar i strålkastarskenet.

Det kan låta patetiskt att ställa ultimatum och är väl det också - men det är känslomässigt, sentimentalt, hjärtnupet tvingande. Det är en teatral gest som kan uppfattas som svag och vädjande, men som har en uppfordrande underton för framtiden.

Vi vet ju att de vet. De vet alla precis vad det är att tillhöra en gemenskap bortom medborgarskapets, att ha ett sammanhang, en tradition, en trygghet och kontinuitet som sträcker sig bakåt och framåt i tiden, över individen från den föregående generationen till den efterföljande.

Vi vet att de vet vad det är de unnar sig själva och därmed vad som missunnas oss när vår grupp "problematiseras" och dekonstrueras. Vi vet genom deras tystnad att de inte återgäldar skyddsinstinkt och omsorg med samma mynt, fastän tacksamhetsskulden är odiskutabel.

Sanktionen för denna underlåtenhetssynd? Hur möta den kyliga själviskheten från dem som har plattformen och insikten men saknar skyddsinstinkten och välviljan?

Tja, till att börja med känner jag mer sympati med den blinda, vanvettigt rotlösa ilskan hos rasifierade som Athena och stenkastarna i förorterna. På ett sätt är de liksom svenska folket också globalismens olycksbarn, som vilsna söker en tillhörighet. Och deras opinionsbildande funktion är - även om den fungerar genom omvänd psykologi - värdefullare än den lågmälda marginalanteckningen på svd.se.

Den oempatiskt klättrande liberalen som profiterar på det nya hemlandets olycka visar sig däremot som en sann ovän, oavsett verserat tonfall.

Men tacksamhet är ett farligt koncept - det kan uppfattas som att väcka den björn som sover, även om det är moraliskt rätt. Å andra sidan kan även den spelade tacksamheten vara opportun om nalle ändå håller på att vakna av stöket i idet.

När det svenska folket utsattes för en exempellös förlust av äganderätt och trygghet så visste dessa etniskt självmedvetna debattörer vad det handlade om - och de hade plattform och alibi att ställa sig på vår sida. De visste - men teg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in